Affalterbach. Vďaka technológii, ktorá je priamo odvodená z Formuly 1,™ určuje najnovšia generácia modelu Mercedes-AMG C 43 4MATIC vo verzii sedan (kombinovaná spotreba paliva 9,1 – 8,7 l/100 km, kombinované emisie CO₂ 206 – 196 g/km)[1] a kombi (kombinovaná spotreba paliva 9,2 – 8,8 l/100 km, kombinované emisie CO₂ 209 – 199 g/km) štandardy v oblasti inovatívnych riešení pohonu. Po premiére vo verzii Mercedes AMG SL 43 sa bude 2,0-litrový štvorvalcový motor AMG ako celosvetovo prvý sériový agregát s elektrickým turbodúchadlom odteraz používať aj v Triede C. Nová forma preplňovania zaručuje mimoriadne spontánne reakcie v celom rozsahu otáčok, čím ponúka ešte dynamickejší pocit z jazdy. Turbodúchadlo poháňa 48-voltový elektrický systém, ktorý napája aj remeňom poháňaný štartovací generátor (RSG). Agregát vo verzii Mercedes-AMG C 43 4MATIC dosahuje výkon 300 kW (408 k) a v určitých jazdných situáciách na krátky čas disponuje dodatočným zvýšením výkonu o 10 kW (14 k) štartovacieho generátora RSG. K dynamickému jazdnému zážitku prispieva aj sériové riadenie zadnej nápravy, stály náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC s rozdeľovaním sily s dôrazom na zadnú nápravu, prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT 9G s mokrou rozjazdovou spojkou, ako aj podvozok so systémom AMG RIDE CONTROL s adaptívnym nastaviteľným tlmením. Funkcie v rámci výbavy, ktoré sú charakteristické pre túto značku, ako aj dizajn exteriéru a interiéru vhodne zvýrazňujú charakter nového modelu Mercedes-AMG C 43 4MATIC s orientáciou na výkon.
„Trieda C bola vždy absolútne najúspešnejším modelom pre značku Mercedes-AMG. Inovatívnou technológiou elektrického turbodúchadla ešte výraznejšie zvyšujeme atraktívnosť najnovšej generácie. Nové preplňovanie a 48-voltový elektrický systém nielenže prispievajú k vynikajúcej dynamike jazdy modelu C 43 4MATIC, ale zlepšujú aj efektívnosť. Ukazujeme tým vysoký potenciál, ktorý sa ukrýva v elektrifikovaných spaľovacích motoroch. Sériový náhon na všetky kolesá, aktívne riadenie zadnej nápravy a prevodovka s rýchlym radením zvyšujú jazdný výkon typický pre AMG,“ uviedol Philipp Schiemer, predseda vedenia spoločnosti Mercedes-AMG GmbH.
Srdcom nového modelu Mercedes-AMG C 43 4MATIC je 2,0-litrový štvorvalcový motor AMG, ktorý prepája inovatívne technológie a vysoký výkon s príkladnou efektívnosťou. Hnací agregát ostáva verný tradícii typickej pre túto značku: nielenže bol kompletne vyvinutý v prevádzke spoločnosti v Affalterbachu, ale bol vyrobený na úrovni kvality remeselnej výroby podľa zásady „Jeden človek, jeden motor“. Mercedes-AMG pritom spája remeselnú zručnosť vysokokvalifikovaných zamestnancov s najmodernejšími výrobnými postupmi „Priemyslu 4.0“ a vysokou mierou digitalizácie.
Hnací agregát s interným označením M139l (l znamená pozdĺžne zabudovanie) je celosvetovo prvý sériový motor, ktorý je preplňovaný elektrickým turbodúchadlom. Tento inovatívny systém bol odvodený priamo z technológie, ktorú už niekoľko rokov úspešne používa tím Mercedes-AMG Petronas F1 v kráľovskej kategórii motoristického športu. Nová forma preplňovania zaručuje mimoriadne spontánne reakcie v celom rozsahu otáčok. Prináša ešte dynamickejší pocit z jazdy a súčasne zvyšuje efektívnosť.
