Stuttgart. Nový motor, nová prevodovka, nový systém náhonu na všetky kolesá: s komplexne aktualizovanou technikou sa od septembra 2021 bude Mercedes-Benz starať o to, aby mala ikona veľkých vanov, model Sprinter, viac komfortu jazdy ako kedykoľvek predtým – a to takmer v každom teréne. Stredobodom aktualizácie je nový, mimoriadne silný a efektívny 2,0-litrový dieselový motor OM 654 známy z portfólia osobných motorových vozidiel Mercedes-Benz. Štvorvalcový motor bude čoskoro dostupný až v štyroch výkonových stupňoch. Okrem 6-stupňovej prevodovky s ručným radením preberá model Sprinter z programu osobných motorových vozidiel značky s hviezdou vo všetkých variantoch komfortnú automatickú prevodovku 9G-TRONIC. Treťou technickou novinkou modelu Sprinter 4×4 bude na začiatku predaja v septembri nový náhon na všetky kolesá so systémom Torque on Demand. Nahrádza doterajší pripojiteľný systém. Okrem týchto vylepšení komfortu jazdy od tohto momentu pribudne aj vylepšenie ergonómie a bezpečnosti – vďaka dverám pre rýchle doručovanie.

Dr. Ulf Zillig, vedúci vývoja divízie Mercedes-Benz Vans: „Vďaka komplexnej technickej aktualizácii sa v najnovšom evolučnom stupni modelu Sprinter skrýva toľko komfortu jazdy z osobných motorových vozidiel ako ešte nikdy predtým. A to nielen počas jázd na diaľniciach, mimo obcí či v meste, ale najmä na nespevnených komunikáciách ponúka po novom model Sprinter mimoriadne pohodlný pocit z jazdy a teda aj viac bezpečnosti. Vďaka tomu opäť uspeje v tom, čo konštrukčný rad vždy odlišovalo od ostatných vanov: opäť stanovuje nové štandardy pre segment veľkých vanov!“

Výkonný a s nízkymi emisiami: 2,0-litrový dieselový motor až v štyroch výkonových stupňoch

Potom, čo bol výkonný štvorvalcový motor OM 654 v modeli Sprinter doteraz k dispozícii výhradne pre skriňové vozidlo a verziu šasi s náhonom na zadné kolesá, bude teraz Mercedes-Benz od septembra ponúkať daný agregát ako všeobecný spaľovací motor pre všetky verzie, a to aj v kombinácii s novým variantom s náhonom na všetky kolesá[1]. Motor OM 654, ktorý je klasifikovaný podľa emisnej normy Euro VI-E, resp. Euro 6d je k dispozícii v štyroch výkonových stupňoch s výkonom 84 kW/114 k, 110 kW/150 k, 125 kW/170 k a 140 kW/190 k – v závislosti od zvoleného variantu náhonu a karosérie.

V porovnaní s predchádzajúcim agregátom sa štvorvalcový motor z programu osobných motorových vozidiel Mercedes-Benz vyznačuje lepším zvukovým komfortom a komfortom kmitania. Okrem lepšej kultúry chodu a hnacej sily je vo vozidle príjemne ticho a rušivé zvuky sú zredukované. Kombinácia hliníkového bloku, oceľových piestov, procesu spaľovania v stupňovitej priehlbine, ako aj povrchovej úpravy valcov NANOSLIDE®, ktorá znižuje trenie vnútri motora, umožňuje spolu s viaccestným spätným vedením spalín a dodatočnou úpravou spalín v blízkosti motora nižšiu spotrebu a nižšie emisie. Vďaka usporiadaniu v blízkosti motora pracuje dodatočná úprava spalín s nízkymi tepelnými stratami a za výhodných podmienok.

Pre ešte rýchlejšiu zmenu prevodových stupňov: automatická prevodovka 9G-TRONIC nahrádza 7G-TRONIC PLUS

Značka Mercedes-Benz v rámci ďalšieho „prenosu” z aktuálneho programu osobných motorových vozidiel v rámci modelu Sprinter kombinuje 2,0-litrový dieselový motor s komfortnou automatickou prevodovkou 9G-TRONIC. Doterajšiu automatickú prevodovku 7G-TRONIC PLUS nahrádza moderný prenos sily. Jeho deväť prevodových stupňov udržuje otáčky motora v každej jazdnej situácii čo najnižšie, čím výrazne klesá spotreba paliva, ako aj hladina vibrácii a hluku. Optimalizované hydraulické prvky okrem toho umožňujú rýchle a sotva postrehnuteľné priebehy radenia, a to bez prerušenia prenosu ťažnej sily. Prepínačom Drive Select a radiacimi páčkami na volante môže vodič manuálne zasiahnuť do aktuálneho profilu radenia. Ďalšie vylepšenie: napriek dvom dodatočným stupňom potrebuje prevodovka 9G-TRONIC rovnako malý konštrukčný priestor ako predchádzajúca automatická prevodovka 7G-TRONIC PLUS.

V ponuke bez zmeny naďalej ostáva aj manuálne radenie prostredníctvom 6-stupňovej prevodovky s ručným radením.

Vysoká trakcia aj mimo spevnených komunikácií: nový náhon na všetky kolesá

Rovnako ako predtým, aj teraz si možno model Sprinter objednať ako otvorený či zatvorený konštrukčný vzor nielen s náhonom na predné alebo zadné kolesá, ale aj s náhonom na všetky kolesá – a od septembra s úplne novým systémom, ktorý je taktiež čiastočne prevzatý z divízie Mercedes-Benz Cars. Na rozdiel od predchádzajúceho pripojiteľného systému, ktorý v režime 4×4 posielal 35 percent krútiaceho momentu na prednú nápravu a 65 percent na zadnú nápravu, dokáže nový systém hnacie momenty v závislosti od situácie a bez pričinenia vodiča rozdeľovať plne variabilne medzi prednú a zadnú nápravu (Torque on Demand). O rozdeľovanie momentu sa stará elektronicky riadená lamelová spojka integrovaná v rozdeľovacej prevodovke. Ak je počas normálneho jazdného režimu lamelová spojka otvorená, o prenos sily sa stará výlučne zadná náprava. Pri zatvorenej spojke sa do hry dostáva predná náprava. To zaisťuje vysokú trakciu a sebavedomé jazdné vlastnosti. Ďalšou výhodou v porovnaní s predchádzajúcim pripojiteľným náhonom na všetky kolesá: okrem lepšieho komfortu vďaka automatickému rozdeľovaniu momentu pracuje systém výrazne tichšie.

Hneď ako si to jazdná situácia vyžaduje, hnací moment sa presmeruje na prednú nápravu. Ak už hnací moment na prednej náprave nebude potrebný – napríklad počas výrazného brzdného manévru so zásahom ABS – predné hnacie ústrojenstvo sa vypne a moment sa zredukuje na nulu. Pri hroziacej nedotáčavosti alebo pretáčavosti pri súčasnom prenose hnacích síl sa hnací moment najprv rozdelí tak, aby sa vozidlo stabilizovalo. Až keď tieto opatrenia nebudú viesť k upokojeniu situácie, zasiahnu systémy ESP a 4ETS, ktoré sú prispôsobené náhonu 4×4.

Nový model Sprinter 4×4 sa štandardne dodáva v kombinácii s motorom OM 654 s výkonom 140 kW/190 k a automatickou prevodovkou 9G-TRONIC – a to až s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou na úrovni 5,5 tony.

Dvere pre rýchle doručovanie uľahčujú prácu doručovateľov

Okrem vylepšení komfortu jazdy od tohto momentu pribudne v prípade modelu Sprinter aj vylepšenie ergonómie a bezpečnosti. Mercedes-Benz tak ponúka pre všestranný van priamo z výrobného závodu inovatívny systém posuvných dvier s názvom ‚dvere pre rýchle doručovanie‘. Ide o automatické dvojkrídlové dvere riadené snímačmi na strane spolujazdca, ktoré na želanie nahrádzajú bočné posuvné dvere vedúce k ložnému priestoru.

Svetelná závora rozpozná vodiča, len čo vstúpi zo sedadla vodiča do ložného priestoru. Dvere pre rýchle doručovanie sa následne automaticky odomknú a otvoria. Tým sa šetrí čas a odbremeňuje vodič, pretože vozidlo môže opustiť s balíkmi v ruke bez toho, aby musel s čímkoľvek manipulovať a dvere sa za ním automaticky zatvoria. Vďaka tomu tovar už viac netreba skladať a opätovne dvíhať ako v prípade konvenčných posuvných dvier. Automatické zamykanie si možno spoločne objednať ako dodatočný prvok výbavy.

Ďalšia výhoda pre vyššiu bezpečnosť: dvere pre rýchle doručovanie sú zvnútra priehľadné. Vodič vďaka tomu pred vystúpením vidí na chodník. Týmto spôsobom možno zredukovať riziko kolízie s okoloidúcimi, najmä cyklistami.

Všetky informácie a technické údaje v tejto tlačovej informácii platia pre európsky modelový program značky Mercedes-Benz. V niektorých krajinách mimo Európy sú možné špecifické odchýlky vo výbave.

[1] Okrem toho v programe: od roku 2020 sa vozidlo Sprinter alternatívne dodáva aj s akumulátorovo-elektrickým pohonom. Vozidlo eSprinter dokáže pokryť celé spektrum použitia v mestskej logistike – a to lokálne bez emisií. Ďalšie informácie a technické údaje i modeli eSprinter nájdete na našej online platforme Mercedes me media na media.mercedes-benz.com, ako aj na našej stránke Daimler Global Media Site na media.daimler.com.


Fotografie ku tlačovej správe

Fotografia 1 (8000x4500px, 5.18 MB)

Fotografia 2 (5472x3648px, 14.62 MB)

Fotografia 3 (5472x3648px, 15.15 MB)

Fotografia 4 (3648x5472px, 15.14 MB)

Fotografia 5 (3648x5472px, 14.07 MB)

Fotografia 6 (5472x3648px, 16.83 MB)

Fotografia 7 (5472x3648px, 16.27 MB)

Fotografia 8 (5472x3648px, 17.2 MB)

Fotografia 9 (5472x3648px, 12.47 MB)

Fotografia 10 (5472x3648px, 14.04 MB)

Fotografia 11 (5472x3648px, 16.71 MB)

Fotografia 12 (3648x5472px, 14.17 MB)

Fotografia 13 (5472x3648px, 14.5 MB)

Fotografia 14 (5472x3648px, 13.1 MB)

Fotografia 15 (5472x3648px, 10.92 MB)

Fotografia 16 (3648x5472px, 8.03 MB)

Fotografia 17 (5472x3648px, 13.8 MB)

Fotografia 18 (6048x4024px, 13.83 MB)

Fotografia 19 (3648x5472px, 14.86 MB)

Fotografia 20 (6048x4024px, 13.88 MB)

Fotografia 21 (5472x3648px, 13.98 MB)

Fotografia 22 (5472x3648px, 12.79 MB)

Fotografia 23 (3648x5472px, 14.17 MB)

Fotografia 24 (5472x3648px, 15.3 MB)

Fotografia 25 (5472x3648px, 10.29 MB)

Fotografia 26 (3648x5472px, 15.28 MB)

Fotografia 27 (5472x3648px, 13.62 MB)

Fotografia 28 (3648x5472px, 14.17 MB)

Fotografia 29 (9974x4748px, 32.63 MB)

Fotografia 30 (11392x5423px, 37.1 MB)

Fotografia 31 (5472x3648px, 9.27 MB)

Fotografia 32 (3648x5472px, 9 MB)