Stuttgart. Krátko po uvedení novej generácie Triedy C, prichádzajú do ponuky aj hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete C 300 e (kombinovaná spotreba paliva, vážená: 0,8 – 0,6 l/100 km; kombinované emisie CO₂, vážená: 17 – 13 g/km; kombinovaná spotreba energie, vážená: 23,3 – 20,8 kWh/100 km)[1] a C 300 e kombi (kombinovaná spotreba paliva, vážená: 0,8 – 0,6 l/100 km; kombinované emisie CO₂, vážené: 19 – 14 g/km; kombinovaná spotreba energie, vážená: 24,1-21,6 kWh/100 km)[1]. Regulácia úrovne pomocou vzduchového pruženia vzadu je štandardom pre oba modely. Nasledovať budú dieselové hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete.
Vzhľadom na elektrický dojazd, ktorý sa zvýšil na viac ako 100 kilometrov, a výkon elektrického pohonu 95 kW (129 k), je možné každodenné cesty z veľkej časti absolvovať čisto elektricky bez použitia spaľovacieho motora. Ide o vysokomoderný štvorvalcový motor M 254 v dvojlitrovom variante. Vďaka rekuperácii dochádza k rekuperácii kinetickej energie pri spomaľovaní alebo zjazde z kopca. Výkon rekuperácie je viac ako 100 kW.
Inteligentná prevádzková stratégia založená na trase poskytuje elektrický režim jazdy pre najzmysluplnejšie úseky trasy. Okrem iného zohľadňuje navigačné údaje, topografiu, rýchlostné limity a dopravné podmienky na celej plánovanej trase. Ten kto chce výkon rekuperácie ovplyvniť sám, môže si ho zvoliť spomedzi troch stupňov vo všetkých jazdných programoch okrem režimu SPORT pomocou pádiel pod volantom. Napríklad v programe D- vodič zažije „pocit ovládania vozidla jedným pedálom“: ak zloží nohu z plynového pedála, vozidlo začne spomaľovať čisto elektricky tak rázne, že hydraulickú nožnú brzdu často nemusí vôbec použiť. Prevádzková stratégia komunikuje so snímačmi asistenčných systémov a efektívne tak podporuje vodiča v mnohých jazdných situáciách.
V porovnaní s predchodcom prináša usporiadanie akumulátora vo vozidle výhody v každodennom živote: v batožinovom priestore sa už nenachádza žiaden schod a zároveň je k dispozícii možnosť zväčšenia ložného priestoru. Obzvlášť zreteľný je pokrok, ktorý sa podaril dosiahnuť v prípade verzie kombi: dĺžka dna batožinového priestoru narástla o 63 mm na 1 043 mm. Vysoké debny s nápojmi možno bez problémov uložiť pod kazety plata a siete ložného priestoru. Objem batožinového priestoru narástol oproti predchodcovi o 45 litrov na 360 litrov, po sklopení zadných sedadiel sa do kombi zmestí dokonca 1 375 litrov (plus 40 litrov).
Prehľad modelov:
C 300 e sedan | C 300 e kombi | ||
Zdvihový objem | cm³ | 1.999 | 1.999 |
Menovitý výkon spaľovacieho motora | kW/k | 150/204 | 150/204 |
pri otáčkach | 1/min | 6100 | 6100 |
Menovitý krútiaci moment spaľovacieho motora | Nm | 320 | 320 |
pri otáčkach | 1/min | 2 000-4 000 | |
Menovitý výkon elektromotora | kW/k | 95/129 | 95/129 |
Menovitý krútiaci momoent elektromotora | Nm | 440 | 440 |
pri otáčkach | 1/min | 2100 | 2100 |
Systémový výkon | kW/k | 230/313 | 230/313 |
Systémový krútiaci moment | Nm | 550 | 550 |
Maximálna rýchlosť | km/h | 245 | 240 |
Maximálna rýchlosť elektrický režim | km/h | 140 | 140 |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | s | 6.1 | 6.2 |
Kombinovaná spotreba paliva, vážená (WLTP)[1] | l/100 km | 0,8-0,6 | 0,8-0,6 |
Kombinované emisie CO₂, vážené(WLTP)[1] | g/km | 17-13 | 19-14 |
Kombinovaná spotreba paliva elektrickej energie, vážená (WLTP)[1] | kWh/100 km | 23,3-20,8 | 24,1-21,6 |
Dojazd v elektrickom režime (EAER komb.) (WLTP)[1] | km | 99-111 | 95-107 |
[1] Uvedené hodnoty sú hodnoty CO2 zistené podľa skúšobného postupu WLTP v zmysle čl. 2 bodu 3 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt.