Affalterbach.  Značka Mercedes-AMG sa prostredníctvom vizuálnych a technických inovácií exteriéru a interiéru postarala o vylepšenie kompaktného vysokovýkonného vozidla SUV GLA 45 S 4MATIC+(kombinovaná spotreba paliva: 10,0-9,5 l/100 km, kombinované emisie CO2: 227-215 g/km)[1]. Výrazným identifikačným znakom je novonavrhnutý spojler predného nárazníka a erb AMG vpredu na kapote motora. Na osvetlenie vozidla sa teraz využíva výlučne technológia LED. Decentný vzhľad vozidla zvýrazňuje aj nová svetelná signatúra predných svetlometov a zadných svietidiel. Na želanie sú k dispozícii hlavné svetlomety MULTIBEAM LED.


Fotogaléria

(4961x2790px, 2.79 MB)

(4961x2790px, 3.08 MB)

(4961x2790px, 2.87 MB)

(4961x2790px, 3.36 MB)

(4961x2790px, 3.42 MB)

(4961x2791px, 3.54 MB)

(4961x3076px, 4.74 MB)

(4961x3307px, 8.01 MB)

(4961x3307px, 7.84 MB)

(4961x3307px, 8.37 MB)


  • Nový dizajn spojlera predného nárazníka a erb AMG na kapote motora
  • Nová svetelná signatúra predných svetlometov a zadných svietidiel
  • Volant AMG Performance v rámci sériovej výbavy
  • Multimediálny systém MBUX s rozšírenými funkciami

 

Rozšírenia podbehov kolies pri pohľade zboku zvýrazňujú dynamický charakter vozidla. Tieto namontované diely sú teraz nalakované vo farbe karosérie (na predchádzajúcom modeli boli lakované načierno). Súčasťou sériovej výbavy sú aj 20-palcové disky, rovnako ako načerveno lakované brzdové strmene. Dvojité okrúhle koncovky výfuku vzadu, ako aj lišta spojlera na streche poukazujú na to, že ide o najvýkonnejšie vyhotovenie modelu z rodiny GLA.

 

Zušľachtený interiér s najnovšou generáciou systému MBUX

V interiéri je štandardom najnovšia generácia volantu AMG Performance. Tlačidlá AMG na volante zaujmú brilantnými displejmi a intuitívnou logikou ovládania. Prostredníctvom nich možno ovládať dôležité jazdné funkcie a všetky jazdné programy. Infotainment MBUX s novým, pre AMG špecifickým dizajnom obrazovky a rozšírenými funkciami je ešte výkonnejší ako predtým. Platformy Apple CarPlay a Android Auto umožňujú bezdrôtové pripojenie k vozidlu. Konektivitu zlepšuje vyšší výkon nabíjania cez rozhranie USB, ako aj ďalšia prípojka USB C.

 

Nové možnosti pre exteriér aj interiér 

Pre model GLA 45 S 4MATIC+ sú k dispozícii tri druhy nových diskov z ľahkej zliatiny: s rozmermi 19-palcov sú to dvojfarebné disky AMG s 10-lúčovým dizajnom, v matnej čiernej farbe s plochami osústruženými do leskla. K dispozícii sú aj dva druhy nových 20-palcových diskov AMG s dizajnom piatich zdvojených lúčov: zákazníci si môžu vybrať medzi dvojfarebnými diskami v matnej čiernej farbe s plochami osústruženými do leskla alebo dvojfarebnými diskami v matnej čiernej farbe s ráfikmi osústruženými do leskla. Bez zmeny zostávajú v ponuke tri druhy 21-palcových diskov AMG s viaclúčovým dizajnom alebo dizajnom krížových lúčov.

Nové poťahy čalúnenia sériovo dodávaných športových sedadiel alebo voliteľne dodávaných sedadiel AMG Performance dodávajú interiéru modernú atmosféru. Kombináciu imitácie kože ARTICO a mikrovlákna MICROCUT si prvýkrát možno objednať aj v hnedej farbe Bahia. Novou farbou pre imitáciu kože ARTICO je šalviová sivá/čierna. A prvýkrát sú k dispozícii kožené poťahy sedadiel vo farbe červená paprika/čierna. Ponuku ozdobných prvkov na želanie dopĺňa hnedé lipové drevo s otvorenými pórmi.

 

Silný 2,0-litrový štvorvalcový turbomotor AMG a vyspelý náhon na všetky kolesá

Motor modelu GLA 45 S 4MATIC+ dosahuje výkon 310 kW (421 k). Šprint z 0 na 100 km/h zvládne kompaktné SUV za 4,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 270 km/h. Okrem samotných hodnôt výkonu si vás 2,0-litrový turbomotor AMG podmaní aj spontánnou odozvou na polohu plynového pedála. Sila motora sa prenáša prostredníctvom agilnej osemstupňovej dvojspojkovej prevodovky AMG SPEEDSHIFT DCT.

K dynamickému jazdnému zážitku podstatnou mierou prispievajú aj sériovo dodávaný jazdný program PRETEKY a plnovariabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ so systémom OVLÁDANIE KRÚTIACEHO MOMENTU AMG. Diferenciál zadnej nápravy obsahuje dve elektronicky riadené lamelové spojky, pričom každá z nich je spojená s jedným hnacím hriadeľom zadnej nápravy. To znamená, že hnacia sila sa variabilne rozdeľuje nielen medzi prednú a zadnú nápravu, ale aj medzi ľavé a pravé zadné koleso.

 

Prehľad údajov

 

Mercedes-AMG GLA 45 S 4MATIC+
Motor 2,0-litrový R4 s dvojprúdovým turbodúchadlom uloženým vo valivých ložiskách
Zdvihový objem cm3 1 991
Menovitý výkon kW/k 310/421
pri ot./min 6 750
Menovitý krútiaci moment Nm 500
pri ot./min 5 000 – 5 250
Pohon Plnovariabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ so systémom OVLÁDANIE KRÚTIACEHO MOMENTU AMG
Prevodovka Dvojspojková prevodovka AMG SPEEDSHIFT DCT 8G
Kombinovaná spotreba [1] l/100 km 10,0 – 9,5
Kombinované emisie CO2 [1] g/km 227 – 215
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h s 4,3
Maximálna rýchlosť km/h 270

1 Uvedené hodnoty sú zistené hodnoty WLTP-CO2 v zmysle čl. 2 bodu 3 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva sú vypočítané na základe týchto hodnôt.


[1] Uvedené hodnoty sú hodnoty CO2 zistené podľa skúšobného postupu WLTP v zmysle čl. 2 bodu 3 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva sú vypočítané na základe týchto hodnôt.