Stuttgart.  So sériovo dodávaným náhonom na všetky kolesá 4MATIC, zvýšenou svetlou výškou vďaka rovnako sériovému vzduchovému pruženiu AIRMATIC a terénnemu jazdnému programu si nová Trieda E kombi All-Terrain so svojimi väčšími kolesami bez námahy poradí s ľahkým terénom, napríklad s poľnými cestami. Ďalšími praktickými detailmi pri jazdných zážitkoch mimo spevnených ciest sú terénna obrazovka  a funkcia Transparentná kapota motora, ktorá je súčasťou 360-stupňovej kamery. Typickým znakom modelu All-Terrain je jeho výrazný vzhľad: medzi terénne dizajnové prvky patria osobitá maska chladiča, špeciálne nárazníky, vysokolesklá pochrómovaná vizuálna ochrana proti podbehnutiu vpredu aj vzadu a obloženie výrezov kolies v matnej tmavosivej farbe. Nová Trieda E All-Terrain slávi svoju svetovú premiéru na výstave IAA v Mníchove a dopĺňa tak rodinu Triedy E. Od prvého kvartálu prichádza k obchodným partnerom predaja.


Fotogaléria

(4961x3309px, 9 MB)

(4961x3309px, 9 MB)

(4961x3310px, 9.43 MB)

(3317x4961px, 11.79 MB)

(4961x3310px, 12.38 MB)

(4961x3309px, 12.57 MB)

(3309x4961px, 12.95 MB)

(4961x3313px, 13.12 MB)

(4961x3302px, 13.26 MB)

(4961x3311px, 13.27 MB)

(3312x4961px, 13.59 MB)

(4961x3309px, 13.82 MB)

(4961x3336px, 14.56 MB)

(4961x3309px, 15.62 MB)

(4961x3309px, 15.62 MB)

(3373x4961px, 15.4 MB)

(3309x4961px, 16.71 MB)

(4961x3309px, 18.29 MB)

(4961x3309px, 8.93 MB)

(4961x3309px, 9.77 MB)

(4961x3309px, 10.01 MB)

(3313x4961px, 12.14 MB)

(4961x3309px, 13.62 MB)

(4961x3309px, 16.21 MB)

(4961x3309px, 9.43 MB)

(4961x3309px, 12.53 MB)


  • 4MATIC, AIRMATIC a terénna obrazovka  v rámci sériovej výbavy 
  • Výrazné dizajnové prvky exteriéru a interiéru
  • Uvedenie na trh v prvom kvartály 2024 s tromi modelmi

Pri porovnaní rozmerov modelu All-Terrain s konvenčnou Triedou E kombi sa zväčšila len výška vozidla. Vozidlo má takmer rovnakú dĺžku a meria celkom 4 950 milimetrov. Šírka je 1 904 milimetrov, výška 1 497 milimetrov. Sériový rozmer pneumatík je 235/55 R 18 na diskoch s rozmermi 8 J x 18. Na želanie sú k dispozícii až 20-palcové disky.

V porovnaní so svojím predchodcom je Trieda E All-Terrain širšia o 28 milimetrov. Cestujúci na zadných sedadlách získali vďaka tomu ešte viac miesta: priestor na lakte vzadu dosahuje 1 519 milimetrov. Rázvor sa predĺžil o 22 milimetrov na 2 961 milimetrov. Cestujúci na zadných sedadlách majú vďaka tomu väčšiu rezervu v oblasti kolien a väčší priestor na nohy.

Športová zadná časť skrýva ložnú kapacitu 615 až 1 830 litrov (hybridný model dobíjateľný zo siete: 460 až 1 675 litrov). Operadlá sú rozdelené v pomere 40 : 20 : 40 a v tomto pomere sa aj sklápajú. Sklápanie sa ovláda pomocou dvoch tlačidlových spínačov na ľavej a pravej strane operadla zadného sedadla. Sériovo montované zadné výklopné dvere EASY-PACK sa otvárajú alebo zatvárajú jednoduchým stlačením tlačidla. K dispozícii je viac možností obsluhy: tlačidlom na kľúči zapaľovania, spínačom na dverách vodiča alebo odisťovacím držadlom na zadných výklopných dverách. Krycia roleta aj roleta s oddeľovacou sieťkou (obidve sú súčasťou sériovej výbavy) sú dvojdielne. Obidve rolety sa nachádzajú vo svojej vlastnej kazete.

 

Dizajnové prvky zamerané na terén

Najnápadnejším znakom výraznej prednej časti vozidla je dvojlamelová maska chladiča s vloženou centrálnou hviezdou a vzorom Mercedes-Benz. Lamely sú vyhotovené v irídiovej striebornej farbe. K robustnému vzhľadu prispieva osobitý predný nárazník, ako aj vizuálna ochrana spodku vo vyhotovení z vysokolesklého chrómu.

Pri pohľade zboku vyniknú obloženia podbehov kolies v matnej tmavosivej farbe, ktoré zdôrazňujú terénny charakter vozidla. To platí aj pre bočné obloženie prahu, ktoré obsahuje vysokolesklú pochrómovanú ozdobnú lištu.

Aj vzadu má All-Terrain   nárazník špecifický pre tento model.Je zakončený vizuálnou ochranou spodku vo vyhotovení z vysokolesklého chrómu. Ďalším detailom je robustná vonkajšia ochrana nakladacej hrany so vzhľadom ušľachtilej ocele.

K špeciálnym prvkom interiéru patria športové pedále AMG z ušľachtilej ocele, ako aj podlahové rohože s nápisom All-Terrain.

 

Vzduchové pruženie na oboch nápraváchv rámci sériovej výbavy

Nová Trieda E All-Terrain je sériovo vybavená podvozkom AIRMATIC so vzduchovým pružením. Reakcia tohto systému prostredníctvom vlnovcov vzduchového pruženia a adaptívnych tlmičov ADS+ je veľmi citlivá. Charakteristika tlmičov je riadená úplne automaticky a pre každé koleso zvlášť, a síce oddelene v rámci ťažného a tlačného stupňa. Sofistikovaná senzorika a algoritmy nastavujú tlmiče v závislosti od povrchu vozovky tak, aby sa napríklad prejazd nerovnosti len jedným kolesom nepreniesol na celú nápravu a do priestoru pre cestujúcich.

Súčasťou systému AIRMATIC je aj regulácia výšky na celom podvozku. Tá udržiava konštantnú svetlú výšku bez ohľadu na zaťaženie vozidla, v prípade potreby však urobí potrebné zmeny. Keď je zapnutý jazdný program KOMFORT, na zníženie odporu vzduchu a tým aj spotreby paliva dochádza od rýchlosti 120 km/h k automatickému zníženiu výšky vozidla o 15 milimetrov.

 

Uvedenie na trh 

Jeden dieselový, jeden benzínový variant a jeden variant s hybridným pohonom dobíjateľným zo siete – záujemcovia o model All-Terrain majú hneď od začiatku predaja na výber z rôznych koncepcií pohonu. V prípade spaľovacích motorov ide o štvor- a šesťvalcové agregáty z aktuálnej rodiny modulárnych motorov Mercedes-Benz FAME (Family of Modular Engines).

Vznetové ako aj zážihové motory majú popri preplňovaní turbodúchadlom aj inteligentnú podporu integrovaným štartovacím generátorom (ISG). Sú to teda modely s mierne hybridným pohonom. Vďaka novému akumulátoru sa dosiahlo zvýšenie výkonu elektromotora z 15 na 17 kW a nárast krútiaceho momentu na 205 Nm.

Čisto elektrický hnací výkon 95 kW (129 k) a čisto elektrický dojazd vyše 100 km (WLTP) umožnia, aby vodič hybridu dobíjateľného zo siete v mnohých prípadoch jazdil čisto na elektrický pohon bez využitia spaľovacieho motora. A to dokonca aj v terénnom režime mimo spevnených ciest. Vysoká hustota výkonu hybridnej hnacej hlavy sa dosahuje pomocou synchrónneho motora s vnútorným rotorom a permanentnými magnetmi. Maximálny krútiaci moment elektrického stroja na úrovni 440 Nm je k dispozícii od prvej otáčky motora a stará sa o vysokú agilnosť pri rozjazde a dynamické jazdné vlastnosti. Plný elektrický výkon je k dispozícii do rýchlosti 140 km/h, následne je jemne regulovaný. Technicky vyspelým prvkom je inteligentný elektromechanický posilňovač bŕzd. Ten zabezpečuje, že brzdový systém maximálne efektívne kombinuje elektrickú rekuperáciu s hydraulickou brzdou.

 

E 220 d 4MATIC E 450 4MATIC E 300 de 4MATIC
Zdvihový objem cm³ 1 993 2 999 1 993
Menovitý výkon, spaľovací motor kW/k 145/197 280/381 145/197
pri ot./min 3 600 5 800 – 6 100 5 000
Príd. elektr. výkon (mierny hybrid) kW/k 17/23 17/23
Menovitý výkon, elektromotor (hybridný pohon dobíjateľný zo siete) kW/k 95/129
Menovitý krútiaci moment, spaľovací motor Nm 440 500 440
Príd. elektr. krútiaci moment (mierny hybrid) Nm 205 205
Menovitý krútiaci moment, elektromotor (hybridný pohon dobíjateľný zo siete) Nm 440
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h s 8,1 4,7 6,9
Systémový výkon kW 230
Systémový krútiaci moment Nm 700
Kapacita energie vysokovoltového akumulátora (inštalovaná/využiteľná) kWh 25,4/19,5
Maximálna rýchlosť km/h 220 250 213
Kombinovaná spotreba paliva, vážená (WLTP) l/100 km 6,0 – 5,3 8,7 – 7,9 0,9 – 0,6
Kombinovaná spotreba elektriny, vážená (WLTP)[1] kWh/
100 km
25,1 – 22,9
Kombinované emisie CO2, vážené (WLTP)1 g/km 157 – 139 198 – 180 22 – 17
Elektrický dojazd (EAER mesto, WLTP)1 km 85 – 102

 

Superobrazovka MBUX ako vrchol dizajnu interiéru

Prístrojová doska dotvára digitálny zážitok v interiéri. Ak je Trieda E All-Terrain vybavená voliteľne dodávanou obrazovkou pre spolujazdca, veľká sklenená plocha superobrazovky MBUX siaha až po centrálny displej. V zornom poli vodiča sa nachádza vizuálne oddelený displej vodiča. Modely bez displeja spolujazdca majú veľký ozdobný prvok, ktorý siaha až po stred. Vizuálne oddelený centrálny displej pôsobí dojmom, akoby sa vznášal nad konkávnym povrchom ozdobného prvku.

Pri jazde s novou Triedou E All-Terrain so zapnutým terénnym programom sa na displeji vodiča aj na centrálnom displeji zobrazí terénna obrazovka s prehľadnými informáciami, možnosťami ovládania a funkciami. V kombinácii s 360-stupňovou kamerou pomáha vodičovi v teréne aj funkcia Transparentná kapota motora: na centrálnom displeji sa objaví virtuálny pohľad pod prednú časť vozidla. Vodič tak dokáže lepšie a skôr rozpoznať rôzne prekážky, napríklad veľké kamene alebo hlboké výmole na ceste.

Cez prednú časť prístrojovej dosky prechádza svetelný pás aktívneho náladového osvetlenia. Ten vedie veľkým oblúkom od čelného skla okolo stĺpikov A smerom k dverám. Takto vzniká veľkorysý pocit z priestoru. Zdanlivo vznášajúci sa ovládací ostrovček v hornej časti obložení dverí korešponduje so vzhľadom sklenených plôch obrazoviek.

Stredová konzola je navrhnutá ako homogénne teleso a v priamej línii nadväzuje na dolnú časť prístrojovej dosky. V prednej časti je do trojrozmerne tvarovaného ozdobného prvku integrovaný odkladací priestor s vekom a držiakmi na poháre. V zadnej časti stredovej konzoly sa nachádza mäkko čalúnená lakťová opierka.

Stredový diel obloženia dverí s konkávnym oblúkom plynulo prechádza do lakťovej opierky. Jej predná časť je vyhotovená ako high-tech kovový prvok. Ten slúži ako držadlo a priťahovacia rukoväť dverí a obsahuje prepínače na ovládanie okien. Ďalším atraktívnym prvkom je vznášajúci sa  ostrovček s kľučkou dverí a prvkami na ovládanie funkcií sedadla.

Obrysy sedacej plochy a operadla elegantne prechádzajú z vnútornej strany   ku kraju a vďaka vrstvenej konštrukcii sa akoby vznášajú nad základným telesom sedadla. Zvislé preštepovanie nadväzuje na vonkajší obrys a smerom hore sa otvára do šírky.

 

Pôsobivý, pohlcujúci zážitok zo zábavy

Hudbu, hry aj streamovaný obsah možno vo vozidle Triedy E All-Terrain vnímať takmer všetkými zmyslami[2]. Trieda E je vďaka digitálnym inováciám v interiéri inteligentnejšia a dosahuje nový rozmer personalizácie a interakcie. Architektúra elektroniky je zároveň viac založená na softvéri a menej na hardvéri.

Výpočtové funkcie doposiaľ oddelených domén sa uskutočňujú v rámci jedinej výpočtovej jednotky. Obrazovky a infotainment MBUX tak zdieľajú nový, veľmi výkonný centrálny počítač vozidla. Tento typ sieťového prepojenia zvyšuje výkonnosť a rýchlosť dátových tokov.

Pre novú Triedu E All-Terrain bude k dispozícii balík zábavy (Zábava MBUX plus). Ten zahŕňa služby Mercedes me connect a dátový balík od  poskytovateľa tretej strany. Komunikačný modul pracuje s prenosovou technológiou 5G. Vďaka štandardu mobilnej telefónnej siete 5G sú možné výrazne vyššie prenosové rýchlosti ako pri štandardoch LTE/UMTS [3].

 

Digitálny kľúč od vozidla[4] je odteraz k dispozícii pre iPhone a hodinky Apple Watch

Pomocou digitálneho kľúča od vozidla možno Triedu E All-Terrain naštartovať a zamknúť – vodič musí mať pri sebe kompatibilné koncové zariadenie[5], ktoré je s vozidlom asociované prostredníctvom služieb Mercedes me connect. Možné je aj zdieľanie kľúča: členov rodiny alebo priateľov možno digitálne pozvať na používanie Triedy E All-Terrain. Hlavný používateľ účtu Mercedes me môže pritom udeliť rôzne práva: buď umožní len prístup do vozidla, alebo vydá aj oprávnenie na jazdenie s vozidlom. Vozidlo dokáže rozpoznať viacerých používateľov súčasne, digitálny kľúč od vozidla možno zdieľať až so 16 osobami. Predvýbava pre digitálny kľúč od vozidla je súčasťou komfortného balíka KEYLESS-GO[6].

 

Hudba sa stáva viditeľnou: vizualizácia zvuku

Vďaka novému aktívnemu náladovému osvetleniu s vizualizáciou zvuku môžu cestujúci v novej Triede E   All-Terrain vnímať hudbu tromi zmyslami: hudobné skladby a zvuky filmov alebo aplikácií môžu počuť (na želanie s technológiou Dolby Atmos®), cítiť (prostredníctvom taktilných meničov voliteľne dodávaného 4D obklopujúceho ozvučovacieho systému Burmester®) a najnovšie aj „vidieť“. Vizualizácia prebieha na svetelnom páse aktívneho náladového osvetlenia (mimoriadna výbava). V Triede E je tento proces prvýkrát kontinuálny. Napríklad rýchle sekvencie zvukov môžu vyvolať rýchle zmeny svetla a plynulé rytmy môžu vytvárať jemne sa prelínajúce svetelné atmosféry.

Zážitok zo zábavy je pre spolujazdca veľmi pôsobivý. Na voliteľne dodávanej obrazovke možno sledovať dynamický obsah, napríklad streamovanie televízie alebo videa, a to aj v prípade, ak sa týmto smerom pozerá osoba za volantom. Pretože displej možno prepínať. Pokročilá, na kamere založená funkcia ochrany pred nahliadaním automaticky zníži jas displeja, čím sa zníži aj riziko odpútania pozornosti vodiča.

 

Nové aplikácie tretích strán, ako aj selfie kamera a videokamera

Softvéroví experti spoločnosti Mercedes-Benz vyvinuli novú vrstvu kompatibility, ktorá umožňuje inštaláciu aplikácií poskytovateľov tretích strán[7]. Pri uvedení Triedy E All-Terrain na trh sú na centrálnom displeji k dispozícii tieto aplikácie[8]: zábavná platforma TikTok, hra Angry Birds, aplikácia na spoluprácu Webex a kancelárska aplikácia Zoom, ako aj prehliadač Vivaldi a podcastová aplikácia Pocket Casts. Navyše na centrálnom displeji a na displeji spolujazdca (na želanie) ponúka zábavný portál ZYNC[9] streamovanie videa, obsah na želanie, interaktívne zážitky, lokálne videoprogramy, šport, spravodajstvo, hry a veľa ďalšieho obsahu prostredníctvom jedného používateľského rozhrania.

Ďalšou novinkou je selfie kamera a videokamera (súčasť mimoriadnej výbavy Superobrazovka MBUX) v hornej časti prístrojovej dosky[10]. Keď vozidlo stojí, vodič[11]sa môže zúčastniť na online konferenciách, napríklad prostredníctvom aplikácie Webex, pričom má k dispozícii videoobraz a môže si zaznamenávať osobné fotografie a videá.

So systémom MBUX je k dispozícii aj vyšší komfort ovládania. Inteligentné ovládanie hlasom možno teraz vďaka funkcii zadavania priamych príkazov (Just Talk) aktivovať aj bez aktivačnej frázy „Hey Mercedes“. Keď je funkcia aktivovaná, na displeji sa zobrazí červený symbol mikrofónu. Vozidlo je potom pripravené a čaká na príkazy.

 

Väčší komfort pri každodennom jazdení: MBUX rutiny

Značka Mercedes-Benz pracuje na využití umelej inteligencie, ktorá pomáha vozidlu naučiť sa, ktoré komfortné systémy vodič využíva opakovane. Úlohou umelej inteligencie je, aby neskôr za rovnakých rámcových podmienok zautomatizovala využívanie takýchto funkcií[12]. Výsledkom je personalizovaná automatizácia. Pre túto inováciu, ktorej vývoj už značne pokročil, používa výrobca vozidiel Mercedes-Benz pojem „rutina“.

Pri štarte novej Triedy E All-Terrain môžu zákazníci využívať predlohy (Templates) štandardných rutín. Zákazníci majú okrem toho možnosť vytvárať si vlastné MBUX rutiny. Cestujúci môžu pritom vzájomne prepojiť viaceré funkcie a podmienky. Napríklad „ak je teplota v interiéri nižšia ako 12 stupňov Celzia, zapnúť vyhrievanie sedadiel a náladové osvetlenie nastaviť na teplú oranžovú farbu“. Väčšia pohoda: KOMFORT ENERGIZING a systém THERMOTRONIC s funkciou Digitálne ovládanie ventilácie (oboje na želanie).

 

Viac pohody: ENERGIZING COMFORT a THERMOTRONIC s digitálnym ovládaním ventilácie (obe na želanie)
Upokojujúce zvuky, mobilizujúca masáž, aktivujúce svetlo –   Mercedes-Benz ponúka obsiahly wellness program s rozmanitými programami KOMFORT ENERGIZING, ako aj individuálnymi odporúčaniami funkcie KOUČ ENERGIZING. Spolu s novou generáciou Triedy E majú premiéru aj dve novinky: program KOMFORT ENERGIZING na pomoc pri kinetóze[13] dokáže dotknutým cestujúcim pomôcť zmierniť príznaky nevoľnosti. Funkciu KOUČ ENERGIZING plánujeme v strednodobom horizonte rozšíriť o funkciu bioodozvy[14]. Tá dokáže obmedziť pocit stresu pomocou dýchacích cvičení.

Komfortný zážitok pri používaní automatickej klimatizácie THERMOTRONIC (mimoriadna výbava) zvyšuje digitálne ovládanie ventilácie. Takéto ovládanie umožňuje automatické nastavovanie predných výduchov vzduchu v závislosti od želaného scenára ventilácie. Prostredníctvom profilu používateľa sa ovládanie môže vzťahovať napríklad na konkrétne miesto na sedenie. Dýzy možno však nastaviť aj zvyčajným spôsobom, čiže ručne.

 

Početné, sčasti zdokonalené asistenčné jazdné systémy

Sériová výbava Triedy E All-Terrain s asistenčnými jazdnými systémami[15] zahŕňa okrem iného aj systémy ako aktívny asistent udržiavania odstupu DISTRONIC, asistent pozornosti ATTENTION ASSIST, aktívny asistent brzdenia, aktívny asistent udržiavania v jazdnom pruhu, parkovací balík s cúvacou kamerou a asistent sledovania povolenej rýchlosti. Stav a aktivita asistenčných jazdných systémov sa celoplošne zobrazujú na ukazovateli asistenčných systémov na displeji vodiča.

Ako mimoriadnu výbavu ponúkame aj balík asistenčných jazdných systémov plus. Jeho súčasťou je aj aktívny asistent riadenia, ktorý pomáha pri udržiavaní vozidla v jazdnom pruhu. Rovnako ako doposiaľ na diaľnici sa vozidlo Triedy E po dlhšom zastavení dokáže teraz automaticky rozbehnúť už aj v mestskej premávke a okresných cestách. Ďalšia novinka: ak by funkcia aktívneho asistenta riadenia nebola k dispozícii kvôli zlej viditeľnosti vodorovného značenia jazdného pruhu, systém to signalizuje vodičovi vibráciou volantu.

 

Premyslená koncepcia karosérie a zosúladené záchytné systémy

Bezpečnostná koncepcia Triedy E All-Terrain je založená na karosérii s mimoriadne tuhou bezpečnostnou bunkou priestoru pre cestujúcich a cielene deformovateľnými nárazovými štruktúrami. Tejto koncepcii sú cielene prispôsobené záchytné systémy, napríklad bezpečnostné pásy a airbagy. V prípade nehody sa dokážu aktivovať tak, aby sa ich ochranný účinok pre cestujúcich prispôsobil danej situácii.

Okrem airbagov vodiča a spolujazdca je súčasťou sériovej výbavy aj airbag na ochranu kolien na strane vodiča. Airbag na ochranu kolien dokáže pri silnom čelnom náraze ochrániť nohy pred kontaktom so stĺpikom riadenia alebo s prístrojovou doskou. Sériovo montované okenné airbagy dokážu znížiť riziko poranení hlavy. V prípade ťažkej bočnej kolízie sa na strane nárazu v oblasti od stĺpika A po stĺpik C iniciuje okenný airbag, ktorý sa rozprestrie ako záves pred predným a zadným bočným sklom. Ak systém zistí prevrátenie vozidla, okenné airbagy sa môžu aktivovať na obidvoch stranách. Popri ochrane hlavy môžu bočné airbagy v prípade silného bočného nárazu chrániť aj oblasť hrudníka – v rámci mimoriadnej výbavy aj v oblasti krajných zadných sedadiel.

Úroveň ochrany vo vozidle zvyšuje a stredový airbag. Pyrotechnické napínače bezpečnostných pásov, obmedzovače sily pásov, ako aj nastavovače výšky bezpečnostných pásov predstavujú sériovú výbavu na všetkých krajných sedadlách vozidla.

 

Materiály, ktoré šetria prírodné zdroje

Mnohé konštrukčné diely Triedy E All-Terrain sa sčasti vyrábajú z materiálov, ktoré šetria zdroje (recyklované materiály a obnoviteľné suroviny). Na základné sedadlo sa používa poťah z nefarbenej alpakovej vlny v kombinácii s recyklovaným materiálom. V pene sedadiel sa prvýkrát používajú recyklované suroviny, ktoré boli certifikované na základe „princípu hmotnostnej bilancie“. Tie majú rovnaké vlastnosti ako suroviny vyrobené z ropy. Týmto spôsobom možno znížiť potrebu spracovávania fosílnych zdrojov pri súčasnom zachovaní kvality produktov.

 

Výroba v závode v Sindelfingene s bilančne neutrálnymi emisiami CO2

Celosvetová produkcia vo všetkých vlastných závodoch výrobcu vozidiel Mercedes-Benz sa od roku 2022 realizuje s neutrálnymi emisiami CO2. Externe nakupovaná elektrická energia pochádza výlučne z obnoviteľných zdrojov energie, a preto nie je zaťažená emisiami CO2. Okrem toho sa spoločnosť vo svojich prevádzkach snaží dosiahnuť zvýšenie výroby obnoviteľnej energie. Do konca roka 2024 sa bude investovať do ďalšieho rozšírenia fotovoltiky v celej prevádzke v Sindelfingene. Závod v Sindelfingene sa zameriava aj na ustavičné znižovanie spotreby vody a produkcie odpadu.

 

Trieda E kombi s dlhoročnou úspešnou históriou

Značka Mercedes-Benz od roku 1946 vyrobila viac ako 16 miliónov vozidiel v segmente vyššej strednej triedy. V oficiálnom predajnom programe značky Mercedes-Benz debutoval v auguste 1966 model Universal, čiže belgickým partnerom IMA vyrobené kombi na báze verzií 200 D až 230 S so zadnou plutvou, čo bolo prvé oficiálne kombi značky Mercedes-Benz.

Sériová výroba vozidiel kombi konštrukčného radu 123 bola spustená v apríli 1978, čím sa začala dlhá úspešná história, v rámci ktorej bolo do súčasnosti vyrobených viac ako milión vozidiel kombi. Skratku „T“, ktorá vlastne poukazuje na turizmus a transport, možno použiť aj pre slovo trendsetter (nositeľ nových trendov). Model kombi s jeho vernými fanúšikmi je odvtedy neodmysliteľný najmä v Nemecku, a to nielen v prípade vyššej triedy vozidiel Mercedes-Benz. Z každej ďalšej generácie Triedy E existuje model kombi (S 124, S 210, S 211, S 212, S 213), od roku 2017 už aj model All-Terrain.

Ďalšie informačné materiály o Triede E kombi:
https://media.mercedes-benz.sk/tlacova-sprava/prakticka-inteligentna-a-s-dynamickym-vzhladom-nova-trieda-e-kombi

 


[1] Údaje o spotrebe paliva, emisiách CO2 a spotrebe energie sú predbežné a boli stanovené v súlade so skúšobným postupom WLTP.

Typové schválenie ES a osvedčenie o zhode s oficiálnymi hodnotami ešte nie sú k dispozícii. Odchýlky medzi údajmi a oficiálnymi hodnotami sú možné.

[2] Na využívanie služieb Mercedes me connect je potrebný osobný identifikátor Mercedes me ID, ako aj vyjadrenie súhlasu s podmienkami používania služieb Mercedes me connect. Okrem toho musí byť príslušné vozidlo asociované s používateľským účtom. Po uplynutí úvodného obdobia platnosti možno platnosť služieb za poplatok predĺžiť za predpokladu, že v tom čase budú tieto služby ešte súčasťou ponuky pre príslušné vozidlo. Prvotnú aktiváciu služieb môže zákazník vykonať počas jedného roka od prvého prihlásenia vozidla alebo uvedenia do prevádzky podľa toho, čo nastane skôr.

[3] Rýchlosť a dostupnosť dátového pripojenia sa líši okrem iného aj v závislosti od pokrytia signálom na mieste, na ktorom sa aktuálne nachádza vozidlo.

[4] Na využívanie týchto služieb Mercedes me connect je potrebný osobný identifikátor Mercedes me ID, ako aj vyjadrenie súhlasu s podmienkami používania služieb Mercedes me connect. Okrem toho musí byť príslušné vozidlo asociované s používateľským účtom. Po uplynutí úvodného obdobia platnosti možno platnosť služieb za poplatok predĺžiť za predpokladu, že v tom čase budú tieto služby ešte súčasťou ponuky pre príslušné vozidlo. Prvotnú aktiváciu služieb môže zákazník vykonať počas jedného roka od prvého prihlásenia vozidla alebo uvedenia do prevádzky podľa toho, čo nastane skôr. Na využívanie digitálneho kľúča od vozidla je okrem toho potrebný aj vlastný objem dát zákazníka.

[5] V čase uvedenia na trh je Digitálny kľúč od vozidla kompatibilný s iPhonmi 11 a novšími (okrem iPhonu SE) a s hodinkami Apple Watch 6 a novšími (okrem Apple Watch SE). Podmienkou je podpora ultraširokopásmovej technológie (UWB). Spoločnosť Mercedes-Benz priebežne pracuje na rozširovaní kompatibility s ďalšími zariadeniami.

[6] Okrem systému oprávnenia na prístup a na jazdu KEYLESS-GO a predvýbavy pre digitálny kľúč od vozidla zahŕňa aj prvky výbavy ako zapustené kľučky dverí  a diaľkové zatváranie veka batožinového priestoru.

[7] Na využívanie týchto služieb Mercedes me connect je potrebný osobný identifikátor Mercedes me ID, ako aj vyjadrenie súhlasu s podmienkami používania služieb Mercedes me connect. Okrem toho musí byť príslušné vozidlo asociované s používateľským účtom. Po uplynutí úvodného obdobia platnosti možno platnosť služieb za poplatok predĺžiť za predpokladu, že v tom čase budú tieto služby ešte súčasťou ponuky pre príslušné vozidlo. Prvotnú aktiváciu služieb môže zákazník vykonať počas jedného roka od prvého prihlásenia vozidla alebo uvedenia do prevádzky podľa toho, čo nastane skôr. Na využívanie balíka zábavy je okrem toho potrebný aj vlastný objem dát zákazníka. Na využívanie niektorých aplikácií prostredníctvom služby Mercedes me connect môže byť potrebná samostatná zmluva zákazníka s poskytovateľom aplikácie.

[8] Plánovaná ponuka aplikácií v čase uvedenia na trh. Využívanie je možné len v kombinácii s balíkom Zábavy MBUX plus, ktorý je k dispozícii ako mimoriadna výbava. Ponuka aplikácií sa počas trvania Triedy E môže meniť. Na používanie týchto služieb Mercedes me connect je potrebný osobný identifikátor Mercedes me ID, ako aj vyjadrenie súhlasu s podmienkami používania služieb Mercedes me connect. Okrem toho musí byť príslušné vozidlo asociované s používateľským účtom. Po uplynutí úvodného obdobia platnosti možno platnosť služieb za poplatok predĺžiť za predpokladu, že v tom čase budú tieto služby ešte súčasťou ponuky pre príslušné vozidlo. Prvotnú aktiváciu služieb môže zákazník vykonať počas jedného roka od prvého prihlásenia vozidla alebo uvedenia do prevádzky podľa toho, čo nastane skôr.

[9] Na využívanie platformy ZYNC je potrebný aktívny účet Mercedes-Benz me s balíkom Zábavy MBUX plus. V súčasnosti je platforma dostupná na jeden rok po rezervácii zadarmo, jej platnosť možno potom prostredníctvom portálu Mercedes me za poplatok predĺžiť (možné odchýlky v závislosti od krajiny).

[10] Nové technológie musia vždy spĺňať aktuálne platné zákonné rámcové podmienky krajiny, v ktorej bolo vozidlo predané, a preto sa týmto podmienkam musia prispôsobiť.

[11] Funkcie kamery bude neskôr môcť využívať aj spolujazdec.

[12] Opísané funkcie predstavujú vízie budúcnosti a v čase uvedenia Triedy E na trh niektoré z nich ešte nebudú k dispozícii, pričom ich ďalšia dostupnosť bude závisieť od konkrétneho modelu vozidla, od individuálnej konfigurácie aj od príslušného trhu.

[13] Podmienkou využívania programu je vybavenie systémom KOMFORT ENERGIZING a nastavovanie sedadla s pamäťovou funkciou. Program Pomoc pri kinetóze nemožno využívať v kombinácii s detskými sedačkami a nie je dostupný v USA ani v Kanade.

[14] V čase uvedenia Triedy E na trh táto funkcia ešte nie je k dispozícii.

[15] Asistenčné a bezpečnostné systémy výrobcu vozidiel Mercedes-Benz sú len pomôcky a vodiča nezbavujú jeho zodpovednosti. Ten by mal dodržiavať pokyny v návode na obsluhu a mal by brať do úvahy v ňom popísané hranice systémov.