Stuttgart. Divízia Mercedes Benz Vans si v posledných rokoch posilnila svoju pozíciu etablovaním vlastnej kompaktnej rodiny obytných automobilov Marco Polo na trhu s obytnými automobilmi a taktiež celosvetovo ako úspešný dodávateľ základných vozidiel pre výrobcov obytných automobilov – a to naprieč celým portfóliom vanov. Teraz značka s hviezdou podniká ďalší krok a približuje sa aktuálnej téme budúcnosti – a to téme budúcnosti elektrickej, a teda aj budúcnosti lokálne bez emisií v odvetví obytných automobilov. Ústrednú rolu spočiatku zohráva výmena informácií s koncovými zákazníkmi a odborníkmi z odvetvia, ako aj spolupráca s inými výrobcami. Jedno z prvých elektrických obytných vozidiel pripravené pre trh je založené na akumulátorovom elektrickom vozidle EQV. Prestavba pochádza od švajčiarskej firmy Sortimo Walter Rüegg AG a je už dostupná v rámci obchodu s dvoma faktúrami a zahŕňa okrem iného výsuvnú strechu, spaciu jednotku vzadu a kuchynský modul v batožinovom priestore.
Klaus Rehkugler, vedúci predaja a marketingu divízie Mercedes Benz Vans: „Trh s obytnými automobilmi má pre divíziu Mercedes-Benz Vans strategický význam. Chceme tu ďalej rásť a zaujať pozíciu priekopníka v oblasti inovácií a trvalej udržateľnosti. Máme v tom jasno: budúcnosť je elektrická, a to aj v odvetví obytných automobilov!“
S EQV k pôžitkom Vanlife lokálne bez emisií
Divízia Mercedes-Benz Vans svoje najvyššie ambície v oblasti elektrickej mobility pevne zakotvila do svojej stratégie a konzekventne elektrifikuje všetky konštrukčné rady. K portfóliu, ktoré je už dostupné na trhu, patrí okrem iného aj vozidlo EQV – akumulátorová elektrická alternatíva stredne veľkého vanu Triedy V. Vozidlo EQV je k dispozícii s dvoma rozličnými verziami akumulátora: EQV 300 s 90 kWh akumulátorom a dojazdom podľa WLTP[1,2] 355 – 357 km (WLTP: kombinovaná spotreba elektriny: 28,2 – 28,0 kWh/100 km; kombinované emisie CO(sub: 2): 0 g/km)[1], ako aj EQV 250 s 60 kWh akumulátorom a dojazdom podľa WLTP[1,2] 231 – 232 km (NEDC: kombinovaná spotreba elektriny: 28,1 – 28,0 kWh/100 km; kombinované emisie CO(sub: 2): 0 g/km)[1]. Oba modely sú dostupné v dvoch dĺžkach (dlhý s 5 140 cm alebo extra dlhý s 5 370 cm). Na rýchlonabíjacom stojane sa EQV 300 nabije napríklad za cca 45 minút z 10 na 80 %[3]. Okrem toho je vozidlo EQV zapojené do ekosystému elektrickej mobility pozostávajúceho z inteligentnej navigácie s aktívnym manažmentom dojazdu a službami a aplikáciami založenými na cloude. Ako centrálna riadiaca jednotka slúži systém infotainmentu MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz). Vďaka týmto kvalitám ponúka široké spektrum používania pre najrozličnejšie potreby zákazníkov, a to lokálne bez emisií – okrem toho najnovšie aj pre ľudí so životným štýlom Vanlife, ako prezentuje spoločnosť Sortimo Walter Rüegg AG spolu s Mercedes Benz Vans.
Koncepcia prestavby od spoločnosti Sortimo so solárnymi modulmi pre dodatočnú trvalú udržateľnosť a sebestačnosť
Koncepcia prestavby od spoločnosti Sortimo je modulárna[4]. Kto si zvolí všetky možnosti, získa výsuvnú strechu so stropnou posteľou, ako aj multifunkčný box so spacou a kuchynskou jednotkou. Tá má svoje miesto v batožinovom priestore vozidla. Kuchynská jednotka využíva systém zásuviek a okrem iného zahŕňa možnosť na umývanie riadu, dve vyberateľné plynové varné dosky, chladiaci box, ako aj zásuvky na príbor, kuchynské príslušenstvo a zásoby. Nad kuchynskou jednotkou je zabudovaný systém na spanie. Ten možno v niekoľkých krokoch rozložiť na plochu na ležanie, ktorá je presne prispôsobená šírke vozidla EQV. V zloženom stave možno využívať zadné sedadlá neobmedzene. Osobitosť kempingových modulov tkvie v ich odľahčenej konštrukcii. To sa obzvlášť vyplatí využiť v elektrickom transportéri, pretože každý ušetrený kilogram znamená dlhší dojazd. Aj oba solárne panely s celkovým výkonom cca 400 W, ktoré spoločnosť Sortimo zabuduje na želanie, sú preto mimoriadne ľahké a postarajú sa o prídavnú sebestačnosť. Nabíjajú tak štartovací, ako aj prídavný akumulátor určený na kempingovú prevádzku. Ďalšie prvky výbavy okrem iného zahŕňajú: stmavené zadné sklá, osvetlenie interiéru vzadu, vrátane integrovaných prípojok USB, ako aj otočné sedadlá vodiča a spolujazdca.
Navyše s trojmiestnou lavicou/lavicou na sedenie a ležanie, ktorá sa dodáva na želanie, spĺňa vozidlo EQV už od výroby základné požiadavky na kempovanie.
[1] Dojazd bol zistený na základe nariadenia 2017/1151/EÚ.
[2] Skutočný dojazd závisí od individuálneho spôsobu jazdenia, dopravnej situácie, vonkajšej teploty, používania klimatizácie/kúrenia atď. a môže sa prípadne líšiť.
[3] Minimálny čas nabíjania z 10 na 80 % za optimálnych podmienok na nabíjacej stanici s jednosmerným prúdom a napájacím napätím 400 V, elektrickým prúdom 300 A; čas nabíjania sa môže líšiť v závislosti od rôznych faktorov, ako napríklad teploty okolia, teploty akumulátora a využívania prídavných vedľajších spotrebičov, ako je kúrenie.
[4] Obsahy ku koncepcii prestavby poskytol výrobca nadstavby. Spoločnosť Mercedes-Benz AG a jej koncernové podniky nepreberajú žiadnu záruku alebo garanciu za obsahy, ktoré poskytol výlučne výrobca nadstavby.