Stuttgart.  Štýlový dizajn a dynamické potešenie z jazdy: to sú domény novej GLC kupé. Je športovým súrodencom modelu GLC SUV a dopĺňa najpredávanejší konštrukčný rad značky Mercedes-Benz. Dizajn už aj počas státia vyjadruje eleganciu, dynamiku a dobrodružstvo v teréne. Výrazné tvary, podmanivé plochy a presne formované hrany zvýrazňujú nezameniteľný vzhľad, ktorý dopĺňa jasne členený a vysokohodnotný interiér.

  • Kombinácia elegantného dizajnu a športovej jazdnej dynamiky
  • Elektrifikované pohony ako mierne hybridný pohon alebo hybridný pohon dobíjateľný zo siete
  • Výrazne obohatená sériová výbava
  • Najnovšia generácia infotainmentu MBUX s novými funkciami
  • K dispozícii od júla 2023  

 

Stuttgart.  Štýlový dizajn a dynamické potešenie z jazdy: to sú domény novej GLC kupé. Je športovým súrodencom modelu GLC SUV a dopĺňa najpredávanejší konštrukčný rad značky Mercedes-Benz. Dizajn už aj počas státia vyjadruje eleganciu, dynamiku a dobrodružstvo v teréne. Výrazné tvary, podmanivé plochy a presne formované hrany zvýrazňujú nezameniteľný vzhľad, ktorý dopĺňa jasne členený a vysokohodnotný interiér.

Nová GLC kupé spája športový výkon s vysokou efektívnosťou. Vozidlo je k dispozícii s elektrifikovanými pohonmi: buď ako hybridný pohon dobíjateľný zo siete s využiteľným elektrickým dojazdom, alebo ako mierne hybridný pohon so 48-voltovou technológiou a integrovaným štartovacím generátorom slúžiacim na ďalšie zvýšenie výkonu a rekuperáciu energie. Nová GLC kupé je doma za každých podmienok: na ceste aj v teréne presvedčí komfortom a agilnosťou. Športový podvozok je súčasťou sériovej výbavy. Voliteľne dodávané riadenie zadnej nápravy s uhlom natočenia zadných kolies 4,5 stupňa ho robí ešte agilnejším. Je dostupné v rámci technického balíka spolu so vzduchovým pružením AIRMATIC. Mimo ciest vozidlo boduje sériovo dodávaným náhonom na všetky kolesá 4MATIC a na modeloch dobíjateľných zo siete aj čisto elektrickým jazdením v teréne. Vďaka terénnej obrazovke a funkcii Transparentná kapota motora ako súčasti 360-stupňovej kamery je jazdný zážitok ešte komfortnejší.

Vysoké ambície modelu GLC kupé sa prejavujú v každom detaile. Hardvér aj softvér aktuálnej generácie informačno-zábavného systému MBUX je používateľsky ešte prívetivejší ako doposiaľ: ovládanie vozidla a komfortných funkcií uľahčujú brilantné zobrazenia na displeji vodiča a na centrálnom displeji. Obidva displeje LCD prinášajú štruktúrované a jasné znázornenie informácií. Orientáciu uľahčuje navigácia na celej ploche obrazovky. Rozšírená realita MBUX pre navigáciu (výbava na želanie) kombinuje pokyny k trase s reálnymi zobrazeniami: okolie pred vozidlom je snímané kamerou. Na centrálny displej sa premietajú pohyblivé obrazy, v ktorých sa navyše zobrazujú aj virtuálne objekty, informácie a rôzne označenia. K nim patria napríklad dopravné značky, pokyny na odbočenie, odporúčania na zmenu jazdného pruhu alebo orientačné čísla. To môže výrazne uľahčiť navigáciu, najmä v meste.

Intuitívne hlasové ovládanie Hey Mercedes ešte lepšie reaguje na vstupy prostredníctvom prirodzenej reči alebo na individuálne preferencie používateľov. Do systému MBUX možno integrovať[1] poskytovateľov streamingových hudobných služieb vrátane osobných nastavení: zákazníci sa ani vo vozidle nemusia zrieknuť obvyklých hudobných zážitkov. Z nového GLC kupé možno prostredníctvom funkcie MBUX Smart Home1 pristupovať k zosieťovanej domácnosti a sledovať alebo ovládať napríklad teplotu a osvetlenie, rolety alebo elektrické spotrebiče.

Dizajn: zmyselná čistota, inteligencia a emócie

Hlavným znakom novej GLC kupé je jej športová silueta. Už pri prvom pohľade je jasné, že model patrí do rodiny vozidiel SUV od značky Mercedes-Benz. Súčasťou sériovej výbavy je exteriér AVANTGARDE s 18-palcovými diskami z ľahkej zliatiny, ako aj balík pochrómovaných doplnkov. Hybridné modely sa expedujú so zmiešaným osadením pneumatikami s rôznou šírkou pneumatík na prednej a na zadnej náprave. Predné svetlomety prechádzajú v hornej časti do obloženia chladiča, čím sa zdôrazňuje šírka vozidla. Maska chladiča je sériovo skrášlená vzorom Mercedes-Benz.

Dizajn exteriéru je naďalej charakterizovaný zaujímavým stvárnením plôch. Obohacujú ho bočné, presne formované hrany, ktoré zvýrazňujú proporcie vozidla, ako aj mohutné podbehy kolies. Súčasne vytvárajú rovnováhu medzi eleganciou a dynamikou. Línia výbavy AMG Line obsahuje zmiešané osadenie 19- alebo 20-palcovými pneumatikami s obloženiami výrezov kolies vo farbe karosérie. K výbave na želanie patria optimalizované nášľapné dosky a od verzie výbavy AMG Line aj balík Night. Ďalšími charakteristickými znakmi, ktoré prispievajú k suverénnemu vzhľadu, sú široký rozchod kolies a 18- až 20-palcové kolesá, ktoré ladia s bokmi vozidla. Pri viacerých kolesách ponúkaných priamo z výrobného závodu sú použité disky osústružené do leskla, s dvojfarebnými povrchmi. Ich aerodynamika je navyše optimalizovaná špeciálnym tvarovaním. Zadnú časť vozidla opticky rozširujú dvojdielne zadné svietidlá s čiernym/tmavočerveným spojovacím prvkom. A záverečnú bodku tvorí pochrómovaná vizuálna ochrana proti podbehnutiu.

Interiér: moderný a športový

Interiér novej GLC kupé je sériovo vybavený modernou líniou AVANTGARDE Line. Prístrojová doska je jasne členená: hornej časti dominuje krídlový profil, vrátane sploštených okrúhlych dýz. Veľkorysý dekoratívny panel v dolnej časti prístrojovej dosky plynulo prechádza do klenutej stredovej konzoly. Voľne pred vodičom stojaca obrazovka LCD s vysokým rozlíšením s uhlopriečkou 12,3 palca (31,2 centimetra) pôsobí, akoby sa vznášala pred profilom krídla a dekoratívnym panelom. Centrálny displej s uhlopriečkou 11,9 palca (30,2 cm) vyčnieva zo stredovej konzoly a tiež pôsobí tak, že sa vznáša . Plocha obrazovky je rovnako ako prístrojová doska mierne natočená smerom k vodičovi.

Prístrojovú dosku obopínajú obloženia dverí. Majú moderný a minimalistický dizajn. Stredový diel obloženia dverí s integrovanou lakťovou opierkou prechádza z vertikálnej plochy do horizontálnej. Adekvátne k stvárneniu stredovej konzoly je predná časť obloženia vyhotovená ako high-tech kovový prvok. Možno ho využívať ako držadlo na uchopenie a priťahovanie dverí a obsahuje prepínače na ovládanie okien. Novým charakteristickým prvkom je vznášajúca sa ovládacia časť, ktorá obsahuje kľučku dverí a ovládanie funkcií sedadla.

Dizajn sedadiel sa pohráva s rovinami a plochami a dodáva im vizuálnu ľahkosť. Okrem toho došlo k prepracovaniu opierok hlavy, ako aj ich prechodu do operadiel s uzavretým obložením. Novou výbavou na želanie je   prístrojová doska s líniami bokov so vzhľadom kože napa (sériovo pri línii výbavy AMG Line). Niektoré ozdobné prvky majú inovované povrchy. Patria sem interpretácie drevenej dyhy s otvorenými pórmi v hnedej, antracitovej alebo čiernej farbe. Tie sú zdobené intarziami z hliníka.

Priestorový koncept a praktické detaily: vysoký komfort ovládania pri každodennom používaní

Rozmery podčiarkujú dynamický a mohutne pôsobiaci vzhľad nového GLC kupé. S dĺžkou 4 763 mm je o 31 mm dlhšie ako jeho predchodca a o 5 mm vyššie. Rozchod kolies sa zväčšil: vpredu o 6 mm (teraz: 1 627 mm), vzadu o 23 mm (teraz: 1 640 mm). Z väčšej dĺžky vozidla profituje rázvor, ako aj previs vpredu a vzadu. Šírka vozidla zostala rovnaká a predstavuje 1 890 mm.

Objem batožinového priestoru je vhodný na absolvovanie dlhých ciest: pre modely so spaľovacím motorom má hodnotu od 545 litrov (o 45 l viac ako predchodca) do 1 490 litrov (o 90 l viac ako predchodca), pre hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete je to od 390 litrov do 1 335 litrov. Súčasťou sériovej výbavy sú zadné výklopné dvere EASY-PACK. Tie možno pohodlne otvárať a zatvárať jednoduchým stlačením ovládacieho prvku: pomocou tlačidla na kľúči zapaľovania, spínača na dverách vodiča alebo odisťovacej rukoväte na zadných výklopných dverách.

Podstatne zlepšená aerodynamika

Súčiniteľ odporu vzduchu novej GLC kupé v najlepšej aerodynamickej konfigurácii má hodnotu od cw =0,27. To je o tri stotiny lepšie ako u jeho predchodcu (cw = 0,30). Vývojári vozidla optimalizovali aerodynamický odpor a hluk vetra okrem iného aj pomocou komplexných digitálnych simulácií prúdenia (CFD – Computational Fluid Dynamics) a testov v aeroakustickom vzduchovom tuneli.

Nová GLC kupé je príjemne tiché vozidlo s veľmi nízkou hlučnosťou odvaľovania a hlučnosťou vetra. K tomu významnou mierou prispieva akusticky optimalizovaná holá karoséria a prepracovaná zvuková izolácia. Súčasťou sériovej výbavy je aj akustická fólia v čelnom skle. Ešte vyššie požiadavky na komfort spĺňajú voliteľné, tepelnoizolačné a protihlukové sklá predných bočných okien. Novinkou pre GLC kupé je panoramatická posuvná strecha (výbava na želanie). Ponúka výrazne väčšiu otváraciu plochu: dĺžka otvoru je o šesť centimetrov väčšia ako na novom GLC SUV. V prípade potreby, napríklad pri priamom slnečnom žiarení, ju zakrýva sériovo dodávaná roleta.

