Affalterbach. S novým kabrioletom CLE 53 4MATIC+ (kombinovaná energetická spotreba: 9,8 – 9,6 l/100 km | kombinované emisie CO2: 223 – 217 g/km)[1] ponúka značka Mercedes-AMG teraz popri roadsteri SL druhý športový model poskytujúci potešenie z jazdenia s otvorenou strechou. Štvormiestne vozidlo je vďaka bohatej sériovej výbave, veľkorysej ponuke priestoru a komfortným vymoženostiam ako vetrolam AIRCAP® alebo systém AIRSCARF® použiteľné neobmedzene počas celého roka. Trojlitrový šesťvalcový radový motor s dvojitým preplňovaním prostredníctvom turbodúchadla a s elektrickým prídavným kompresorom dosahuje výkon 330 kW (449 k). Poskytuje maximálny krútiaci moment 560 Nm (pri zvýšenom tlaku plnenia 600 Nm počas 10 sekúnd). Integrovaný štartovací generátor krátkodobo ponúka prídavné zvýšenie výkonu 17 kW (23 k) a krútiaci moment 205 Nm. Okrem toho napája 48-voltový elektrický systém. K ďalším technickým prvkom nového modelu patrí 9-stupňová prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G, plnovariabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ a aktívne riadenie zadnej nápravy.
- Šesťvalcový radový motor s dvojitým preplňovaním a štartovacím generátorom
- Plnovariabilný náhon na všetky kolesá a aktívne riadenie zadnej nápravy
- Bohatá sériová výbava zahŕňa látkovú protihlukovú sklápaciu strechu, vetrolam AIRCAP®, systém AIRSCARF®, elektrický oddeľovač batožinového priestoru, pamäťový balík, BEZDOTYKOVÚ OBSLUHU a funkciu KEYLESS-GO\
Fotogaléria
(3307x4961px, 7.1 MB)
(3309x4961px, 7.06 MB)
(3309x4961px, 6.99 MB)
(3309x4961px, 7.21 MB)
(4961x3309px, 7.67 MB)
(4961x3308px, 7.08 MB)
(3306x4961px, 7.36 MB)
(4961x3308px, 7.88 MB)
(4961x3308px, 7.84 MB)
(4961x3309px, 7.74 MB)
(4961x3309px, 8.4 MB)
(4961x3309px, 8.14 MB)
(4961x3308px, 8.23 MB)
(4961x3309px, 8.09 MB)
(4961x3309px, 9.35 MB)
(4961x3309px, 9.79 MB)
(4961x3309px, 9.65 MB)
(4961x3309px, 9.76 MB)
(4961x3309px, 9.86 MB)
(4961x3309px, 9.85 MB)
(4961x3309px, 9.96 MB)
(4961x3309px, 10.08 MB)
(4961x3309px, 10.86 MB)
(4961x3309px, 10.55 MB)
(4961x3309px, 10.76 MB)
(4961x3309px, 11.28 MB)
(4961x3309px, 11.62 MB)
“Nový kabriolet CLE 53 prináša do sveta štvormiestnych vozidiel pod holým nebom náš výkon typický pre AMG. Výkonný šesťvalcový motor, prepracovaný podvozok a variabilný pohon všetkých kolies z neho robia veľmi dynamické vozidlo so širokým spektrom použitia. Športový vzhľad podčiarkujú aj početné dizajnové aspekty, ako sú rozšírené blatníky alebo veľké otvory na prívod vzduchu vpredu. Skutočné auto snov, ktoré prináša veľa zábavy nielen na cestách snov, ale aj v každodennom živote.”
Michael Schiebe, predseda predstavenstva Mercedes-AMG GmbH a vedúci obchodných úsekov Mercedes-Benz Trieda G a Mercedes-Maybach
Dizajn exteriéru s výrazne rozšírenými prednými a zadnými blatníkmi
Obloženie chladiča v tvare písmena A, ktoré je špecifické pre AMG, ako aj ploché, ostro vykrojené svetlomety výlučne s technológiou DIGITAL LIGHT pôsobia dojmom, ktorý je typický pre našu značku. Ako mimoriadna výbava sú k dispozícii svetlomety DIGITAL LIGHT s funkciou projekcie . Sú vybavené elipsami denného osvetlenia a modrým podsvietením dna svetlometov, čo zvýrazňuje dynamický vzhľad. Výrazne tvarovaný spojler predného nárazníka je v strednej časti pretiahnutý smerom nahor do tvaru písmena A (výstuha v tvare A). Umožňuje tak veľký dolný otvor na prívod vzduchu s cieľom dosiahnuť vysoký prietok vzduchu. Platí to aj pre oba krajné otvory na prívod vzduchu s dvoma priečnymi lamelami.
