Affalterbach.  Nový model CLE 53 4MATIC+ kupé (kombinovaná spotreba paliva: 9,7 – 9,3 l/100 km, kombinované emisie CO2: 220 – 212 g/km)[1] posilňuje portfólio produktov značky Mercedes-AMG a nanovo definuje vstup do segmentu vysokovýkonných kupé. Športovo-elegantné dvojdverové vozidlo spája to najlepšie z dvoch svetov: agilnosť a športové vlastnosti Triedy C s priestrannosťou a statusom Triedy E. Radový šesťvalcový motor s objemom 3,0 litra, s dvojitým preplňovaním prostredníctvom turbodúchadla a s elektrickým prídavným kompresorom bol dôkladne modifikovaný a teraz dosahuje výkon 330 kW (449 k). Poskytuje maximálny krútiaci moment 560 Nm (pri zvýšenom tlaku plnenia 600 Nm počas 12 sekúnd). Integrovaný štartovací generátor poskytuje krátkodobo prídavný výkon 17 kW (23 k) a krútiaci moment 205 Nm. Okrem toho napája 48-voltový elektrický systém. K ďalším technickým prvkom nového modelu patrí 9-stupňová prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G a plnovariabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+.


Fotogaléria

(4961x3309px, 6.72 MB)

(4961x3309px, 7.23 MB)

(4961x3309px, 9.15 MB)

(4961x2790px, 9.45 MB)

(4961x3309px, 9.75 MB)

(4961x3309px, 9.93 MB)

(4961x3307px, 10.43 MB)

(4961x3307px, 10.12 MB)

(4961x3309px, 10.42 MB)

(4961x3309px, 10.63 MB)

(4961x3309px, 10.77 MB)

(4961x3307px, 10.71 MB)

(4961x3309px, 11.17 MB)

(4961x3309px, 11.33 MB)

(4961x3309px, 11.68 MB)

(4961x3309px, 11.77 MB)

(4961x3307px, 12.84 MB)

(4961x3307px, 14.4 MB)

(4961x3309px, 14.36 MB)

  • Systém MBUX najnovšej generácie s funkciami a zobrazeniami špecifickými pre AMG
  • Mierne hybridný šesťvalcový radový motor s dvojitým preplňovaním a štartovacím generátorom
  • Plnovariabilný náhon na všetky kolesá a aktívne riadenie zadnej nápravy

 

Typickým rozpoznávacím znakom kupé je dlhá, do rámu prednej časti vozidla vsadená kapota s dvoma mohutnými prelismi. Na ňu nadväzuje aj výrazne naklonené čelné sklo a pretiahnutá strecha, ktorá sa smerom dozadu plynulo zvažuje. Bezpečnostná bunka priestoru pre cestujúcich, ktorá je posunutá ďaleko dozadu, prechádza cez výrazne naklonené zadné sklo k športovej, krátkej zadnej časti.

Pozvoľna dopredu naklonená predná časť („žraločí nos“) v súhre s presne vytvarovanou kapotou motora sa stará o športový a zároveň elegantný vzhľad. Obloženie chladiča v tvare písmena A, ktoré je špecifické pre AMG, ako aj ploché, ostro vykrojené svetlomety DIGITAL LIGHT pôsobia mimoriadne dynamickým dojmom. Sú vybavené elipsami denného osvetlenia a modrým podsvietením spodku svetlometov, čo zvýrazňuje dynamický vzhľad. Na želanie sú tieto svetlomety k dispozícii aj s funkciou projekcie.

Výrazne tvarovaný spojler predného nárazníka je v strednej časti zvýšený do tvaru písmena A (výstuha v tvare A). Tento dizajn vytvára veľký dolný otvor na prívod vzduchu s cieľom dosiahnuť vysoký prietok vzduchu. Platí to aj pre vonkajšie otvory na prívod vzduchu s dvoma priečnymi lamelami.