Komfortná výbava: zlepšená v mnohých detailoch

ENERGIZING je názov komplexného prístupu k prepojeným komfortným systémom značky Mercedes-Benz. Na želanie dodávaný balík ENERGIZING plus je určený na ovládanie rôznych funkcií stlačením tlačidla alebo prostredníctvom hlasového príkazu, pričom ich spája až do siedmich komfortných programov. Systém súčasne vytvára v interiéri vhodnú atmosféru, napríklad oživujúcu v prípade únavy alebo relaxačnú pri vyššej hladine stresu. Funkcia KOUČ ENERGIZING na základe informácií o vozidle a jazde navrhuje program na zvýšenie telesnej kondície alebo pohodlia. Ak vodič nosí kompatibilné chytré hodinky, do inteligentného algoritmu sa dostávajú aj informácie o jeho vitálnych funkciách a aktuálnej kondícii.

Balík AIR-BALANCE je súčasťou balíka ENERGIZING plus. Slúži na individuálnu a diskrétnu aromatizáciu interiéru vozidla. Pritom sa orientuje podľa osobných preferencií a nálad. Ionizácia zároveň osviežuje vzduch a filtre čistia vonkajší vzduch aj vzduch v interiéri. Systém ENERGIZING AIR CONTROL, ktorý sa dodáva ako výbava na želanie, nepretržite monitoruje kvalitu vzduchu v interiéri. Na tento účel sa využívajú snímače kvality vzduchu a snímače jemného prachu. Pri prekročení hraničných hodnôt sa klimatizácia prepne do režimu vnútornej cirkulácie vzduchu. Dvojstupňový filter dokáže okrem toho zo vzduchu odfiltrovať aj jemný prach a množstvo škodlivín.

Sériová výbava: výrazne vylepšená

Do sériovej výbavy novej GLC kupé patrí okrem iného už aj línia výbavy AVANTGARDE. Tá zahŕňa veľké displeje, integráciu chytrého telefónu, bezdrôtové nabíjanie chytrých telefónov a vyhrievanie pre sedadlo vodiča a sedadlo spolujazdca. Okrem toho sa výrazne zjednodušila logika ponuky. Prvky výbavy, ktoré sa doposiaľ často kupovali v kombinácii, sú teraz združené do balíkov. Pri dizajnových prvkoch ako farby, čalúnenia, ozdobné prvky a kolesá si zákazníci môžu zvoliť ich individuálnu konfiguráciu.

Motory: elektrifikované štvorvalce

Nová GLC kupé sa dodáva s elektrifikovanými pohonnými jednotkami. Mierne hybridné agregáty sú vybavené integrovaným štartovacím generátorom (ISG) druhej generácie a 48-voltovým elektrickým systémom. Integrovaný štartovací generátor mierne hybridných variantov pohonu podporuje spaľovací motor, a to najmä pri nízkych otáčkach motora. V súčinnosti s preplňovaním turbodúchadlom to zabezpečuje vynikajúci priebeh výkonu. Systém so 48-voltovým elektrickým systémom umožňuje hybridné funkcie, ako kĺzanie s vypnutým motorom, zvýšenie výkonu alebo rekuperáciu. To zvyšuje efektívnosť. Navyše platí, že motory s pomocou integrovaného štartovacieho generátora štartujú veľmi rýchlo a komfortne: vodič takmer nevníma funkciu štart-stop.

Tromi ďalšími variantmi motora sú hybridné pohony dobíjateľné zo siete. Tie ponúkajú praktický dojazd v čisto elektrickom režime jazdy. Zlepšený hybridný jazdný program sa snaží predvídať, kedy a na ktorých trasách je použitie elektrického jazdného režimu najzmysluplnejšie. Vďaka tomu možno na trasách v metských oblastiach jazdiť prioritne na elektrický pohon. Či už na benzín alebo na naftu: ako hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete sú všetky modely veľmi efektívne a zároveň výslovne dynamické.

Simulátor dojazdu: ukazovateľ individuálneho elektrického dojazdu

V prípade mnohých zákazníkov platí, že dôležitým faktorom pri kúpe elektrifikovaného vozidla je práve elektrický dojazd. Simulátor dojazdu v novej GLC kupé vypočíta dojazd s prihliadnutím na vonkajšie faktory, ako napríklad vonkajšia teplota, jazdný profil a požiadavky na klimatizáciu. Vďaka tomu je vodičovi jasné, za akých okolností sa skutočný elektrický dojazd môže líšiť od certifikovanej hodnoty.

Výrazne elektrickejší pocit z jazdy

Synchrónny motor s vnútorným rotorom a permanentnými magnetmi vytvára vysokú hustotu výkonu hybridnej hnacej hlavy. Maximálny krútiaci moment elektromotora je k dispozícii od prvej otáčky motora. Výsledkom je agilný rozjazd a dynamické jazdné vlastnosti. Čisto elektrické jazdenie je možné do rýchlosti 140 km/h. V novej GLC kupé používa výrobca elektromechanický posilňovač bŕzd. Ten v závislosti od jazdnej situácie automaticky riadi flexibilné prepínanie medzi hydraulickými brzdami a rekuperáciou. Týmto spôsobom sa vždy dosiahne najlepšia rekuperácia energie a najvyšší brzdný účinok. Vďaka tomu možno častejšie dosiahnuť maximálny rekuperačný výkon s hodnotou až 100 kW.

Vysokovoltový akumulátor predstavuje vlastný vývoj značky Mercedes-Benz. Jeho inštalovaná celková kapacita je 31,2 kWh. Na slovenskom trhu sériovo dodávaná nabíjačka na nabíjanie jednosmerným prúdom, ktorej nabíjací výkon je 60 kW, nabije vybitý akumulátor asi za 30 minút. Sériovou výbavou je aj 11-kilowattová nabíjačka na nabíjanie striedavým prúdom.

