Odteraz si zákazníci môžu objednať: dva modely s hybridným pohonom dobíjateľným zo siete, ako aj ďalší dieselový variant obľúbeného SUV
Stuttgart. „Elektrickejšia ako kedykoľvek predtým“: nová GLC je k dispozícii výlučne s hybridným pohonom. Dva hybridné modely dobíjateľné zo siete teraz dopĺňajú ponuku úspešnej rodiny SUV značky Mercedes-Benz, model GLC 300 e 4MATIC (kombinovaná spotreba paliva, vážená (WLTP): 0,6 – 0,5 l/100 km, kombinované emisie CO2, vážené (WLTP): 15 – 12 g/km, kombinovaná spotreba elektriny, vážená (WLTP): 22,5 – 20,4 kWh/100 km) od 73 020,00 eur s DPH a model GLC 400 e 4MATIC (kombinovaná spotreba paliva, vážená (WLTP): 0,6 – 0,5 l/100 km, kombinované emisie CO2, vážené (WLTP): 15 – 12 g/km, kombinovaná spotreba elektriny, vážená (WLTP): 22,5 – 20,4 kWh/100 km) od 75 780,00 eur s DPH. V decembri 2022 bude okrem týchto dvoch modelov na trh uvedený aj GLC 300 d 4MATIC (kombinovaná spotreba paliva (WLTP): 6,2 – 5,6 l/100 km, kombinované emisie CO2 (WLTP): 163 – 146 g/km) s cenou od 71 076,00 eur s DPH, takže do ponuky pribudne ďalší mierny hybrid (mild hybrid). Už od júla 2022 si možno u autorizovaných partnerov objednať tri mierne hybridy s cenou od 57 960,00 eur s DPH. Frekvencia predstavovania nových modelov zostáva hustá: na jar 2023 je naplánované uvedenie na trh tretieho hybridného modelu dobíjateľného zo siete, modelu GLC 300 de 4MATIC (kombinovaná spotreba paliva, vážená (WLTP): 0,5 – 0,4 l/100 km, kombinované emisie CO2, vážené (WLTP): 14 – 10 g/km, spotreba elektriny, vážená (WLTP): 22,9 – 20,5 kWh/100 km).
Nový Mercedes-Benz GLC pokračuje v úspešnom recepte moderného a športového luxusu značky Mercedes-Benz: úplne nanovo vyvinutý konštrukčný rad presviedča dizajnom a technológiami, športovým jazdným výkonom, ako aj komfortom a agilnosťou. Okrem toho aj efektívnosťou: nová GLC sa dôsledne spolieha na hybridné pohony. Modelový program zahŕňa štvorvalcové benzínové a dieselové agregáty, ktoré sú skombinované s elektrickým strojom. V prípade mierne hybridných agregátov je použitý integrovaný štartovací generátor (ISG) druhej generácie. Výkonové spektrum siaha pri benzínových motoroch po 190 kW a 400 Nm a v prípade dieselových motorov až po 198 kW a 550 Nm. Prostredníctvom ISG sa ku každej motorizácii pridáva 17 kW a 200 Nm elektrickej podpory.
Modely s hybridným pohonom dobíjateľným zo siete disponujú synchrónnym motorom s permanentným budením s výkonom 100 kW a ich systémový výkon dosahuje až 280 kW (381 k) a systémový krútiaci moment 750 Nm. S elektrickým dojazdom na úrovni 130 kilometrov podľa WLTP možno väčšinu každodenných trás absolvovať čisto elektricky. Zlepšený hybridný jazdný program sa snaží predvídať, kedy a na ktorých trasách je použitie elektrického jazdného režimu najzmysluplnejšie. Napríklad pri jazde v meste dáva GLC prednosť elektrickej jazde. GLC však dokáže vďaka novému terénnemu programu na želanie jazdiť bez použitia spaľovacieho motora aj v drsnom teréne.
O nabíjanie striedavým prúdom z domácej siete alebo o nabíjanie z trojfázovej nabíjacej skrinky sa v hybridných modeloch dobíjateľných zo siete sériovo stará integrovaná nabíjačka s výkonom 11 kW. Okrem toho je k dispozícii aj možnosť rýchleho nabíjania jednosmerným prúdom s výkonom 60 kW. So službou Mercedes me Charge bude nabíjanie vo verejných nabíjacích lokalitách príjemná záležitosť. Nabíjacia sieť s približne 350 000 nabíjacími bodmi v Európe ponúka tri sadzby za nabíjanie, ktoré sú prispôsobené individuálnemu jazdnému výkonu. Vďaka tomu je nabíjanie so službou Mercedes me Charge ešte jednoduchšie a transparentnejšie. Vodiči hybridného vozidla dobíjateľného zo siete od značky Mercedes-Benz získajú v prvom roku po registrácii exkluzívne cenové zvýhodnenie pre verejné nabíjanie s pevnými sadzbami za kilowatthodinu elektrického prúdu. Okrem toho pre nových zákazníkov v prvom roku od registrácie a aktivácie služby odpadá povinnosť platiť základný mesačný poplatok pre tarifu M vo výške 4,90 eur. Tento tarif osloví napríklad osoby, ktoré pravidelne dochádzajú do mesta.
Prostredníctvom služby Mercedes me Charge získajú zákazníci prístup k množstvu verejných nabíjacích staníc, ktoré sa nachádzajú napríklad v meste, nákupných centrách, hoteloch alebo na odpočívadlách. Aplikácia Mercedes me vopred určí presnú polohu, aktuálnu dostupnosť a cenu na zvolenej nabíjacej stanici.
Ďalšie informácie o službe Mercedes me Charge nájdete tu.
Simulátor dojazdu: ukazovateľ individuálneho elektrického dojazdu
Pre mnohých zákazníkov je elektrický dojazd dôležitým faktorom pri rozhodovaní o elektrifikovanom vozidle. Mercedes-Benz podporuje svojich zákazníkov pri zisťovaní vplyvu jednotlivých podmienok používania na skutočný elektrický dojazd veľmi jednoducho.
Na produktovej stránke GLC môžu zákazníci kombinovať externé faktory, ako je vonkajšia teplota, jazdný profil a požiadavky na klimatizáciu, aby v skratke videli, aký elektrický dojazd môžu očakávať pri každodennom používaní. Vďaka tomu možno transparentne vidieť, za akých okolností sa skutočný elektrický dojazd môže líšiť od certifikovanej hodnoty.
Výrazne elektrickejší pocit z jazdy
Vysoká hustota výkonu hybridnej hnacej hlavy sa dosahuje pomocou synchrónneho motora s vonkajším statorom s permanentným budením. Maximálny krútiaci moment elektrického stroja na úrovni 440 Nm je k dispozícii od prvej otáčky motora a stará sa o vysokú agilnosť pri rozjazde a dynamické jazdné vlastnosti. Čisto elektrické jazdenie je možné do rýchlosti 140 km/h.
V prípade novej GLC používa Mercedes-Benz elektromechanický posilňovač bŕzd nezávislý od podtlaku, ktorý v závislosti od jazdnej situácie automaticky riadi flexibilné prepínanie medzi hydraulickými brzdami a rekuperáciou, čím sa vždy dosiahne najlepšia možná rekuperácia energie. Vozidlo vďaka tomu dosahuje maximálny rekuperačný výkon na úrovni až 100 kW častejšie ako pri bežnom čisto hydraulickom brzdovom systéme.
Vysokovoltový akumulátor pochádza z dielne Mercedes-Benz a jeho celková kapacita je na úrovni
31,2 kWh. Dokonca aj prázdny akumulátor možno úplne nabiť pomocou sériovej rýchlonabíjačky jednosmerným prúdom s výkonom 60 kW približne za 30 minút.
Prehľad technických údajov:
GLC 300 e 4MATIC | GLC 400 e 4MATIC | GLC 300 d 4MATIC[3] | GLC 300 de 4MATIC[4] | ||
Zážihový motor | Zážihový motor | Dieselový motor | Dieselový motor | ||
Zdvihový objem | cm³ | 1 999 | 1 999 | 1 993 | 1 993 |
Menovitý výkon benzínového/dieselového motora | kW/k | 150/204 | 185/252 | 198/269 | 145/197 |
pri | ot./min | 6 100 | 5 800 | 4 200 | 3 600 |
Menovitý krútiaci moment benzínového/dieselového motora | Nm | 320 | 400 | 550 | 440 |
pri | ot./min | 2 000 – 4 000 | 2 000 – 3 200 | 1 800 – 2 200 | 1 800 – 2 800 |
Menovitý výkon elektromotora | kW/k | 100/136 | 100/136 | – | 100/136 |
Príd. výkon (zvýšenie výkonu) | kW/k | – | – | 17/23 | – |
Menovitý krútiaci moment elektromotora | Nm | 440 | 440 | – | 440 |
Systémový výkon | kW/k | 230/313 | 280/381 | – | 245/335 |
Systémový krútiaci moment | Nm | 550 | 650 | – | 750 |
Menovitá kapacita akumulátora | kWh | 31.2 | 31.2 | – | 31.2 |
Maximálna rýchlosť | km/h | 218 | 237 | 243 | 217 |
Maximálna rýchlosť pri jazde na elektrický pohon | km/h | 140 | 140 | – | 140 |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | s | 6.7 | 5.6 | 6.3 | 6.4 |
Kombinovaná spotreba (WLTP)[1] | 1/100 km | – | – | 6,2 – 5,6 | – |
Kombinovaná spotreba, vážená (WLTP)[1] | 1/100 km | 0,6 – 0,5 | 0,6 – 0,5 | – | 0,5 – 0,4 |
Kombinované emisie CO₂ (WLTP)[2] | g/km | – | – | 163 – 146 | – |
Kombinované emisie CO₂, vážené (WLTP)[1] | g/km | 15 – 12 | 15 – 12 | – | 14 – 10 |
Kombinovaná spotreba elektriny, vážená (WLTP)[2] | kWh/100 km | 22,5 – 20,4 | 22,5 – 20,4 | – | 22,9 – 20,5 |
Dojazd pri jazde na elektrický pohon (EAER city) (WLTP)[1,2] | km | 119 – 130 | 119 – 130 | – | 112 – 128 |
[1] Uvedené hodnoty sú Hodnoty CO2 zistené podľa skúšobného postupu WLTP v zmysle čl. 2 bodu 3 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt.
[2] Spotreba elektriny [a dojazd] bola zistená [boli zistené] na základe nariadenia 2017/1151/EÚ.
[3] od decembra 2022
[4] predbežne od jari 2023