Stuttgart.  Všestrannosť: Mercedes-Benz GLE a jeho športový variant GLE kupé sú rovnako vhodné tak pre rodinu a na trávenie voľného času, ako aj na dlhé cesty a prepravu nákladu. V Európe sériovo dodávaný systém 4MATIC zaručuje, že vozidlo dokáže zvládnuť aj zlé trakčné podmienky alebo terénne stúpania so sklonom až do 100 %. Najvyššie prípustné zaťaženie do 3,5 t[1] umožňuje ťahať príves na prepravu koní, cenného veterána alebo väčší obytný príves.

  • Elektrifikované: nové dieselové modely so 48-voltovým elektrickým systémom, ako aj nové modely s hybridným pohonom dobíjateľným zo siete
  • Viac zážitkov: užitočné funkcie pre jazdu v teréne a pri prevádzke s prívesom
  • Digitalizované: ešte inteligentnejší informačno-zábavný systém MBUX (používateľský zážitok Mercedes-Benz)

Výrobca vozidiel Mercedes-Benz teraz pristúpil k vynoveniu exteriéru, interiéru, techniky a výbavy modelovej generácie, ktorá bola uvedená na trh v roku 2018. K obchodníkom v Európe sa aktualizované modely dostanú od júla 2023. Celá paleta motorov je teraz elektrifikovaná. Zahŕňa pomocné hybridné pohony so 48-voltovým systémom a integrovaným štartovacím generátorom (ISG), ako aj štvrtú generáciu hybridných pohonov dobíjateľných zo siete. Väčšina modelov má teraz vyšší výkon ako predchádzajúce verzie. Najväčší nárast predstavuje 30 kW v prípade modelu GLE 400 e 4MATIC (údaje pre GLE SUV: kombinovaná spotreba paliva, vážená (WLTP): 10,3 – 9,2 l/100 km, kombinované emisie CO2, vážené (WLTP): 234 – 209 g/km, kombinovaná spotreba prúdu, vážená (WLTP): 27,3 – 24,7 kWh/100 km)[2].

Balík asistenčných jazdných systémov obsahuje funkcie s vylepšenými detailmi, napríklad v systémoch aktívneho asistenta udržiavania odstupu DISTRONIC, aktívneho asistenta riadenia a asistenta sledovania dopravných značiek. Parkovací balík s 360-stupňovou kamerou[3]podporuje vodiča pri zaparkovaní do pozdĺžne aj do priečne orientovaných medzier na parkovanie, ako aj pri následnom vyparkovaní. Ďalšou novinkou je funkcia Transparentná kapota motora. Ak je zapnutý terénny jazdný program, na centrálnom displeji sa zobrazí virtuálny pohľad pod prednú časť vozidla – v strmom teréne je to výrazné uľahčenie. Užitočnými funkciami pri prevádzke s prívesom sú asistent manévrovania s prívesom, nová ponuka na jazdu s prívesom na centrálnom displeji a plánovač trasy pre jazdné súpravy. Pomocou neho možné nájsť optimálne trasy na jazdu s prívesom.

Línia predchodcov modelu GLE sa začína Triedou M. Výrobca vozidiel Mercedes-Benz ňou v roku 1997 založil segment prémiových SUV. Model GLE, ktorý bol predstavený v roku 2015, pokračoval v celosvetovom úspechu. V roku 2018 nasledoval aktuálny modelový rad. Modely GLE a GLE kupé sa vyrábajú v závode Mercedes-Benz v Tuscaloose (USA).

Výbava: určená na jazdu v teréne a prevádzku s prívesom

Väčšina vodičov vozidla GLE sa pohybuje len po spevnených cestách alebo v ľahkom až stredne ťažkom teréne. Výrobca vozidiel Mercedes-Benz preto prepracoval rozsah terénneho technického balíka, aby ho mohol ponúknuť výrazne lacnejšie aj pre modely GLE s čisto spaľovacím motorom. Balík zahŕňa ochranu proti podbehnutiu a v kombinácii so vzduchovým pružením AIRMATIC (mimoriadna výbava) aj zväčšenie svetlej výšky o 30 mm.

„Terénny režim“ v aktuálnej generácii systému MBUX prináša vizuálny zážitok zo špeciálneho obsahu, akým je napríklad sklon stúpania, bočný náklon, kompas a uhol natočenia kolies. V kombinácii s voliteľne dodávaným parkovacím balíkom s 360-stupňovou kamerou ponúka aj funkciu Transparentná kapota motora. Po zapnutí terénneho jazdného programu sa na centrálnom displeji zobrazí virtuálny pohľad pod prednú časť vozidla vrátane predných kolies a ich aktuálneho natočenia. Zobrazenie sa skladá zo snímok 360-stupňovej kamery. Transparentná kapota motora je veľmi užitočná, lebo umožňuje lepšie rozpoznať prekážky ako veľké kamene alebo hlboké výtlky v jazdnej dráhe. Táto funkcia ponúka výhody aj pri prejazde rámp alebo vrcholov stúpania.

GLE má ťah: náhon na všetky kolesá a prevodový pomer zameraný na ťažnú silu umožňujú vysokú prípustnú hmotnosť prívesu až do hodnoty 3,5 tony[4] a vertikálne zaťaženie do 140 kg. Veľmi komfortné je plnoelektrické spájacie zariadenie: pomocou jednoduchého stlačenia tlačidla na zadných výklopných dverách alebo zatlačenia na dotykovú plochu na centrálnom displeji možno dosiahnuť, že sa hlavica spájacieho zariadenia spolu so zásuvkou na pripojenie elektrickej sústavy prívesu vyklopí spod vozidla a automaticky zaistí v prevádzkovej polohe. Po použití sa rovnako ľahko vráti do svojej základnej polohy za nárazníkom. Špecialitu nájde aj ten, kto spájacie zariadenie nevyužíva na ťahanie prívesov, ale napríklad na prepravu bicyklov: na hlavici spájacieho zariadenia sa nachádzajú dva dodatočné čapy pre bezpečné zaistenie vhodného nosiča bicyklov. Na nosiči s nosnosťou 100 kg je možné prevážať aj elektrobicykle.

Novinkou pri modeloch GLE a GLE kupé je plánovač trasy pre jazdné súpravy, ktorý je súčasťou navigačného systému. Cestujúci môžu na centrálnom displeji naplánovať trasy, ktoré sú vhodné na jazdu s vopred definovaným prívesom a ktoré nevyžadujú veľké obchádzky ani časové straty. Pritom sa okrem iného zohľadňuje aj šírka a výška priechodu, ako aj obmedzenia hmotnosti. Príves sa definuje prostredníctvom ponuky na jazdu s prívesom v systéme MBUX. Tá sa zobrazí automaticky, len čo je príves elektricky pripojený k vozidlu. Zákazníci si môžu vybrať medzi nosičom bicyklov a dvoma veľkosťami prívesu. Môžu tiež nastaviť rýchlosť, napríklad v Nemecku 80 alebo 100 km/h. Plánovač trasy pre jazdné súpravy bude potom zohľadňovať tieto údaje. Veľmi pohodlné: asistent sledovania dopravných značiek zobrazuje len rýchlosti, ktoré sú povolené pre jazdné súpravy. A ak sú aktivované systémy DISTRONIC a aktívny asistent sledovania povolenej rýchlosti, vozidlo zrýchľuje len do výšky príslušného obmedzenia rýchlosti.

Rozšírený asistent manévrovania s prívesom funguje teraz na báze kamery, a preto je vhodný aj pre prívesy s vlastnou stabilizáciou proti rozkolísaniu jazdnej súpravy. Asistent okrem toho ďalej uľahčuje manévrovanie s prívesom, je komfortnejší a bezpečnejší. Do rýchlosti 5 km/h a na stúpaní so sklonom do 15 % systém automaticky reguluje uhol natočenia kolies ťažného vozidla. Asistent je integrovaný aj do systému MBUX a možno ho intuitívne ovládať prostredníctvom dotykového displeja. Okrem stabilizácie pri cúvaní dokáže systém riadiť aj voľne nastaviteľné zatáčanie v uhle do 90 stupňov. Ťažné vozidlo je automaticky riadené tak, aby sa zachoval zvolený uhol. To umožňuje presnejšie dosiahnutie polohy prívesu.  Keď príves dosiahne želaný smer a má cúvať v priamom smere, vodič môže zvoliť príslušnú funkciu. Celé manévrovanie možno sledovať na centrálnom displeji z rôznych záberov kamier. Dynamické pomocné čiary znázorňujú jazdnú dráhu a šírku vozidla. Asistent manévrovania s prívesom predstavuje mimoriadnu výbavu a po zakúpení vozidla GLE ho možno aktivovať aj prostredníctvom aktualizácie „vzduchom“ (OTA).

Vďaka výkonnejšej senzorike na snímanie okolia dokážu parkovacie systémy lepšie podporiť vodiča pri manévrovaní. Integrácia do systému MBUX umožňuje ich intuitívnejšiu a rýchlejšiu obsluhu. Na rozdiel od predchádzajúceho modelu teraz platí, že pri prevádzke s prívesom zostáva aktívny asistent riadenia aktivovaný. Systém automaticky pomáha vodičovi zostať v jazdnom pruhu, a to aj pri prejazde miernymi zákrutami.

Dizajn exteriéru: nové svetelné znaky denného osvetlenia

Vďaka viacerým zmenám detailov v exteriéri sa modely GLE SUV a GLE kupé javia ako výrazne modernejšie. Nový predný nárazník je opticky výraznejší. Maskou chladiča modelu GLE prechádzajú dve horizontálne lamely s pochrómovanými vložkami. Mriežka vonkajších otvorov na prívod vzduchu dostala horizontálnu pochrómovanú lištu.

Pre značku Mercedes-Benz je typický motív fakle v svetlometoch. V sériovo dodávaných vysokovýkonných svetlometoch s LED je výrazný svetelný znak denného osvetlenia doplnený dvoma svetelnými bodmi, v prípade mimoriadnej výbavy MULTIBEAM LED sú to štyri svetelné body. Dizajnéri prerobili aj vnútornú časť zadných svietidiel: na modeli GLE je svetelný znak tvorený dvoma horizontálnymi blokmi, na modeli GLE kupé sú to dva pruhy.

Línia výbavy Exteriér AMG Line je teraz súčasťou sériovej výbavy modelu GLE kupé. K prvkom tejto línie výbavy patria okrem iných aj diamantová maska chladiča s pochrómovaným vzorom Mercedes-Benz, spojler predného nárazníka AMG s pochrómovaným ozdobným prvkom, bočné obloženia prahov AMG a kryty výrezov kolies vo farbe karosérie, ako aj spojler zadného nárazníka AMG s vložkou so vzhľadom difúzora.

Novinkou v palete farieb týchto dvoch vozidiel SUV sú sodalitová modrá metalíza a jednovrstvový lak MANUFAKTUR vo farbe alpínska sivá. Výber pre modely GLE dopĺňajú dva druhy aerodynamicky optimalizovaných diskov z ľahkej zliatiny s rozmermi 19, ako aj 20 palcov. Sú osústružené do leskla a majú dizajn piatich zdvojených lúčov. Línia výbavy Exteriér AMG Line získala navyše aj nový dizajn 21-palcových diskov. Ako nová mimoriadna výbava je k dispozícii osvetlenie okolia s animovanou projekciou vzoru Mercedes-Benz.

Interiér: s ušľachtilými detailmi z modelov Mercedes-Maybach GLS a Mercedes-Benz Trieda S

Novinkou vo vozidlách GLE SUV a GLE kupé je najnovšia generácia volantu so snímacími plôškami na horizontálnych ramenách volantu. Tieto dotykové prvky vpravo a vľavo umožňujú ovládanie displeja vodiča a centrálneho displeja priamo z volantu.

V interiéri upútajú pozornosť najmä stredové a bočné ventilačné dýzy so vzhľadom chrómu. Doposiaľ boli lemované čiernou farbou, teraz sú lamely galvanicky pokovené ako v modeli Mercedes-Maybach GLS. K farbám interiéru pribudli kombinácie výbavy katalánska béžová/čierna (GLE SUV) a hnedá Bahia/čierna (GLE SUV a GLE kupé). Veľmi športovo pôsobí výbava vo farbe čierna/klasická červená, ktorá je k dispozícii len pre kupé a len v kombinácii s líniou výbavy AMG Line.

Program ozdobných prvkov je naďalej široko rozvetvený od klasických až po progresívne prvky. Ozdobný prvok „MANUFAKTUR, čierny klavírový lak, prúdnice“ je známy z modelu Mercedes-Maybach GLS a teraz je k dispozícii aj pre modely GLE SUV a GLE kupé.
Ak si vyberiete čiernu výbavu, sedadlá sú k dispozícii vo vyhotovení z kože napa. Pri náladovom osvetlení si možno vybrať rovnaké farby a farebné svety ako pri Triede S. V zadnej lakťovej opierke sú k dispozícii dve praktické prípojky USB (mimoriadna výbava) s výkonom 100 W, ktoré možno využívať na nabíjanie.

Prémiový obklopujúci ozvučovací systém Burmester® umožňuje teraz osobné nastavenie zvuku, ako aj pohlcujúci zvukový zážitok s technológiou Dolby Atmos. So službou Online hudba[5] bolo do infotainmentu MBUX integrovaných množstvo poskytovateľov hudobných streamovacích služieb. K ďalším charakteristickým znakom obklopujúceho ozvučovacieho systému Burmester® patrí aj 13 reproduktorov, 13 samostatných kanálov zosilňovača a systémový výkon 590 W.

Novinka s názvom REGULÁCIA VZDUCHU ENERGIZING je k dispozícii ako mimoriadna výbava. Systém monitoruje kvalitu vzduchu pomocou snímačov kvality vzduchu a snímačov jemného prachu. Koncepcia dvojstupňového filtrovania znižuje obsah jemného prachu a veľkej časti ostatných škodlivín. V závislosti od nameranej hodnoty vozidlo inteligentne prepína medzi prívodom čerstvého vzduchu a vnútornou cirkuláciou.

Najnovšia generácia systému MBUX: intuitívne ovládateľný a učenlivý

Modely GLE a GLE kupé sú teraz vybavené druhou generáciou informačno-zábavného systému MBUX (používateľský zážitok Mercedes-Benz), ktorý zodpovedá aktuálnemu stavu techniky. Interiér sa stáva ešte digitálnejším a inteligentnejším, lebo hardvér a softvér zaznamenali veľký pokrok: mnohé funkcie vozidla aj komfortné funkcie možno ovládať na LCD obrazovkách s brilantným zobrazovaním. Veľkosť displeja vodiča a centrálneho displeja s uhlopriečkami 12,3 palca zostala zachovaná. Centrálny displej možno ovládať priamo a komfortne ako dotykový displej. Platformy Apple Car Play a Android Auto sú teraz k dispozícii bezdrôtovo.

Displej vodiča aj centrálny displej ponúkajú ucelený estetický zážitok. Informácie znázorňujú štruktúrovaným a jasným spôsobom. Vzhľad možno individualizovať pomocou troch štýlov zobrazenia (Klasický, Športový, Diskrétny) a štyroch režimov (Navigácia, Asistencia, Servis, Terén).

Hey Mercedes: čoraz múdrejší hlasový asistent

Ak si v aplikácii Mercedes me aktivujete služby poskytované na diaľku, hlasový asistent Hey Mercedes dokáže ešte lepšie viesť dialóg a je ešte učenlivejší. Niektoré akcie môžu cestujúci spustiť aj bez vyslovenia „Hey Mercedes“ (Ahoj, Mercedes). Ako príklad uvádzame prijatie telefonického hovoru. Asistent Hej Mercedes vám po vyslovení hlasového príkazu „Help“ (Pomoc) vysvetlí aj funkcie vozidla a pomôže napríklad aj v situácii, ak si chytrý telefón chcete pripojiť cez rozhranie Bluetooth, prípadne ak hľadáte lekárničku. Hlasový asistent Hey Mercedes rozpozná dokonca aj polohu cestujúcich. Hlasovým ovládaním možno teraz navyše ovládať aj ďalšie funkcie vozidla, napríklad osvetlenie interiéru alebo rolety.

Chytrá domácnosť: komfort ovládania na diaľku

Vďaka funkcii Chytrá domácnosť MBUX[6] sa modely GLE SUV a GLE kupé stanú mobilnou ovládacou centrálou pre domácnosť. Chytrá domácnosť znamená, že sieť WLAN v kombinácii so snímačmi a aktuátormi sa postarajú o to, aby bola domácnosť stále inteligentnejšia a komunikatívnejšia: teplotu a osvetlenie, rolety a elektrické zariadenia možno monitorovať a ovládať na diaľku. Hlásiče pohybu a kontakty okien poskytujú informácie o želaných alebo neželaných návštevníkoch.

„Ahoj Mercedes, je teraz niekto u mňa doma?“ „Skontroloval som to. Posledný rozpoznaný pohyb bol pred hodinou v kuchyni.“ Takto môžu vyzerať dialógy prostredníctvom hlasového asistenta MBUX (používateľský zážitok Mercedes-Benz) medzi cestujúcimi a chytrou domácnosťou. Funkcia Chytrá domácnosť MBUX podporuje množstvo zariadení od dôležitých poskytovateľov služieb chytrej domácnosti.
Aktivovať možno lampy, zásuvky, termostaty, rolety a žalúzie, hlásiče pohybu, kontakty dverí alebo okien, ako aj snímače teploty. Integrácia chytrej domácnosti do systému MBUX môže tak prispieť k zníženiu spotreby energie v domácnosti.

„Aktualizácie vzduchom“ (OTA): aktuálny softvér 

Hneď ako je k dispozícii nová aktualizácia softvéru pre model GLE SUV alebo GLE kupé, v systéme MBUX sa zobrazí príslušné upozornenie. Aktualizácie sa sťahujú aj inštalujú na pozadí. Používateľ musí potom opäť výslovne súhlasiť s aktiváciou aktualizácie. Prostredníctvom aktualizácií vzduchom možno do už predaných vozidiel nainštalovať aj nové funkcie. Vzhľadom na vysoký bezpečnostný štandard pri prenose dát sa spoločnosť Mercedes-Benz spolieha na mobilnú rádiovú technológiu a na komunikačný modul, ktorý je nainštalovaný vo vozidle.

Svoj používateľský zážitok môžu majitelia vozidiel ešte zlepšiť pridaním nových funkcií z obchodu Mercedes me Store, napríklad služby hudobného streamingu alebo služby Kancelária v automobile. Prostredníctvom obchodu Mercedes me Store si možno priamo online predĺžiť alebo pridať nové predplatené služby.

Pohon: dôsledne elektrifikovaný

Vďaka využitiu pomocných hybridných pohonov so 48-voltovou technológiou a integrovaným štartovacím generátorom, ako aj hybridných pohonov dobíjateľných zo siete sú teraz elektrifikované všetky modely GLE SUV a GLE kupé. Hybridné pohony dobíjateľné zo siete boli modernizované na najnovšiu, štvrtú generáciu.

Hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete majú 100-kilowattový permanentne budený synchrónny motor a ponúkajú systémový výkon do 280 kW a systémový krútiaci moment do 750 Nm. S miernym zvýšením elektrických dojazdov až o 109 kilometrov[7] podľa WLTP možno väčšinu každodenných trás prejsť na čisto elektrický pohon. Vylepšený jazdný program hybridných vozidiel sa snaží predvídať, na ktorých úsekoch trasy je použitie elektrického jazdného režimu najvhodnejšie. Napríklad na trasách v mestských oblastiach jazdí GLE prednostne na elektrinu. Hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete sú teraz vybavené terénnym jazdným programom, vďaka čomu môžu aj v teréne jazdiť na elektrický pohon.

Modely s hybridným pohonom dobíjateľným zo siete sú teraz vybavené nabíjačkou s výkonom 11 kW, ktorá slúži na nabíjanie z domácej elektrickej siete alebo z trojfázovej nabíjacej skrinky. Na želanie je okrem toho k dispozícii aj rýchlonabíjačka s jednosmerným prúdom a nabíjacím výkonom 60 kW.

Väčšina modelov má teraz vyšší výkon ako predchádzajúce verzie. Najväčší nárast predstavuje 30 kW v prípade modelu GLE 400 e 4MATIC (údaje pre GLE: kombinovaná spotreba paliva, vážená (WLTP): 10,3 – 9,2 l/100 km, kombinované emisie CO2, vážené (WLTP): 234 – 209 g/km, kombinovaná spotreba elektrickej energie, vážená (WLTP): 27,3 – 24,7 kWh/100 km)[8].

Ponuka modelov[9] v Európe (mierne hybridy):

GLE 450 4MATIC[10] GLE 300 d 4MATIC
(GLE 300 d 4MATIC kupé)
GLE 450 d 4MATIC
(GLE 450 d 4MATIC kupé)
Zdvihový objem cm³ 2 999 1 993 2 989
Výkon kW/k 280/381 198/269 270/367
pri ot./min 5 800 – 6 100 4 200 4 000
Prídavný výkon (zvýšenie výkonu) kW/k 15/20 15/20 15/20
Max. krútiaci moment Nm 500 550 750
pri ot./min 1 800 – 5 000 1 800 – 2 200 1 350 – 2 800
Prídavný krútiaci moment (zvýšenie výkonu) Nm 200 200 200
Kombinovaná spotreba paliva podľa WLTP[11] l/100 km 10,8 – 9,5 7,7 – 6,8
(7,5 – 6,7)
8,6 – 7,6
(8,4 – 7,5)
Kombinované emisie CO2, WLTP11 g/km 244 – 216 203 – 179
(197 – 177)
226 – 199
(220 – 197)
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h s 5,6 6,9 5,6
Maximálna rýchlosť km/h 250 230 (226) 250

Ponuka modelov[9] v Európe (mierne hybridy):

GLE 400 e 4MATIC
(GLE 400 e 4MATIC kupé)
GLE 350 de 4MATIC
(GLE 350 de 4MATIC kupé)
Zdvihový objem cm³ 1 999 1 993
Menovitý výkon spaľovacieho motora kW/k 185/252 145/197
Menovitý krútiaci moment spaľovacieho motora ot./min 400 440
Menovitý výkon elektromotora kW 100 100
Menovitý krútiaci moment elektromotora Nm 440 440
Systémový výkon kW 280 245
Systémový krútiaci moment Nm 600 750
Kapacita vysokovoltového akumulátora kWh 31,2 31,2
Maximálna rýchlosť km/h 210 210
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h s 6,1 6,9
Kombinovaná spotreba paliva, vážená (WLTP)[12] l/100 km 10,3 – 9,2
(9,9 – 9,0)
7,7 – 6,8
(7,3 – 6,6)
Kombinovaná spotreba elektriny, vážená (WLTP)12 kWh/100 km 27,3 – 24,7
(26,6 – 23,4)
23,0 – 16,0
(20,0 – 15,0)
Kombinované emisie CO2, vážené (WLTP)12 g/km 234 – 209
(226 – 204)
202 – 178
(192 – 174)
Elektrický dojazd (EAER, WLTP)12 km 92 – 105
(94 – 109)
89 – 105
(94 – 109)

 

Úspešný príbeh: výrobný závod Tuscaloosa

Pri založení závodu Mercedes-Benz v roku 1995 bola táto prevádzka prvým veľkým závodom Mercedes-Benz mimo Nemecka. Približne dve tretiny ročnej produkcie sa vyvážajú, vďaka čomu je tamojšia spoločnosť Mercedes-Benz U.S. International (MBUSI) jedným z najväčších vývozcov automobilov v USA. Od roku 1997 zišli z výrobnej linky závodu v meste Tuscaloosa približne štyri milióny vozidiel. Len v roku 2021 to bolo okolo 260 000 vozidiel SUV. 

Závod v Tuscaloose využíva moderné digitálne, udržateľné, efektívne a flexibilné výrobné metódy. Prevádzka sa pritom riadi vzorom, ktorým je výrobná hala Factory 56 v Sindelfingene symbolizujúca budúcnosť automobilovej výroby v spoločnosti Mercedes-Benz. Spoločnosť Mercedes-Benz včas investovala do flexibilnej výroby a navyše využila aj moderný digitálny výrobný ekosystém MO360. Výrobca vozidiel Mercedes-Benz v Tuscaloose je vďaka tomu schopný vyrábať veľké množstvá paralelných modelov vybavených spaľovacím motorom, hybridným pohonom dobíjateľným zo siete alebo plnoelektrickým pohonom.

Väčšia výbava a čerstvý dizajn pre modely Mercedes-AMG GLE SUV a GLE kupé

  • Prepracovaný vzhľad spojlera predného nárazníka, denného osvetlenia a zadných svietidiel
  • Nové kolesá, laky, farby interiéru a ozdobné prvky
  • Výrazne modernizovaná sériová výbava
  • Väčší krútiaci moment a lepší výkon modelov s označením 53
  • Aktualizácia softvéru pre stabilizáciu nakláňania a vzduchový podvozok

Affalterbach.  Značka Mercedes-AMG modernizuje svoje úspešné konštrukčné rady GLE SUV a kupé, čím ich pripravuje na ďalší modelový cyklus. Vpredu ich spoznáte podľa novo navrhnutého denného osvetlenia s LED. Modely s označením 53 dostali aj prepracovaný spojler predného nárazníka s expresívne tvarovanými bočnými otvormi na prívod vzduchu s dizajnom krídla prúdového lietadla. Tento energický vzhľad ich vizuálne približuje k osemvalcovým modelom. Zadnú časť zdobia prepracované zadné svietidlá s LED. Paletu lakov dopĺňajú dve nové farby: alpínska sivá uni a sodalitová modrá metalíza. Namiesto hviezdy Mercedes sa na kapote nachádza erb AMG, ktorý je charakteristickým znakom všetkých budúcich vozidiel AMG. Nové 22‑palcové kované disky s dizajnom desiatich zdvojených lúčov sú pre model GLE 63 S 4MATIC+ kupé (kombinovaná spotreba paliva 12,7 – 12,3 l/100 km, kombinované emisie CO2 287 – 280 g/km)[13] súčasťou sériovej výbavy; pre iné modely sú k dispozícii len na želanie.

Svieže farby poťahov sedadiel

V interiéri modelu GLE 53 4MATIC+ kupé (kombinovaná spotreba paliva 10,5 – 10,2 l/100 km, kombinované emisie CO2 239 – 232 g/km)13, ako aj v obidvoch modeloch s označením 63 sa sedadlá AMG dodávajú len s koženými poťahmi. Novinkou je farebné stvárnenie hnedá Bahia/čierna alebo béžová macchiato/čierna. Pre ozdobné prvky je teraz na želanie v ponuke aj lipové drevo v lesklej hnedej farbe. Na želanie sú k dispozícii aj uhlíkové vlákna AMG alebo vysokolesklý čierny klavírový lak MANUFAKTUR s ozdobnými líniami. Z najnovšej generácie systému MBUX profitujú aj nové modely Mercedes-AMG GLE: vďaka dizajnu obrazovky špecifickému pre AMG je zážitok zo značky ešte výraznejší.

Výrazne bohatšia sériová výbava

Ďalšou dôležitou inováciou je logika ponuky. Veľmi presne reaguje na často vyslovované želania zákazníkov. Sériová výbava je vďaka tomu výrazne bohatšia ako v prípade predchodcu. Napríklad výbava modelu GLE 53 4MATIC+ SUV (kombinovaná spotreba paliva: 10,7 – 10,3 l/100 km, kombinované emisie CO2: 244 – 234 g/km)13 obsahuje okrem iného aj prvky ako elektrická panoramatická posuvná strecha, vyhrievateľné predné sedadlá, adaptívny asistent diaľkového svetla a integrácia chytrého telefónu. Okrem toho treba spomenúť aj prepínateľnú výfukovú sústavu AMG Performance, ozvučovací systém Burmester, pamäťový balík, parkovací balík s 360-stupňovovou kamerou, balík KEYLESS-GO, ako aj asistenta sledovania mŕtveho uhla. Vozidlá sú sériovo vybavené aj najnovšou generáciou volantu AMG Performance. Okrúhle tlačidlá AMG na volante zaujmú brilantnými displejmi a intuitívnou logikou ovládania. Týmto spôsobom možno dôležité jazdné funkcie a všetky jazdné programy ovládať bez toho, aby vodič musel pustiť volant. Veniec volantu môže byť na želanie vyhrievaný a voliteľne môže mať aj vzhľad uhlíkových vlákien.

V prípade modelu GLE 53 4MATIC+ kupé je sériová výbava ešte bohatšia: štandardom je tu aj klimatizácia predných sedadiel, funkcia Rozšírená realita MBUX a svetlomety MULTIBEAM LED. Táto konfigurácia platí aj pre model GLE 63 S 4MATIC+ SUV (kombinovaná spotreba paliva: 12,8 – 12,4 l/100 km, kombinované emisie CO2: 291 – 282 g/km)13. V modeli GLE 63 S 4MATIC+ kupé sa zákazníci môžu tešiť aj na balík AIR BALANCE, viackrivkové predné sedadlá a projekčný displej. Súčasťou štandardnej výbavy je aj interiérový asistent MBUX, temperované držiaky pohárov a projekcia loga s animáciou špecifickou pre AMG, ktorá sa spúšťa pri otvorení predných dverí.

Elektrifikované motory a modifikovaný podvozok

Model GLE 53 4MATIC+ spája športový charakter s vysokou mierou každodennej využiteľnosti. Z exteriéru vyžaruje viac kvality typickej pre AMG ako kedykoľvek predtým. Základom športového jazdného zážitku je nezmenený 3,0-litrový radový šesťvalcový motor s výkonom 320 kW (435 k) a dvojitým preplňovaním. Vývojové oddelenie AMG vykonalo aktualizáciu softvéru a zväčšilo turbodúchadlo, vďaka čomu sa hodnota maximálneho krútiaceho momentu zvýšila z 520 Nm na 560 Nm. Okrem toho sa zlepšila reakcia hnacieho ústrojenstva na polohu akceleračného pedála, ktorá je teraz spontánnejšia a agilnejšia. Zrýchlenie z nuly na 100 m/h za 5,0 sekundy je tiež dynamickejšie (doposiaľ 5,3 sekundy).

Model GLE 63 S 4MATIC+ je symbolom číreho jazdného výkonu AMG – v každom teréne. Oslovuje zákazníkov, ktorí nechcú robiť žiadne kompromisy. Extrémne športový charakter sa tu snúbi s dobrými jazdnými vlastnosťami v teréne a so spoľahlivosťou pri každodennom používaní vozidla. O pohon modelov s označením 63 sa postará osvedčený 4,0-litrový motor AMG V8 biturbo s výkonom 450 kW (612 k). Podvozok modelu GLE 63 S 4MATIC+ si na želanie môžu objednať aj majitelia modelov s označením 53. Jemné vyladenie softvéru s cieľom prispôsobenia systému ESP®, elektronicky riadeného zverného diferenciálu zadnej nápravy, plnovariabilného náhonu na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+, ako aj systému riadenia podvozka prináša pre všetky modely dynamický a suverénny jazdný zážitok.

Obidva hnacie agregáty sú elektrifikované pomocou integrovaného štartovacieho generátora (ISG) a 48-voltového elektrického systému. Štartovací generátor spája štartér a alternátor do výkonného elektromotora a je uložený medzi motorom a prevodovkou. Štartovací generátor preberá aj funkcie hybridného pohonu. K týmto funkciám patrí efekt zvýšenia výkonu, rekuperácia, posun bodu zaťaženia, kĺzanie a takmer nebadateľné opätovné naštartovanie motora pri funkcii štart – stop.

Spoločným znakom všetkých modelov AMG GLE je aj plnovariabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ a podvozok so vzduchovým pružením AMG RIDE CONTROL+ a adaptívnym nastaviteľným tlmením. Aktívna stabilizácia nakláňania AMG ACTIVE RIDE CONTROL je súčasťou sériovej výbavy modelov s označením 63 a pre modely s označením 53 je k dispozícii ako voliteľná výbava. Stabilizácia funguje pomocou dvoch elektromechanických aktuátorov na prednej a na zadnej náprave. Systém obmedzuje priečne nakláňanie v zákrutách a umožňuje presnejšie vyladiť správanie vozidla pri zatáčaní a pri zmenách dynamického zaťaženia. Okrem toho zvyšuje aj komfort pri jazde v priamom smere, lebo kompenzuje nerovnosti na jednej strane vozovky. V rámci modernizácie modelu bola vykonaná aj aktualizácia softvéru a nové vyladenie stabilizácie nakláňania a vzduchového podvozka. Tieto opatrenia zväčšujú rozpätie medzi jazdnou dynamikou a komfortom.

 

Prehľad údajov

Mercedes-AMG

GLE 53 4MATIC+ SUV

Mercedes-AMG

GLE 63 S 4MATIC+ SUV

Motor 3,0-litrový motor R6 s turbodúchadlom, elektrickým prídavným kompresorom a integrovaným štartovacím generátorom (ISG) 4,0-litrový V8 s dvomi dvojprúdovými turbodúchadlami a integrovaným štartovacím generátorom (ISG)
Zdvihový objem cm³ 2 999 3 982
Menovitý výkon kW/k 320/435 + 15 kW/22 k (ISG) 450/612 + 16 kW/22 k (ISG)
pri ot./min 5 800 – 6 100 5 750 – 6 500
Menovitý krútiaci moment Nm 560 + 200 (ISG) 850 + 250 (ISG)
pri ot./min 2 200 – 5 800 2 500 – 4 500
Pohon Náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ s plne variabilným rozdeľovaním momentu Náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ s plne variabilným rozdeľovaním momentu
Prevodovka AMG SPEEDSHIFT
TCT 9G
AMG SPEEDSHIFT
TCT 9G
Kombinovaná spotreba paliva[14] l/100 km 10,7 – 10,3 12,8 – 12,4
Kombinované emisie CO214 g/km 244 – 234 291 – 282
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h s 5,0 3,9
Maximálna rýchlosť[15] km/h 250 280
 

 

Mercedes-AMG

GLE 53 4MATIC+ kupé

Mercedes-AMG

GLE 63 S 4MATIC+ kupé

Motor 3,0-litrový motor R6 s turbodúchadlom, elektrickým prídavným kompresorom a integrovaným štartovacím generátorom (ISG) 4,0-litrový V8 s dvomi dvojprúdovými turbodúchadlami a integrovaným štartovacím generátorom (ISG)
Zdvihový objem cm³ 2 999 3 982
Menovitý výkon kW/k 320/435 + 15 kW/22 k (ISG) 450/612 + 16 kW/22 k (ISG)
pri ot./min 5 800 – 6 100 5 750 – 6 500
Menovitý krútiaci moment Nm 560 + 200 (ISG) 850 + 250 (ISG)
pri ot./min 2 200 – 5 800 2 500 – 4 500
Pohon Náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ s plne variabilným rozdeľovaním momentu Náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ s plne variabilným rozdeľovaním momentu
Prevodovka AMG SPEEDSHIFT
TCT 9G
AMG SPEEDSHIFT
TCT 9G
Kombinovaná spotreba paliva14 l/100 km 10,5 – 10,2 12,7 – 12,3
Kombinované emisie CO214 g/km 239 – 232 287 – 280
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h s 5,0 3,9
Maximálna rýchlosť15 km/h 250 280

 

[1] V kombinácii so systémom AIRMATIC alebo E-AKTÍVNE OVLÁDANIE POHYBU KAROSÉRIE (údaj pre Európu).

[2] Uvedené hodnoty sú hodnoty CO2, ktoré boli zistené podľa skúšobného postupu WLTP v zmysle čl. 2 bodu 3 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt. Spotreba elektriny bola zistená na základe nariadenia 2017/1151/EÚ. Uvedenie na trh od októbra 2023

[3]Dodáva sa v Európe.

[4] V kombinácii so systémom AIRMATIC alebo systémom E-AKTÍVNE OVLÁDANIE POHYBU KAROSÉRIE (údaj pre Európu).

[5] Na využívanie služby Online hudba sa vyžaduje samostatná zmluva zákazníka s vybraným poskytovateľom kontinuálneho prenosu dát. Okrem toho je potrebný určitý objem dát.

[6] V prípade chytrej domácnosti ide o funkciu služby Hlasový asistent MBUX, ktorá je súčasťou služieb Mercedes me connect.

[7] GLE 350 de 4MATIC kupé (údaje pre GLE kupé: kombinovaná spotreba paliva, vážená (WLTP): 7,3 – 6,6 l/100 km, kombinované emisie CO2, vážené (WLTP): 192 – 174 g/km, kombinovaná spotreba prúdu, vážená (WLTP): 20,0 – 15,0 kWh/100 km). Spotreba energie a dojazd (WLTP low) boli stanovené na základe nariadenia 2017/1151/EÚ, údaj sa vzťahuje na skúšobný postup WLTP low.

[8] Uvedené hodnoty sú hodnoty CO2, ktoré boli zistené podľa skúšobného postupu WLTP v zmysle čl. 2 bodu 3 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt. Spotreba elektriny bola zistená na základe nariadenia 2017/1151/EÚ. Uvedenie na trh od októbra 2023

[9] Hodnoty pre GLE kupé, v prípade odlišnosti sú uvedené v zátvorkách.

[10] K dispozícii len ako GLE SUV.

[11] Uvedené hodnoty sú hodnoty CO2, ktoré boli zistené podľa skúšobného postupu WLTP v zmysle čl. 2 bodu 3 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt.

[12] Uvedené hodnoty sú hodnoty CO2, ktoré boli zistené podľa skúšobného postupu WLTP v zmysle čl. 2 bodu 3 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt. Spotreba elektriny a dojazd boli zistené na základe nariadenia 2017/1151/EÚ.

[13] Všetky uvedené hodnoty sú hodnoty CO₂, ktoré boli zistené podľa skúšobného postupu WLTP v zmysle čl. 2 bodu 3 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt.

[14] Všetky uvedené hodnoty sú hodnoty CO₂, ktoré boli zistené podľa skúšobného postupu WLTP v zmysle čl. 2 bodu 3 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt.

[15] Elektronicky obmedzená.


Fotogaléria

23C0046_008.jpg

(4961x4961px, 16.33 MB)

23C0046_011.jpg

(4961x4961px, 14.83 MB)

23C0046_013.jpg

(4961x4961px, 14.77 MB)

23C0046_006.jpg

(4961x4961px, 14.63 MB)

23C0046_016.jpg

(4961x4961px, 14.51 MB)

23C0046_014.jpg

(4961x4961px, 13.25 MB)

23C0046_007.jpg

(4961x4961px, 12.61 MB)

23C0046_015.jpg

(4961x4961px, 12.28 MB)

23C0046_010.jpg

(4961x4961px, 11.47 MB)

23C0046_004.jpg

(4961x4961px, 11.68 MB)

23C0046_009.jpg

(4961x4961px, 8.9 MB)

23C0046_012.jpg

(4961x4961px, 10.67 MB)

23C0046_002.jpg

(4961x4961px, 10.43 MB)

23C0046_005.jpg

(4961x4961px, 7.52 MB)

23C0046_003.jpg

(4961x4961px, 9.45 MB)

23C0046_001.jpg

(4961x4961px, 9.46 MB)

23C0047_004.jpg

(4961x4961px, 12.6 MB)

23C0047_018.jpg

(4961x4961px, 12.48 MB)

23C0047_002.jpg

(4961x4961px, 12.13 MB)

23C0046_015.jpg

(4961x4961px, 12.28 MB)

23C0047_023.jpg

(4961x4961px, 12.12 MB)

23C0047_003.jpg

(4961x4961px, 12 MB)

23C0047_013.jpg

(4961x4961px, 12.1 MB)

23C0047_026.jpg

(4961x4961px, 11.25 MB)

23C0047_021.jpg

(4961x4961px, 11.13 MB)

23C0047_006.jpg

(4961x4961px, 11.06 MB)

23C0047_010.jpg

(4961x4961px, 10.87 MB)

23C0046_012.jpg

(4961x4961px, 10.67 MB)

23C0047_017.jpg

(4961x4961px, 9.85 MB)

23C0047_027.jpg

(4961x4961px, 9.72 MB)

23C0047_019.jpg

(4961x4961px, 9.6 MB)

23C0047_005.jpg

(4961x4961px, 9.52 MB)

23C0047_008.jpg

(4961x4961px, 9.42 MB)

23C0047_001.jpg

(4961x4961px, 9.18 MB)

23C0047_024.jpg

(4961x4961px, 9.26 MB)

23C0047_014.jpg

(4961x4961px, 9.02 MB)

23C0047_016.jpg

(4961x4961px, 8.77 MB)

23C0047_011.jpg

(4961x4961px, 8.53 MB)

23C0047_012.jpg

(4961x4961px, 7.58 MB)

23C0047_009.jpg

(4961x4961px, 7.06 MB)

23C0047_020.jpg

(4961x4961px, 7.01 MB)

23C0047_007.jpg

(4961x4961px, 6.87 MB)

23C0047_022.jpg

(4961x4961px, 6.84 MB)

23C0047_015.jpg

(4961x4961px, 6.71 MB)

23C0047_025.jpg

(4961x4961px, 6.69 MB)