- Vysokovýkonný hybrid s technológiou prenesenou z Formuly 1™ teraz aj v segmente Triedy S
- Vyššia konštrukčná úroveň vysokovýkonného akumulátora AMG s kapacitou 13,1 kWh
- 4,0-litrový motor V8 vpredu a elektromotor na zadnej náprave so systémovým výkonom 590 kW (802 k)
- Aktívna stabilizácia nakláňania a aktívne riadenie zadnej nápravy v rámci sériovej výbavy
- Obloženie chladiča špecifické pre AMG prvýkrát na vysokovýkonnom luxusnom sedane
- Najvýkonnejšia Trieda S všetkých čias
Affalterbach. Pre značku Mercedes-AMG zohrávala Trieda S vždy dôležitú rolu. Zakladatelia už pred viac ako 50 rokmi dokázali, že so švábskym duchom inovácií dokážu luxusný sedan premeniť na skutočne športové vozidlo. Značka vysokovýkonných a športových vozidiel z Affalterbachu vyrobila v roku 1971 model Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG, čím stanovila prvý míľnik. Nový Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE (vážená spotreba paliva, kombinovaná: 4,4 l/100 km, vážené emisie CO2, kombinované: 100 g/km, vážená spotreba elektrickej energie, kombinovaná: 21,4 kWh/100 km)[1] s hybridnou technológiou AMG v súčasnosti opäť určuje štandardy vo svojom segmente. Model E PERFORMANCE spája 4,0-litrový motor AMG V8 biturbo so špecifickým hybridným hnacím ústrojenstvom AMG a ďalším stupňom rozšírenia vysokovýkonného akumulátora AMG (HPB). Nový akumulátor HPB 150 je zostavený z vysokovýkonných a priamo chladených článkov známeho akumulátora HPB 80. Kapacita energie 6,1 kWh v akumulátore HPB 80 sa v akumulátore HPB 150 zvýšila na hodnotu 13,1 kWh. Čisto elektrický dojazd sa tým zvyšuje na 33 km.
Hnacie ústrojenstvo nie je však zamerané na elektrický dojazd, ale na najvyšší výkon vo svojej triede. Sedan s hodnotami výkonu 590 kW (802 k) a krútiaceho momentu 1 430 Nm stanovuje nové kritériá vo svojom segmente. Zrýchlenie na 100 km/h za 3,3 sekundy a na želanie maximálna rýchlosť 290 km/h zvýrazňujú suverénne, dynamické jazdné vlastnosti. Systémy ako AMG RIDE CONTROL+, stabilizácia nakláňania AMG ACTIVE RIDE CONTROL a sériovo dodávané riadenie zadnej nápravy zabezpečujú široké rozpätie medzi jazdnou dynamikou a komfortom.
„Trieda S mala pre nás vždy celkom osobitný význam. V roku 1971 preslávila značku AMG cez noc svojím legendárnym vystúpením na 24-hodinových pretekoch v Spa. To bol nesporne dôležitý predpoklad pre ďalší vzostup značky vysokovýkonných a športových automobilov s celosvetovým významom. S modelom E PERFORMANCE otvárame novú kapitolu: v luxusnom sedane ešte nikdy nedošlo k takému dokonalému spojeniu najvyššieho výkonu vo svojej triede s výnimočným komfortom a takmer nehlučným jazdením na elektrický pohon. Tým sa otvárame aj veľmi náročným cieľovým skupinám, ktoré si značku Mercedes-AMG dokážu užívať ako luxus 21. storočia so zameraním na výkonnosť. S najvýkonnejšou Triedou S všetkých čias nielenže prekonávame vlastné technické hranice, čo je typické pre značku AMG, ale tiež vytvárame výrazný vizuálny prejav: sedan Triedy S prvýkrát dostal obloženie chladiča špecifické pre AMG, takže príslušnosť k tejto značke je taká blízka ako nikdy predtým.“
Philipp Schiemer, predseda vedenia spoločnosti Mercedes-AMG GmbH
„S naším jedinečným modelom E PERFORMANCE v Triede S AMG stanovujeme aj v tomto segmente ďalší technologický míľnik v elektrifikácii: model S 63 je vybavený exkluzívnym vysokovýkonným akumulátorom s výrazne vyššou kapacitou, aká sa využívala doposiaľ, vďaka čomu sa predĺži elektrický dojazd. Vysokovýkonný hybridný dizajn so spaľovacím motorom vpredu a jednotkou elektrického pohonu na zadnej náprave ponúka nielen dokonalý jazdný zážitok, ale aj výrazne zvyšuje účinnosť. Optimalizované rozloženie hmotnosti, ideálne využitie krútiaceho momentu a veľmi spontánne dávkovaný výkon sú prísľubom najvyššej jazdnej dynamiky a kultúry jazdy. Okrem technicky vyspelého hnacieho ústrojenstva sme aj pri konštrukcii podvozka vyvinuli maximálne úsilie, aby sme dosiahli čo najväčšie rozpätie medzi komfortom a jazdnou dynamikou. Na dosiahnutie tohto cieľa sme v triede S AMG prvýkrát skombinovali vzduchové pruženie, riadenie zadnej nápravy a aktívnu stabilizáciu nakláňania.”
Jochen Hermann, technický riaditeľ spoločnosti Mercedes-AMG GmbH
Expresívny dizajn exteriéru
Pôsobivý športový prejav modelu Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE je vyjadrený aj expresívnym dizajnom exteriéru. Trieda S sedan má po prvýkrát obloženie chladiča špecifické pre AMG s vertikálnymi lamelami a veľkou centrálnou trojcípou hviezdou. Namiesto pôvodnej hviezdy Mercedes na kapote má teraz erb AMG v striebornej chrómovej/v čiernej farbe. Pre pohľad spredu je okrem toho charakteristický aj spojler predného nárazníka s dizajnom krídla prúdového lietadla, s veľkými bočnými otvormi na prívod vzduchu a funkčnými prieduchmi. Pri pohľade zboku upútajú disky AMG s veľkosťou až do 21 palcov a bočné obloženia prahov špecifické pre AMG. V zadnej časti vozidla sa nachádzajú charakteristické dizajnové prvky modelov s označením 63, ako drážkované zdvojené koncovky výfuku s lichobežníkovým tvarom alebo široký difúzor s pozdĺžnymi plutvami.
Elegantný interiér so zadnou časťou prvej triedy
Interiér spája vysokokvalitné prvky výbavy Triedy S s prvkami špecifickými pre AMG. Ušľachtilý dojem zvýrazňujú sedadlá so špeciálnou grafikou AMG a osobitým vzhľadom stehov. Exkluzívne farby a rôzne čalúnenia v koži napa s vyrazeným erbom AMG na predných opierkach hlavy zdôrazňujú buď športovú, alebo luxusnú stránku modelu S 63 E PERFORMANCE. Najvyššie ambície v segmente jasne naznačuje aj zadná časť prvej triedy a viackrivkové sedadlá pre všetky štyri miesta na sedenie. Okrem toho treba spomenúť aj ozdobné prvky špecifické pre AMG a sériový volant AMG Performance s tlačidlami AMG na volante.
Multimediálny systém MBUX s ukazovateľmi špecifickými pre hybridný pohon
Infotainment MBUX obsahuje rôzne ukazovatele a funkcie, ktoré sú špecifické pre AMG a pre hybridný pohon. Patria k nim zobrazenia na združenom prístroji, na multimediálnom centrálnom displeji na stredovej konzole, ktorý je orientovaný na výšku, ako aj na projekčnom displeji (na želanie).
Vzhľad združeného prístroja možno prispôsobiť v rámci rôznych štýlov zobrazovania a individuálne voliteľných hlavných zobrazení. Štýl Superšportový, ktorý je špecifický pre AMG, prináša možnosť zobrazenia rôzneho obsahu prostredníctvom vertikálnej štruktúry ponuky. Patrí sem ponuka s hodnotami teploty, ktoré sú špecifické pre hybridný pohon, alebo ponuka nastavení, v ktorej sa zobrazujú aktuálne nastavenia podvozka alebo prevodovky. V štýle Superšportový si vodič môže vyvolať aj zobrazenie navigačnej mapy, údaje o spotrebe alebo všetky telemetrické údaje, ktoré sú dostupné v rámci funkcie AMG TRACK PACE.
Aj projekčný displej ponúka štýly zobrazovania špecifické pre AMG, napríklad štýl Preteky a Superšportový. Tieto štýly možno vyvolať na združenom prístroji prostredníctvom hlavnej ponuky. Vysokokvalitné grafické zobrazenia na multimediálnom displeji vizualizujú tok výkonu celého pohonného systému, otáčky, výkon, krútiaci moment a teplotu elektromotora, ako aj teplotu akumulátora.
Zvukový formát Dolby Atmos® posúva zvukový zážitok v interiéri na novú úroveň. Jednotlivé nástroje alebo hlasy štúdiovej kompozície možno umiestniť v rámci celej oblasti počúvania. To umožňuje nový druh zvukovej animácie: zatiaľ čo konvenčné stereosystémy využívajú na ovládanie reproduktorov dva kanály, formát Dolby Atmos® dokáže využiť celý priestor a vytvoriť 360-stupňový zážitok.
Volant AMG Performance s dizajnom zdvojených ramien
K typickému vzhľadu značky prispieva aj volant AMG Performance s výrazným dizajnom zdvojených ramien a plynulo integrovanými dotykovými plochami. Tlačidlá AMG na volante zaujmú brilantnými displejmi a intuitívnou logikou ovládania. Týmto spôsobom možno dôležité jazdné funkcie a všetky jazdné programy ovládať bez toho, aby vodič musel zložiť ruky z volantu. Stupne rekuperácie hybridného pohonu možno zvoliť aj pomocou tlačidiel na volante.
Hybridný pohon E PERFORMANCE špecifický pre AMG: spaľovací motor vpredu, elektromotor vzadu
Nový model Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE obsahuje kombináciu 4,0-litrového motora V8 biturbo s permanentne budeným synchrónnym elektromotorom, vysokovýkonným akumulátorom vyvinutým v Affalterbachu a plnovariabilným náhonom na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+. Systémový výkon 590 kW (802 k) a maximálny systémový krútiaci moment 1 430 Nm umožňujú pôsobivé hodnoty jazdného výkonu: zrýchlenie z pokoja na 100 km/h trvá 3,3 sekundy. Náhon sa končí až pri elektronickom obmedzení rýchlosti na hodnotu 290 km/h (s voliteľným balíkom Vodičským balíkom AMG).
Elektromotor s výkonom 140 kW (190 k) je umiestnený na zadnej náprave, kde je spolu s elektricky radenou dvojstupňovou prevodovkou a elektronicky riadeným zverným diferenciálom zadnej nápravy integrovaný do kompaktnej jednotky elektrického pohonu (Electric Drive Unit, EDU). Toto usporiadanie pohonu odborníci označujú ako hybrid P3. Vysokovýkonný akumulátor je tiež umiestnený v zadnej časti nad zadnou nápravou.
Hlavnou výhodou tohto umiestnenia jednotky elektrického pohonu je, že obchádza 9-stupňovú prevodovku, ktorá je prírubou spojená s motorom V8. Umiestnenie za prevodovkou umožňuje úplne využiť krútiaci moment obidvoch pohonov. Výsledok: systémový krútiaci moment 1 430 Nm predstavuje nové maximum v triede. V prospech usporiadania P3 ako vysokovýkonného hybridného pohonu hovorí aj mnoho ďalších argumentov:
- Vďaka koncepcii P3 možno v celom rozsahu otáčok dosiahnuť elektrické zvýšenie krútiaceho momentu na jeho plnú hodnotu.
- Elektromotor pôsobí priamo na zadnú nápravu, vďaka čomu dokáže svoju silu premieňať priamo na náhon, čo možno využiť na ďalšie zvýšenie výkonu pri rozjazde, zrýchľovaní alebo predchádzaní.
- Sila elektromotora sa dokáže rozvinúť okamžite s plným krútiacim momentom, čo prináša agilné vlastnosti pri rozbiehaní.
- Vďaka integrovanému, elektronicky riadenému zvernému diferenciálu zadnej nápravy vodič okamžite zažíva citeľný nárast výkonu: hybridný model veľmi agilne zrýchľuje zo zákrut, poskytuje optimálnu trakciu, a tým aj väčšiu bezpečnosť jazdy.
- Pri preklzávaní kolies zadnej nápravy sa hnacia sila spaľovacieho motora a elektromotora môže podľa potreby prenášať aj na predné kolesá. To je možné vďaka plnovariabilnému náhonu na všetky kolesá, ktorý je cez kardanový hriadeľ mechanicky spojený s hnacími hriadeľmi predných kolies. Takto je možné aj jazdenie čisto na elektrický pohon s náhonom všetkých kolies.
- Umiestnenie na zadnej náprave zlepšuje rozloženie hmotnosti aj rozloženie zaťaženia náprav. To je základom na dosiahnutie výbornej ovládateľnosti vozidla.
- Koncepcia AMG ponúka navyše aj veľmi vysokú účinnosť rekuperácie, lebo systém dovoľuje len minimálne mechanické a hydraulické straty motora a prevodovky. V jazdnom programe Komfort možno spaľovací motor cielene odpojiť. Ak to dovolí jazdná situácia, týmto spôsobom možno znížiť brzdný moment motora.
- Dvojstupňová prevodovka na zadnej náprave radí automaticky. Špeciálne vyladený prevodový pomer zaručuje rozpätie od vysokého krútiaceho momentu kolies na svižný rozjazd až po bezpečný trvalý výkon pri vyšších rýchlostiach. Elektrický aktuátor zaradí druhý prevodový stupeň najneskôr pri rýchlosti cca 140 km/h, čo zodpovedá hodnote maximálnych otáčok elektromotora cca 13 500/min.
- Pomocou zvýšenia výkonu prídavným elektromotorom sa vývojárskemu tímu súčasne podarilo zlepšiť aj účinnosť kompletného vozidla, pričom sa zároveň dosiahli aj nižšie emisie a nižšia spotreba.
Synchrónny elektromotor s permanentnými magnetmi (PSM)
Elektromotor PSM je vybavený dutým rotorom pozostávajúcim z permanentných magnetov, a preto ho možno namontovať okolo výstupného hriadeľa vedúceho k ľavému zadnému kolesu. Riadenie elektrického stroja preberá výkonová elektronika, ktorá je tiež umiestnená na jednotke elektrického pohonu a polohu akceleračného pedála premieňa priamo na vhodný prúd pre elektromotor. Citlivé riadenie elektrického stroja sa pri radeniach dvojstupňovej prevodovky postará o prispôsobenie otáčok. To znamená, že prevodovka v jednotke elektrického pohonu nevyžaduje mechanickú synchronizáciu. Zvýšený krútiaci moment elektromotora možno teda využívať aj pri vyšších rýchlostiach. Maximálny krútiaci moment elektromotora je k dispozícii od prvej otáčky, neskôr pri vyšších otáčkach sa však opäť znižuje. Preto platí, že druhý prevodový stupeň, ktorý sa zaraďuje pri vyšších rýchlostiach, uvádza elektrický stroj do rozsahu s nižšími otáčkami, čo mu v celom rozsahu rýchlosti umožní podporovať spaľovací motor.
Inšpirovaný Formulou 1™, vyvinutý v Affalterbachu: vysokovýkonný akumulátor AMG
Pri určovaní stratégie elektrifikácie bolo od začiatku jasné, že všetky dôležité konštrukčné diely budú vyvinuté v Affalterbachu. K týmto dielom patrí aj ústredný prvok, ktorým je vysokovýkonný akumulátor AMG (HPB). Vývoj lítium-iónového akumulátora energie bol inšpirovaný technológiami, ktoré sa osvedčili v hybridných pretekárskych vozidlách Formuly 1 tímu F1 Mercedes-AMG Petronas. Tím odborníkov výrobcu motorov Formuly 1 High Performance Powertrains (HPP) v Brixworthe pritom intenzívne diskutoval so spoločnosťou Mercedes-AMG v Affalterbachu. Vysokovýkonný akumulátor AMG kombinuje vysoký, často po sebe vyvolateľný výkon s nízkou hmotnosťou, vďaka čomu sa zvýši celkový výkon vozidla. K tomu sa pridáva rýchly príjem energie a vysoká hustota výkonu.
Trvalý výkon 70 kW a špičkový výkon 140 kW
Vysokovýkonný akumulátor v modeli S 63 E PERFORMANCE má kapacitu 13,1 kWh, čo je viac ako dvojnásobok oproti už známemu akumulátoru HPB 80. Pre elektromotor dodáva 70 kW trvalého mechanického výkonu a 140 kW špičkového mechanického výkonu (počas 10 sekúnd). Na externé nabíjanie slúži nainštalovaná palubná nabíjačka s výkonom 3,7 kW, ktorá umožní nabíjanie vozidla striedavým prúdom z nabíjacej stanice, nabíjacej skrinky alebo domácej zásuvky. Akumulátor je navrhnutý na rýchly výdaj a ukladanie výkonu, nie na maximálny dojazd. Aj elektrický dojazd 33 kilometrov však umožňuje dosiahnuť praktický akčný rádius, napríklad na nehlučnú a čisto elektrickú jazdu z obytnej zóny.
Inovatívny pokrok: priame chladenie článkov akumulátora
Základom vysokého výkonu 400-voltového akumulátora AMG je priame chladenie: špičkové chladiace médium na báze elektricky nevodivej kvapaliny prúdi okolo všetkých 1 200 článkov a chladí samostatne každý z nich. Na optimálny výdaj výkonu potrebuje každý akumulátor definovanú teplotu. Keď je zásobník energie príliš studený alebo príliš horúci, dočasne citeľne stratí výkon, prípadne sa jeho výkon musí znížiť reguláciou, aby pri príliš vysokej teplote nedošlo k žiadnemu poškodeniu. Rovnomerná regulácia teploty akumulátora má preto rozhodujúci vplyv na jeho výkonnosť, životnosť a bezpečnosť. Bežné chladiace systémy, ktoré na chladenie používajú len vzduch, prípadne celý akumulátor chladia nepriamo vodou, rýchlo dosiahnu svoje hranice. Ak teplotný manažment neplní svoju funkciu optimálne, hrozí predčasné starnutie akumulátora.
Na zavedenie priameho chladenia musel tím AMG vyvinúť nové chladiace moduly s hrúbkou len niekoľko milimetrov. Približne 30 litrov chladiaceho média cirkuluje pomocou interne vyvinutého elektrického vysokovýkonného čerpadla zhora smerom dole okolo každého článku akumulátora. Chladiace médium pritom preteká aj cez výmenník tepla olej/voda, ktorý je umiestnený priamo na akumulátore. Tento výmenník odvádza teplo do niektorého z dvoch nízkoteplotných okruhov (NT) vozidla. Odtiaľ médium prúdi ďalej do nízkoteplotného chladiča v prednej časti vozidla, ktorý odovzdáva teplo do okolitého prostredia. Systém je navrhnutý tak, aby bolo v akumulátore zabezpečené rovnomerné rozloženie tepla.
Výsledok: akumulátor sa vždy nachádza v rovnomernom, optimálnom rozsahu pracovnej teploty v priemere 45 stupňov Celzia bez ohľadu na to, ako často sa nabíja alebo vybíja. Pri svižnej jazde môže ľahko dôjsť k prekročeniu priemernej teploty. Ochranné mechanizmy sú preto nastavené tak, aby sa z akumulátora mohol odobrať maximálny výkon, pričom sa úroveň teploty následne zníži priamym chladením. Bežné chladiace systémy to nedokážu a akumulátor už nedokáže úplne využiť celú svoju kapacitu. To však nie je prípad vysokovýkonného akumulátora AMG: tento akumulátor energie si svoju vysokú výkonnosť zachováva aj pri veľkom zaťažení počas častého zrýchľovania (akumulátor sa vybíja) a spomaľovania vozidla (akumulátor sa nabíja).
Až účinné priame chladenie umožnilo použiť články s veľmi vysokou hustotou výkonu. Vďaka tomuto individuálnemu riešeniu je systém akumulátorov mimoriadne ľahký a kompaktný. K nízkej hmotnosti prispieva aj koncepcia prípojníc, ktorá šetrí materiál. Ľahká, ale zároveň stabilná nárazová štruktúra hliníkového obalu akumulátora zaručuje maximálnu bezpečnosť.
Možnosť nastavenia štyroch stupňov rekuperácie
Vďaka tomu, že sa vysokovýkonný akumulátor vždy nachádza v optimálnom teplotnom rozsahu okolo 45 stupňov, možno optimalizovať aj rekuperáciu: za normálnych okolností sa pri vysokom rekuperačnom výkone akumulátor výrazne zohrieva, kvôli čomu treba obmedziť rekuperáciu energie.
Rekuperácia sa začína vtedy, keď vodič odtiahne nohu z akceleračného pedála, teda v deceleračnom režime bez kontaktu vodiča s brzdovým pedálom. Pritom sa aktivuje nabíjanie akumulátora a vzniká brzdný moment. Tým sa chránia kolesové brzdy: v závislosti od stupňa rekuperácie a dopravnej situácie ich vôbec netreba používať. Ďalšia výhoda rekuperácie: pri zdolávaní prudkého klesania systém funguje ako motorová brzda a do akumulátora dodáva energiu. Pravým tlačidlom AMG na volante si vodič môže vybrať zo štyroch rôzne veľkých rekuperačných výkonov. To platí pre všetky jazdné programy s výnimkou programov „Klzká vozovka“, „ESP Sport Handling“ alebo „ESP Off“, pričom sa dosahuje rôzna miera rekuperácie energie, ktorá závisí od jazdného programu.
- Stupeň 0: vozidlo sa správa podobne ako bežné vozidlo so spaľovacím motorom a ručným radením, na ktorom dôjde k rozpojeniu spojky. Po odtiahnutí nohy z akceleračného pedála vozidlo roluje ďalej s minimálnym odporom. Rekuperačný výkon je veľmi nízky a slúži len na udržanie napájania vozidla prúdom. Straty spôsobované trením v hnacom ústrojenstve sa po odpojení spaľovacieho motora znížia na minimum.
- Stupeň 1: ide o štandardné nastavenie. Vodič už pociťuje rekuperáciu. Tá zodpovedá zhruba spomaľovaniu vozidla prostredníctvom konvenčného spaľovacieho motora v kombinácii so zopnutou spojkou.
- Stupeň 2: výraznejšia rekuperácia. Pri jazdení v cestnej premávke takmer netreba používať brzdový pedál.
- Stupeň 3: maximálna rekuperácia energie. Pri nej je možné využívať takzvaný jednopedálový jazdný režim, podobne ako na čisto elektrickom vozidle. V závislosti od jazdného stavu možno do akumulátora spätne ukladať energiu výkonom viac než 90 kW.
Prevádzková stratégia: elektrická sila je vždy k dispozícii
Základná prevádzková stratégia je odvodená od hybridného výkonového zväzku pretekárskeho vozidla Mercedes-AMG Petronas Formuly 1. Rovnako ako v najvyššej triede motoristického športu je maximálny náhon k dispozícii vždy, keď si ho vodič vyžiada prostredníctvom podradenia dorazovým spínačom – napríklad s cieľom prudkého zrýchlenia zo zákrut alebo rýchleho predchádzania. Vďaka vysokému rekuperačnému výkonu aj vďaka dobíjaniu na požiadanie možno elektrickú energiu kedykoľvek vyvolať a často reprodukovať. Osobitá koncepcia akumulátora pritom umožňuje optimálny kompromis medzi maximálnou jazdnou dynamikou a efektívnosťou, ktorá zodpovedá súčasnej dobe. Všetky komponenty sú navzájom inteligentne zladené: nárast výkonu možno priamo precítiť a odmerať.
Sedem jazdných programov AMG
Sedem jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT „Elektrický“, „Komfort“, „Zachovanie stavu nabitia“, „Šport“, „Šport+“, „Klzká vozovka“ a „Individuálny“ je presne prispôsobených novej technológii pohonu. To umožňuje dosiahnuť široké rozpätie jazdných zážitkov – od efektívnych až po dynamické. Jazdné programy prispôsobujú dôležité parametre: odozvu pohonu a prevodovky, krivku závislosti riadenia, tlmenie podvozka alebo zvuk. Aj posilňovací výkon elektromotora závisí od príslušného jazdného programu. Ten možno vybrať prostredníctvom displeja na stredovej konzole alebo pomocou tlačidiel AMG na volante. Jedna vec je však pre všetky programy rovnaká: špičkový výkon elektromotora možno veľmi jednoducho vyvolať prostredníctvom funkcie podradenia dorazovým spínačom. V takejto situácii vám haptický akceleračný pedál poskytne citeľný tlakový bod, ktorý musí vodič prekonať väčším tlakom na pedál.
Štandardne sa po zapnutí elektromotora vysokovýkonné hybridné vozidlo naštartuje úplne bez hluku („tichý režim“) v jazdnom programe Komfort (USA: program „Elektrický“). Ikona „Ready“ na združenom prístroji signalizuje stav pripravenosti na jazdu. Okrem toho sa do interiéru prostredníctvom reproduktorov vozidla šíri silný, dunivý zvuk štartovania, ktorý je typický pre AMG a predstavuje zvukové potvrdenie pripravenosti na jazdu. Na uvedenie hybridného vozidla AMG Performance do pohybu stačí jemné šliapnutie na akceleračný pedál.
- „Elektrický“: dôraz sa kladie na elektrický jazdný zážitok. Od zastavenia až po maximálnu rýchlosť 140 km/h vozidlo jazdí čisto na elektrický pohon. Spaľovací motor zostáva pritom vždy vypnutý. Vďaka mechanickému spojeniu s konštrukčnými dielmi systému AMG Performance 4MATIC+ je však vždy k dispozícii aj náhon na všetky kolesá: ak by zadné kolesá začali náhle príliš preklzávať, sila elektromotora sa cez kardanové a hnacie hriadele prenesie aj na predné kolesá. Ak dôjde k vybitiu akumulátora počas jazdy, alebo ak vodič požaduje vyšší výkon, inteligentná regulácia prevádzky automaticky prepne na jazdný program „Komfort“, v dôsledku čoho sa naštartuje spaľovací motor, ktorý takmer nepozorovane prevezme zabezpečenie hnacieho výkonu.
- „Komfort“: rozjazd je najčastejšie elektrický. Spaľovací motor a elektromotor pracujú v závislosti od situácie – elektrický pohon sa využíva pri nízkych rýchlostiach, napríklad v obytnej zóne alebo v centre mesta. Hybridný pohon sa spravidla využíva pri jazde po cestách mimo obce a po diaľniciach. Výsledkom je harmonický dojem z jazdy so zreteľom na optimalizovanie spotreby, ku ktorému prispieva aj skoré preraďovanie prevodovky AMG SPEEDSHIFT MCT-9G na vyššie stupne. Podvozok aj riadenie sú nastavené s dôrazom na komfort. Ovládanie je zamerané na energetickú účinnosť, čo znižuje spotrebu paliva a emisie. Športové vlastnosti a agilnosť, ktoré sú typické pre AMG, zostávajú zachované.
- „Zachovanie stavu nabitia“: rovnako ako pri jazdnom programe „Komfort“ platí, že spaľovací motor a elektromotor sú v chode v závislosti od situácie. Najväčší rozdiel: stratégia prevádzky je zameraná na udržanie stavu nabitia akumulátora. Napríklad: ak je akumulátor nabitý na 75 %, v jazdnom programe „Zachovanie stavu nabitia“ zostáva úroveň nabitia v tomto rozsahu. Využívanie elektromotora je v takom prípade obmedzené a je optimalizované na nízky odber energie, ktorý je potom kompenzovaný napríklad rekuperáciou. Výhoda pre vodiča: jednoduchou zmenou jazdného programu môže rozhodnúť, kedy opäť naplno využije energiu z nabitého akumulátora.
- „Šport“: rozjazd so spaľovacím motorom a elektromotorom a trvalá súhra obidvoch pohonov. Aktivuje sa väčšie zvýšenie výkonu elektromotora. Športový dojem z jazdy vďaka agilnejšej odozve na polohu akceleračného pedála, v kombinácii so skrátením časov preradenia a so skorším podraďovaním na nižšie stupne. Dynamickejšie nastavenia podvozka a riadenia.
- „Šport+“: rozjazd so spaľovacím motorom a elektromotorom a trvalá súhra obidvoch pohonov. Ešte výraznejšie zvýšenie výkonu. Extrémne športová charakteristika vďaka ešte agilnejšej odozve na pridávanie plynu v kombinácii s cielenými úpravami momentu pri preraďovaní na vyššie stupne, s odpájaním valcov na dosiahnutie optimálnych časov preradenia. Zvýšenie voľnobežných otáčok s cieľom rýchlejšieho rozjazdu. Podvozok, riadenie aj hnacie ústrojenstvo sú nastavené ešte dynamickejšie.
- „Klzká vozovka“: jazdný program je optimálne nastavený na šmykľavé vozovky, vyznačuje sa využívaním zníženého výkonu, obmedzením zvyšovania výkonu, ako aj s vyrovnanejšou krivkou krútiaceho momentu. Čisto elektrické jazdenie a nastavovanie rekuperácie sú deaktivované.
- „Individuálny“: individuálne prispôsobenie náhonu, prevodovky, DYNAMIKY AMG, podvozka, riadenia a výfukovej sústavy.
Regulácia dynamiky jazdy kombinuje agilnosť so stabilitou
Súčasťou sériovej výbavy je aj integrovaný systém regulácie dynamiky jazdy s názvom DYNAMIKA AMG. Tá ovplyvňuje stratégie regulácie systému ESP® (elektronický systém stabilizácie), náhonu na všetky kolesá a elektronicky ovládaného zverného diferenciálu zadnej nápravy. Vďaka tomu sa zvýši agilnosť, pričom nedochádza k obmedzeniu stability. Veľmi pozoruhodné: DYNAMIKA AMG určí, ako má vozidlo reagovať. Systém pritom využíva dostupné snímače, ktoré zisťujú okrem iného aj rýchlosť, priečne zrýchlenie, uhol natočenia kolies alebo mieru zatáčania. Prostredníctvom inteligentnej predradenej aktivácie možno z akcií vodiča a z údajov snímačov predvídať jazdné vlastnosti vozidla. Regulácia sa presne prispôsobí schopnostiam vodiča pri dynamickej jazde – a to bez citeľných alebo rušivých zásahov systému. Výsledkom je autentický zážitok z jazdy s vysokou dynamikou v zákrutách a optimálnou trakciou pri vysokej stabilite a predvídateľných jazdných vlastnostiach. Aj skúsené pilotky a piloti majú optimálnu podporu bez toho, aby bol systém dominantný.
- Nastavenie „Základné“ je priradené k jazdným programom „Komfort“ a „Klzká vozovka“. Nastavenie poskytuje veľmi stabilné jazdné vlastnosti s vysokou mierou tlmenia zatáčavosti.
- Nastavenie „Rozšírené“ sa aktivuje v programe „Šport“. Vozidlo zostáva neutrálne vyvážené. Nižšia miera tlmenia zatáčavosti a zvýšená agilnosť podporujú dynamické manévre, napríklad jazdenie po kľukatých cestách mimo obce.
- Nastavenie „Pro“ (skratka pre „Profesionálne“) patrí k programu „Šport+“. V rámci nastavenia „Pro“ je vodič ešte výraznejšie podporovaný pri dynamických jazdných manévroch, pri prejazdoch zákrut sa ešte zvýši agilnosť a spätná väzba od vozovky.
V jazdnom programe „Individuálny“ si vodič môže sám vybrať jeden z troch stupňov nastavenia programu DYNAMIKA AMG – „Základné“, „Rozšírené“ a „Pro“.
Vlastný zvukový zážitok pri jazdení na elektrický pohon
Ak je aktivovaný režim čisto elektrickej prevádzky, zákonom predpísaný zvukový systém varovania upozorňuje okolie na to, že sa približuje vysokovýkonné hybridné vozidlo. Pritom zaznieva špeciálne skomponovaný, nízkofrekvenčný a v závislosti od rýchlosti modulovaný zvuk AMG. Smerom von sa tento zvuk šíri prostredníctvom reproduktorov. Časť zvuku je decentne počuteľná aj v interiéri ako zvuková spätná väzba pre cestujúcich. V Európskej únii je systém aktívny do rýchlosti 20 km/h, v USA v prepočte až do rýchlosti približne 30 km/h. Zvuk elektrickej jazdy sa potom harmonicky stíši a zanikne. Tento zvuk si v prípade záujmu možno aktivovať aj pri jazdení vyššou rýchlosťou. Nato stačí, ak si zvuk vyberiete pomocou príslušného tlačidla na volante (ktoré poznáte podľa symbolu frekvenčnej vlny).
Suverénny pohonný agregát: 4,0-litrový motor AMG V8 biturbo
Hlavným konštrukčným dielom hybridného hnacieho ústrojenstva P3 je 4,0-litrový motor AMG V8 biturbo, ktorý dosahuje výkon 450 kW (612 k). Motor vytvára krútiaci moment maximálne 900 Nm, ktorý je k dispozícii v širokom rozsahu otáčok. Medzi najdôležitejšie konštrukčné prvky motora patria dve dvojprúdové turbodúchadlá, ktoré sú umiestnené v horúcom vnútornom V. Umiestnenie medzi dvoma radmi valcov skracuje cesty výfukových plynov k turbodúchadlu, ako aj cesty stlačeného čerstvého vzduchu do spaľovacieho priestoru. Výsledkom je veľmi spontánna odozva. Ďalším dôležitým prvkom je remeňom poháňaný štartovací generátor (RSG), ktorý je integrovaný do 400-voltového elektrického systému. Je kombináciou štartéra a alternátora a má dostatočný výkon na to, aby vždy bez problémov naštartoval motor V8.
Aktívne ložiská zavesenia motora prvýkrát v Triede S
S 63 E PERFORMANCE je jediným modelom v tomto trhovom segmente, ktorý je vybavený aktívnymi ložiskami zavesenia motora. Ložiská zavesenia motora riešia konflikt medzi mäkkým napojením hnacieho ústrojenstva na dosiahnutie vysokého komfortu a tvrdým napojením na dosiahnutie optimálnej dynamiky jazdy: svoju tuhosť dokážu ložiská plynule prispôsobovať aktuálnym jazdným podmienkam. Snímače vozidla rozpoznávajú aktuálnu jazdnú situáciu, ako aj s ňou spojené vibrácie motora, a takto získané informácie poskytujú riadiacej jednotke. Tá reguluje silu, ktorou je motor napojený na karosériu. Najväčšou výhodou je ďalšie zvýšenie rozpätia medzi výkonom a komfortom.
Krátke časy preradenia, vysoká účinnosť: 9-stupňová prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT
V 9-stupňovej prevodovke AMG SPEEDSHIFT MCT (MCT = viacspojková prevodovka) je menič krútiaceho momentu nahradený mokrou rozjazdovou spojkou. Táto prevodovka znižuje hmotnosť vozidla a vďaka nižšej zotrvačnosti optimalizuje odozvu na polohu akceleračného pedála, najmä pri zrýchľovaní a zmenách zaťaženia. Dôsledne vyladený softvér zaručuje krátke časy preradenia a v prípade potreby aj rýchle viacnásobné podradenie. Vďaka funkcii medziplynu v jazdných režimoch „Šport“ a „Šport+“ prináša mimoriadne emotívny zážitok z radenia. Definované zásahy do zapaľovania umožňujú ešte rýchlejšiu zmenu prevodového stupňa ako v iných režimoch. Vo všetkých jazdných programoch sa vozidlo rozbieha na prvom prevodovom stupni, čo vždy zabezpečí dynamický jazdný zážitok. Okrem toho je aplikovaná funkcia PRETEKÁRSKY ŠTART, ktorá zaručuje optimálne zrýchlenie z pokoja. Ak je aktivovaný režim ručného radenia M, prevodovka okamžite a presne reaguje na ručné radenie vodiča a okamžite vykonáva príslušné príkazy.
Plnovariabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+
Náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ spája výhody rôznych koncepcií pohonu: plnovariabilné rozdeľovanie momentu medzi prednú a zadnú nápravu zaručuje optimálnu trakciu na hranici fyzikálnych zákonov. Vodič sa za akýchkoľvek podmienok môže spoľahnúť na vysokú jazdnú stabilitu a bezpečnosť jazdy: na suchej vozovke, ako aj za mokra alebo na snehu. Prepínanie z náhonu na zadné kolesá na náhon na všetky kolesá a naopak prebieha kontinuálne na základe sofistikovanej matrice, ktorá integruje inteligentné riadenie do celkovej architektúry systému vozidla.
Na variabilné spojenie stáleho náhonu na zadnú nápravu s náhonom na prednú nápravu slúži elektromechanicky regulovaná spojka. Najlepšie možné rozdelenie krútiaceho momentu sa vypočítava priebežne – podľa jazdnej situácie a požiadavky vodiča. Náhon na všetky kolesá zlepšuje nielen trakciu a priečnu dynamiku, ale aj pozdĺžnu dynamiku, čím umožňuje ešte dynamickejšie zrýchlenie.
Vysoká torzná tuhosť: výrazne spevnená holá karoséria
Základom vysokej jazdnej dynamiky a výnimočného komfortu je stabilná holá karoséria Triedy S AMG. Vpredu pod motorom V8 biturbo sa nachádza hliníkový stabilizátor. Zvyšuje torznú tuhosť prednej časti vozidla, čím zlepšuje spätnú väzbu pre vodiča – najmä pri zatáčaní. Štruktúru holej karosérie spevňuje aj výstuhový kríž v bodoch uchytenia podvozka.
V zadnej časti vozidla na spodku karosérie sú diagonálne výstuhy z ľahkého a pevného hliníka, ktoré citeľne zvyšujú presnosť jazdy. Špecifická priehlbina ložného priestoru z ľahkého plastu vystuženého vláknami (FSK) slúži na uloženie vysokovýkonného akumulátora AMG a zároveň zvyšuje tuhosť holej karosérie v tejto oblasti.
Sériovo dodávaný podvozok AMG RIDE CONTROL+ s adaptívnym nastaviteľným tlmením
Podvozok AMG RIDE CONTROL+ je založený na vzduchovom odpružení s automatickou reguláciou výšky v kombinácii s adaptívnym nastaviteľným tlmením. Pneumatické teleskopické vzpery sa v závislosti od situácie plnia vzduchom, čo umožňuje mäkšie alebo tvrdšie nastavenie. Ďalšou funkciou je regulácia výšky, ktorá pri rýchlosti nad 120 km/h automaticky zníži vozidlo o 10 milimetrov.
Pomocou dvoch plynule regulovateľných ventilov možno tlmiacu silu veľmi presne prispôsobiť rôznym jazdným podmienkam a jazdným programom: jeden ventil ovláda ťažný stupeň, čiže silu vznikajúcu pri vypružení kolesa, druhý ventil ovláda tlačný stupeň, čiže silu vznikajúcu pri zapružení kolesa. Regulácia ťažného a tlačného stupňa sa uskutočňuje nezávisle od seba. Tímu vývojárov AMG sa podarilo výrazne rozšíriť rozpätie medzi športovými vlastnosťami a komfortom, čo dosiahli okrem iného aj rozšírením oblasti medzi minimálnou a maximálnou charakteristikou tlmiacej sily, ako aj ešte väčšou flexibilitou pri krivke charakteristiky tlmenia. Vďaka špeciálnemu vyhotoveniu ventilov tlmič rýchlo a citlivo reaguje na zmenu povrchu vozovky a na zmenené jazdné situácie.
Základné nastavenie si vodič môže predvoliť prostredníctvom jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT: stlačením tlačidla dôjde k zmene jazdných vlastností, napríklad od úplne dynamických v režime „Šport+“ až po pokojné kĺzanie pri nastavení „Komfort“. Nezávisle od jazdných programov možno nastavenie prispôsobiť aj pomocou vlastného tlačidla, a to v rámci troch stupňov („Komfort“, „Šport“ a „Šport+“). Riadiaci softvér systému nepretržite monitoruje prevádzkové údaje, napríklad uhol natočenia volantu, rýchlosť vozidla, zrýchlenie a pohyby karosérie. Týmto spôsobom sa tlmiče ovládajú v priebehu milisekúnd a v závislosti od situácie. Dôsledok: aj pri extrémnych jazdných manévroch alebo na nekvalitnom povrchu majú kolesá vždy bezpečný kontakt s podkladom. Na výber sú tri rôzne charakteristiky tlmičov.
Sériovo dodávaná aktívna stabilizácia nakláňania
K nastaveniu vysokej miery jazdnej dynamiky, ktorá je špecifická pre AMG, rozhodujúcim spôsobom prispieva aj ďalšia funkcia: aktívna stabilizácia nakláňania AMG ACTIVE RIDE CONTROL. Tento systém už nevyužíva tradičné, tuhé priečne stabilizátory a pohyby karosérie sú kompenzované elektromechanicky. Priečne stabilizátory na prednej aj na zadnej náprave sú s týmto cieľom rozdelené na dve časti. V strede sa nachádza elektromechanický aktuátor, ktorého súčasťou je trojstupňová planétová prevodovka. Pri jazde na vozovke s nerovným povrchom alebo pri miernom štýle jazdy aktuátor aktívne oddeľuje polovice stabilizátora, čo zvyšuje komfort jazdy. Pri dynamickom používaní, napríklad na kľukatej ceste, sa polovice stabilizátora spoja a navzájom sa otočia.
Systém však neobmedzuje len nakláňanie pri jazdení v zákrutách, ale umožňuje aj presnejšie vyladenie správania riadenia a zmeny zaťaženia. Okrem toho zvyšuje komfort jazdy pri jazde v priamom smere, lebo napríklad kompenzuje reakcie na nerovnosti na jednej strane vozovky. Pohyby karosérie možno aktívne a optimálne prispôsobiť jazdnému stavu. Pokiaľ ide o dynamiku, presnosť a spätnú väzbu pre vodiča, jazdné vlastnosti typické pre AMG možno tak zažiť ešte intenzívnejšie.
S cieľom naplniť vysoké požiadavky na výkon je systém založený na prídavnom 48-voltovom elektrickom systéme. Ďalšou výhodou v porovnaní s bežnými systémami na báze hydrauliky je výrazne rýchlejšia odozva. Reguláciu AMG možno prispôsobiť jazdnému stavu až 500-krát za sekundu. Okrem toho treba spomenúť aj nižšiu hmotnosť konštrukčných dielov v porovnaní s hydraulickými riešeniami.
Vysokovýkonný hybridný pohon dokáže regulovať trakciu kolesa namiesto systému ESP
Ďalšie výhody prináša hybridný pohon pri regulácii dynamiky jazdy. Hneď ako niektoré koleso začne signalizovať nadmerné preklzávanie, namiesto zásahu motora prostredníctvom systému ESP® dokáže trakciu regulovať aj elektromotor. V takom prípade inteligentné riadenie zníži hnací moment elektromotora, ktorý sa cez zverný diferenciál zadnej nápravy prenáša na koleso. Výsledok: systém ESP® nemusí zasahovať, prípadne sa škrtenie spaľovacieho motora uskutoční neskôr. Výhoda: spaľovací motor možno vďaka tomu prevádzkovať s vyšším krútiacim momentom. To následne prispieva k zvýšeniu agilnosti. Okrem toho platí, že časť výkonu, ktorá by sa inak stratila škrtením spaľovacieho motora, možno využiť na nabíjanie akumulátora.
Trojstupňové parametrické riadenie AMG a sériovo dodávané riadenie zadnej nápravy
K zvyšovaniu dynamiky a komfortu rovnakou mierou prispieva aj konštrukcia riadenia. Trojstupňové parametrické riadenie AMG je tak vybavené variabilným prevodom geometrie riadenia, ktorý sa prispôsobuje zvolenému jazdnému programu. Pri vysokej rýchlosti sa podpora posilňovača riadenia znižuje, pri nízkej rýchlosti sa plynule zvyšuje. Na riadenie vozidla pri nízkych rýchlostiach, ako aj pri manévrovaní a parkovaní treba vďaka tomu vynaložiť len pomerne malú silu. Pri rýchlejšej jazde sa zachováva čo najlepšia kontrola nad vozidlom. Ak je zvolené nastavenie podvozka „Šport“ alebo „Šport+“, volant poskytuje podstatne väčšiu spätnú väzbu o jazdnom stave.
Sériovo dodávané riadenie zadnej nápravy pracuje s uhlom natočenia kolies maximálne 2,5 stupňa. Do tohto stupňa sa zadné kolesá pri rýchlostiach do 100 km/h (variabilne podľa nastavenia DYNAMIKY AMG) natáčajú opačným smerom ako predné kolesá. To vedie k virtuálnemu skráteniu rázvoru, vďaka čomu sa dosiahne výrazne agilnejšie zatáčanie, zníženie sily potrebnej na riadenie, ako aj k lepšia manévrovateľnosť. Takto sa pri odbočovaní alebo parkovaní citeľne zmenší priemer otáčania. Pri rýchlostiach nad 100 km/h (variabilne podľa nastavenia DYNAMIKY AMG) sa zadné kolesá natáčajú paralelne s prednými kolesami. Virtuálne predĺženie rázvoru má kladný vplyv na jazdnú stabilitu: pri zmene smeru jazdy vedie k rýchlejšiemu nárastu bočnej sily, čím umožní priamejšie reakcie vozidla na príkazy riadenia. Reakcia riadenia zadnej nápravy závisí od zvoleného jazdného programu AMG DYNAMIC SELECT.
Súhra aktívnej stabilizácie nakláňania s aktívnym riadením zadnej nápravy pomáha vytvoriť ešte väčšie rozpätie jazdných vlastností. Model AMG Triedy S predstavuje na jednej strane komfortný cestovný sedan s absolútne stabilnými jazdnými vlastnosťami pri vysokej rýchlosti. Na druhej strane môže vodič stlačením tlačidla vyvolať športové vlastnosti s agilnou odozvou na polohu akceleračného pedála a veľkou obratnosťou.
Dobre dávkovateľná a odolná: vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava AMG
Adekvátne k extrémnym hodnotám výkonu a k súvisiacim športovým vlastnostiam sa sériovo používa vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava AMG so 6-piestikovými pevnými strmeňmi vpredu a 1-piestikovými plávajúcimi strmeňmi vzadu. Brzdové kotúče na prednej náprave majú rozmery 400 x 38 mm, na zadnej náprave 380 x 32 mm. Brzdová sústava presvedčí veľmi krátkymi brzdnými dráhami, ako aj maximálnou mechanickou stálosťou a odolnosťou voči takzvanému vädnutiu počas intenzívneho namáhania. Okrem toho boduje aj dlhou životnosťou a mimoriadne spontánnou odozvou. Medzi komfortné funkcie patria napríklad pomoc pri rozjazde na stúpaní, ako aj predpĺňanie brzdovej sústavy a vysúšanie bŕzd na mokrej vozovke. Keď vozidlo stojí a zapaľovanie je vypnuté, prevodovka automaticky aktivuje parkovaciu polohu P; pri rozjazde sa elektrická parkovacia brzda automaticky odbrzdí. Na želanie sa dodáva keramická vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava AMG. Ľahký materiál bŕzd šetrí hmotnosť a znižuje neodpruženú hmotnosť.
Pohodlnejšie a bezpečnejšie jazdenie s pomocou mnohých asistenčných systémov
Vodiča podporuje množstvo nových alebo vylepšených asistenčných systémov. Primerane konkrétnej situácii uľahčujú každodenné jazdenie pri prispôsobovaní rýchlosti, regulácii odstupu, riadení a zmenách jazdného pruhu . Vodič si dlhšie zachová dobrú kondíciu a do cieľa dorazí bezpečnejšie a komfortnejšie. Ak by vznikla nebezpečná situácia, napríklad v dôsledku neopatrnosti vodiča, asistenčné jazdné systémy dokážu v závislosti od situácie reagovať na nebezpečenstvo, vďaka čomu sa môže znížiť závažnosť hroziacich kolízií, prípadne sa dokonca úplne predíde kolíziám.
Nové grafika asistenčných systémov na displeji vodiča obsahuje zrozumiteľné a prehľadné zobrazenie fungovania asistenčných jazdných systémov. Vodič tu priestorovo a abstrahovane rozpozná svoje vozidlo, jazdné pruhy, vodorovné značenie jazdného pruhu aj ďalších účastníkov cestnej premávky, napríklad osobné vozidlá, nákladné vozidlá a jednostopové vozidlá. Na základe tohto zobrazenia okolia sa vizualizuje stav systému a spôsob fungovania asistentov. Grafika asistenčných systémov s novou animáciou sa zakladá na trojrozmernej scéne, ktorá sa vytvára v reálnom čase. Vďaka tomuto vysokokvalitnému a dynamickému zobrazeniu je fungovanie asistenčných jazdných systémov zážitkom s rozšírenou realitou a je prehľadnejšie.
Technické údaje
Hybridný systém | ||
Rozvrhnutie | P3: spaľovací motor vpredu, elektromotor na zadnej náprave | |
Systémový výkon | kW/k | 590/802 |
Systémový krútiaci moment | Nm | 1 430 |
Kapacita energie | kWh | 13.1 |
Elektrický dojazd | km | 33 |
Spaľovací motor | ||
Počet/usporiadanie valcov | 8/V | |
Zdvihový objem | cm³ | 3 982 |
Menovitý výkon | kW/k | 450/612 |
pri otáčkach | ot./min | 5 500 – 6 500 |
Menovitý krútiaci moment | Nm | 900 |
pri otáčkach | ot./min | 2 500 – 4 500 |
Kompresný pomer | 8,6 : 1 | |
Príprava zmesi | priame vstrekovanie benzínu, preplňovanie dvoma turbodúchadlami | |
Elektromotor | ||
Druh | Synchrónny motor s permanentnými magnetmi | |
Menovitý výkon | kW/k | 140/190 |
Menovitý krútiaci moment | Nm | 320 |
Prenos sily | ||
Náhon | Plnovariabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ | |
Prevodovka | AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (automatická prevodovka s mokrou viackotúčovou rozjazdovou spojkou) | |
Prevodové pomery | ||
1./2./3./4./5./6./7./8./9. prevodový stupeň | 5,35/3,24/2,25/1,64/1,21/1,00/0,87/0,72/0,60 | |
Dozadu | 4.8 | |
Podvozok | ||
Predná náprava | AMG RIDE CONTROL+, podvozok so vzduchovými pružinami, s adaptívnym nastaviteľným tlmením a aktívnou stabilizáciou nakláňania AMG ACTIVE RIDE CONTROL | |
Zadná náprava | AMG RIDE CONTROL+, podvozok so vzduchovými pružinami, s adaptívnym nastaviteľným tlmením, s aktívnou stabilizáciou nakláňania AMG ACTIVE RIDE CONTROL a aktívnym riadením zadnej nápravy | |
Brzdová sústava | Vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava AMG; vpredu brzdové kotúče s rozmermi 400 x 38 mm s vnútorným vetraním a dierované, 6-piestikové hliníkové pevné strmene; vzadu brzdové kotúče s rozmermi 380 x 22 mm s vnútorným vetraním a dierované, 1-piestikové hliníkové plávajúce strmene; elektrická parkovacia brzda, ABS, asistent brzdenia, 3-stupňový systém ESP® | |
Riadenie | Elektromechanické parametrické servoriadenie s ozubenou tyčou, variabilným prevodom (13,6 : 1 pri nulovej polohe) a variabilným posilňovačom riadenia | |
Disky | vpredu: 9,5Jx20H2 ET33,5 | vzadu: 10,5Jx20H2 ET50 | |
Pneumatiky | vpredu: 255/45 ZR20 | vzadu: 285/40 ZR20 | |
Rozmery a hmotnosti | ||
Rázvor | mm | 3 216 |
Rozchod kolies vpredu/vzadu | mm | 1 671/ 1 642 |
Dĺžka/šírka/výška | mm | 5 336/ 1 921/ 1 515 |
Priemer otáčania | m | 12.3 |
Objem batožinového priestoru | l | 305 |
Prevádzková hmotnosť podľa ES | kg | 2 595 |
Prípustné zaťaženie | kg | 550 |
Objem palivovej nádrže/z toho rezerva | l | 76/12 |
Jazdné výkony, spotreba, emisie | ||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | s | 3.3 |
Maximálna rýchlosť | km/h | 250 (elektronicky obmedzená; 290 km/h s voliteľnou možnosťou zvýšenia Vmax) |
Vážená, kombinovaná spotreba paliva [1] | l/100 km | 4.4 |
Vážené, kombinované emisie CO₂ [1] | g/km | 100 |
Vážená, kombinovaná spotreba elektriny [1] | 21.4 | |
[1] Uvedené hodnoty sú hodnoty CO2 zistené podľa skúšobného postupu WLTP v zmysle čl. 2 bodu 3 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt. Spotreba elektriny bola zistená na základe nariadenia 2017/1151/EÚ.