Podvozok: agilnosť a bezpečnosť

Podvozok novej GLC kupé je orientovaný na dynamiku. Jeho základom je nová predná náprava so štyrmi ramenami a zadná náprava s priestorovým zavesením kolies, ktorá je zavesená na pomocnom ráme. Hybridné modely sú sériovo vybavené vzduchovým pružením zadnej nápravy vrátane regulácie výšky. Všetky ostatné varianty sú vybavené športovým podvozkom. Súčasťou sériovej výbavy je aj riadenie s variabilným prevodom. Nová GLC kupé môže byť na želanie vybavená technickým balíkom. Ten zahŕňa podvozok so vzduchovým pružením AIRMATIC a aktívne riadenie zadnej nápravy s uhlom natočenia kolies 4,5 stupňa. Systém AIRMATIC ponúka plynulo nastaviteľný ťažný a tlačný stupeň tlmičov.

Nová GLC kupé s voliteľne dodávaným riadením zadnej nápravy (súčasť technického balíka) je pri jazde veľmi agilná a zároveň stabilná. Pri rýchlosti nižšej ako 60 km/h sa zadné kolesá natáčajú opačným smerom ako predné kolesá. Natáčanie zadných kolies pri parkovacích manévroch predstavuje až 4,5 stupňa. Vďaka tomu vozidlo pôsobí dojmom vozidla s kratším rázvorom a súčasne je obratnejšie a agilnejšie. Polomer otáčania sa takto zmenší o 90 centimetrov na hodnotu 10,9 metra. Od rýchlosti 60 km/h sa zadné kolesá natáčajú rovnakým smerom ako predné kolesá, a to až do uhla 4,5 stupňa. Tým sa virtuálne predĺži rázvor, čo pri vysokých rýchlostiach, pri rýchlych zmenách jazdného pruhu alebo pri náhlych vyhýbacích manévroch vedie k zvýšeniu jazdnej stability a bezpečnosti jazdy. Pri dynamických jazdných manévroch to navyše vedie k priamejšej reakcii vozidla na pohyby riadením. Riadenie zadnej nápravy je kombinované s priamejším prevodom riadenia na prednej náprave: na úplné natočenie kolies stačí menej otáčok volantom.

Asistenčné systémy: komfort a bezpečnosť

Najnovšia generácia balíka asistenčných jazdných systémov plus[2] obsahuje ďalšie a dokonalejšie funkcie. Pri každodenných situáciách odbremeňujú vodiča a zvyšujú komfort aj bezpečnosť. Tieto systémy dokážu rozpoznať nebezpečenstvo a v závislosti od situácie pomôžu vodičovi reagovať na hrozbu kolízie. Napríklad aktívny asistent udržiavania odstupu DISTRONIC dokáže na všetkých typoch cestnej komunikácie – na diaľnici, na ceste nižšej triedy aj v meste – udržiavať predvolený odstup od vozidla idúceho vpredu. Aktuálne platné obmedzenie povolenej rýchlosti možno stlačením tlačidla pohodlne prevziať ako nastavenú rýchlosť. Aktívny asistent brzdenia s funkciou podpory prejazdu križovatkou dokáže teraz pomocou nainštalovaných snímačov rozpoznať, či nehrozí kolízia s vozidlami idúcimi vpredu, s križujúcimi alebo s protiidúcimi vozidlami. V prípade hrozby kolízie systém dokáže vizuálne aj zvukovo varovať vodiča. Ak by vodič brzdil príliš slabo, systém ho v závislosti od situácie môže podporiť zvýšením brzdného momentu, ako aj iniciovaním núdzového brzdenia. Aktívny asistent riadenia má okrem iného funkciu rozpoznávania jazdného pruhu navyše aj s 360-stupňovou kamerou. To prináša výhody najmä v rozsahu nízkej rýchlosti, napríklad pri vytváraní záchrannej uličky. Novinkou sú funkcie výstrahy pred značkou Stop a pred červenou na semafore, ktoré sú súčasťou asistenta sledovania dopravných značiek.

Sofistikované parkovacie systémy na asistované manévrovanie

Vďaka výkonnejšej senzorike na snímanie okolia dokážu parkovacie systémy lepšie pomáhať vodičovi pri manévrovaní. Tieto systémy sú integrované do systému MBUX. Vďaka tomu je ich obsluha intuitívnejšia a súčasne je podporovaná grafickým znázornením. Asistenti parkovania spolupracujú s voliteľne dodávaným riadením zadnej nápravy a dokážu vypočítať zodpovedajúcu jazdnú stopu. Funkcie núdzového brzdenia slúžia aj na ochranu ostatných účastníkov cestnej premávky, čím dokážu prispieť k celkovému zvýšeniu bezpečnosti cestnej premávky.

Ako výbava na želanie je k dispozícii nový parkovací balík s 360-stupňovou kamerou. Ten zahŕňa aj funkciu Transparentná kapota motora a funkcie aktívneho asistenta parkovania so systémom PARKTRONIC. Výhľad na okolie vozidla a asistované zaparkovanie a vyparkovanie uľahčujú manévrovanie s vozidlom: bezprostredné okolie vozidla sa prehľadne zobrazuje na centrálnom displeji. Obraz poskytujú štyri kamery (vpredu, vzadu a na obidvoch stranách). Ich zábery sa kombinujú a vytvárajú virtuálny 360-stupňový pohľad z vtáčej perspektívy. Displej navyše cielene zobrazuje rôzne uhly pohľadu, napríklad pohľad spredu, zozadu alebo v režime prívesu. Vodič sa samostatne rozhodne, či zaparkuje sám na základe záberov, alebo odovzdá riadenie aktívnemu asistentovi parkovania. Ako výbava na želanie je k dispozícii aj asistent parkovania s pamäťou: ten si zapamätá trasu na parkovacie miesta, napríklad príjazd do domácej garáže, ako aj výjazd z nej. Vodič sedí za volantom a systém sa ho po zaučení opýta, či si želá zaparkovať automaticky. Ak by systém zaregistroval prekážky, vozidlo zastane dovtedy, kým sa prekážky neodstránia.

Svetlomety DIGITAL LIGHT: extrémne výkonné, na želanie aj s funkciou projekcie

Nová GLC kupé má sériovo vysokovýkonné svetlomety s LED. Svetlomety DIGITAL LIGHT sú k dispozícii ako výbava na želanie. Svetlo vytvára matica svetelných diód (LED) v jednotke svetlometu. Každú z nich možno ovládať samostatne. To umožňuje cielenú a dynamickú distribúciu a reguláciu svetla v závislosti od okolitých podmienok. Výsledkom je vynikajúci výhľad z vozidla bez obmedzovania ostatných účastníkov cestnej premávky. Na želanie sú k dispozícii svetlomety DIGITAL LIGHT s funkciou projekcie. To ponúka výhodu z hľadiska bezpečnosti a súčasne to umožňuje komunikáciu s ostatnými účastníkmi cestnej premávky. Tá dokáže zvýšiť bezpečnosť jazdy, napríklad vďaka premietaným vodiacim čiaram, symbolom a animáciám. Inteligentná technika zvýrazní chodcov v nebezpečnej oblasti funkciou nasvietenia a ich polohu zvýrazní premietnutými smerovými bodmi. Ak by vodič vošiel v protismere na vjazd na diaľnicu alebo na jednosmernú cestu, systém ho varuje zobrazením symbolu. Rovnaký výstražný symbol sa zobrazí aj pri prejazde na červenú alebo pri nezastavení na značke Stop.

Bezpečnosť a komfort v teréne: terénna jazda s modelom GLC kupé

Nová GLC kupé je rovnako ako doteraz vhodná aj na jazdenie v drsnom teréne. Na tento spôsob využitia vozidlo dostalo niekoľko nových prvkov výbavy a systémov. Súčasťou sériovej výbavy je terénny jazdný program, ako aj regulácia rýchlosti zjazdu (DSR, Downhill Speed Regulation). Modely s pohonom dobíjateľným zo siete ponúkajú čisto elektrické jazdenie v teréne. Plný krútiaci moment elektromotora je k dispozícii už od prvej otáčky motora: hnací výkon je preto vždy veľmi dobre dávkovateľný. To umožňuje veľmi precízne, kontrolované jazdenie aj v náročnom teréne. Okrem toho treba povedať, že elektrický stroj spotrebúva energiu len vtedy, keď skutočne poháňa vozidlo. Počas bežnej pomalej jazdy v teréne sa odoberá len nízky výkon. Preto je aj v náročnom teréne k dispozícii dlhý čas čisto elektrickej jazdy.

Ak je model GLC vybavený 360-stupňovou kamerou, v terénnom režime ponúka aj funkciu Transparentná kapota motora: na centrálnom displeji sa objaví virtuálny pohľad pod prednú časť vozidla. Tento pohľad zahŕňa predné kolesá, ako aj ich natočenie. Vodič tak môže lepšie a včas rozpoznať prekážky, ako napríklad veľké kamene alebo hlboké výtlky v jazdnej dráhe vozidla.

Režim terénnej obrazovky využíva obidva displeje na zobrazenie prehľadne usporiadaných informácií, možností obsluhy a funkcií súvisiacich s jazdením v teréne. Na združenom prístroji sa okrem iného zobrazujú priečny náklon, stúpanie, topografická výška, zemepisné súradnice a kompas. Pri prevádzke so spaľovacím motorom sa navyše zobrazujú aj údaje o rýchlosti jazdy a otáčkach motora. Centrálny displej informuje o aktuálnej polohe vozidla v teréne a o uhle natočenia predných kolies; ak je vozidlo vybavené riadením zadných kolies, zobrazí sa aj smer natočenia zadných kolies. Všetky jazdné funkcie, ktoré sú dôležité pri jazdení v teréne, možno teraz ovládať veľmi prehľadne na jednej obrazovke.

Technický balík (výbava na želanie) so vzduchovým pružením AIRMATIC vrátane regulácie výšky a aktívneho riadenia zadnej nápravy prináša výhody komfortu aj pri jazdení v teréne, kde ponúka ďalšie plusové body. Napríklad systém AIRMATIC umožní v teréne nastaviť veľkú, od nákladu nezávislú svetlú výšku vozidla, ako aj veľkú dráhu pruženia na dosiahnutie najlepšej možnej trakcie. Riadenie zadnej nápravy ďalej zvyšuje manévrovateľnosť v teréne.

Novinka pre vozidlá GLC kupé: ponuka prívesu a navigácia s plánovačom trasy pre jazdné súpravy

Na centrálnom displeji môžu byť naplánované trasy, ktoré sú vhodné na jazdu s vopred definovaným prívesom. Plánovač zohľadňuje okrem iného aj prejazdové šírky a výšky. Ak je ku guľovej hlavici pripojený príves, plánovač trasy v systéme MBUX sa hneď po elektrickom pripojení prívesu opýta: Je k vozidlu pripojený malý príves? Alebo ide o väčší príves, napríklad obytný príves alebo príves na prepravu koní? Alebo je namontovaný nosič bicyklov? Cieľom týchto aj ďalších noviniek a funkcií, ktoré sú určené na využívanie vozidla ako ťažného vozidla, je čo najbezpečnejšie a najpríjemnejšie jazdenie s jazdnou súpravou. Náhon na všetky kolesá 4MATIC ponúka navyše aj výbornú trakciu na každom podklade. Pri prevádzke s prívesom sa aktivuje stabilizácia jazdnej súpravy systémom ESP®: tá dokáže kompenzovať dynamickú nestabilitu počas jazdy.