Štruktúru pri pohľade zboku vytvára výrazne tvarovaná hrana. Rozšírené predné a zadné blatníky, široký rozchod kolies (vpredu plus 58 milimetrov, vzadu plus 75 milimetrov v porovnaní s modelom Mercedes-Benz) a 19-palcové kolesá dodávajú novému kupé AMG mohutný vzhľad. Na želanie sú k dispozícii aj 20-palcové kolesá.

Svalnatá zadná časť vozidla je typická splývavými plochami, plynulými prechodmi a dvojdielnymi svietidlami s LED s vnútorným dizajnom s trojrozmerným stvárnením. Zadné svietidlá sú vzájomne spojené tmavočerveným dizajnovým prvkom. To zdôrazňuje šírku zadnej časti vozidla. Podstatnými prvkami sú okrúhle dvojité koncovky výfuku, ktoré sú harmonicky integrované do spojlera zadného nárazníka. Jeho konštrukčné riešenie v bočnej časti za podbehmi kolies zlepšuje aerodynamiku: vzduch lepšie obteká podbehy kolies. Odtrhová hrana na veku batožinového priestoru je nalakovaná vo farbe karosérie, v rámci voliteľného vizuálneho balíka AMG sa však dodáva aj v čiernej farbe.

Voliteľný vizuálny balík AMG dodáva vozidlu ešte športovejší nádych. Zahŕňa prídavné krídelká na spojleroch predného aj zadného nárazníka, výraznejšiu odtrhovú hranu na veku batožinového priestoru a dosku difúzora medzi koncovkami výfuku. Na ďalšie individuálne prispôsobenie vozidla sú k dispozícii dva balíky AMG Night a dva balíky uhlíkových vlákien AMG.

 

Interiér so špecifickou výbavou aj ukazovateľmi

Interiér privíta cestujúcich originálnou výbavou AMG, exkluzívnymi materiálmi a najnovšou generáciou infotainmentu MBUX. Pozornosť upútajú voľne stojaci 12,3-palcový plne digitálny displej vodiča, 11,9-palcový centrálny displej orientovaný smerom k vodičovi s užívateľsky vhodnou orientáciou na výšku a dynamické aktívne náladové osvetlenie so 64 farbami, ktoré pokračuje od stredovej konzoly až pod krajné ventilačné dýzy. Na dverách sa jeden svetelný pás tiahne pozdĺž obrysov lakťovej opierky a línie boku až do oblasti zadných sedadiel.

Ďalším výrazným prvkom výbavy sú integrálne sedadlá s imitáciou kože ARTICO/čiernym mikrovláknomMICROCUT s grafickým stvárnením špecifickým pre AMG a červenými kontrastnými ozdobnými švami. Tieto sedadlá spájajú športový charakter s výraznou bočnou oporou. Ďalšími znakmi interiéru sú červené bezpečnostné pásy a lesklé ozdobné prvky  . Na želanie je k dispozícii veľa variantov čalúnenia z kože a kože napa. V prípade kože napa je na predných opierkach hlavy  vyrazený erb AMG.

Na želanie sú k dispozícii sedadlá AMG Performance. Vyznačujú sa najmä výraznejšími bočnicami, ktoré poskytujú ešte lepšiu bočnú oporu. Vertikálne otvory predstavujú vizuálne zaujímavé prvky, zároveň však znižujú hmotnosť a umožňujú lepšie odvetrávanie chrbta. Pri vybavení interiéru kožou napa sú sedadlá navyše zvýraznené aj kontrastnou farbou.

 

Volant AMG Performance s dizajnom zdvojených ramien

Sériovo dodávaný volant AMG Performance s dizajnom zdvojených ramien, so sploštenou dolnou časťou a plynule integrovanými ovládacími plochami  ponúka vysokú mieru využiteľnosti pri každodennom používaní. Okrúhle tlačidlá AMG na volante zaujmú brilantnými displejmi a intuitívnou logikou ovládania. Prostredníctvom nich možno ovládať dôležité jazdné funkcie a všetky jazdné programy.

V prípade displeja vodiča môže zákazník prepínať medzi štýlmi zobrazovania Klasický, Športový a Superšportový, ktorý je exkluzívny pre modely AMG. Obzvlášť pôsobivý je najmä režim Superšportový s centrálnym okrúhlym otáčkomerom a horizontálnymi ukazovateľmi zobrazenými v perspektíve, ktoré sa nachádzajú vľavo a vpravo od otáčkomera a vytvárajú priestorový dojem. Prostredníctvom ponuky AMG môže vodič vyvolať rôzne špeciálne zobrazenia ako údaje o motore, indikáciu prevodového stupňa, zahrievanie, setup, akcelometer a RACETIMER. Aj centrálny displej zdôrazňuje dynamickú orientáciu individuálnymi zobrazeniami AMG, napríklad vizualizáciou jazdných programov alebo telemetrických údajov.

 

Radový šesťvalcový motor s integrovaným štartovacím generátorom a elektrickým prídavným kompresorom

Nový model CLE 53 4MATIC+ využíva výrazne vylepšenú verziu 3,0-litrového radového šesťvalcového turbomotora M 256. Táto verzia vysokovýkonného agregátu, teraz označovaná ako M 256M, zaujme najmä optimalizovanými spaľovacími priestormi s prepracovanými nasávacími a výfukovými kanálmi, novými piestnymi krúžkami, optimalizovaným vstrekovaním a novým turbodúchadlom. V spojení s tiež novým elektrickým prídavným kompresorom (eZV) ponúka zvýšenie plniaceho tlaku o 0,4 baru na terajšiu hodnotu 1,5 baru. Vďaka tomu sa dosahuje vyšší krútiaci moment, ktorý pri nepretržitej prevádzke dosahuje hodnotu 560 Nm, zatiaľ čo v režime so zvýšeným tlakom dosiahne na 12 sekúnd hodnotu 600 Nm.

Dôležitejší ako absolútna hodnota krútiaceho momentu je však zlepšený nástup krútiaceho momentu a modifikovaná odozva motora. Dôvodom je prepracovaný elektrický prídavný kompresor. Ten teraz dokáže pracovať takmer nepretržite aj počas dlhšieho časového obdobia. Pre vodiča je to citeľné najmä v rozsahu stredných otáčok motora. Vďaka tomu bolo možné navrhnúť väčšie turbodúchadlo, ktoré umožní dosahovať vyšší špičkový výkon.

Zákazníci zároveň profitujú z vyššej efektívnosti agregátu, ktorej výrazné zlepšenie sa podarilo dosiahnuť najmä pri prevádzke s plným zaťažením. K efektívnosti prispieva aj nový integrovaný štartovací generátor (ISG) druhej generácie. Ten je teraz integrovaný do zvonu prevodovky. Je hlavnou súčasťou 48-voltového elektrického systému a funguje nielen ako elektrický generátor, ale preberá aj hybridné funkcie. K týmto funkciám patrí krátkodobé zvýšenie výkonu o 17 kW a krútiaceho momentu o 205 Nm, rekuperácia, posunutie bodu ťahu, kĺzanie a takmer nepozorovateľné opakované naštartovanie motora pri funkcii štart – stop.

Elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 250 km/h možno zvýšiť na 270 km/h prostredníctvom voliteľne dodávaného balíka vodičského balíka AMG. Vysokovýkonná brzdová sústava AMG je optimálne dimenzovaná na silu a výkonnosť modelu CLE 53 kupé: na prednej náprave sú perforované brzdové kotúče s vnútorným vetraním a rozmermi 370 x 36 mm, so štvorpiestikovými pevnými strmeňmi a nápisom AMG, na zadnej náprave sú brzdové kotúče s vnútorným vetraním a rozmermi 360 x 26 mm s jednopiestikovými plávajúcimi strmeňmi.

 

Prispôsobené časy preradenia, vysoká efektívnosť: prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G

3,0-litrový radový motor je spojený s prevodovkou AMG SPEEDSHIFT TCT 9G, ktorá presvedčí krátkymi časmi preradenia, rýchlymi reakciami, funkciou medziplynu a viacnásobným podraďovaním na nižší prevodový stupeň. Radenie na vyšší či nižší prevodový stupeň sa realizuje bezprostredne. Prevodovka pracuje veľmi spontánne, najmä v jazdnom programe Šport+ a v režime s ručným radením. V závislosti od zvoleného jazdného programu možno dosiahnuť dynamické zrýchľovacie manévre a prispôsobené časy preradenia, ako aj úsporný štýl jazdenia. Galvanizované radiace páčky vľavo a vpravo za vencom volantu umožňujú ručné radenie prevodovky AMG SPEEDSHIFT TCT 9G.

 

Zmena charakteristiky dotykom prsta: AMG DYNAMIC SELECT

Päť jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT Klzká vozovka, Komfort, Šport, Šport+ a Individuálny umožňuje dotykom prsta ovplyvniť charakteristiku nových modelov s označením 53. Rozlíšenie nastavenia siaha od úsporného a komfortného až po veľmi športové. Pritom sa prispôsobujú dôležité parametre, ako odozva motora, prevodovky, podvozka a riadenia. Nezávisle od jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT môže vodič tlačidlom M prepnúť priamo do jazdného programu s ručným radením, v ktorom radí výlučne pomocou radiacich páčok na volante. Rovnako možno v prípade potreby osobitne nastaviť aj stupne nastavenia podvozka.

Do jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT je integrovaná regulácia dynamiky jazdy DYNAMIKA AMG. V rámci stupňov Základné, Rozšírené a Profesionálne ovplyvňuje napríklad stratégie regulácie ESP® (elektronický systém stabilizácie) alebo náhonu na všetky kolesá. Na základe úkonov vodiča a údajov zo snímačov predvída inteligentné predradené riadenie želané jazdné vlastnosti vozidla. Ich rozpätie pritom siaha od extrémnej stability až po vysokú dynamiku pre komfortnejší alebo mimoriadne športový jazdný zážitok. Tlačidlami AMG na volante možno funkcie DYNAMIKA AMG aktivovať aj priamo. Nastaviteľná charakteristika vozidla aj široká ponuka možností výbavy umožňujú široký rozsah prispôsobenia medzi športovým, elegantným a lifestylovým charakterom v závislosti od individuálneho želania zákazníka.

 

Plnovariabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ ako súčasť sériovej výbavy

Plnovariabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ je spojením optimálnej trakcie pre dynamický pôžitok z jazdy a vysokej bezpečnosti jazdy za všetkých podmienok: na suchej aj na mokrej vozovke alebo na klzkom povrchu. Prepínanie medzi náhonom na zadné kolesá a náhonom na všetky kolesá sa uskutočňuje plynule, pretože inteligentné riadenie je začlenené do celkovej architektúry systému vozidla. Aplikácia rozdeľovania sily je diferencovaná. Pri pokojnom štýle jazdenia, kedy nie je potrebný náhon na všetky kolesá, dochádza k úplnému odpojeniu prednej nápravy. To zvyšuje efektívnosť. Od nastavenia ŠPORT ESP je správanie vozidla viac orientované na zadnú nápravu. A v šmykovom moduse je nové AMG CLE kupé v celom rozsahu rýchlosti naprogramované ako vozidlo s náhonom na zadné kolesá.

 

Špecifický podvozok AMG RIDE CONTROL pre vyššiu jazdnú dynamiku

Na dosiahnutie väčšej agilnosti, neutrálnych jazdných vlastností v zákrutách a lepšej trakcie sa používa podvozok AMG RIDE CONTROL, ktorý bol vyvinutý v Affalterbachu. Oceľové pruženie s výrazne športovým nastavením pružín a tlmičov v súčinnosti s adaptívne nastaviteľným tlmením kombinuje vynikajúcu dynamiku jazdy s vysokým komfortom odvaľovania. Tlmenie každého kolesa sa individuálne prispôsobuje aktuálnej jazdnej situácii a stavu vozovky. Tento proces je rýchly a presný vďaka oddeleným ventilom na riadenie tlmičov v ťažnom a tlačnom smere. Okrem toho možno predvoliť tri úrovne charakteristiky tlmenia Komfort, Šport a Šport+, čo umožňuje citeľné rozlíšenie medzi vysokým komfortom na dlhých trasách a športovou dynamikou jazdy.

 

Trojstupňové parametrické riadenie AMG a sériovo dodávané riadenie zadnej nápravy

K zvyšovaniu dynamiky a komfortu rovnakou mierou prispieva aj konštrukcia riadenia. Model CLE 53 4MATIC+ kupé je vybavený trojstupňovým parametrickým riadením AMG, ktoré sa prispôsobuje zvolenému jazdnému programu. Pri manévrovaní a parkovaní stačí vynaložiť len pomerne malú silu, pri vyššej rýchlosti jazdy, najmä pri nastaveniach podvozka Šport a Šport+, vníma vodič ešte výraznejšiu odozvu vďaka prispôsobenej krivke závislosti riadenia.

Sériovo montované riadenie zadnej nápravy pracuje s uhlom natočenia kolies maximálne 2,5 stupňa. Do tohto stupňa sa zadné kolesá pri rýchlostiach do 100 km/h (variabilne podľa nastavenia DYNAMIKY AMG) natáčajú opačným smerom ako predné kolesá. To vedie k virtuálnemu skráteniu rázvoru, vďaka čomu sa dosiahne výrazne agilnejšie zatáčanie, zníženie sily potrebnej na riadenie, ako aj lepšia manévrovateľnosť. Takto sa pri odbočovaní alebo parkovaní citeľne zmenší priemer otáčania. Pri rýchlostiach nad 100 km/h (variabilne podľa nastavenia DYNAMIKY AMG) sa zadné kolesá natáčajú paralelne s prednými kolesami – maximálne do 0,7 stupňa. Virtuálne predĺženie rázvoru má kladný vplyv na jazdnú stabilitu: pri zmene smeru jazdy vedie k rýchlejšiemu nárastu bočnej sily, čím umožní priamejšie reakcie vozidla na príkazy riadenia. Reakcia riadenia zadnej nápravy závisí od zvoleného jazdného programu AMG DYNAMIC SELECT.

 

Balík AMG DYNAMIC PLUS

Na želanie dodávaný balík AMG DYNAMIC PLUS prináša najmä športové prvky výbavy pre ešte emotívnejší jazdný zážitok. Medzi najzaujímavejšie prvky patrí jazdný program PRETEKY so šmykovým modusom. Volant AMG Performance vo vyhotovení z mikrovlákna MICROCUT je vybavený tlačidlami na rýchle ovládanie jazdných programov a ďalších nastavení ovplyvňujúcich dynamiku jazdy. Športový charakter vizuálne zvýrazňujú načerveno lakované strmene bŕzd s nápisom AMG na prednej aj zadnej náprave. Aktívne ložiská zavesenia motora ponúkajú situáciou podmienenú variabilitu medzi komfortným a športovým napojením hnacieho agregátu na karosériu.

 

 

Prehľad údajov

Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ kupé
Motor Zážihový radový šesťvalcový motor s dvojitým preplňovaním
Zdvihový objem cm3 2 999
Menovitý výkon kW/k 330/449
pri ot./min 5 800 – 6 100
Menovitý krútiaci moment Nm 560 (pri zvýšenom tlaku plnenia krátkodobo 600)
pri ot./min 2 200 – 5 000
Menovitý výkon integrovaného štartovacieho generátora kW/k 17/23
Menovitý krútiaci moment integrovaného štartovacieho generátora Nm 205
Náhon Plnovariabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+
Prevodovka Prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h s 4,2
Maximálna rýchlosť[2] km/h 250 (na želanie 270)
Kombinovaná spotreba paliva (WLTP)[3] l/100 km 9,7 – 9,3
Kombinované emisie CO2 (WLTP) g/km 220 – 212

 


[1]Uvedené hodnoty sú hodnoty CO2 zistené podľa skúšobného postupu WLTP v zmysle čl. 2 bodu 3 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt. Spotreba elektriny bola zistená na základe nariadenia 2017/1151/EÚ.

[2] Elektronické obmedzenie.

[3] Uvedené hodnoty sú hodnoty CO2 zistené podľa skúšobného postupu WLTP v zmysle čl. 2 bodu 3 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Jednotlivé

hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt.