Affalterbach. Mercedes-AMG rozširuje portfólio nového kupé AMG GT o model AMG GT 43 (kombinovaná energetická spotreba: 10,3 l/100 km, kombinované emisie CO2: 235 g/km, trieda CO2: G). Vďaka kombinácii relatívne ľahkého štvorvalcového motora na prednej náprave a náhonu len na zadné kolesá sa nový model vyznačuje agilnými vlastnosťami pri zatáčaní, nanajvýš dynamickými jazdnými vlastnosťami a veľkým potešením z jazdy.
- 2,0-litrový turbomotor AMG s výkonom 310 kW (422 k) a spontánnou odozvou
- Náhon na zadné kolesá a priaznivé rozloženie hmotnosti zabezpečujú dynamické jazdné vlastnosti
- Elegantné vizuálne odlíšenie v rámci dizajnu exteriéru
Fotogaléria
(4961x3310px, 5.45 MB)
(3309x4961px, 5.54 MB)
(3309x4961px, 6 MB)
(4961x3309px, 6.29 MB)
(4961x3310px, 6.33 MB)
(4961x3310px, 6.79 MB)
(4961x3310px, 6.89 MB)
(4961x3309px, 7.19 MB)
(4961x3309px, 5.83 MB)
(4961x3308px, 8.4 MB)
(4961x3309px, 8.54 MB)
(4961x3310px, 8.93 MB)
(4961x3309px, 8.98 MB)
(4961x3309px, 8.99 MB)
(4961x3309px, 9.07 MB)
(4961x3309px, 8.06 MB)
(4961x3309px, 8.53 MB)
(4961x3309px, 9.21 MB)
(4961x3309px, 9.51 MB)
(4961x3309px, 9.52 MB)
(4961x3309px, 9.7 MB)
(4961x3309px, 9.99 MB)
(4961x3309px, 10.61 MB)
2,0-litrový turbomotor AMG dosahuje výkon 310 kW (422 k) a generuje maximálny krútiaci moment 500 Nm. Výnimočným prvkom je elektrické turbodúchadlo, technológia z Formuly 1™. Táto forma preplňovania garantuje v celom rozsahu otáčok mimoriadne spontánnu odozvu. Nové AMG GT 43 ponúka vďaka tomu ešte dynamickejší pocit z jazdy a súčasne aj vyššiu efektívnosť. Turbodúchadlo je poháňané 48-voltovým elektrickým systémom, ktorý napája aj remeňom poháňaný štartovací generátor (RSG). Ten dokáže krátkodobo poskytnúť dodatočné zvýšenie výkonu o 10 kW (14 k). Remeňom poháňaný štartovací generátor druhej generácie funguje v 48-voltovom elektrickom systéme aj ako mierne hybridný pohon, ktorý okrem dočasného zvýšenia výkonu umožňuje využívať aj funkcie ako kĺzanie a rekuperácia slúžiace na dosiahnutie ešte vyššej efektívnosti. 48-voltová technológia zvyšuje aj komfort, pretože prechody funkcie štart – stop a funkcie kĺzania sú takmer nepozorovateľné.
„Rodina AMG GT stojí na čele nášho portfólia a stelesňuje ducha našej značky: jazdný výkon. Preto nás veľmi teší, že sa táto rodina teraz rozrastá o model GT 43. Ten je jasne rozpoznateľný ako model GT, od ostatných modelov sa však výrazne líši. Oslovuje zákazníkov, ktorí majú radi dizajn a súčasne kladú dôraz na eleganciu, pričom sa nechcú zriecť potešenia z jazdy ani jazdnej dynamiky. Vďaka koncepcii náhonu na zadné kolesá je GT 43 veľmi agilným vozidlom, ktoré vám na kľukatých cestách vyčarí úsmev na perách.“
Michael Schiebe, predseda predstavenstva Mercedes-AMG GmbH a vedúci obchodných úsekov
Mercedes-Benz Trieda G a Mercedes-Maybach
Hodnoty jazdného výkonu zodpovedajú jeho postaveniu: model AMG GT 43 zrýchli z pokoja na 100 km/h za 4,6 sekundy. Maximálna rýchlosť je 280 km/h.
Elektrické turbodúchadlo zlepšuje odozvu motora
2,0-litrový štvorvalcový turbomotor AMG v modeli AMG GT 43 dosahuje maximálny výkon 310 kW (422 k) pri otáčkach 6 750/min. Maximálny krútiaci moment 500 Nm je k dispozícii pri otáčkach od 3 250/min do 5 000/min. Systém v závislosti od situácie garantuje krátkodobé dodatočné zvýšenie výkonu o 10 kW (14 k) prostredníctvom remeňom poháňaného štartovacieho generátora (RSG).
Princíp fungovania elektrického turbodúchadla je založený na rovnakej technológii, akú využíva aj tím Mercedes-AMG Petronas F1. Priamo na hriadeli turbodúchadla, teda medzi turbínovým kolesom na výfukovej strane a kolesom kompresora na strane nasávania čerstvého vzduchu, je integrovaný elektromotor so šírkou približne štyri centimetre. Ten je elektronicky riadený a priamo poháňa hriadeľ turbodúchadla, tým zrýchľuje koleso kompresora ešte skôr, ako sa prúd spalín postará o pohon konvenčným spôsobom.
Vďaka tomu sa už od voľnobežných otáčok výrazne zlepšuje odozva v celom rozsahu otáčok. Reakcia spaľovacieho motora na polohu akceleračného pedála je ešte spontánnejšia, celkový pocit z jazdy je tak dynamickejší. Elektrifikácia turbodúchadla okrem toho umožňuje dosahovať vyšší krútiaci moment pri nízkych otáčkach. To rovnako zvyšuje agilnosť a optimalizuje schopnosť akcelerácie z miesta. Technológia elektrického turbodúchadla dokáže udržiavať plniaci tlak aj v situácii, keď vodič odtiahne nohu z akceleračného pedála alebo brzdí. Vďaka tomu je kontinuálne zaručená priama odozva.
Prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT 9G s mokrou rozjazdovou spojkou a náhonom na zadné kolesá
V prípade prevodovky AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (MCT = viacspojková prevodovka) je menič krútiaceho momentu nahradený mokrou rozjazdovou spojkou. Táto prevodovka znižuje hmotnosť vozidla a vďaka nižšej zotrvačnosti optimalizuje odozvu na polohu akceleračného pedála, najmä pri zrýchľovaní a zmenách zaťaženia. Dôsledne vyladený softvér zaručuje krátke časy preradenia, ako aj rýchle viacnásobné podradenie. Funkcia medziplynu v jazdných programoch Šport a Šport+ navyše poskytuje mimoriadne emocionálny pôžitok z radenia. Okrem toho je aplikovaná funkcia PRETEKÁRSKY ŠTART, ktorá zaručuje optimálne zrýchlenie z miesta.
Aktívna aerodynamika na zvýšenie dynamiky a efektívnosti
Aktívny systém regulácie vzduchu AIRPANEL predstavuje špičkový technický prvok na zlepšenie aerodynamiky. Horizontálne žalúzie za horným vstupom vzduchu pritom možno otvárať a zatvárať pomocou elektronického riadenia. V prípade potreby tak dochádza k usmerňovaniu prúdu vzduchu, čím sa zlepšujú aerodynamické vlastnosti.
Za normálnych okolností sú lamely zatvorené – aj pri maximálnej rýchlosti. Táto poloha znižuje odpor vzduchu. K otvoreniu lamiel a prúdeniu maximálneho množstva chladiaceho vzduchu k výmenníkom tepla dôjde až vtedy, keď vopred definované komponenty dosiahnu určité hodnoty teploty a nároky na prívod chladiaceho vzduchu sú mimoriadne vysoké. To vyžaduje vysokointeligentnú a rýchlu reguláciu.
To isté platí aj pre ďalší aktívny aerodynamický prvok: výsuvný zadný spojler, ktorý je plynule integrovaný do siluety vozidla. Ten svoju polohu mení podľa jazdnej situácie. Riadiaci softvér pritom zohľadňuje množstvo parametrov: do výpočtu zahŕňa rýchlosť jazdy, pozdĺžne a priečne zrýchlenie, ako aj rýchlosť riadenia. Spojler sa od rýchlosti 80 km/h nastavuje do piatich rôznych uhlov, s cieľom buď optimalizovať jazdnú stabilitu, alebo znížiť odpor vzduchu.
Podvozok s prednou nápravou s priestorovým zavesením kolies a opatrenia na zníženie hmotnosti
Model AMG GT 43 je sériovo vybavený podvozkom AMG s oceľovým pružením s mimoriadne výkonnými hliníkovými tlmičmi pruženia a skrutkovými pružinami s odľahčenou konštrukciou. Osobitným znakom je predná náprava s priestorovým zavesením kolies s piatimi ramenami, ktoré sú kompletne usporiadané v rámci disku. To výrazne zlepšuje kinematiku. Na zadnej náprave sú kolesá taktiež vedené priestorovou konštrukciou s piatimi ramenami.
Na zníženie neodpruženej hmotnosti sú všetky ramená podvozka, strmene náprav a strmene kolies na prednej aj zadnej náprave nového modelu GT vyrobené z kovaného hliníka. Koncepcia nápravy s priestorovým zavesením kolies vedie každé koleso s minimálnymi elastickými pohybmi.
Vysoká tuhosť odklonu a zbiehavosti umožňuje nielen vysokú prejazdovú rýchlosť v zákrute, ale sprostredkúva vodičovi aj optimálny kontakt s vozovkou v oblasti hraničnej prejazdovej rýchlosti v zákrutách, ktorá dosahuje vysoké hodnoty. Prejavuje sa to najmä na vynikajúcej priečnej dynamike a jazdnej stabilite pri vysokých rýchlostiach, ako aj v pohotovej reakcii na vonkajšie vplyvy, ako sú bočný vietor, zvlnený povrch vozovky, či skokové zmeny koeficientu trenia.
Skrutkové pružiny s odľahčenou konštrukciou znižujú hmotnosť podvozka bez toho, aby znížili výkonnosť. Základňa pružiny sa počas výroby prilepí k pružine. Toto pevné spojenie bráni opotrebovaniu, ktoré je počas životnosti vozidla spôsobenému vnikaním nečistôt, napríklad piesku. Pružina počas svojej životnosti nekoroduje a možno zvýšiť maximálne zaťaženie konštrukčného dielu s nízkou hmotnosťou. Vďaka tomu je každá pružina ľahšia asi o 0,2 kg.
Ďalšie opatrenie na zníženie hmotnosti sa týka stabilizátorov s torznou tyčou na prednej a na zadnej náprave modelu AMG GT 43, ktorých hmotnosť možno znížiť vďaka variabilnej hrúbke steny. Maximálna hrúbka steny sa používa len tam, kde je to potrebné vzhľadom na maximálne zaťaženie – v tomto prípade v oblasti gumových ložísk.
Najnovšia generácia adaptívneho nastaviteľného tlmenia AMG RIDE CONTROL je pre model AMG GT 43 k dispozícii ako mimoriadna výbava. Riadiaca jednotka regulácie podvozka využíva analýzu údajov – pochádzajúcich okrem iného od snímačov zrýchlenia a dráhy kolies – a v závislosti od situácie dokáže v priebehu niekoľkých milisekúnd prispôsobiť tlmiacu silu pre každé koleso. Základné nastavenie si vodič môže predvoliť prostredníctvom jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT: stlačením tlačidla dôjde k zmene jazdných vlastností, napríklad od úplne dynamických v režime Šport+ až po pokojné vozenie sa pri nastavení Komfort. Nastavenie podvozka AMG RIDE CONTROL možno navyše nezávisle od jazdných programov prispôsobiť samostatným tlačidlom v rámci troch stupňov.
Vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava AMG na krátke brzdné dráhy
Vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava AMG zaručuje vynikajúce hodnoty spomalenia a precíznu dávkovateľnosť. Na prednej náprave sú namontované dierované brzdové kotúče s vnútorným vetraním s rozmermi 390 x 36 mm a šesťpiestikovými pevnými strmeňmi, na zadnej náprave sú brzdové kotúče s rozmermi 360 x 26 mm a jednopiestikovými plávajúcimi strmeňmi. Sústava presvedčí krátkymi brzdnými dráhami, citlivými odozvami a v neposlednom rade aj vysokou odolnosťou a životnosťou – a to aj pri extrémnom zaťažení. Medzi komfortné funkcie patria napríklad pomoc pri rozjazde na stúpaní, ako aj predpĺňanie brzdovej sústavy a vysúšanie bŕzd na mokrej vozovke. Keď je vypnuté zapaľovanie a vozidlo stojí, aktivuje sa navyše parkovacia poloha P. Pri rozjazde sa elektrická parkovacia brzda automaticky odbrzdí.
Brzdové kotúče z kompozitného materiálu sú mimoriadne ľahké: znížená neodpružená hmotnosť pozitívne ovplyvňuje dynamiku jazdy aj reakcie pri zatáčaní. Brzdový kotúč z liatej ocele a stredová časť brzdového kotúča (unášač) z hliníka sú spojené špeciálnymi kolíkmi. Táto konštrukcia šetrí miesto, čo podporuje chladenie bŕzd. Dierovanie orientované v smere jazdy ponúka ďalšie výhody: znižuje hmotnosť a zlepšuje odvod tepla. Toto riešenie sa okrem toho vyznačuje rýchlejšou odozvou za mokra a optimalizovaným čistením obložení po brzdení.
Voliteľne dodávané riadenie zadnej nápravy spája agilnosť a stabilitu
Model AMG GT 43 môže byť na želanie vybavený aktívnym riadením zadnej nápravy . V závislosti od rýchlosti sa zadné kolesá natáčajú buď v opačnom smere (do 100 km/h), alebo v rovnakom smere (pri rýchlosti viac ako 100 km/h) ako predné kolesá. Systém tak umožňuje agilné, ako aj stabilné jazdné vlastnosti. Prevodový pomer riadenia predných kolies je priamejší, vďaka čomu stačia na riadenie vozidla menej výrazné pohyby volantom a jeho ovládanie v hraničnej oblasti je ľahšie.
Šesť jazdných programov a DYNAMIKA AMG: od komfortných až po dynamické
Päť jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT s označeniami Klzká vozovka, Komfort, Šport, Šport + a Individuálny, ako aj program PRETEKY, ktorý je súčasťou balíka AMG DYNAMIC PLUS (na želanie), umožňujú široké rozpätie vlastností vozidla – od komfortných až po dynamické. Jednotlivé jazdné programy poskytujú individuálny jazdný zážitok, ktorý je precízne prispôsobený rozličným jazdným podmienkam. V rámci jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT sú modely GT vybavené aj nastavením DYNAMIKA AMG. Táto integrovaná regulácia dynamiky jazdy rozširuje stabilizujúce funkcie ESP® o agilizujúce zásahy do krivky závislosti riadenia a do prídavných funkcií ESP®. Napríklad: krátky zásah brzdy zadného kolesa na vnútornej strane zákruty, ktorý sa iniciuje počas dynamického prejazdu zákruty, vyvolá definovaný zatáčavý moment okolo zvislej osi s cieľom dosiahnuť spontánne a precízne zatočenie vozidla.
Balík AMG DYNAMIC PLUS na maximálny pôžitok z jazdy
Balík AMG DYNAMIC PLUS, ktorý obsahuje množstvo vysokovýkonných komponentov, je pre model AMG GT 43 dostupný ako výbava na želanie:
- V závislosti od jazdnej situácie platí, že dynamické ložiská zavesenia motora AMG prepájajú motor a karosériu tuhším alebo pružnejším spôsobom. Výsledkom je najlepšia možná rovnováha medzi jazdnou dynamikou a komfortom v každej jazdnej situácii.
- Pri dynamickom prejazde zákrut a rýchlej akcelerácii sa elektronicky riadený zverný diferenciál zadnej nápravy AMG postará o ešte pohotovejšie a presnejšie rozdelenie potrebnej sily na jednotlivé kolesá, čo zaručuje maximálnu trakciu.
- Jazdný program PRETEKY s ešte spontánnejšou odozvou motora a priamejšou krivkou závislosti akceleračného pedála vám po stlačení tlačidla poskytne výkon typický pre pretekárske trate. Tento program možno zvoliť pomocou tlačidiel AMG na volante ako prídavný jazdný program.
- K športovejším jazdným vlastnostiam prispieva aktívny aerodynamický prvok, ktorý sa ukrýva pred motorom na spodku karosérie. Tento profil z uhlíkových vlákien je exkluzívnym výsledkom vývoja z dielne AMG a je chránený patentmi. Reaguje na nastavenie jazdných programov AMG a pri rýchlosti nad 80 km/h sa automaticky vysunie približne o 40 milimetrov smerom dolu. Pritom vzniká takzvaný Venturiho efekt, ktorý zvýši prítlak vozidla k vozovke a obmedzí vztlak v oblasti prednej nápravy.
- Nažlto lakované brzdové strmene AMG vizuálne zdôrazňujú zvýšený potenciál jazdnej dynamiky.
- Pevné zadné krídlo si možno objednať ako voliteľnú výbavu. Je namontované na veku batožinového priestoru a postará sa o ešte väčší prítlak v oblasti zadnej nápravy.
Puristický model s elegantnými rozlišovacími znakmi v rámci dizajnu exteriéru
Dizajn exteriéru modelu AMG GT 43 sa mnohými prvkami odlišuje od zvyšku rodiny modelov GT. Veľmi nápadný je novonavrhnutý spojler predného nárazníka s veľkými vstupmi vzduchu po celej šírke vozidla. Užšie predné a zadné blatníky a zmenšený rozchod kolies zdôrazňujú elegantný charakter. Súčasne treba spomenúť nový ozdobný prvok na predných blatníkoch. Pohľad zozadu charakterizuje zmenený spojler zadného nárazníka, ako aj okrúhle dvojité koncovky výfuku vľavo a vpravo, ktoré nahradili koncovky v tvare lichobežníka.
K charakteristickým znakom karosérie modelu AMG GT ako celku patrí dlhý rázvor, krátke previsy, dlhá kapota motora, dozadu posunutý priestor pre cestujúcich s výrazne nakloneným čelným sklom a mohutná zadná časť. Výsledkom sú typické tvary modelov GT. Aj vďaka nim kupé nadobúda svoj energický a dynamický vzhľad – spolu s kolesami, ktoré lícujú s karosériou. Model AMG GT 43 jazdí na sériovo dodávaných 19-palcových diskoch z ľahkej zliatiny. Ďalšie varianty s priemerom 19 alebo 20 palcov sú dostupné na želanie. Navyše sú k dispozícii aj kované disky s priemerom 21 palcov.
Nakladanie a vykladanie uľahčujú veľké zadné výklopné dvere EASY-PACK s funkciou BEZDOTYKOVEJ OBSLUHY. Voliteľná ponuka konfigurácie sedadiel 2+2 zvyšuje každodennú praktickosť a ponúka veľký priestor pre cestujúcich a ich batožinu. Batožinový priestor možno v prípade potreby výrazne zväčšiť vďaka sklápateľnému operadlu zadného sedadla.
Program výbavy modelu AMG GT: veľká rozmanitosť pre individuálny prejav
Vďaka prvkom bohatej sériovej výbavy a mnohým ďalším dostupným možnostiam model AMG GT 43 ponúka veľký výber možností individuálneho prispôsobenia pre najrôznejšie požiadavky zákazníkov – od tých športových a dynamických až po elegantné. Na ďalšie vylepšenie vzhľadu smerom k elegancii alebo dynamike sú k dispozícii tri balíky dizajnu exteriéru:
- Exteriérový balík pochrómovaných doplnkov AMG zahŕňa prvky vo vysokolesklej chrómovej farbe na spojleri predného nárazníka, na predných blatníkoch, ako aj na bočnom obložení prahov.
- Pri balíku AMG Night sú vybrané exteriérové prvky vyhotovené vo vysokolesklej čiernej farbe, napríklad predný rozdeľovač prúdenia, ozdobná lišta na bočnom obložení prahov, telesá vonkajších zrkadiel a ozdobná lišta línie okien. Takisto treba spomenúť aj okrúhle dvojité koncovky výfuku v čiernej chrómovej farbe a tepelnoizolačné, tmavo tónované sklo zadného okna. V závislosti od zvoleného laku tak vznikajú výrazné kontrasty alebo plynulé prechody.
- Balík AMG Night II obsahuje navyše aj ďalšie prvky v čiernej chrómovej farbe, vrátane priečok obloženia chladiča, nápisu a hviezdy Mercedes v zadnej časti vozidla.
Interiér s hyperanalógovým kokpitom a sériovo dodávanými komfortnými sedadlami
Aj model Mercedes-AMG GT 43 sa v interiéri vyznačuje vzrušujúcou kombináciou analógovej geometrie a digitálneho sveta. Dizajnéri to označujú ako „hyperanalógový kokpit“. Ako príklad možno uviesť plnodigitálny združený prístroj, ktorý je integrovaný do trojrozmerného priezoru. Vzhľad združeného prístroja možno prispôsobiť prostredníctvom individuálne voliteľných hlavných zobrazení. Dizajn kokpitu je aj napriek symetrii jasne zameraný na vodiča.
Stredová konzola plynulo prechádza do dolnej časti prístrojovej dosky. Funkčným a vizuálnym centrom je 11,9-palcový multimediálny dotykový displej. Orientácia na výšku poskytuje významné výhody, najmä v súvislosti s navigáciou, a z ergonomického hľadiska ponúka viac voľného priestoru. Infotainment MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz) sa ovláda intuitívne a je učenlivý. V rámci piatich štýlov zobrazovania ponúka bohatý obsah špecifický pre AMG. Exkluzívne body ponuky ako AMG Performance alebo AMG TRACK PACE zdôrazňujú športové zameranie.
Model AMG GT 43 je sériovo vybavený športovými sedadlami AMG v koži napa so širokou ponukou ich elektrického nastavenia. To isté platí aj pre voliteľne dodávané sedadlá AMG Performance s ich skulpturálnym dizajnom, integrovanými opierkami hlavy a zvýšenou bočnou oporou. Mimoriadne exkluzívny nádych dodáva interiéru aj čalúnenie z programu individualizácie MANUFAKTUR, ktoré je k dispozícii na želanie. Tu sú na výber tri farby. Pre interiérový balík MANUFAKTUR je k dispozícii sedem farebných kombinácií.
Popri sériovo dodávaných ozdobných prvkoch vo vysokolesklej čiernej farbe sú k dispozícii aj ozdobné prvky z hliníka alebo uhlíkových vlákien, ako aj z čierneho chrómu MANUFAKTUR. Okrem toho sú dostupné dvoje ozdobné prvky vo vyhotovení sivé brezové drevo s otvorenými pórmi a hnedé palubové jaseňové drevo s otvorenými pórmi a hliníkovými prúžkami. Volant AMG Performance s vyhrievaním na želanie je k dispozícii vo vyhotoveniach koža napa, koža napa/mikrovlákno MICROCUT alebo vzhľad uhlíkových vlákien/mikrovlákno MICROCUT.
Technické údaje
Mercedes-AMG GT 43 kupé
Motor | |||
Počet/usporiadanie valcov | 4/R | ||
Zdvihový objem | cm3 | 1 991 | |
Menovitý výkon | kW/k | 310/422 | |
pri otáčkach | ot./min | 6 750 | |
Prídavný výkon (zvýšenie výkonu) | kW/k | 10/14 | |
Menovitý krútiaci moment | Nm | 500 | |
pri otáčkach | ot./min | 3 250 – 5 000 | |
Kompresný pomer | 10,0 | ||
Príprava zmesi | kombinované priame vstrekovanie benzínu a vstrekovanie benzínu do nasávacieho potrubia, preplňovanie pomocou elektricky podporovaného turbodúchadla | ||
Prenos sily | |||
Náhon | náhon na zadné kolesá | ||
Prevodovka | AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (automatická prevodovka s mokrou viackotúčovou rozjazdovou spojkou) | ||
Prevodové pomery | |||
1./2./3./4./5./6./7./8./9. prevodový stupeň | 5,35/3,24/2,25/1,64/1,21/1,00/0,87/0,72/0,60 | ||
Spiatočka | 4,80 | ||
Podvozok | |||
Predná náprava | Podvozok AMG s oceľovými pružinami a hliníkovými zaveseniami s dvomi priečnymi ramenami, podperou rozjazdového a brzdného momentu, skrutkovými pružinami s odľahčenou konštrukciou a stabilizátorom | ||
Zadná náprava | Podvozok AMG s oceľovými pružinami a hliníkovými zaveseniami s dvomi priečnymi ramenami, podperou rozjazdového a brzdného momentu, skrutkovými pružinami s odľahčenou konštrukciou a stabilizátorom | ||
Brzdová sústava | Hydraulická dvojkruhová brzdová sústava; vpredu 390-milimetrové brzdové kotúče z kompozitného materiálu s vnútorným vetraním a dierovaním, 6-piestikové hliníkové pevné strmene; vzadu 360-milimetrové brzdové kotúče z kompozitného materiálu s vnútorným vetraním, dierované, 1-piestikový hliníkový plávajúci strmeň; elektrická parkovacia brzda, ABS, asistent brzdenia, 3-stupňový systém ESP® | ||
Riadenie | Elektromechanické parametrické servoriadenie s ozubenou tyčou, variabilným prevodom (12,8:1 pri nulovej polohe) a variabilným posilňovačom riadenia | ||
Disky | vpredu: 9,5 J x 19; vzadu: 11 J x 19 | ||
Pneumatiky | vpredu: 255/45 ZR 19; vzadu: 285/40 ZR 19 | ||
Rozmery a hmotnosti | |||
Rázvor | mm | 2 700 | |
Rozchod kolies vpredu/vzadu | mm | 1 666/1 644 | |
Dĺžka/výška/šírka | mm | 4 728/1 354/1 929 | |
Priemer otáčania | m | 13,1 | |
Objem batožinového priestoru | l | 321 (na želanie až 675) | |
Prevádzková hmotnosť podľa ES | kg | 1 790 | |
Zaťaženie podľa ES | kg | Dvojmiestny variant: 215, variant s konfiguráciou sedadiel 2+2: 370 | |
Objem palivovej nádrže/z toho rezerva | l | 70/10 | |
Hodnoty jazdného výkonu, spotreba, emisie | |||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | s | 4,6 | |
Maximálna rýchlosť | km/h | 280 (elektronicky obmedzená) | |
Kombinovaná energetická spotreba | l/100 km | 10,3 | |
Kombinované emisie CO2 | g/km | 235 | |
Kombinovaná trieda CO2 | G |