Rozšírený asistent manévrovania s prívesom (výbava na želanie) v novom GLC kupé robí manévrovanie s prívesom jednoduchším, komfortnejším a bezpečnejším. Systém automaticky reguluje uhol natočenia kolies ťažného vozidla, pričom je aktívny do rýchlosti 5 km/h a na stúpaniach so sklonom do 15 %. Je integrovaný do systému MBUX a možno ho intuitívne ovládať. Okrem stabilizácie pri cúvaní dokáže systém po prvýkrát vykonať aj voľne nastaviteľné prejazdy zákrut s uhlom až 90 stupňov. Systém automaticky riadi ťažné vozidlo a udržiava zvolený uhol. To umožní presnejšie umiestnenie prívesu. Vodič si okrem toho môže zvoliť aj funkciu Ťahať rovno, ktorá je určená pre situáciu, keď príves dosiahne želaný smer a ďalej by mal cúvať už len v priamom smere. Centrálny displej zobrazuje celý proces manévrovania z rôznych perspektív kamery. Dynamické pomocné čiary vizualizujú aj jazdnú dráhu a šírku vozidla.

Vysoká pasívna bezpečnosť

Či už s benzínovým, dieselovým alebo hybridným pohonom dobíjateľným zo siete: vzhľadom na bezpečnosť pri náraze dosahujú všetky modely vysokú úroveň bezpečnosti, ktorá je typická pre značku Mercedes.

Bočný impulz PRE-SAFE® v kombinácii so známymi koncepciami ochrany PRE-SAFE® pri čelných a zadných nárazoch vytvára okolo vozidla akúsi virtuálnu deformačnú zónu. V závislosti od výbavy je k dispozícii v kombinácii s balíkom asistenčných jazdných systémov plus. Keďže pri bočnom náraze je k dispozícii len obmedzená deformačná zóna, systém dokáže dotknutému vodičovi alebo spolujazdcovi ešte pred nárazom udeliť impulz, ktorý hneď po rozpoznaní bezprostrednej hrozby bočnej kolízie posunie ohrozeného cestujúceho preč z nebezpečnej zóny smerom do stredu vozidla. S týmto cieľom sa v zlomku sekundy naplnia vzduchové komory v bočných vankúšoch operadiel predných sedadiel.

Bezpečnostná koncepcia nového modelu GLC kupé vychádza z konštrukcie karosérie s mimoriadne tuhou bezpečnostnou bunkou priestoru pre cestujúcich a s cielene deformovateľnými nárazovými štruktúrami v kombinácii so situácii prispôsobenou súhrou bezpečnostných pásov, napínačov bezpečnostných pásov a systémov airbagov. Okrem zákonných požiadaviek vozidlo spĺňa aj interné požiadavky a kritériá testov spoločnosti Mercedes-Benz. Tie sú odvodené od skutočných nehôd.

Konštrukcia vozidla poskytuje mimoriadne dobrú ochranu cestujúcich v prípade nárazu. Týka sa to všetkých oblastí – konštrukcie predku, bezpečnostnej bunky priestoru pre cestujúcich, bočných stien aj podlahovej skupiny. Všetky konštrukčné prvky a diely karosérie sú prostredníctvom kombinácie materiálov a hrúbky stien cielene navrhnuté na namáhanie. Výsledkom je homogénne rozloženie zaťaženia a vysoká miera absorpcie energie. Tým sa znižuje aj mechanické zaťaženie cestujúcich pri spomalení. Okrem toho majú cestujúci k dispozícii čo najväčší ochranný priestor.

 

Ponuka modelov s mierne hybridným pohonom:

 

GLC 200 4MATIC GLC 300 4MATIC GLC 220 d 4MATIC GLC 300 d 4MATIC
Zdvihový objem cm³ 1 999 1 999 1 993 1 993
Výkon kW/k 150/204 190/258 145/197 198/269
pri ot./min 6 100 5 800 3 600 4 200
Príd. výkon (zvýšenie výkonu) kW/k 17/23 17/23 17/23 17/23
Max. krútiaci moment Nm 320 400 440 550
Príd. krútiaci moment (zvýšenie výkonu) Nm 200 200 200 200
Kombinovaná spotreba paliva (WLTP)[3] l/100 km 8,0 – 7,1 8,2 – 7,3 5,8 – 5,1 6,1 – 5,5
Kombinované emisie CO2 (WLTP)3 g/km 182 – 162 185 – 165 152 – 135 160 – 145
Zrýchlenie
0 – 100 km/h
s 7,9 6,3 8,1 6,4
Maximálna rýchlosť km/h 227 246 225 249

 

 

Ponuka modelov s hybridným pohonom dobíjateľným zo siete:

 

GLC 300 e 4MATIC GLC 400 e 4MATIC GLC 300 de 4MATIC
Benzín Nafta
Zdvihový objem cm³ 1 999 1 999 1 993
Menovitý výkon benzínového/dieselového motora kW/k 150/204 185/252 145/197
pri ot./min 6 100 5 800 3 600
Menovitý krútiaci moment benzínového/dieselového motora Nm 320 400 440
pri ot./min 2 000 – 4 000 2 000 – 3 200 1 800 – 2 800
Menovitý výkon elektromotora kW 100 100 100
Menovitý krútiaci moment elektromotora Nm 440 440 440
Systémový výkon kW/k 230/313 280/381 245/335
Systémový krútiaci moment Nm 550 650 750
Menovitá kapacita akumulátora kWh 31,2 31,2 31,2
Maximálna rýchlosť km/h 220 239 219
Maximálna rýchlosť pri jazde na elektrický pohon km/h 140 140 140
Zrýchlenie
0 – 100 km/h
s 6,7 5,6 6,4
Kombinovaná spotreba, vážená (WLTP)[4] l/100 km 0,6 – 0,5 0,6 – 0,5 0,5 – 0,4
Kombinované emisie CO2, vážené (WLTP)4 g/km 15,0 – 11,0 15,0 – 11,0 13,0 – 10,0
Kombinovaná spotreba elektriny, vážená (WLTP)4 kWh/100 km 22,4 – 20,2 22,4 – 20,2 22,7 – 20,3
Dojazd pri jazde na elektrický pohon (komb. EAER) (WLTP)4 km 119 – 131 119 – 131 113 – 130

Fakty a zaujímavosti

To najdôležitejšie o novom modeli Mercedes-Benz GLC kupé v skratke

Dizajn exteriéru: celkový vizuálny dojem určuje športová silueta kupé. Tá už aj počas státia vyjadruje eleganciu, dynamiku a dobrodružstvo v teréne. K ďalším charakteristickým prvkom patria pochrómovaná vizuálna ochrana proti podbehnutiu, načierno lakované ozdobné strešné lišty a na želanie aj nášľapné dosky. Nové, bočné tvarované hrany zvýrazňujú špecifický dizajn modelu. Predné svetlomety sa v hornej časti zľahka dotýkajú obloženia chladiča. To zdôrazňuje energický dojem športovej šírky. V kombinácii so svetlometmi DIGITAL LIGHT v rámci výbavy na želanie získate aj eliptické svietidlá denného osvetlenia. Ďalším atraktívnym prvkom je sériovo obloženie chladiča so vzorom Mercedes-Benz.

Interiér: dizajn interiéru nového GLC kupé kombinuje moderný štýl a športový vzhľad. Príkladom je prístrojová doska, ktorá je horizontálne rozdelená na dve časti, veľkorysé dekoratívne panely a nad nimi akoby sa vznášajúci, na výšku orientovaný centrálny displej. Vysokohodnotný interiér zdôrazňujú aj ďalšie prvky, napríklad dizajn sedadiel a obloženia dverí.

Zvukový komfort: nová GLC kupé je príjemne tiché vozidlo s veľmi nízkou hlučnosťou odvaľovania a hlučnosťou vetra. V tomto smere prekonáva už aj tak vysokú úroveň svojho predchodcu. Všetky opatrenia spoločne významne prispievajú k atmosfére „vitaj doma“, ktorá je typická pre vozidlá Mercedes-Benz.

Systém MBUX: súčasná generácia informačno-zábavného systému ponúka dva veľké, sériovo dodávané displeje a navigáciu na celej ploche obrazovky.

Komfort obsluhy: hlasové ovládanie Hey Mercedes reaguje ešte lepšie na hlasové zadania. Jeho schopnosť učiť sa bola optimalizovaná. Funkcia Chytrá domácnosť MBUX premení nová GLC kupé na mobilnú centrálu ovládania zosieťovanej domácnosti.

Zábavná technika: do systému MBUX možno jednoducho pripojiť poskytovateľov streamingových hudobných služieb vrátane osobných preferencií a nastavení používateľa. Na želanie je k dispozícii obklopujúci ozvučovací systém Burmester® s 15 reproduktormi a celkovým výkonom 710 Wattov.

Pohony: nová GLC kupé je podobne ako SUV dôsledne elektrifikovaná. Modelový program zahŕňa štvorvalcové benzínové a naftové agregáty, ktoré sú vždy skombinované s elektrickým strojom. Štyri z nich sú mierne hybridné agregáty s integrovaným štartovacím generátorom (ISG) druhej generácie. Tromi ďalšími variantmi motora sú hybridné agregáty dobíjateľné zo siete. Všetky hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete majú elektrický dojazd viac ako 100 kilometrov (WLTP).

Elektrickejšie ako kedykoľvek predtým: vďaka praktickému elektrickému dojazdu možno väčšinu každodenných trás absolvovať výlučne na elektrický pohon. Zlepšený hybridný jazdný program sa snaží predvídať, kedy a na ktorých trasách je použitie elektrického jazdného režimu najzmysluplnejšie. Vďaka tomu možno na trasách v metských oblastiach jazdiť prioritne na elektrický pohon.

Komfort a agilnosť: sériová výbava nového GLC kupé zahŕňa aj športový podvozok a riadenie s variabilným prevodom. Medzi ďalšie komponenty patrí nová predná náprava so štyrmi ramenami a zadná náprava s priestorovým zavesením kolies a vzadu umiestnenou spojovacou tyčou. Tá kompenzuje bočné sily, čím stabilizuje jazdné vlastnosti. Vzduchové pruženie AIRMATIC ponúka plynulo nastaviteľné tlmenie na prispôsobenie ťažného a tlačného stupňa.

Obratnosť a bezpečnosť: na želanie dodávané riadenie zadnej nápravy zvyšuje agilnosť a jazdnú stabilitu. K tomu prispieva aj kombinácia s priamejším prevodom riadenia. Uhol natočenia kolies zadnej nápravy dosahuje až 4,5 stupňa. Polomer otáčania sa takto zmenší o 90 centimetrov na hodnotu 10,9 metra.

Zvládne cesty aj terén: GLC kupé ponúka na cestách aj v teréne vylepšené jazdné vlastnosti, vďaka ktorým si poradí s nepriaznivými poveternostnými podmienkami aj s úsekmi mimo spevnených ciest. K nim patrí zjednodušené ovládanie prostredníctvom terénnej obrazovky, lepší prehľad s pomocou funkcie Transparentná kapota motora ako súčasti voliteľne dodávanej 360-stupňovej kamery, ako aj maximálna trakcia a bezpečnosť jazdy vďaka ďalej zdokonaleným riadiacim systémom. Modely s pohonom dobíjateľným zo siete umožňujú čisto elektrické jazdenie v teréne.

Odpor vzduchu: súčiniteľ odporu vzduchu nového GLC kupé v jeho najlepšej aerodynamickej konfigurácii má hodnotu od cw =0,27. To je o tri stotiny lepšie ako u jeho predchodcu (cw = 0,30).

Asistenčné systémy: do hry vstupuje najnovšia generácia balíka asistenčných jazdných systémov plus. Tieto systémy získajú okrem iného ďalšie a rozvinutejšie funkcie: aktívneho asistenta udržiavania odstupu DISTRONIC, aktívneho asistenta riadenia a asistenta sledovania dopravných značiek. Medzi nové funkcie patrí parkovací balík s 360-stupňovou kamerou a funkciou Transparentná kapota motora, asistent parkovania s pamäťou a asistent manévrovania s prívesom.

Svetlomety DIGITAL LIGHT: táto technológia svetlometov (výbava na želanie) ponúka vynikajúce osvetlenie, ako aj ďalšie funkcie. Na želanie dokáže na vozovku premietať pomocné znaky a výstražné symboly.

Komfortná výbava: došlo k vylepšeniu systémov ENERGIZING AIR CONTROL, AIR-BALANCE, GUARD 360°, náladového osvetlenia a ďalších. Novinkou je panoramatická posuvná strecha, ktoré je o šesť centimetrov dlhšia ako na modeli GLC SUV. Na želanie dodávané viackrivkové sedadlo ako súčasť balíka KOMFORT ENERGIZING plus má ďalšie masážne funkcie.

Ťažné vozidlo: ponuke príves a plánovač trasy pre jazdné súpravy robia jazdu s prívesom bezpečnejšou a príjemnejšiou. Náhon na všetky kolesá 4MATIC ponúka na každom povrchu tú najlepšiu možnú trakciu.

 


[1]Na využívanie služieb Mercedes me connect si treba vytvoriť identifikátor Mercedes me, pričom musíte súhlasiť s podmienkami používania služieb Mercedes me connect. Zobrazené služby a ich dostupnosť, ako aj funkcie sú závislé najmä od modelu vozidla, roku výroby, zvolenej výbavy na želanie a krajiny.

[2] Asistenčné a bezpečnostné systémy sú pomôcky, ktoré vodiča nezbavujú zodpovednosti. Dodržiavajte pokyny v návode na obsluhu a venujte pozornosť tam popísaným hraniciam systémov.

[3] Uvedené hodnoty sú hodnoty CO2 zistené podľa skúšobného postupu WLTP v zmysle čl. 2 bodu 3 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt.

4 Uvedené hodnoty sú Hodnoty CO2 zistené podľa skúšobného postupu WLTP v zmysle čl. 2 bodu 3 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt. Spotreba elektriny [a dojazd] bola zistená [boli zistené] na základe nariadenia 2017/1151/EÚ.


Fotogaléria

23C0044_030.jpg

(4961x3309px, 5.89 MB)

23C0044_028.jpg

(4961x3309px, 6.01 MB)

23C0044_015.jpg

(3309x4961px, 6.04 MB)

23C0044_029.jpg

(4961x3309px, 6.28 MB)

23C0044_004.jpg

(4961x3308px, 6.37 MB)

23C0044_027.jpg

(4961x3309px, 6.74 MB)

23C0044_018.jpg

(3308x4961px, 7.36 MB)

23C0044_017.jpg

(3307x4961px, 7.36 MB)

23C0044_013.jpg

(4961x3309px, 7.35 MB)

23C0044_010.jpg

(4961x3308px, 7.39 MB)

23C0044_016.jpg

(3309x4961px, 7.57 MB)

23C0044_007.jpg

(4961x3309px, 7.59 MB)

23C0044_023.jpg

(4961x3309px, 7.71 MB)

23C0044_008.jpg

(4961x3309px, 7.69 MB)

23C0044_006.jpg

(4961x3309px, 7.68 MB)

23C0044_009.jpg

(4961x3309px, 7.94 MB)

23C0044_012.jpg

(4961x3309px, 7.86 MB)

23C0044_001.jpg

(4961x3307px, 7.95 MB)

23C0044_014.jpg

(3307x4961px, 8.03 MB)

23C0044_005.jpg

(4961x3309px, 8.03 MB)

23C0044_036.jpg

(4961x3309px, 8.16 MB)

23C0044_011.jpg

(4961x3308px, 8.19 MB)

23C0044_032.jpg

(4961x3309px, 8.54 MB)

23C0044_034.jpg

(4961x3309px, 8.81 MB)

23C0044_002.jpg

(4961x3309px, 8.71 MB)

23C0044_022.jpg

(4961x3309px, 8.98 MB)

23C0044_020.jpg

(4961x3307px, 8.99 MB)

23C0044_037.jpg

(4961x3309px, 9.02 MB)

23C0044_024.jpg

(4961x3307px, 9.09 MB)

23C0044_003.jpg

(4961x3255px, 9.2 MB)

23C0044_035.jpg

(4961x3309px, 9.61 MB)

23C0044_025.jpg

(4961x3307px, 9.66 MB)

23C0044_026.jpg

(4961x3307px, 9.85 MB)

23C0044_021.jpg

(4961x3307px, 9.94 MB)

23C0044_019.jpg

(4961x3307px, 10.14 MB)

23C0044_033.jpg

(4961x3309px, 10.15 MB)

23C0044_031.jpg

(4961x3309px, 11.4 MB)