Podrobný popis princípu fungovania elektrického turbodúchadla
Priamo na hriadeli turbodúchadla, teda medzi turbínovým kolesom na výfukovej strane a kolesom kompresora na strane nasávania čerstvého vzduchu, je integrovaný elektromotor so šírkou približne štyri centimetre. Ten je elektronicky riadený a priamo poháňa hriadeľ turbodúchadla, čím zrýchľuje koleso kompresora skôr ako pohon konvenčne prevezme prúd spalín.
Výrazne sa tým zlepšuje odozva v celom spektre otáčok vrátane voľnobežných otáčok. Spaľovací motor reaguje na povely plynovým pedálom ešte spontánnejšie, vďaka čomu je celkový pocit z jazdy výrazne dynamickejší. Elektrifikácia turbodúchadla okrem toho umožňuje vyšší krútiaci moment pri nízkych otáčkach. Zvyšuje sa tým aj agilnosť a optimalizuje sa bezprostredné zrýchlenie. Technológia dokáže udržiavať plniaci tlak aj vtedy, keď vodič uvoľní akceleračný pedál alebo brzdí. Vďaka tomu je neustále zaručená priama odozva.
Elektrické turbodúchadlo je pri svojej prevádzke s otáčkami až 175 000/min. poháňaný 48-voltovým elektrickým systémom, čo umožňuje veľmi vysokú priepustnosť vzduchu. Turbodúchadlo, elektromotor aj výkonová elektronika sú pripojené na okruh chladenia spaľovacieho motora, aby neustále pracovali v najoptimálnejšej teplote.
Uzavretá konštrukcia M139 – konštrukcia z motoristického športu – zabezpečuje maximálnu pevnosť pri nízkej hmotnosti a umožňuje maximálne spaľovacie tlaky na úrovni až 160 barov. Oblasti okolo valcov sú z veľkej časti uzavreté a hornou stranou bloku motora prenikajú len malé kanáliky určené pre chladiace médium a motorový olej. K ďalším zaujímavým konštrukčným prvkom motora patrí technológia NANOSLIDE, ktorou sú upravené obežné plochy na zníženie trenia medzi piestom a valcom. Vďaka nej sú obežné plochy hladké ako zrkadlo, aby bolo trenie čo najmenšie. Okrem toho sú dvakrát tvrdšie ako bežné liatinové vložky, a teda aj výrazne trvácnejšie. Táto povrchová úprava sa po prvýkrát použila v motore AMG V8 M156, okrem toho už roky zušľachťuje ďalšie hnacie agregáty AMG a používa sa aj v motore Formuly 1™ tímu Mercedes AMG Petronas Formula 1.
Ďalším vynikajúcim charakteristickým znakom je dvojstupňové vstrekovanie benzínu. Mimoriadne rýchle a precízne piezoelektrické vstrekovače pritom do spaľovacích priestorov vstrekujú palivo pod tlakom až 200 barov. V druhej fáze sa pomocou magnetických ventilov pridáva vstrekovanie do nasávacieho potrubia, ktoré je potrebné na dosiahnutie vysokého špecifického výkonu motora.
Na dosiahnutie vysokého výkonu je okrem toho potrebný prepracovaný chladiaci systém, pomocou ktorého sa zabezpečuje chladenie hlavy valcov a kľukovej skrine na rôznych úrovniach teploty. Toto opatrenie umožňuje udržiavať chladnú hlavu valcov s cieľom maximálneho výkonu pri efektívnom okamihu zapálenia a teplú kľukovú skriňu s cieľom zníženia vnútromotorového trenia. Chladenie hlavy valcov je napájané mechanickým vysokovýkonným vodným čerpadlom; napájanie chladenia kľukovej skrine je riešené pomocou druhého, elektricky poháňaného vodného čerpadla. Po studenom štarte zostáva toto čerpadlo pasívne dovtedy, kým sa motor nezohreje chodom. Počas prevádzky je čerpadlo regulované prostredníctvom riadiacej jednotky motora tak, aby bolo vždy zabezpečené chladenie kľukovej skrine v závislosti od potreby.
Výkon 300 kW (408 k) a krútiaci moment 500 Nm umožňujú športové jazdné výkony
Technológia v 2,0-litrovom štvorvalcovom radovom motore pomáha vozidlu Mercedes-AMG C 43 4MATIC dosahovať menovitý výkon 300 kW (408 k) pri otáčkach 6 750/min. Maximálny krútiaci moment 500 Nm sa dosahuje pri otáčkach 5 000/min. V závislosti od situácie pritom systém nakrátko poskytne dodatočné zvýšenie výkonu o 10 kW (14 k) prostredníctvom remeňom poháňaného štartovacieho generátora (RSG). RSG druhej generácie funguje ako pomocný hybridný systém, ktorý okrem dočasného zvýšenia výkonu umožňuje aj funkcie ako kĺzanie a rekuperácia na dosiahnutie maximálnej efektívnosti. 48-voltová technológia zároveň zvyšuje aj komfort, pretože prechody medzi funkciou Štart – stop a funkciou kĺzania prebiehajú takmer nepozorovane.
Sedan C 43 4MATIC zrýchli z 0 na 100 km/h len za 4,6 sekundy, kombi C 43 na to potrebuje 4,7 sekundy, teda len nepatrne dlhší čas. Maximálna rýchlosť oboch modelov je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Po dodatočnom objednaní balíka AMG Driverʼs Package (na želanie) je možné zvýšiť túto rýchlosť na 265 km/h. Veľký potenciál efektívnosti inovatívnej technológie preplňovania sa prejavuje na hodnotách kombinovanej spotreby podľa WLTP na úrovni 9,1 – 8,7 l/100 km pre sedan a 9,2 – 8,8 l/100 km pre kombi.
Prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT 9G s mokrou rozjazdovou spojkou a náhonom AMG Performance 4MATIC
Prenos sily zabezpečuje prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (MCT = viacspojková prevodovka), v ktorej menič krútiaceho momentu nahrádza mokrá rozjazdová spojka. Znižuje hmotnosť a vďaka nižšej zotrvačnosti hmoty optimalizuje reakcie na pokyny akceleračným pedálom, najmä pri zrýchlení a zmenách zaťaženia. Dôsledne vyladený softvér zaručuje extrémne krátke časy preradenia a v prípade potreby aj rýchle viacnásobné podradenie. Funkcia medziplynu v jazdných programoch Šport a Šport+ navyše poskytuje mimoriadne emocionálny zážitok z radenia. Okrem toho je aplikovaná funkcia PRETEKÁRSKY ŠTART, ktorá zaručuje optimálne bezprostredné zrýchlenie. V jazdnom programe Komfort je automaticky aktivovaná funkcia ECO štart – stop, funkciu kĺzania je možné aktivovať v programe Individuálny.
Stály náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC umožňuje rozdelenie krútiaceho momentu špecifické pre AMG medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 31 : 69 percent. Toto rozloženie s dôrazom na zadnú nápravu zabezpečuje väčšiu jazdnú dynamiku a vyššie priečne zrýchlenie, ako aj vylepšenú trakciu pri zrýchľovaní.
DYNAMIKA AMG je sériovou súčasťou výberu jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT
Päť jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT Klzká vozovka, Komfort, Šport, Šport+ a Individuálny umožňuje veľké rozpätie charakteristiky vozidla od komfortnej až po dynamickú. Jednotlivé jazdné programy ponúkajú individuálny jazdný zážitok, ktorý je precízne prispôsobený rôznym jazdným podmienkam. V programoch Šport a Šport+ sú reakcie motora, vlastnosti radenia prevodovky a vyladenie podvozka a riadenia nastavené mimoriadne agilne.
V modeli C 43 4MATIC sa ako súčasť jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT používa aj integrovaná regulácia dynamiky jazdy s označením DYNAMIKA AMG. Rozširuje stabilizačné funkcie elektronického systému stabilizácie ESP® o agilizujúce zásahy do krivky závislosti riadenia a prídavných funkcií ESP®. Napríklad v prípade dynamických prejazdov zákrut krátky zásah bŕzd na zadnom vnútornom kolese vyvolá definovaný stáčavý moment okolo zvislej osi pre spontánne a precízne zatočenie.
Charakteristika a účinnosť týchto zásahov pritom závisí od zvoleného programu AMG DYNAMIC SELECT, pričom vodič môže v programe Individuálny sám určiť nastavenie v stupňoch DYNAMIKY AMG Základný, Rozšírený a Profesionálny. Systém ESP® je možné nastaviť v troch stupňoch. „On“ je štandardne zvolená možnosť, ktorá ponúka vysokú bezpečnosť primerane k športovému charakteru kompletného vozidla. Zatiaľ čo stupeň „Šport“ umožňuje vyššie uhly bočného sklzu, v nastavení „Off“ je možné systém kompletne vypnúť na dosiahnutie mimoriadne športového spôsobu jazdenia na uzavretých pretekárskych tratiach.
Podvozok AMG RIDE CONTROL s adaptívnym nastaviteľným tlmením
Podvozok AMG RIDE CONTROL s oceľovými pružinami a adaptívnym nastaviteľným tlmením, ktorý sa vo verzii C 43 4MATIC dodáva sériovo, je kombináciou vyslovene športovej dynamiky jazdy a komfortu pri cestovaní na dlhé vzdialenosti, ktorý je typický pre túto značku. Základom sú predná náprava so špeciálne vyvinutými strmeňmi a nosnými kĺbmi pružinového ramena a zadná náprava, ktorá je rovnako vylepšená elastokinematickými prvkami dimenzovanými na jazdnú dynamiku. Na tomto základe priebežne prispôsobuje adaptívne nastaviteľné tlmenie charakter tlmenia na každom kolese podľa momentálnej potreby – vždy pri zohľadnení predvoleného stupňa nastavenia podvozka, spôsobu jazdenia a vlastností povrchu vozovky. To okrem zlepšenia komfortu pri odvaľovaní a jazdného komfortu zvyšuje aj bezpečnosť jazdy. Na výber sú tri rozličné krivky tlmenia (Komfort, Šport a Šport+).
Trojstupňové parametrické riadenie AMG a sériové riadenie zadnej nápravy
K zvyšovaniu dynamiky a komfortu rovnako prispieva aj rozloženie riadenia modelu C 43 4MATIC. Trojstupňové parametrické riadenie AMG je tak vybavené variabilným prevodom geometrie riadenia, ktorý sa prispôsobuje zvolenému jazdnému programu. Pri vysokej rýchlosti podpora posilňovača riadenia klesá, pri nižšej rýchlosti sa plynulo zvyšuje. Napokon je pri nízkych rýchlostiach, ako aj pri manévrovaní a parkovaní potrebné len porovnateľne menšie úsilie, pri rýchlejšej jazde sa zase zachováva čo najlepšia kontrola nad vozidlom. V nastaveniach podvozka Šport a Šport+ okrem toho vodič prostredníctvom volantu získava výrazne viac informácií o jazdnom stave.
Prostredníctvom nového vozidla Mercedes-AMG C 43 4MATIC sa riadenie zadnej nápravy sériovo dostáva do najpredávanejšieho konštrukčného radu z Affalterbachu. Toto riadenie pracuje s maximálnym uhlom natočenia kolies 2,5 stupňa. Do tohto stupňa sa zadné kolesá pri rýchlostiach do 100 km/h (variabilne podľa nastavenia DYNAMIKY AMG) natáčajú do opačného smeru ako predné kolesá. Dochádza pritom k virtuálnemu skráteniu rázvoru, čo zase vedie k výrazne agilnejšiemu zatáčaniu, menšiemu úsiliu pri práci s riadením a lepšej manévrovateľnosti. Pri odbočovaní alebo parkovaní sa tým napríklad citeľne zmenšuje priemer otáčania. Pri rýchlostiach nad 100 km/h (variabilne podľa nastavenia DYNAMIKY AMG) sa zadné kolesá natáčajú paralelne s prednými kolesami – maximálne do 0,7 stupňa. Toto virtuálne predĺženie rázvoru má pozitívny účinok na jazdnú stabilitu, zabezpečuje rýchlejší nárast bočnej sily pri zmenách smeru jazdy, a tým aj k bezprostrednejšej reakcii vozidla na príkazy riadenia. Reakcia riadenia zadnej nápravy závisí od zvoleného jazdného programu AMG DYNAMIC SELECT.
Športová brzdová sústava AMG a výfuková sústava AMG so športovým zvukom motora
Vynikajúce hodnoty spomalenia a najlepšiu dávkovateľnosť zaručuje športová brzdová sústava AMG so striebornými lakovanými strmeňmi bŕzd a čiernym nápisom AMG. V modeli C 43 4MATIC sú na prednej náprave namontované dierované brzdové kotúče s vnútorným vetraním s rozmermi 370 x 36 milimetrov a 4-piestikové pevné strmene, na zadnej náprave sú namontované kotúče s rozmermi 320 x 24 milimetrov s 1-piestikovými plávajúcimi strmeňmi.
O vhodné akustické pozadie sa stará výfuková sústava AMG so športovým zvukom motora. V závislosti od výberu jazdného programu má zvuk vyvážene decentný až emocionálne športový charakter. Príslušné grafy charakteristiky sú navyše riadené výfukovou klapkou v závislosti od otáčok motora a zaťaženia. Pôžitok cestujúcich pri posluchu je možné ešte viac zvýšiť funkciou zvuku skutočného výkonu AMG. Reálny zvuk motora sa pritom zaznamenáva snímačom vo výfukovej sústave a vedie sa do interiéru, čím vzniká mimoriadne emocionálny zvukový zážitok.
Prvky v exteriéri a interiéri charakteristické pre AMG, ktoré vozidlu dodávajú športovo ušľachtilý vzhľad
Množstvo vonkajších a vnútorných prvkov špecifických pre AMG rovnakým spôsobom zvýrazňuje dynamický aj luxusný charakter modelu C 43 4MATIC. V rámci dizajnu exteriéru k takýmto prvkom patrí obloženie chladiča špecifické pre AMG s vertikálnymi pochrómovanými výstuhami, ako aj spojler predného nárazníka AMG s krídelkami, športovými otvormi na prívod vzduchu a pochrómovaným ozdobným prvkom. Dizajn dotvárajú opticky vhodné bočné obloženia prahov, spojler zadného nárazníka so vzhľadom difúzora, ako aj dve okrúhle zdvojené koncovky výfuku. Model C 43 4MATIC sériovo jazdí na 18-palcových diskoch AMG z ľahkej zliatiny. Na želanie sú k dispozícii kolesá v 19-palcovom a 20-palcovom formáte.
V interiéri sa o mimoriadne športový dojem postarajú aj sedadlá AMG s individuálnym tvarom a poťahmi z imitácie kože ARTICO/mikrovlákna MICROCUT v čiernej farbe s červenými kontrastnými ozdobnými švami a červenými bezpečnostnými pásmi. Na želanie sú na výber poťahy sedadiel z kože a kože napa. To všetko dopĺňa volant AMG Performance v koži napa. Volant je dole sploštený, v oblasti uchopenia perforovaný a je vybavený striebornými hliníkovými radiacimi páčkami. Dve okrúhle tlačidlá AMG na volante umožňujú rýchle a presné ovládanie rôznych funkcií ovplyvňujúcich dynamiku jazdy a jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT. Prístrojová doska a línie bokov sú potiahnuté imitáciou kože ARTICO s červeným ozdobným švom. Športovo-luxusné prostredie dotvárajú športové pedále AMG, podlahové rohože AMG a osvetlené nástupné lišty s nápisom AMG.
Infotainment MBUX obsahuje rôzne ukazovatele a funkcie, ktoré sú špecifické pre AMG. Patria k nim individuálne znázornenia na združenom prístroji, na multimediálnom centrálnom displeji na stredovej konzole orientovanom na výšku a na projekčnom displeji (na želanie). Tieto prvky dopĺňajú tlačidlá jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT s priamym vstupom. Okrem toho je integrovaný aj záznamník dát AMG TRACK PACE, ktorý sa používa na pretekárskej trati. Softvér počas jazdy na pretekárskej trati desaťkrát za sekundu zaznamenáva viac ako 80 parametrov špecifických pre vozidlo, napríklad rýchlosť, zrýchlenie, uhol natočenia kolies a stlačenie brzdového pedála. To všetko dopĺňa zobrazenie časov na kolá a úseky, ako aj dodatočné tréningové a analytické nástroje.
Technické údaje
Mercedes-AMG C 43 4MATIC sedan
Motor | ||
Počet/usporiadanie valcov | 4/R | |
Zdvihový objem | cm³ | 1 991 |
Menovitý výkon | kW/k | 300/408 |
pri otáčkach | 1/min | 6 750 |
Prídavný výkon (zvýšenie výkonu) | kW/k | 10/14 |
Menovitý krútiaci moment | Nm | 500 |
pri otáčkach | 1/min | 5 000 |
Kompresný pomer | 10 | |
Príprava zmesi | kombinované priame vstrekovanie benzínu a vstrekovanie benzínu do nasávacieho potrubia, preplňovanie prostredníctvom elektricky podporovaného turbodúchadla | |
Prenos sily | ||
Pohon | náhon na všetky kolesá s rozdeľovaním momentu s dôrazom na zadnú nápravu (v pomere 31 : 69 percent) | |
Prevodovka | AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (automatická prevodovka s mokrou viackotúčovou rozjazdovou spojkou) | |
Prevodové pomery | ||
1./2./3./4./5./6./7./8./9. prevodový stupeň | 5,35/3,24/2,25/1,64/1,21/1,00/0,87/0,72/0,60 | |
Dozadu | 4.8 | |
Podvozok | ||
Predná náprava | Podvozok so systémom AMG RIDE CONTROL s hliníkovým zavesením s dvomi priečnymi ramenami, podperou rozjadového a brzdného momentu, odľahčenými skrutkovými pružinami a stabilizátorom, ako aj adaptívne nastaviteľným tlmením | |
Zadná náprava | Podvozok so systémom AMG RIDE CONTROL s hliníkovým zavesením s dvomi priečnymi ramenami, podperou rozjadového a brzdného momentu, odľahčenými skrutkovými pružinami a stabilizátorom, ako aj adaptívne nastaviteľným tlmením | |
Brzdová sústava | Hydraulická dvojokruhová brzdová sústava; vpredu 370-milimetrové brzdové kotúče s vnútorným vetraním a dierované, 6-piestikové hliníkové pevné strmene; vzadu 320-milimetrové brzdové kotúče s vnútorným vetraním a dierované, 1-piestikový hliníkový plávajúci strmeň; elektrická parkovacia brzda, ABS, asistent brzdenia, 3-stupňový systém ESP® | |
Riadenie | Elektromechanické parametrické servoriadenie s ozubenou tyčou, variabilným prevodom (12,8:1 pri nulovej polohe) a variabilným posilňovačom riadenia | |
Disky | vpredu: 8,0 J x 18; vzadu: 8,0 J x 18 | |
Pneumatiky | vpredu: 245/45 ZR 18; vzadu: 245/45 ZR 18 | |
Rozmery a hmotnosti | ||
Rázvor | mm | 2 865 |
Rozchod kolies vpredu/vzadu | mm | 1 591/1 602 |
Dĺžka/šírka/výška | mm | 4 791/1 824/1 450 |
Priemer otáčania | m | 11.98 |
Objem batožinového priestoru | l | 455 |
Prevádzková hmotnosť podľa ES | kg | 1 765 |
Nosnosť | kg | 515 |
Objem palivovej nádrže/z toho rezerva | l | 50/7 |
Jazdné výkony, spotreba, emisie | ||
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | sek. | 4,6 |
Maximálna rýchlosť | km/h | 250 (elektronické obmedzená; 265 km/h s voliteľnou možnosťou zvýšenia Vmax) |
Kombinovaná spotreba paliva | l/100 km | 9,1-8,7[1] |
Kombinované emisie CO₂ | g/km | 206 – 196 |
Mercedes-AMG C 43 4MATIC kombi
Motor | ||
Počet/usporiadanie valcov | 4/R | |
Zdvihový objem | cm³ | 1 991 |
Menovitý výkon | kW/k | 300/408 |
pri otáčkach | 1/min | 6 750 |
Prídavný výkon (zvýšenie výkonu) | kW/k | 10/14 |
Menovitý krútiaci moment | Nm | 500 |
pri otáčkach | 1/min | 5 000 |
Kompresný pomer | 10 | |
Príprava zmesi | kombinované priame vstrekovanie benzínu a vstrekovanie benzínu do nasávacieho potrubia, preplňovanie prostredníctvom elektricky podporovaného turbodúchadla | |
Prenos sily | ||
Pohon | náhon na všetky kolesá s rozdeľovaním momentu s dôrazom na zadnú nápravu (v pomere 31 : 69 percent) | |
Prevodovka | AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (automatická prevodovka s mokrou viackotúčovou rozjazdovou spojkou) | |
Prevodové pomery | ||
1./2./3./4./5./6./7./8./9. prevodový stupeň | 5,35/3,24/2,25/1,64/1,21/1,00/0,87/0,72/0,60 | |
Dozadu | 4.8 | |
Podvozok | ||
Predná náprava | Podvozok so systémom AMG RIDE CONTROL s hliníkovým zavesením s dvomi priečnymi ramenami, podperou rozjadového a brzdného momentu, odľahčenými skrutkovými pružinami a stabilizátorom, ako aj adaptívne nastaviteľným tlmením | |
Zadná náprava | Podvozok so systémom AMG RIDE CONTROL s hliníkovým zavesením s dvomi priečnymi ramenami, podperou rozjadového a brzdného momentu, odľahčenými skrutkovými pružinami a stabilizátorom, ako aj adaptívne nastaviteľným tlmením | |
Brzdová sústava | Hydraulická dvojokruhová brzdová sústava; vpredu 370-milimetrové brzdové kotúče s vnútorným vetraním a dierované, 6-piestikové hliníkové pevné strmene; vzadu 320-milimetrové brzdové kotúče s vnútorným vetraním a dierované, 1-piestikový hliníkový plávajúci strmeň; elektrická parkovacia brzda, ABS, asistent brzdenia, 3-stupňový systém ESP® | |
Riadenie | Elektromechanické parametrické servoriadenie s ozubenou tyčou, variabilným prevodom (12,8:1 pri nulovej polohe) a variabilným posilňovačom riadenia | |
Disky | vpredu: 8,0 J x 18; vzadu: 8,0 J x 18 | |
Pneumatiky | vpredu: 245/45 ZR 18; vzadu: 245/45 ZR 18 | |
Rozmery a hmotnosti | ||
Rázvor | mm | 2 865 |
Rozchod kolies vpredu/vzadu | mm | 1 591/1 602 |
Dĺžka/šírka/výška | mm | 4 791/1 824/1 466 |
Priemer otáčania | m | 11.98 |
Objem batožinového priestoru | l | 490 – 1 510 |
Prevádzková hmotnosť podľa ES | kg | 1 810 |
Nosnosť | kg | 515 |
Objem palivovej nádrže/z toho rezerva | l | 50/7 |
Jazdné výkony, spotreba, emisie | ||
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | sek. | 4.7 |
Maximálna rýchlosť | km/h | 250 (elektronicky obmedzená, na želanie 265 km/h) |
Kombinovaná spotreba paliva | l/100 km | 9,2-8,8[1] |
Kombinované emisie CO₂ | g/km | 209 – 199 |
[1] Uvedené hodnoty sú Hodnoty CO2 zistené podľa skúšobného postupu WLTP v zmysle čl. 2 bodu 3 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt.