Stuttgart.  Nezávislá európska bezpečnostná organizácia Euro NCAP ocenila za veľmi vysokú úroveň asistenčných systémov hneď dva modely značky Mercedes-Benz – novú Triedu E a EQE SUV. Tak sedan Mercedes-Benz E 400 e 4MATIC (WLTP: kombinovaná spotreba paliva: 0,9 ‒ 0,6 l/100 km; kombinované emisie CO₂: 20 ‒ 14 g/km; kombinovaná spotreba elektriny: 21,5 ‒ 19,2 kWh/100 km)[1], ako aj model EQE 500 4MATIC SUV (WLTP: kombinovaná spotreba elektriny: 21,9 ‒ 18,4 kWh/100 km; kombinované emisie CO₂: 0 g/km)1 dostali pri špeciálnom hodnotení asistenčných systémov celkovú známku „veľmi dobré“. Doposiaľ najlepšie hodnotenie od organizácie Euro NCAP v dvoch oblastiach, ktorými bola asistenčná kompetencia a bezpečnostná záloha, zaznamenal v roku 2022 sedan EQE, ktorý v týchto oblastiach dosiahol 85 a 100 percent. Na tento úspech teraz s hodnotami 85 a 99 percent plynule nadväzujú Trieda E a model EQE SUV.

  • Organizácia Euro NCAP vypracovala špeciálne hodnotenie asistenčných systémov, pri ktorom modely Mercedes-Benz Triedy E a EQE SUV získali celkovú známku „veľmi dobré“ 
  • Základom hodnotenia bolo najbohatšie vybavenie asistenčnými systémami
  • Zásady integrálnej bezpečnosti, najmä zásady bezpečnosti v prípade nehody, platia v spoločnosti nezávisle od technológie pohonu

 

„Máme veľkú radosť z výborných výsledkov. To znamená, že naša koncepcia asistencie a bezpečnosti, ktorá je zameraná na reálne scenáre dopravných nehôd, sa osvedčila aj pri štandardizovanom posudzovaní. Trieda E ako hybridné vozidlo dobíjateľné zo siete, ako aj plnoelektrický model EQE SUV dosiahli v testoch organizácie Euro NCAP výborné výsledky, ktoré zároveň potvrdzujú, že kvalita asistovaného jazdenia vozidiel Mercedes-Benz nie je otázkou koncepcie pohonu.”

Markus Schäfer, člen predstavenstva spoločnosti Mercedes-Benz Group AG, technický riaditeľ

 

Organizácia Euro NCAP pri špeciálnom hodnotení asistenčných systémov vychádzala z najbohatšieho vybavenia asistenčnými systémami, čiže v prípade Triedy E a modelu EQE SUV išlo o balík asistenčných jazdných systémov plus[2] dodávaný na želanie. V kombinácii so sériovým rozsahom výbavy platí, že výbava obidvoch vozidiel zahŕňa systémy ako aktívny asistent udržiavania odstupu DISTRONIC, aktívny asistent sledovania povolenej rýchlosti, aktívny asistent jazdenia v dopravných zápchach, aktívny asistent riadenia, aktívny asistent zmeny jazdného pruhu, aktívny asistent núdzového zastavenia, aktívny asistent brzdenia, asistent riadenia pri vyhýbaní, aktívny asistent udržiavania v jazdnom pruhu, aktívny asistent sledovania mŕtveho uhla, asistent ATTENTION ASSIST, funkciu príjazdu na križovatku, parkovací balík s cúvacou kamerou, ako aj systém PRE-SAFE® PLUS a bočný impulz PRE-SAFE®.

 

Výrobca vozidiel Mercedes-Benz pri svojich vysokých bezpečnostných nárokoch v zásade nerozlišuje medzi rôznymi pohonnými systémami. Spoločnosť to len nedávno pôsobivo preukázala celosvetovo prvými verejnými nárazovými skúškami dvoch plne elektrických vozidiel vo vlastnom technologickom centre pre bezpečnosť vozidiel v Sindelfingene. Model EQE SUV je rovnako ako všetky ostatné vozidlá Mercedes-Benz vybavený tvarovo stálou bezpečnostnou bunkou priestoru pre cestujúcich, špeciálnymi deformačnými zónami a modernými záchytnými systémami. Výrobca vozidiel Mercedes-Benz okrem toho vyvinul aj viacstupňovú bezpečnostnú koncepciu ochrany vysokovoltových systémov. Táto koncepcia ochrany ponúka počas jazdy, ako aj počas nárazu a po náraze vysokú mieru bezpečnosti.

 

[1] Uvedené hodnoty sú Hodnoty CO₂ zistené podľa skúšobného postupu WLTP v zmysle čl. 2 bodu 3 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt. Spotreba elektriny a dojazd boli zistené na základe nariadenia 2017/1151/EÚ.

[2] Asistenčné a bezpečnostné systémy výrobcu vozidiel Mercedes-Benz sú len pomôcky a vodiča nezbavujú zodpovednosti. Dodržiavajte pokyny v návode na obsluhu a berte do úvahy v ňom popísané hranice systémov.


Fotogaléria

(4961x3309px, 8.77 MB)

(6000x3375px, 9.22 MB)