Stuttgart/Las Vegas. Výrobca automobilov Mercedes-Benz na výstave CES 2024 predstaví celý rad digitálnych inovácií, ktoré zásadne zmenia zážitok zákazníka – vo vozidle aj mimo neho. Stredobodom pozornosti je nový virtuálny asistent MBUX. Využíva umelú inteligenciu (UI) a pokrokové trojrozmerné grafické zobrazenia. Dodáva tak interakciám prirodzenejší, intuitívnejší a osobnejší ráz. Virtuálny asistent MBUX spolu s novým operačným systémom Mercedes-Benz Operating System (MB.OS) dláždi cestu pre výnimočný digitálny zážitok. Operačný systém MB.OS bol od základov vyvinutý interne v rámci spoločnosti. Tohtoročná výstava CES sa stala aj dejiskom severoamerickej premiéry štúdie Concept CLA Class. Je založená na prichádzajúcej modulárnej architektúre Mercedes-Benz (MMA). Ďalším vrcholom je nový hudobný zážitok MBUX SOUND DRIVE. Bol vyvinutý značkou Mercedes-AMG v spolupráci so americkým podnikateľom will.i.am[1]. V spolupráci s Audible a Amazon Music navyše pozdvihuje Mercedes-Benz zvuk hovorených príbehov, ako sú podcasty a audioknihy na novú úroveň. Severoamerickú premiéru má aj zamaskovaný prototyp novej plne elektrickej Triedy G, ktorý bude predstavený v stánku 4941 v západnej hale konferenčného centra v Las Vegas.

  • Virtuálny asistent MBUX podporovaný umelou inteligenciou mení používateľské rozhranie a umožňuje interakciu podobnú tej ľudskej
  • Architektúra MB.OS podporuje výkonné trojrozmerné grafické zobrazenia a rozšírené portfólio aplikácií
  • Dve silné spolupráce pre absolútne pohlcujúcu zábavu: spoločne s will.i.am vyvíja Mercedes-Benz technológiu MBUX Sound Drive a spolu s Audible, ako aj Amazon Music prináša do vozidla podcasty a audioknihy

Fotogaléria

(4961x3307px, 4.31 MB)

(4000x2550px, 4.49 MB)

(4000x2550px, 4.38 MB)

(4961x3307px, 4.65 MB)

(4961x3307px, 4.75 MB)

(4961x3307px, 4.66 MB)

(4961x2791px, 5.05 MB)

(4961x3307px, 4.85 MB)

(4961x3307px, 4.9 MB)

(4961x3307px, 4.91 MB)

(4500x3000px, 6.6 MB)

(4961x3307px, 6.71 MB)

(4961x3307px, 6.91 MB)

(4961x3307px, 6.84 MB)

(4961x3307px, 6.79 MB)

(4961x3307px, 7.26 MB)

(4961x3307px, 7.18 MB)

(4961x3307px, 7.33 MB)

(4961x3307px, 7.36 MB)

(4961x3307px, 7.49 MB)

(4961x3307px, 7.91 MB)

(4961x3307px, 12.29 MB)

(4961x3307px, 7 MB)

(4961x3307px, 7.02 MB)


„Prostredníctvom nášho operačného systému MB.OS, prvotriednej spolupráce a najnovšieho vývoja generatívnej umelej inteligencie meníme vzťah medzi našimi zákazníkmi a ich vozidlom Mercedes-Benz. Náš pokrok v digitálnej oblasti, ktorý predstavíme na výstave CES 2024, je míľnikom na ceste k hyperpersonalizovanému zážitku zákazníka značky Mercedes-Benz.“

Markus Schäfer, člen predstavenstva spoločnosti Mercedes-Benz Group AG, technický riaditeľ

 

Virtuálny asistent MBUX – hyperpersonalizovaný zážitok zákazníka

Nový virtuálny asistent MBUX je rozhraním medzi používateľom a vozidlom Mercedes-Benz, ktoré sa zatiaľ najviac približuje ľudskej interakcii. Je založený na systéme MB.OS a zákazníkom predstavuje nový dizajn vrátane prirodzenej a empatickej interakcie. Pomocou štyroch rôznych emócií sa virtuálny asistent prispôsobuje potrebám zákazníkov. Využíva generatívnu umelú inteligenciu a proaktívnu inteligenciu na umožnenie jednoduchého, príjemného a komfortného života. Aj priestorová navigácia MBUX využíva potenciál operačného systému MB.OS a najnovšej trojrozmernej grafiky herného enginu. Dokonale prepája navigáciu a asistenciu. Výrobca automobilov Mercedes-Benz okrem toho prostredníctvom kontinuálneho rozširovania portfólia svojich aplikácií prináša do vozidla ešte vyššiu produktivitu, väčší komfort a viac možností individuálneho prispôsobenia. Patrí k nim napríklad aj aplikácia MBUX Collectibles. Prvá aplikácia pre vozidlo od značky Mercedes-Benz, ktorá slúži na prezentáciu nezameniteľných tokenov (NFT), ako je napríklad limitovaná edícia Mercedes-Benz NXT Superdackel. Je to pocta značke pri príležitosti jej prezentácie na minuloročnej výstave CES.

 

Severoamerická premiéra – štúdia Concept CLA Class

Prvým vozidlom Mercedes-Benz so systémom MB.OS je štúdia Concept CLA Class, ktorá oslávi svoju severoamerickú premiéru na výstave CES 2024. Štúdia je navrhnutá na platforme MMA a svojím inovatívnym elektrickým pohonom a progresívnou trvalou udržateľnosťou nanovo definuje elektrickú dobu ako mimoriadny míľnik. Jej predpokladaný dojazd presahuje 750 kilometrov (WLTP[2]) a energetickú spotrebu má približne 12 kWh/100 km. Tieto hodnoty umožňuje nová elektrická pohonná jednotka (MB.EDU). Disponuje 800-voltovou architektúrou a jej energetická účinnosť je na úrovni až 93 percent, počnúc akumulátorom až po kolesá počas jázd na dlhých trasách. Vysokovoltová konfigurácia umožňuje nabíjanie jednosmerným prúdom s vysokým výkonom presahujúcim 300 kW vrátane zvýšenia výkonu o 50 kW. Umožňuje dosiahnuť za 15 minút dojazd až 400 kilometrov. Na platforme MMA budú založené štyri modely – štvordverové kupé, Shooting Brake a dve vozidlá SUV.
Ďalšie informácie o štúdii CLA

 

Z hudobného štúdia priamo na cestu – hudba v rytme štýlu jazdenia

Výrobca automobilov Mercedes-Benz na výstave CES odhalí celý rad prelomových funkcií zábavnej techniky, ktoré pochádzajú z dvoch jedinečných partnerstiev v tomto odvetví. Značka Mercedes-AMG sa navyše spojila s americkým podnikateľom will.i.am v snahe uviesť na trh technológiu MBUX SOUND DRIVE. Táto technológia zmení spôsob počúvania hudby vo vozidle. Vďaka pokrokovému softvéru hudba dokáže reagovať na štýl jazdenia. Každá jazda sa tak premení na dynamickú hudobnú cestu.

 

Nová kapitola pohlcujúceho audia – vozidlo ako pojazdná koncertná sieň

V rámci ďalšej spolupráce spojili svoje sily výrobca automobilov Mercedes-Benz, Audible a Amazon Music. Spoločne chcú otvoriť novú kapitolu spôsobu rozprávania príbehov (Storytelling) vo vozidle. Použitím výkonnej technológie Dolby Atmos vdýchne táto spolupráca hovorenému slovu nový život. Zákazníci môžu v budúcnosti audioknihy a audiohry, ako aj podcasty a hudbu zažiť tak, akoby sedeli v koncertnej sieni v centre dynamického zvuku. V prvý deň výstavy CES 2024 poskytne autor podcastov a producent Dirk Maggs náhľad do umenia rozprávania príbehov. Následne Steve Boom, viceprezident spoločnosti Amazon pre audioprodukty, Twitch a hry, a Magnus Östberg, softvérový riaditeľ Mercedes-Benz, objasnia, ako sa z tejto spolupráce zrodí nezameniteľný systém zábavy vo vozidle.

 

Moderné vzrušenie a retro klasika – z vozidla sa stane herná centrála

Mercedes-Benz na výstave CES oznámi zavedenie nových platforiem a začiatok partnerstiev, ktoré rozšíria ponuku spoločnosti pre hráčov. Prostredníctvom kooperácie s celosvetovo prvou streamovaciou službou pre retro hry Antstream Arcade sa do vozidla dostanú možnosti hrania hier založených na cloude (Cloud-Gaming). Okrem toho má Mercedes-Benz svoju vlastnú predstavu o pohlcujúcich hrách. Tá bude predstavená v aktuálnej Triede E. Futuristická hra Runner kombinuje výpočtový výkonu infotainmentu MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz) so snímačmi a aktuátormi v interiéri vozidla.

 

Sedan EQS a Trieda S – odteraz k dispozícii s asistentom DRIVE PILOT a ďalšími novinkami

Výrobca automobilov Mercedes-Benz dosiahol zavedením asistenta DRIVE PILOT ďalší míľnik. Je to prvý a jediný certifikovaný systém pre vysokoautomatizované jazdenie (SAE úrovne 3) v USA a funguje vo federálnych štátoch Kalifornia a Nevada. Dodávky modelov sedanov EQS a Triedy S s asistentom DRIVE PILOT (modelový rok 2024) pre zákazníkov by sa mali začať na začiatku roka 2024 v rámci zúčastnených autorizovaných zmluvných obchodníkov Mercedes-Benz v Kalifornii a Nevade. Asistent DRIVE PILOT je dostupný pre vybrané modely EQS a Triedy S a aktivuje sa cez obchod Mercedes me connect store v USA. EQS je navyše dostupná s novým balíkom komfortu pre oblasť zadných sedadiel plus. Tento balík výrazne zvyšuje komfort cestujúcich na zadných sedadlách.

Podrobnejšie informácie o prezentácii značky Mercedes-Benz na výstave CES 2024 sú k dispozícii v mediálnom špeciáli Mercedes-Benz. Pre zástupcov médií sú k dispozícii na stiahnutie texty, fotografie, grafické zobrazenia a videá na adrese media.mercedes-benz.com.

 

[1] Ak potrebujete vo svojej správe použiť jeho oficiálne meno, použite, prosím, meno William Adams. Všetky ostatné mená uvedené na wiki a v skôr zverejnených správach sú nesprávne.

[2] Pri skutočných jazdných podmienkach môže dochádzať k odchýlkam od certifikovaných štandardných hodnôt. Skutočné hodnoty sú ovplyvnené množstvom individuálnych faktorov, napríklad osobným štýlom jazdenia, podmienkami okolia a podmienkami na trase.