Affalterbach/Brooklands. Značka Mercedes-AMG predstavila v rámci festivalu Goodwood Festival of Speed najnovšieho člena rodiny AMG GT: Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+ (predbežné údaje: kombinovaná energetická spotreba: 14,1 l/100 km | kombinované emisie CO2: 319 g/km)[1] je určený pre automobilových nadšencov, ktorí vyhľadávajú mimoriadnu jazdnú dynamiku. Agilné reakcie na jazdné pokyny a celkový výkon pritom ponúkajú ešte športovejší jazdný zážitok, ktorý možno obzvlášť pocítiť aj pri príležitostnom jazdení na pretekárskej trati. Vyšší výkon, vylepšená aerodynamika s ešte viac zníženým vztlakom a výkonnejším chladením prispievajú k zvýšenej dynamike jazdy a rýchlejším časom na pretekárskom okruhu.
- Zvýšenie výkonu: výkon 450 kW (612 k) 4,0-litrového motora V8 biturbo sa stará o dynamický prejav
- Optimalizovaná aerodynamika: špecifické diely karosérie ešte viac znižujú vztlak
- Zlepšené chladenie: zvýšený odvod tepla vďaka prídavným otvorom na prívod vzduchu a aktívnym chladiacim prvkom
Fotogaléria
(4961x3309px, 4.39 MB)
(4961x3309px, 4.63 MB)
(4961x3309px, 4.98 MB)
(4961x3309px, 5.07 MB)
(4961x3309px, 5.23 MB)
(4961x3309px, 5.22 MB)
(4961x3309px, 5.16 MB)
(4961x3309px, 5.54 MB)
(4961x3309px, 6.08 MB)
(4961x3309px, 5.81 MB)
(4961x3309px, 6 MB)
(4961x3309px, 6.05 MB)
(4961x3309px, 6.25 MB)
(4961x3309px, 6.38 MB)
(4961x3309px, 6.45 MB)
(4961x3309px, 6.52 MB)
(4961x3309px, 6.64 MB)
(4961x3309px, 6.56 MB)
(4961x3309px, 6.56 MB)
(4961x3309px, 6.9 MB)
(4961x3309px, 7.54 MB)
(4961x3309px, 7.6 MB)
(4961x3309px, 7.73 MB)
(4961x3309px, 7.88 MB)
(4961x3309px, 7.23 MB)
(4961x3309px, 7.2 MB)
(4961x3309px, 7.23 MB)
(4961x3309px, 6.92 MB)
(4961x3309px, 6.87 MB)
(4961x3309px, 6.6 MB)
(4961x3309px, 6.4 MB)
(4961x3308px, 6.03 MB)
(4961x3309px, 5.93 MB)
(6000x4000px, 5.78 MB)
(4961x3309px, 6 MB)
(4961x3309px, 5.81 MB)
(6000x4000px, 5.75 MB)
(6000x4000px, 5.59 MB)
(4961x3309px, 5.33 MB)
(6000x4000px, 5.06 MB)
(6000x4000px, 4.98 MB)
(6000x4000px, 4.7 MB)
(4961x3309px, 4.95 MB)
(6000x4000px, 4.59 MB)
(4961x3309px, 4.67 MB)
Nový model zároveň ponúka rovnaké výhody ako ďalší členovia rodiny AMG GT. Na základe jasnej požiadavky zákazníkov po zlepšenej praktickosti pri každodennom používaní umožňuje AMG GT v druhej generácii v porovnaní s predchádzajúcim konštrukčným radom veľkorysý pocit z priestoru a dobrý výhľad na okolie vozidla. Okrem toho sa na želanie dodáva s konfiguráciou sedadiel 2 + 2. High-tech komponenty ako podvozok so systémom AMG ACTIVE RIDE CONTROL s aktívnou stabilizáciou nakláňania, sériové riadenie zadnej nápravy a aktívna aerodynamika navyše dodávajú jazdným vlastnostiam ešte ostrejší ráz. Športové kupé okrem toho prenáša svoj výkon na vozovku s plnovariabilným náhonom na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+.
Lepšie jazdné výkony a optimalizované jazdné vlastnosti na pretekárskych tratiach
Štvorlitrový motor AMG V8 biturbo na vývojovej úrovni s výkonom 450 kW (612 k) zabezpečuje suverénny náhon. Dosahuje o 20 kW (27 k) vyšší výkon ako model AMG GT 63. Maximálny krútiaci moment zvýšili odborníci na motory z Affalterbachu o 50 Nm na 850 Nm pre ešte dynamickejšie zrýchlenie. Toto zvýšenie výkonu umožnila úprava riadiaceho prístroja motora. Model AMG GT 63 PRO presvedčí celkovým výkonom, najmä pri vyšších rýchlostiach. Z 0 na 200 km/h zrýchli model AMG GT 63 PRO len za 10,9 sekundy (o 0,5 sekundy rýchlejšie ako model AMG GT 63). Maximálna rýchlosť dosahuje 317 km/h.
Výrazne rozšírená chladiaca sústava
Na to, aby sa hnacie ústrojenstvo neprehrialo ani pri zvýšenom zaťažení, posilnili odborníci na AMG GT vysokoteplotný aj nízkoteplotný okruh chladenia. V ľavom aj pravom prednom podbehu kolesa sú teraz umiestnené po dva chladiče. Vďaka nim sa zvyšuje chladiaci výkon hnacieho ústrojenstva, a tým aj celkový výkon vozidla na pretekárskej trati.
Nadstavené chladiče diferenciálov na prednej a zadnej náprave, ako aj chladiče rozdeľovacej prevodovky plnovariabilného náhonu na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ sú teraz aktívne chladené. Pomocou elektricky poháňaných čerpadiel vody cirkuluje chladiace médium v príslušných okruhoch chladenia, vďaka čomu môže optimálne odvádzať zvýšené teplo, ktoré môže vznikať pri jazdení na pretekárskej trati, prostredníctvom nadstavených chladičov.
Nová geometria rozvádzacích lopatiek na spodku karosérie a prepracované krycie plechy bŕzd okrem toho privádzajú k brzdám viac vzduchu. Tým sa zvyšuje odolnosť a zabraňuje príliš vysokým teplotám bŕzd.
Lepšie aerodynamické vlastnosti
Aj vyladenie aerodynamiky zvyšuje celkový výkon v súvislosti s pozdĺžnou a priečnou dynamikou. Odborníci na aerodynamiku a jazdnú dynamiku v tejto oblasti úzko spolupracovali. Novonavrhnutý spojler predného nárazníka je teraz ešte dominantnejší. Ďalšie prvky vedenia vzduchu z pohľadových uhlíkových vlákien sú integrované okolo zväčšených bočných vstupov vzduchu. Aktívny aerodynamický profil na spodku karosérie, aktívny systém regulácie vzduchu AIRPANEL na spojleri predného nárazníka a aerodynamický balík s pevným zadným krídlom na zadných výklopných dverách takisto patria k sériovej výbave. Na prednej náprave sa vztlak znižuje o viac ako 30 kilogramov. Tak budú reakcie pri zatáčaní ešte presnejšie. Okrem toho má vozidlo AMG GT 63 PRO na spodku ďalšie prvky vedenia vzduchu podobné tým vo vozidle Mercedes-AMG ONE. Tieto plutvy, ktoré sa vždy nachádzajú vo výške prednej a zadnej nápravy, zrýchľujú prúdenie vzduchu na spodku karosérie. Všetky opatrenia sú navzájom zosúladené a zakomponované do koncepcie zadného krídla, vďaka čomu sa na zadnej náprave zvýši prítlak o cca 15 kilogramov.
Odolné keramické brzdy, 21-palcové kované disky a pohárové pneumatiky bez príplatku
Keramická vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava AMG so 6-piestikovými pevnými strmeňmi vpredu a 1-piestikovými plávajúcimi strmeňmi vzadu, ktorá je súčasťou sériovej výbavy, je na prednej náprave vybavená 420-milimetrovými brzdovými kotúčmi. Sú to momentálne najväčšie keramické brzdové kotúče, ktoré Mercedes-AMG dodáva v rámci sériovej výbavy. Podobne ako v motoristickom športe sú zadné strany výkonných brzdových doštičiek vyrobené z ľahkého a veľmi pevného titánu. Brzdová sústava znižuje hmotnosť a redukuje neodpruženú hmotnosť. Ďalšími výhodami sú ešte vyššia odolnosť a neznižovanie brzdného účinku pri vysokej záťaži (tzv. efekt vädnutia bŕzd) – garancia rýchlych kôl. Brzdová sústava boduje aj vysokou životnosťou a spontánnou odozvou. Aj pri každodennom jazdení v uliciach je to výrazný faktor pre vysokú bezpečnosť.
Ľahké 21-palcové kované disky AMG Performance s dizajnom krížových lúčov sú exkluzívne nalakované matným lakom vo farbe himalájska sivá. V rámci sériovej výbavy ich zdobia pneumatiky Michelin Pilot Sport 5. Na želanie sú bez príplatku k dispozícii pohárové pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2R. Predné rozmery sú 295/30 ZR 21 a zadné 305/30 ZR 21.
Atmosféra motoristického športu pre exteriér aj interiér
Sériový exteriérový balík uhlíkových vlákien AMG s predným rozdeľovačom prúdenia, ozdobnými lištami v bočnom obložení prahov, difúzorom a zadným krídlom s kvalitne spracovanými pohľadovými uhlíkovými vláknami zdôrazňuje blízkosť k motoristickému športu. Načierno nalakované strmene bŕzd, sedadlá AMG Performance s výrazným bočným vedením a volant AMG Performance v koži napa/mikrovlákne MICROCUT sú takisto súčasťou sériovej výbavy.
Prehľad údajov
Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+ | ||
Motor | Osemvalcový vidlicový motor s priamym vstrekovaním a preplňovaním dvomi turbodúchadlami | |
Zdvihový objem | cm3 | 3 982 |
Menovitý výkon | kW/k | 450/612 |
pri | ot./min | 5 500 – 6 500 |
Menovitý krútiaci moment | Nm | 850 |
pri | ot./min | 2 350 – 5 000 |
Náhon | Plnovariabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ | |
Prevodovka | AMG SPEEDSHIFT MCT 9G | |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | s | 3,2 |
Maximálna rýchlosť | km/h | 317 |
Kombinovaná energetická spotreba [2] | l/100 km | 14,1 |
Kombinované emisie CO2 [2] | g/km | 319 |
[1] Údaje sú predbežné a boli interne zistené v súlade s certifikačnou metódou Skúšobný postup WLTP. Typové schválenie ES ani potvrdenie o zhode s úradnými hodnotami ešte nie sú k dispozícii. Medzi uvedenými údajmi a úradnými hodnotami sa môžu vyskytnúť odchýlky.
[2] Údaje sú predbežné a boli interne zistené v súlade s certifikačnou metódou Skúšobný postup WLTP. Typové schválenie ES ani potvrdenie o zhode s úradnými hodnotami ešte nie sú k dispozícii. Medzi uvedenými údajmi a úradnými hodnotami sa môžu vyskytnúť odchýlky.