Stuttgart.  Kompaktné SUV GLA bolo výrazne zmodernizované prostredníctvom mnohých inovácií a bohatšej sériovej výbavy. Nové obloženie chladiča s vertikálnymi lamelami a horizontálnou plutvou umocňuje energický charakter vozidla. Sebavedomý vzhľad zvýrazňuje aj kapota motora s decentne naznačenými charakteristickými prelismi. Prepracovaný predný nárazník s vizuálnou ochranou proti podbehnutiu poukazuje na terénne gény modelu GLA.

  • Nový dizajn prednej a zadnej časti vozidla
  • Štandardná výbava obsahuje vysokovýkonné svetlomety s LED, komfortné sedadlá potiahnuté kombináciou materiálov ARTICO/látka, kožený volant a 10,25-palcový multimediálny displej
  • Nová generácia systému MBUX a vylepšený balík asistenčných jazdných systémov
  • Elektrifikované pohony a zdokonalené hybridné pohonné ústrojenstvo

 

Stuttgart.  Kompaktné SUV GLA bolo výrazne zmodernizované prostredníctvom mnohých inovácií a bohatšej sériovej výbavy. Nové obloženie chladiča s vertikálnymi lamelami a horizontálnou plutvou umocňuje energický charakter vozidla. Sebavedomý vzhľad zvýrazňuje aj kapota motora s decentne naznačenými charakteristickými prelismi. Prepracovaný predný nárazník s vizuálnou ochranou proti podbehnutiu poukazuje na terénne gény modelu GLA.

Súčasne treba spomenúť aj modernizovanú svetelnú signatúru sériovo montovaných vysokovýkonných predných svetlometov s LED, ako aj zadné svietidlá s LED. Výrobca vozidiel Mercedes-Benz rozširuje ponuku možností, ktorá teraz zahŕňa novú farbu laku – spektrálnu modrú, ako aj štyri ďalšie dizajny diskov. V základnej výbave je nové GLA postavené na 17-palcových diskoch z ľahkej zliatiny s dizajnom piatich zdvojených lúčov vo vysokolesklej čiernej farbe a povrchmi osústruženými do leskla. Na želanie sú k dispozícii aj 18- až 20-palcové kolesá.

Jedným z atraktívnych prvkov výrazne modernizovaného interiéru je voľne stojaca dvojitá obrazovka. Sériovo zahŕňa 7-palcový displej pre združený prístroj a 10,25-palcový displej  pre multimediálnu obrazovku. Na želanie sú k dispozícii dva 10,25-palcové širokouhlé displeje. Ponúkajú komplexný zážitok zo špičkovej techniky a zvýrazňujú otvorenú priestorovú architektúru. Volant aktuálnej generácie je sériovo potiahnutý kožou napa, alternatívne je k dispozícii aj imitácia kože ARTICO. Pre líniu výbavy AMG Line je prvýkrát k dispozícii aj vyhrievaný veniec volantu.

Zjednodušená logika ponuky s rozsiahlou sériovou výbavou

Nový model GLA je sériovo vybavený komfortnými sedadlami. Sedadlá sú potiahnuté imitáciou kože ARTICO a trojrozmerne štrukturovanou čiernou látkou. Na želanie sú k dispozícii aj v trendovom odtieni šalviová sivá farby. Variant výbavy Progressive ponúka tri farby interiéru: čiernu, béžovú macchiato a šalviovú sivú. Pri línii výbavy AMG Line sa sériové poťahy sedadiel z kombinácie imitácia kože ARTICO/mikrovlákno MICROCUT teraz dodávajú aj vo farbe hnedá Bahia. Pre líniu výbavy AMG Line sú dostupné celkom štyri farby čalúnenia: čierna, hnedá Bahia, šalviová sivá a nový odtieň červená paprika, kombinovaná s čiernou. Látkový poťah komfortného sedadla je na 100 percent vyrobený z recyklovaných materiálov. Ak sú poťahy vyrobené z kombinácie materiálov ARTICO/MICROCUT, na kontaktných plochách sedadiel predstavuje tento podiel 65 %, v podkladových vrstvách je to 85 %.

Výrobca vozidiel Mercedes-Benz výrazne vylepšil sériovú výbavu modelu GLA a logiku ponuky ešte presnejšie prispôsobil konkrétnym želaniam zákazníkov. Napríklad už pre základnú výbavu platí, že okrem koženého volantu a predných svetlometov s LED zahŕňa aj asistenta diaľkového svetla, cúvaciu kameru a balík USB. Od variantu výbavy Progressive zákazníci získajú aj parkovací balík a balík zrkadiel. Ďalšie funkčné prvky výbavy sú skombinované do balíkov, ktoré sú vytvorené na základe reálneho správania zákazníkov. Pokiaľ ide o dizajnové prvky ako farby, čalúnenia, ozdobné prvky a kolesá, záujemcovia majú možnosť individuálnej konfigurácie svojho vozidla.

Najnovšia generácia systému MBUX s intuitívnym ovládaním a učenlivým softvérom 

Aj model GLA je teraz vybavený najnovšou generáciou systému MBUX s novonavrhnutými štýlmi zobrazovania: zatiaľ čo štýl Klasický poskytuje všetky dôležité informácie pre vodiča, štýl Športový zaujme dynamickým otáčkomerom. Štýl Decentný sa obmedzuje len na ten najpodstatnejší obsah. V kombinácii s tromi režimami Navigácia, Asistencia, Služby a desiatimi farebnými svetmi náladového osvetlenia je k dispozícii množstvo možností individualizácie. Aj naďalej sú k dispozícii všetky doterajšie funkcie, napríklad Médiá, Telefón, Vozidlo atď. Tieto funkcie možno komfortne ovládať prostredníctvom dotykového displeja alebo dotykových plôch na volante. Na stredovej konzole už nenájdete jednotku dotykového ovládania.

Modernizácia telematického systému bola zameraná na nový dizajn a lepší výkon. Chytré telefóny možno teraz k vozidlu pripojiť bezdrôtovo prostredníctvom platformy Apple CarPlay alebo Android Auto. Model GLA má teraz navyše aj ďalšiu prípojku USB-C a zvýšený výkon nabíjania cez USB. Všetky prípojky USB sú teraz osvetlené.

Ak si v aplikácii Mercedes me[1] aktivujete online služby, inteligentný hlasový asistent dokáže viesť ešte lepšie dialógy a je ešte učenlivejší. Systém spozná vodiča a zapamätá si bežné nastavenia alebo obvyklé trasy. V závislosti od situácie potom navrhuje personalizované funkcie infotainmentu, komfortu a vozidla – tak, aby vyhovovali príslušnej jazdnej situácii. Samozrejme, že takýto návrh môže vodič v prípade potreby odmietnuť pomocou funkcie „Teraz nenavrhovať“, prípadne môže návrhy trvale deaktivovať pomocou funkcie „Už nenavrhovať“. Vozidlo si zapamätá aj takéto želania vodiča. Niektoré akcie možno spustiť aj bez aktivačného zvolania „Hey Mercedes“ (Ahoj, Mercedes). Hlasový asistent dokáže navyše vysvetliť aj funkcie vozidla.

Voliteľne dodávaný obklopujúci ozvučovací systém Burmester® v kombinácii s najnovšou generáciou systému MBUX vám teraz prináša pohlcujúci zvukový zážitok technológie Dolby Atmos. Tá dodáva hudbe viac priestoru, jasnosti a hĺbky. Technológia Dolby Atmos sa navyše prispôsobí akémukoľvek prostrediu prehrávania. To znamená, že fanúšikovia môžu počúvať hudbu s neporovnateľnou čistotou, ktorá zodpovedá pôvodnej vízii umelcov v štúdiu.

Digitálny doplnok: nové Minihry 

S voliteľným balíkom individuálneho prispôsobenia[2] pre služby Mercedes me connect sa do modelu GLA dostáva aj nový digitálny doplnok. Vybrané minihry, ktoré sú špeciálne vyvinuté pre dotykové obrazovky a dotykové ovládacie tlačidlá na volante, premenia kompaktné SUV na mobilnú hernú konzolu: tí, ktorí si chcú skrátiť čas čakania, napríklad počas zastávky na nabíjanie, môžu hrať buď sami, alebo môžu súťažiť so spolucestujúcimi. V súčasnosti sú k dispozícii klasické hry ako Sudoku, Vzdušný hokej, Pexeso, Match 3, ako aj kvíz.

Nové modely GLA sa zlepšili aj v oblasti bezpečnostných asistenčných systémov. Asistent udržiavania v jazdnom pruhu využíva aktívne ovládanie riadenia, čo prináša vodičovi ešte komfortnejšie riadenie vozidla. Nová generácia parkovacieho balíka podporuje aj pozdĺžne parkovanie. A pri parkovaní s asistenciou kamery ponúka 360-stupňovú vizualizáciu. Pre model GLA je prvýkrát k dispozícii aj asistent manévrovania s prívesom. Kamera uľahčuje manévrovanie pri cúvaní. Podmienkou je vybavenie vozidla spájacím zariadením s funkciou stabilizácie prívesu systémom ESP® v kombinácii s parkovacím balíkom a 360-stupňovou kamerou.

Rozšírená ponuka elektrifikovaných možností pohonu

Benzínové motory nového modelu GLA sú bez výnimky elektrifikované, čo ďalej znižuje spotrebu aj emisie. V ponuke sú štvorvalcové agregáty so 7- alebo 8-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DCT, ktorá je súčasťou sériovej výbavy. Vozidlá s miernym hybridným pohonom sú vybavené prídavným 48-voltovým elektrickým systémom pre remeňom poháňaný štartovací generátor (rSG). Remeňom poháňaný štartovací generátor krátkodobo zvyšuje výkon o 10 kW. To prináša podporu počas zrýchľovania. Remeňom poháňaný štartovací generátor zvyšuje aj komfort: popri nehlučnom štartovaní motora s nízkymi vibráciami umožňuje aj kĺzanie s vypnutým spaľovacím motorom. Remeňom poháňaný štartovací generátor rekuperuje aj počas brzdenia a v deceleračnom režime, pričom sa získaná elektrická energia využíva na napájanie 12-voltového elektrického systému, ako aj 48-voltového akumulátora.

Vyšší výkon a väčší dojazd pre hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete 

Zdokonalený hybridný pohon dobíjateľný zo siete, ktorým je vybavený model GLA 250 e (predbežné údaje: kombinovaná spotreba paliva, vážená hodnota 1,4 – 1,1 l/100 km; kombinované emisie CO2, vážená hodnota 31 – 24 g/km; kombinovaná spotreba elektrickej energie, vážená hodnota 23,8 – 21,1 kWh/100 km:)[3], boduje najmä vyšším výkonom. Vyšší obsah využiteľnej energie vo vylepšenom vysokovoltovom akumulátore vedie aj k väčšiemu elektrickému dojazdu. Výkon elektromotora bol pri rovnakom systémovom výkone zvýšený o 5 kW a teraz dosahuje hodnotu 80 kW. Na strane nabíjania sú aj naďalej k dispozícii nasledovné možnosti: nabíjať akumulátor možno striedavým prúdom s nabíjacím výkonom do 11 kW. Okrem toho možno akumulátor na želanie nabíjať aj jednosmerným prúdom s nabíjacím výkonom do 22 kW. To umožňuje ešte viac skrátiť čas nabíjania. Výrobca vozidiel Mercedes-Benz aktualizoval aj vizualizáciu hybridných funkcií, ktoré možno sledovať na centrálnej jednotke.

2,0-litrový štvorvalcový dieselový motor kombinuje tichý chod a suverénny nárast hnacej sily s modernou efektívnosťou. Je k dispozícii v rámci troch úrovní výkonu a krútiaceho momentu. K jeho charakteristickým znakom patrí jednostupňové preplňovanie turbodúchadlom s variabilnou geometriou turbíny. Hlava valcov aj kľuková skriňa sú vyrobené z ľahkého hliníka. Povrchová úprava pracovného povrchu valcov NANOSLIDE®, ktorá bola vyvinutá výrobcom vozidiel Mercedes-Benz, znižuje trenie medzi pracovným povrchom valcov a oceľovými piestami. To znižuje spotrebu aj emisie.

Prehľad motorov[4]

 

Hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete GLA 250 e
Zdvihový objem cm³ 1 332
Menovitý výkon zážihového motora kW/k 120/163
pri ot./min 5 500
Menovitý krútiaci moment, zážihový motor Nm 270
Menovitý výkon elektromotora kW/k 80/109
Menovitý krútiaci moment elektromotora Nm 300
Systémový výkon kW/k 160/218
Systémový krútiaci moment Nm 450
Menovitá kapacita akumulátora kWh 11,5
Kombinovaná spotreba paliva, vážená (WLTP, predbežne) l/100 km 1,4 – 1,1
Kombinované emisie CO2, vážené (WLTP, predbežne) g/km 31 – 24
Kombinovaná spotreba elektriny, vážená (WLTP, predbežne) kWh/100 km 23,8 – 21,1
Elektrický dojazd (WLTP, predbežne) km 62 – 70

 

Vozidlá s benzínovým motorom GLA 180 GLA 200 GLA 220 4MATIC GLA 250 4MATIC
Zdvihový objem cm³ 1 332 1 332 1 991 1 991
Menovitý výkon kW/k 100/136 120/163 140/190 165/224
pri ot./min 5 500 5 500 5 500 5 500
Príd. výkon s funkciou zvýšenia výkonu kW/k 10/14 10/14 10/14 10/14
Menovitý krútiaci moment Nm 230 270 300 350
Kombinovaná spotreba paliva (WLTP, predbežne) l/100 km 7,4 – 6,7 7,3 – 6,6 8,2 – 7,4 8,2 – 7,4
Kombinované emisie CO2, vážené (WLTP, predbežne) g/km 168 – 151 167 – 151 186 – 168 186 – 169

 

Nafta GLA 180 d GLA 200 d GLA 200 d
4MATIC
GLA 220 d
4MATIC
Zdvihový objem cm³ 1 950 1 950 1 950 1 950
Menovitý výkon kW/k 85/116 110/150 110/150 140/190
pri ot./min 3 400 3 400 3 400 3 800
Menovitý krútiaci moment Nm 280 320 320 400
Kombinovaná spotreba paliva (WLTP, predbežne) l/100 km 5,9 – 5,3 5,9 – 5,3 6,2 – 5,6 6,2 – 5,6
Kombinované emisie CO2, vážené (WLTP, predbežne) g/km 154 – 140 154 – 140 162 – 146 164 – 148

 


[1]Na využívanie služieb Mercedes me connect si treba vytvoriť identifikátor Mercedes me, pričom musíte súhlasiť s podmienkami používania služieb Mercedes me connect. Zobrazené služby a ich dostupnosť, ako aj funkcie sú závislé najmä od modelu vozidla, roku výroby, zvolenej mimoriadnej výbavy a krajiny.

[2]Podmienkou využívania obsahu produktov je aktívny používateľský účet Mercedes me connect. V závislosti od individuálnej konfigurácie výbavy platí, že tento balík obsahuje výber funkcií z kategórií Zvukový zážitok, Minihry, funkcií projekcie, ako aj ďalších digitálnych funkcií. Dostupné kategórie, ako aj funkcie v rámci nich sa môžu kedykoľvek v čase platnosti zmluvy zmeniť.

[3]Údaje o spotrebe paliva, emisiách CO2, spotrebe elektriny a dojazde sú predbežné a boli stanovené interne v súlade s certifikačnou metódou WLTP. Zatiaľ nie sú k dispozícii hodnoty úradne uznanej skúšobnej organizácie ani typové schválenie ES alebo potvrdenie o zhode s úradnými hodnotami. Medzi uvedenými údajmi a úradnými hodnotami sa môžu vyskytnúť odchýlky.

[4]Údaje o spotrebe paliva, emisiách CO2, spotrebe elektriny a dojazde sú predbežné a boli stanovené interne v súlade s certifikačnou metódou WLTP. Zatiaľ nie sú k dispozícii hodnoty úradne uznanej skúšobnej organizácie ani typové schválenie ES alebo potvrdenie o zhode s úradnými hodnotami. Medzi uvedenými údajmi a úradnými hodnotami sa môžu vyskytnúť odchýlky.


Fotogaléria

23c0097_003.jpg

(4961x3308px, 9.48 MB)

23c0097_006.jpg

(4961x3308px, 9.69 MB)

23c0097_005.jpg

(4961x3308px, 8.57 MB)

23c0096_001.jpg

(4961x3307px, 8.4 MB)

23c0096_002.jpg

(4961x3307px, 8.13 MB)