Elegantné tvarované hrany vytvárajú štruktúru pri pohľade z boku. Rozšírené predné a zadné blatníky, široký rozchod kolies (vpredu plus 58 milimetrov, vzadu plus 75 milimetrov v porovnaní s modelom Mercedes-Benz) a 19-palcové kolesá dodávajú novému kabrioletu AMG mohutný vzhľad. Na želanie sa dodávajú aj 20-palcové disky.
Svalnatá zadná časť vozidla je typická splývavými plochami, plynulými prechodmi a dvojdielnymi svietidlami s LED a trojrozmernými telesami svietidiel. Zadné svietidlá sú vzájomne prepojené tmavočerveným dizajnovým prvkom. Tento prvok zdôrazňuje šírku zadnej časti vozidla. Ďalšími podstatnými prvkami sú okrúhle dvojité koncovky výfuku, ktoré sú harmonicky integrované do spojlera zadného nárazníka. Odtrhová hrana na veku batožinového priestoru je nalakovaná vo farbe karosérie, v rámci vizuálneho balíka AMG (na želanie) sa však dodáva aj v čiernej farbe.
Vizuálny balík AMG, ktorý sa dodáva na želanie, vytvára ešte športovejší vzhľad. Obsahuje prídavné krídelká na spojleroch predného aj zadného nárazníka, odtrhovú hranu na veku batožinového priestoru vo vysokolesklej čiernej farbe a dosku difúzora medzi koncovkami výfuku. Na ďalšie individuálne prispôsobenie vozidla sú k dispozícii dva balíky AMG Night a dva balíky uhlíkových vlákien AMG.
Interiér s výnimočnou výbavou a špecifickými ukazovateľmi
Pozornosť v interiéri upútajú voľne stojaci 12,3-palcový plnodigitálny displej vodiča a 11,9-palcový, na výšku orientovaný centrálny displej, ktorý je orientovaný smerom na vodiča. Ten možno elektricky nakláňať v rozsahu od 15 do 40 stupňov, čo pri otvorenej sklápacej streche umožňuje zabrániť rušivým odrazom svetla. Ďalším atraktívnym prvkom je aj dynamické náladové osvetlenie so 64 farbami . Svetelné pásy sa tiahnu od kokpitu cez dvere a zadné bočné obloženia až za zadné sedadlá. Tento štýlový efekt obklopenia umocňujú ďalšie dva obvodové detaily: horná časť prístrojovej dosky, línie bokov aj veko skrine sklápacej strechy sú potiahnuté materiálom so vzhľadom čiernej kože napa. Zároveň treba spomenúť pochrómové lemovanie, ktoré obklopuje celý priestor pre cestujúcich.
Kožené sedadlá majú špeciálnu povrchovú úpravu, ktorá v lete bráni ich nadmernému zahriatiu. Táto úprava odráža blízke infračervené žiarenie zo slnka. Vďaka nej zostáva koža na priamom slnku až o 12 stupňov chladnejšia ako bežná koža bez povrchovej úpravy. Chladnejšie poťahy sedadiel dokážu aj pri zatvorenej sklápacej streche prispieť k obmedzeniu zohrievania interiéru.
Ďalším výrazným prvkom výbavy sú integrálne sedadlá vo vyhotovení imitácia kože ARTICO/čierne mikrovlákno MICROCUT s grafickým stvárnením špecifickým pre AMG a červenými kontrastnými ozdobnými švami. Tieto sedadlá spájajú športový vzhľad s výraznou bočnou oporou. Ďalšími znakmi interiéru sú červené bezpečnostné pásy a ozdobné prvky s kovovou štruktúrou. Na želanie je k dispozícii veľa variantov čalúnenia z kože a kože napa. V prípade kože napa , je na predných opierkach hlavy vyrazený erb AMG.
Na želanie sa dodávajú sedadlá AMG Performance. Vyznačujú sa najmä výraznejšími bočnicami, ktoré poskytujú ešte lepšiu bočnú oporu. Vertikálne otvory predstavujú vizuálne zaujímavé prvky a umožňujú lepšie odvetrávanie chrbta. Pri vybavení interiéru kožou napa sú sedadlá navyše zvýraznené aj kontrastnou farbou.
Displej vodiča umožňuje zákazníkom prepínať medzi štýlmi zobrazovania Klasický, Športový a Superšportový. Obzvlášť pôsobivý je najmä režim Superšportový, ktorý je exkluzívny pre modely AMG, s centrálnym okrúhlym otáčkomerom a horizontálnymi ukazovateľmi zobrazenými v perspektíve: nachádzajú sa vľavo a vpravo od otáčkomera a vytvárajú priestorový dojem hĺbky. Prostredníctvom ponuky AMG možno vyvolať rôzne špeciálne zobrazenia ako údaje o motore, indikáciu prevodového stupňa, zahrievanie, nastavenie , akcelometer a pretekársky časovač . Aj centrálny displej zdôrazňuje prostredníctvom individuálnych zobrazení AMG, napríklad vizualizáciou jazdných programov alebo telemetrickými údajmi, dynamické zameranie.
Radový šesťvalcový motor s integrovaným štartovacím generátorom a elektrickým prídavným kompresorom
Nový model CLE 53 4MATIC+ využíva výrazne vylepšenú verziu osvedčeného 3,0-litrového radového šesťvalcového turbomotora M256. Táto verzia vysokovýkonného agregátu, teraz označovaná ako M256M, zaujme najmä optimalizovanými spaľovacími priestormi s prepracovanými nasávacími a výfukovými kanálmi. K nim sa pridávajú nové piestne krúžky, modifikované vstrekovanie a nové turbodúchadlo. To vyvinie vyšší plniaci tlak s hodnotou 1,5 bar (predchodca: 1,1 bar). Motor tak dosahuje vyšší krútiaci moment s hodnotou 560 Nm v trvalej prevádzke, zatiaľ čo v režime so zvýšeným tlakom plnenia dosiahne až na 10 sekúnd hodnotu 600 Nm.
Dôležitejší ako absolútna hodnota krútiaceho momentu je však zlepšený nárast krútiaceho momentu a ešte harmonickejšia odozva motora. Môže za to taktiež prepracovaný elektrický prídavný kompresor. Ten teraz dokáže pracovať takmer nepretržite aj počas dlhšieho časového obdobia. Pre vodiča je to citeľné najmä v rozsahu stredných otáčok motora. Vďaka tomu bolo na druhej strane možné navrhnúť väčšie turbodúchadlo, ktoré umožní dosahovať vyšší špičkový výkon.
Zákazníci zároveň profitujú z vyššej efektívnosti agregátu, ktorá sa výrazne zlepšila najmä pri prevádzke s plným zaťažením. Prispieva k tomu aj nový integrovaný štartovací generátor (ISG) druhej generácie. Ten je teraz zabudovaný do zvonu prevodovky. Je hlavnou súčasťou 48-voltového elektrického systému a funguje nielen ako elektrický generátor, ale preberá aj hybridné funkcie. K týmto funkciám patrí krátkodobé zvýšenie výkonu o 17 kW a krútiaceho momentu o 205 Nm, rekuperácia, posunutie bodu ťahu, kĺzanie a takmer nepozorovateľné opakované naštartovanie motora pri funkcii štart – stop.
Elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 250 km/h možno zvýšiť na 270 km/h prostredníctvom voliteľne dodávaného vodičského balíka AMG Vysokovýkonná brzdová sústava AMG je optimálne dimenzovaná na silu a výkonnosť modelu CLE 53 4MATIC+: na prednej náprave sú perforované brzdové kotúče s vnútorným vetraním a rozmermi 370 x 36 mm, so štvorpiestikovými pevnými strmeňmi a nápisom AMG, na zadnej náprave sú brzdové kotúče s vnútorným vetraním a rozmermi 360 x 26 mm s jednopiestikovými plávajúcimi strmeňmi.
Prispôsobené časy preradenia, vysoká efektívnosť: prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G
Trojlitrový radový motor je spojený s prevodovkou AMG SPEEDSHIFT TCT 9G, ktorá presvedčí krátkymi časmi preradenia, rýchlymi reakciami, funkciou medziplynu a viacnásobným podraďovaním. Radenie na vyšší či nižší prevodový stupeň sa realizuje bezprostredne. Prevodovka pracuje veľmi spontánne, najmä v jazdnom programe Šport+ a v režime s ručným radením. V závislosti od zvoleného jazdného programu možno dosiahnuť dynamické zrýchľovacie manévre a prispôsobené časy preradenia, ako aj úsporný štýl jazdenia. Galvanizované radiace páčky vľavo a vpravo za vencom volantu umožňujú ručné radenie prevodovky AMG SPEEDSHIFT TCT 9G.
Charakteristika pomocou klepnutia prstom: AMG DYNAMIC SELECT
Päť jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT – Klzká vozovka, Komfort, Šport, Šport+ a Individuálny – umožňujú dotykom prsta ovplyvniť charakteristiku. Rozlíšenie nastavenia siaha od úsporného a komfortného až po veľmi športové. Pritom sa prispôsobujú dôležité parametre, ako odozva motora, prevodovky, podvozka a riadenia. Nezávisle od jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT môže vodič tlačidlom M prepnúť priamo do jazdného programu s ručným radením, v ktorom radí výlučne pomocou radiacich páčok na volante. Rovnako možno v prípade potreby osobitne nastaviť aj stupne nastavenia podvozka.
Do jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT je integrovaná regulácia dynamiky jazdy DYNAMIKA AMG. V rámci stupňov Základné, Rozšírené a Profesionálne ovplyvňuje napríklad stratégie regulácie ESP® (elektronický systém stabilizácie) alebo náhonu na všetky kolesá. Na základe aktivity vodiča a údajov zo snímačov predvída inteligentné predradené riadenie želané jazdné vlastnosti vozidla. Ich rozpätie pritom siaha od stability až po vysokú dynamiku pre komfortnejší alebo mimoriadne športový jazdný zážitok. Tlačidlami AMG na volante možno funkcie DYNAMIKA AMG aktivovať aj priamo. Upraviteľné vlastnosti vozidla, ako aj bohatá ponuka prvkov výbavy umožňujú široký rozsah prispôsobenia medzi športovými, elegantnými a lifestylovými vlastnosťami v závislosti od individuálneho želania zákazníka.
Plnovariabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ ako súčasť sériovej výbavy
Plnovariabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ je spojením optimálnej trakcie pre dynamický pôžitok z jazdy a vysokej bezpečnosti jazdy za všetkých podmienok: na suchej aj na mokrej vozovke alebo na klzkom povrchu. Prepínanie medzi náhonom na zadné kolesá a náhonom na všetky kolesá sa uskutočňuje plynule, pretože inteligentné riadenie je začlenené do celkovej architektúry systému vozidla. Aplikácia rozdeľovania sily je diferencovaná. Pri pokojnom štýle jazdenia, kedy nie je potrebný náhon na všetky kolesá, dochádza k úplnému odpojeniu prednej nápravy. To zvyšuje efektívnosť. Od nastavenia ŠPORT ESP je správanie vozidla viac orientované na zadnú nápravu. A v šmykovom moduse je nové AMG CLE kabriolet v celom rozsahu rýchlosti naprogramované ako vozidlo s náhonom na zadné kolesá.
Špecifický podvozok AMG RIDE CONTROL pre vyššiu jazdnú dynamiku
Na dosiahnutie väčšej agilnosti, neutrálnych jazdných vlastností v zákrutách a lepšej trakcie sa používa podvozok AMG RIDE CONTROL, ktorý bol vyvinutý v Affalterbachu. Oceľové pruženie s výrazne športovým nastavením pružín a tlmičov v súčinnosti s adaptívne nastaviteľným tlmením kombinuje vynikajúcu dynamiku jazdy s vysokým komfortom odvaľovania. Tlmenie každého kolesa sa individuálne prispôsobuje aktuálnej jazdnej situácii a stavu vozovky. Tento proces je rýchly a presný vďaka oddeleným ventilom na riadenie tlmičov v smere rozťahovania a stláčania. Okrem toho možno predvoliť tri úrovne charakteristiky tlmenia Komfort, Šport a Šport+, čo umožňuje citeľné rozlíšenie medzi vysokým komfortom na dlhých trasách a športovou dynamikou jazdy.
Trojstupňové parametrické riadenie AMG a sériovo dodávané riadenie zadnej nápravy
K zvyšovaniu dynamiky a komfortu rovnakou mierou prispieva aj dizajn riadenia. Kabriolet CLE 53 4MATIC+ je vybavený trojstupňovým parametrickým riadením AMG, ktoré sa prispôsobuje zvolenému jazdnému programu. Pri manévrovaní a parkovaní stačí vynaložiť len pomerne malú silu, pri vyššej rýchlosti jazdy, najmä pri nastaveniach podvozka Šport a Šport+, vníma vodič ešte výraznejšiu odozvu vďaka prispôsobenej krivke závislosti riadenia.
Riadenie zadnej nápravy, ktoré je súčasťou sériovej výbavy, pracuje s maximálnym uhlom natočenia kolies 2,5 stupňa. Do tohto stupňa sa zadné kolesá pri rýchlostiach do 100 km/h (variabilne podľa nastavenia DYNAMIKY AMG) natáčajú opačným smerom ako predné kolesá. To vedie k virtuálnemu skráteniu rázvoru, vďaka čomu sa dosiahne výrazne agilnejšie zatáčanie, zníženie sily potrebnej na riadenie, ako aj lepšia manévrovateľnosť. Takto sa pri odbočovaní alebo parkovaní citeľne zmenší priemer otáčania. Pri rýchlostiach nad 100 km/h (variabilne podľa nastavenia DYNAMIKY AMG) sa zadné kolesá natáčajú paralelne s prednými kolesami – maximálne do 0,7 stupňa. Virtuálne predĺženie rázvoru zlepšuje jazdnú stabilitu: pri zmene smeru jazdy vedie k rýchlejšiemu nárastu bočnej sily, čím umožní priamejšie reakcie vozidla na pohyby riadenia. Odozva riadenia zadnej nápravy závisí od zvoleného jazdného programu AMG DYNAMIC SELECT.
Balík AMG DYNAMIC PLUS
Na želanie dodávaný balík AMG DYNAMIC PLUS kombinuje mimoriadne športové prvky výbavy s cieľom ešte emotívnejšieho jazdného zážitku. Medzi najzaujímavejšie prvky patria funkcia PRETEKÁRSKY ŠTART a jazdný program PRETEKY so šmykovým modom. Súčasťou volantu AMG Performance vo vyhotovení z mikrovlákna MICROCUT sú tlačidlá na rýchle ovládanie jazdných programov a ďalších nastavení ovplyvňujúcich dynamiku jazdy. Športový vzhľad zvýrazňujú načerveno nalakované strmene bŕzd s nápisom AMG na prednej aj zadnej náprave. Aktívne ložiská zavesenia motora ponúkajú situáciou podmienenú variabilitu medzi komfortným a športovým napojením hnacieho agregátu na karosériu.
Vysokú praktickosť pri každodennom používaní pre celoročné potešenie z jazdy pod holým nebom podporuje okrem iného elektrický systém vetrolamu AIRCAP® a vyhrievanie priestoru okolo hlavy AIRSCARF®. Obidva systémy boli zdokonalené a sú súčasťou sériovej výbavy. Jazda s otvorenou strechou pri nízkej vonkajšej teplote je vďaka nim ešte príjemnejšia. Systém AIRCAP® pozostáva z dvoch prvkov: usmerňovač prúdenia na čelnom skle usmerňuje prúd vzduchu nad hlavy cestujúcich. Vysúva sa stlačením tlačidla. Automatický vetrolam za zadnými opierkami hlavy potom ešte účinnejšie obmedzuje turbulencie. Zátylok a krk cestujúcich na predných sedadlách ohrieva systém AIRSCARF® teplým vzduchom ešte intenzívnejšie ako v prípade predchádzajúcich modelov, a to aj pri nepriaznivých veterných podmienkach.
K neobmedzenej použiteľnosti vozidla počas celého roka prispieva aj sériová látková protihluková sklápacia strecha. Dodáva sa vo farbách čierna, červená alebo sivá. Viacvrstvová konštrukcia s prepracovanou izoláciou je základom na dosiahnutie výborného klimatického komfortu v každom ročnom období. Okrem toho obmedzuje hluk vetra a jazdný hluk. Sklápaciu strechu možno otvoriť a zatvoriť v priebehu 20 sekúnd a až do rýchlosti 60 km/h. Prvýkrát má výlučne elektrický pohon, takže je ešte tichšia. Sériovo dodávaná plnoelektrická roleta automaticky oddeľuje zloženú sklápaciu strechu od zvyšku batožinového priestoru.
Batožinový priestor s objemom 385 litrov (295 litrov s otvorenou strechou) je najlepším predpokladom vysokej miery praktickosti pri každodennom používaní vozidla. V prípade potreby ho možno zväčšiť pomocou sklápateľných operadiel zadných sedadiel. Tie možno pohodlne sklopiť z batožinového priestoru v pomere 60:40. Funkcia BEZDOTYKOVÁ OBSLUHA zabezpečí bezdotykový a plnoautomatický prístup do batožinového priestoru. Súčasťou sériovej výbavy je aj systém KEYLESS-GO. Dvere vozidla sa zamykajú a odomykajú dotknutím sa kľučky dverí.
Štvormiestne vozidlo disponuje vďaka cielene zosilneným štruktúram holej karosérie vysokou mierou pevnosti konštrukcie aj bez stabilizujúcej pevnej strechy. Ďalším prvkom je systém ochrany pri prevrátení. Pri hroziacom prevrátení vozidla vytvorí spolu so stĺpikom A, ktorý je odolný voči ohnutiu, priestor na prežitie cestujúcich. Okrem toho ponúkajú záchytné systémy najlepšiu možnú ochranu pri nehode. Patrí k nim najmä komplexná sériová výbava s jedenástimi airbagmi. Novinkou je stredový airbag v priestore medzi osobami v prvom rade sedadiel a airbagy na ochranu hlavy pre cestujúcich na zadných sedadlách. Súčasťou sériovej výbavy je aj systém PRE-SAFE®, ktorý v prípade nebezpečenstva nárazu pripraví cestujúcich a vozidlo na náraz.
Prehľad údajov:
Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ kabriolet | ||
Motor | Radový šesťvalcový zážihový motor s turbodúchadlom a elektrickým prídavným kompresorom | |
Zdvihový objem | cm3 | 2 999 |
Menovitý výkon | kW/k | 330/449 |
pri | ot./min | 5 800 – 6 100 |
Menovitý krútiaci moment | Nm | 560 (pri zvýšenom tlaku plnenia krátkodobo 600) |
pri | ot./min | 2 200 – 5 000 |
Menovitý výkon integrovaného štartovacieho generátora | kW/k | 17/23 |
Menovitý krútiaci moment integrovaného štartovacieho generátora | Nm | 205 |
Náhon | Plnovariabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ | |
Prevodovka | Prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G | |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h[2] | s | 4,4/4,2 |
Maximálna rýchlosť[3] | km/h | 250 (na želanie 270) |
Kombinovaná energetická spotreba[4] | l/100 km | 9,8 – 9,6 |
Emisie CO2 kombinované | g/km | 223 – 217 |
[1] Uvedené hodnoty boli zistené podľa predpísaného spôsobu merania WLTP (Celosvetovo harmonizovaný skúšobný postup pre ľahké užitkové vozidlá). Uvedené rozpätia sa vzťahujú na európsky trh. Spotreba energie a emisie CO2 sú v prípade osobného motorového vozidla závislé nielen od efektívneho využívania paliva príp. nosiča energie osobným motorovým vozidlom, ale aj od štýlu jazdenia a iných netechnických faktorov.
[2] Bez/s funkciou PRETEKÁRSKY ŠTART, súčasť balíka AMG DYNAMIC PLUS (na želanie)
[3] Elektronické obmedzenie
[4] Uvedené hodnoty boli zistené podľa predpísaného spôsobu merania WLTP (Celosvetovo harmonizovaný skúšobný postup pre ľahké užitkové vozidlá). Uvedené rozpätia sa vzťahujú na nemecký trh. Spotreba energie a emisie CO₂ sú v prípade osobného motorového vozidla závislé nielen od efektívneho využívania paliva príp. nosiča energie osobným motorovým vozidlom, ale aj od štýlu jazdenia a iných netechnických faktorov.