V názve EQA sa skrýva nový vstup do sveta plnoelektrických automobilov od značky Mercedes-EQ. Elektrická estetika dizajnu modelu EQA odkazuje na progresívny luxus značky Mercedes-EQ. Inteligentní asistenti podporujú vodiča v mnohých oblastiach: okrem iného pri predchádzaní nehodám, pri predvídavej a teda mimoriadne efektívnej prevádzkovej stratégii, ako aj pri navigácii s Elektrickou inteligenciou. K tomu sa pridávajú funkcie jedinečné pre značku Mercedes-Benz, ako Komfort ENERGIZING a MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz). EQA je členom úspešnej rodiny kompaktných vozidiel od značky Mercedes-Benz. Ako blízky príbuzný modelu GLA preberá všetky jeho strhujúce vlastnosti a kombinuje ich s efektívnym elektrickým pohonom. Nový model EQA sa bude vyrábať v Rastatte (Nemecko) a Pekingu (Čína). Systém akumulátorov pre EQA dodáva dcérska firma spoločnosti Mercedes-Benz, Accumotive so sídlom v meste Kamenz. Dokonca aj závod na výrobu akumulátorov v poľskom meste Jawor sa pripravuje na výrobu systémov akumulátorov pre kompaktné modely značky Mercedes-EQ. Elektrické SUV bude k dispozícii u európskych obchodníkov na jar roka 2021.

Mercedes-EQ sa usiluje o vedúcu pozíciu v oblasti elektrického pohonu a softvéru vozidla. Na tento účel sme uviedli ambiciózne ciele, pokiaľ ide o vývoj produktov, a rozhodli sme sa pre urýchlené uvedenie nových technológií na trh,” tvrdí Markus Schäfer, člen predstavenstva spoločností Daimler AG a Mercedes-Benz AG; zodpovedný za koncernový výskum spoločnosti Daimler a Mercedes-Benz Cars COO. “Na príklade nového modelu EQA chceme ukázať, ako si predstavujeme e-mobilitu šitú na mieru potrebám našich zákazníkov. Budeme ponúkať celú rodinu modelov EQA s výkonmi od 140 až po 200 kW a s náhonom na predné či všetky kolesá. A pre zákazníkov, ktorí považujú dojazd za mimoriadne dôležitú tému budeme mať v budúcnosti v programe mimoriadnu verziu modelu EQA s dojazdom viac ako 500 kilometrov podľa WLTP[3]. EQA dokazuje, že pri použití osvedčenej architektúry možno dosiahnuť vynikajúci kompromis medzi výkonnosťou, nákladmi a dobou potrebnou na uvedenie na trh.”

Ponuka EQA začína s modelom EQA 250 (kombinovaná spotreba elektriny: 15,7 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km)[1] s výkonom 140 kW a dojazdom podľa NEDC na úrovni 486 kilometrov[2]. Dvojvrstvový lítium-iónový akumulátor je konštrukčným prvkom v podlahe vozidla a kapacita jeho energie je 66,5 kWh. Aby boli splnené požiadavky v oblasti zvukového komfortu a komfortu kmitania typické pre značku, bol elektrický pohon komplexne odpojený od podvozku a karosérie. K tomu sa pridáva množstvo izolačných opatrení.

Na Slovensku bude model EQA 250 dostupný už od 51 396,00 eur s DPH.

“Progresívny dizajn a intuitívne ovládanie sú dve kľúčové vlastnosti modelu EQA. S týmto modelom ponúkame našim zákazníkom v segmente kompaktných vozidiel po prvýkrát plnoelektrický Mercedes s veľkým dojazdom, ktorý je vhodný na každý deň. Nový model EQA je tým pádom ďalším dôležitým vozidlom na ceste k elektrifikácii všetkých našich segmentov vozidiel,” hovorí Britta Seeger, členka predstavenstva Daimler AG a Mercedes-Benz AG zodpovedná za odbyt divízie Mercedes-Benz Cars.

“Vďaka MBUX sa z našich vozidiel medzičasom stali mobilní asistenti. V prípade EQA ideme ešte o krok ďalej: v ňom sú do systému MBUX integrovaní inteligentní asistenti, ako navigácia s Elektrickou inteligenciou, čo ešte viac uľahčuje jeho používanie,” zdôrazňuje Sajjad Khan, člen predstavenstva Mercedes-Benz AG, CASE. “EQA zároveň ukazuje, ako môžeme sa nám podarilo zosúladiť pokrokový a trvalo udržateľný elektrický pohon s kľúčovou hodnotou značky Mercedes-Benz, bezpečnosťou.” Elektrická estetika dizajnu odkazuje na progresívny luxus Model EQA disponuje čiernym panelom na mieste prednej masky s centrálnou hviezdou, ktorý je typický pre značku Mercedes-EQ. Ďalším pozoruhodným charakteristickým dizajnovým prvkom plnoelektrického sveta vozidiel značky Mercedes-EQ je svetelný pás vpredu i vzadu. Horizontálny svetlovodný prvok spája obe svietidlá denného osvetlenia svetlometov, ktoré využívajú výlučne technológiu svetelných diód, a stará sa o rozpoznateľnosť či už počas dňa alebo noci. Vnútro svetlometov je vyhotovené hodnotne, detailne a precízne. Modré farebné akcenty vo vnútri svetlometov zdôrazňujú vzhľad typický pre značku Mercedes-EQ. Zadné svietidlá s LED plynulo prechádzajú do zúženého svetelného pásu s LED. Pri pohľade zozadu to podčiarkuje dojem z horizontálnej šírky modelu EQA. Evidenčné číslo vozidla je okrem toho presunuté do nárazníka. Exkluzívne sú k dispozícii až 20-palcové disky z ľahkej zliatiny v dvoj alebo trojfarebnom vyhotovení s dekoračnými prvkami v čiastočne ružovozlatej alebo modrej farbe.

“Progresívny luxus vo svojej najšportovejšej podobe. S moderným kompaktným modelom EQA sa rodí plnoelektrické SUV pre trvalo udržateľnú mobilitu budúcnosti,” hovorí Gorden Wagener, vedúci dizajnu spoločnosti Daimler AG. “Dokonalé proporcie v exteriéri a efektný interiér určujú nové štandardy.”

V závislosti od línie výbavy odkazuje na elektrický charakter v interiéri modelu EQA nový druh podsvieteného ozdobného prvku a ružovozlaté dekoračné prvky na ventilačných dýzach, sedadlách a kľúčoch od vozidla. Mimoriadny model Edition 1 okrem toho disponuje perforovanými koženými sedadlami, cez ktoré presvitá modrá látka. Združený prístroj s ukazovateľmi špecifickými pre elektrické vozidlá si taktiež osvojil farebnú koncepciu s ružovozlatými a modrými prvkami.

Miesto na sedenie je typicky pre vozidlá SUV vysoké a vzpriamené – nielenže je pohodlné na nastupovanie a vystupovanie, ale je z neho aj dobrý výhľad dookola. Vo všeobecnosti bola úžitková hodnota hlavným bodom vývoja. Sériovo možno zadné operadlo rozdeliť v pomere 40 : 20 : 40 a každú jeho časť možno sklopiť samostatne. Pod efektívnosť sa podpisujú opatrenia od aerodynamiky po navigáciu s Elektrickou inteligenciou S hodnotou cw od 0,28 dosahuje EQA veľmi dobré výsledky. Čelná plocha A predstavuje 2,47 m2. Medzi najdôležitejšie aerodynamické opatrenia patrí kompletne uzatvorená regulácia chladiaceho vzduchu v hornej časti, aerodynamicky optimalizovaný predný i zadný nárazník, mimoriadne hladký, takmer kompletne uzatvorený spodok vozidla, špeciálne optimalizované aerodynamické kolesá a k nim prispôsobený spojler kolesa vpredu a vzadu.

Sériovo dodávané tepelné čerpadlo je súčasťou sofistikovaného teplotného manažmentu. Vďaka mnohým inovatívnym prvkom, ako je využívanie odpadového tepla z elektrického pohonu, je systém navrhnutý na vysokú efektívnosť a tým pádom na vysoký dojazd. Pred štartom modelu EQA možno okrem toho prekdlimatizovať jeho interiér. Táto funkcia sa ovláda priamo prostredníctvom infotainmentu MBUX alebo aplikácie Mercedes me.

Sériovo dodávaná navigácia s Elektrickou inteligenciou prispieva k jednoduchej manipulácii s modelom EQA počas každodenného jazdenia. Vypočítava najrýchlejšiu cestu do cieľa. Na základe neustálych simulácií dojazdu sa pri výpočte berú do úvahy potrebné zastávky na nabíjanie a mnohé ďalšie faktory, ako napríklad topografia či počasie. Systém dokáže dynamicky zareagovať napríklad aj na zmeny dopravnej situácie a spôsob jazdenia vodiča.

Prostredníctvom služby Mercedes me Charge môžu zákazníci využívať momentálne najväčšiu sieť nabíjacích staníc na svete: v súčasnosti disponuje 450 000 nabíjacími miestami s možnosťami nabíjania striedavým a jednosmerným prúdom v 31 krajinách. Služba Mercedes me Charge poskytuje zákazníkom značky Mercedes-EQ pohodlný prístup k nabíjacím stojanom od rozličných poskytovateľov, pričom títo zákazníci môžu využívať výhody integrovanej platobnej funkcie s jednoduchým vyúčtovaním.

Mercedes-Benz zaručuje kvalitnými osvedčeniami o pôvode, že energiu, ktorá prejde službou Mercedes me Charge, vykompenzuje tak, že do siete vloží rovnaké množstvo energie z obnoviteľných zdrojov. Prostredníctvom služby Mercedes me Charge môžu zákazníci nabíjať naprieč celou Európou na viac ako 175 000 verejných nabíjacích miestach, Mercedes-Benz sa stará o dodatočnú kompenzáciu zelenou elektrinou.

Technické údaje[4]:

EQA 250
Náhon Predný
Elektromotor na prednej náprave Typ Asynchrónny motor
Menovitý výkon kW 140
Menovitý krútiaci moment Nm 375
Zrýchlenie 0 – 100 km/h s 8.9
Maximálna rýchlosť [5] km/h 160
Kapacita energie akumulátora, použiteľná (NEDC) kWh 66.5
Kombinovaná spotreba (NEDC) [1] kWh/100 km 15.7
Dojazd NEDC [2] km 486
Čas nabíjania [6] z nabíjacej skrinky alebo z verejnej nabíjacej stanice (nabíjanie striedavým prúdom) h 5:45
Čas nabíjania [7] z rýchlonabíjacej stanice (jednosmerný prúd) min 30

Inteligentné asistenčné jazdné systémy s kooperatívnou podporou vodiča, vysoká bezpečnosť pri náraze Sériovo sa dodáva aktívny asistent udržiavania v jazdnom pruhu, ako aj aktívny asistent brzdenia. Úlohou posledného menovaného asistenta je zabrániť kolízii v mnohých situáciách alebo zmierniť jej závažnosť prostredníctvom samočinného brzdenia. Systém dokáže pri mestských rýchlostiach reagovať dokonca aj na stojace vozidlá a chodcov prechádzajúcich cez cestu. K rozšíreným funkciám balíka asistenčných jazdných systémov patrí napríklad funkcia odbočovania, funkcia vytvorenia záchrannej uličky, funkcia výstrahy pred približujúcimi sa cyklistami alebo vozidlami pri vystupovaní, ako aj výstraha pred rozpoznanými osobami v priestore priechodu pre chodcov.

EQA je skutočným Mercedesom aj pokiaľ ide o pasívnu bezpečnosť. Karoséria modelu EQA je založená na robustnej štruktúre modelu GLA a bola prispôsobená špeciálnym požiadavkám elektrického vozidla. Akumulátor je umiestnený v ráme z profilov lisovaných pretláčaním. Ten preberá úlohu štruktúry, ktorú mal dovtedy na starosti priečny nosník v podlahe. V prednej oblasti akumulátora dokáže takzvaný ochranný štít akumulátora chrániť zásobník energie pred vniknutím cudzích predmetov. Model EQA musel samozrejme absolvovať obvyklý komplexný program nárazových skúšok značky. Pre akumulátor a všetky konštrukčné diely, ktoré vedú elektrický prúd platia prísne bezpečnostné predpisy. Vysoká úroveň výbavy, združený prístroj s ukazovateľmi špecifickými pre značku Mercedes-EQ Sériovo sa na palube nachádza infotainment MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz) s intuitívnym ovládaním. Systém MBUX možno konfigurovať individuálne prostredníctvom rozličných prvkov. Výkonný počítač, brilantná obrazovka a grafiky, individuálne prispôsobiteľné znázornenie, plne farebný projekčný displej (mimoriadna výbava), navigácia s rozšírenou realitou (mimoriadna výbava), softvér so schopnosťou učiť sa a hlasové ovládanie aktivovateľné kľúčovým heslom “Hey Mercedes” sú najdôležitejšími výhodami systému.

Na multimediálnom displeji možno prostredníctvom dlaždice Mercedes-EQ vyvolať ponuky možností nabíjania, spotreby elektriny a toku energie. Na pravom ukazovateli združeného prístroja je namiesto otáčkomera ukazovateľ výkonu. Hore je v percentách uvedený požadovaný výkon, dole je uvedené spätné získavanie energie/rekuperácia. Ľavý ukazovateľ znázorňuje, či možno cieľ dosiahnuť aj bez medzizastávky na nabitie. Farby sa menia v závislosti od jazdnej situácie: pri zvýšení výkonu zmení ukazovateľ svoju farbu na bielu. Používateľ si môže v závislosti od nálady alebo podľa príslušného interiéru vybrať jeden zo štyroch vizuálne odlišných štýlov, v prípade línie výbavy Progressive je k dispozícii farebná schéma špecifická pre značku Mercedes-EQ.

Do rozsiahlej sériovej výbavy patria okrem iného vysokovýkonné svetlomety s LED s adaptívnym asistentom diaľkového svetla, zadné výklopné dvere EASY-PACK s elektrickým ovládaním otvárania a zatvárania, 18-palcové disky z ľahkej zliatiny, náladové osvetlenie so 64 farbami, držiak na dva poháre, komfortné sedadlá s bedrovou opierkou nastaviteľnou v štyroch smeroch, cúvacia kamera pre lepší prehľad a komfort pri manévrovaní či kožený multifunkčný športový volant. Novinku možno individualizovať pomocou dvoch línií výbav AMG Line a Electric Art či balíkom Night. Ťažné zariadenie s komfortným odisťovaním Ako mimoriadna výbava je pri modeli EQA k dispozícii ťažné zariadenie so stabilizáciou prívesu systémom ESP®. Mimoriadne pohodlné je elektrické odisťovanie spojovacej gule. Tlačidlo na odistenie spolu s kontrolným svietidlom sa nachádzajú na zadných výklopných dverách. Po odistení možno spojovaciu guľu buď vyklopiť, alebo v prípade, že už nie je potrebná, opäť sklopiť za obloženie nárazníka. Hmotnosť prívesu (nebrzdeného/ brzdeného) je v prípade modelu EQA 250 750 kilogramov a vertikálne zaťaženie predstavuje 80 kilogramov. Ťažné zariadenie je schválené pre nosič bicyklov. Modely s náhonom na všetky kolesá budú môcť ťahať prívesy s ešte väčšou hmotnosťou.


To najdôležitejšie v skratke

Elektrický športovec v úspešnom formáte GLA: V názve EQA sa skrýva nový vstup do sveta plnoelektrických automobilov od značky Mercedes-EQ. Dynamický dizajn karosérie typu SUV dáva najavo, že cestujúci na palube zažijú pôžitok z jazdy. Ako vynikajúci kompromis medzi výkonnosťou, nákladmi a dobou potrebnou na uvedenie na trh je EQA prvým plnoelektrickým členom úspešnej rodiny kompaktných vozidiel od značky Mercedes-Benz. Ako blízky príbuzný modelu GLA preberá všetky jeho strhujúce vlastnosti a kombinuje ich s efektívnym elektrickým pohonom. Ceny na Slovensku začínajú na hodnote 51 396,00 eur s DPH. Hospodárny pôžitok z jazdy: Ponuka EQA začína s modelom EQA 250 (kombinovaná spotreba elektriny: 15,7 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km) s výkonom 140 kW a dojazdom podľa NEDC na úrovni 486 kilometrov[1,2,3]. Nasledovať budú ďalšie varianty vyhovujúce konkrétnym požiadavkám zákazníkov. Na jednej strane ešte športovejšie modely s náhonom na všetky kolesá s dodatočným elektrickým hnacím reťazcom (eATS) a výkonom viac ako 200 kW. Na strane druhej verzia s dojazdom viac ako 500 kilometrov (WLTP)[3]. Značka Mercedes-EQ vidí kľúč k väčším dojazdom nie iba v nevyhnutne väčších akumulátoroch, ale v dôslednom zvyšovaní efektivity všetkých komponentov vozidla. Jazdite automaticky predvídavo: Navigácia s Elektrickou inteligenciou vypočítava samozrejme také trasy, ktoré vás aj po započítaní časov nabíjania dovedú do cieľa čo najrýchlejšie. Vďaka tomu sa vodič nemusí vôbec stresovať s plánovaním trasy. Na základe neustálych simulácií dojazdu sa pri výpočte berú do úvahy potrebné zastávky na nabíjanie a mnohé ďalšie faktory, ako napríklad topografia či počasie. Systém dokáže dynamicky zareagovať napríklad aj na zmeny dopravnej situácie a spôsob jazdenia vodiča. Pohodlné nabíjanie a pohodlné platby: Prostredníctvom služby Mercedes me Charge môžu zákazníci využívať momentálne najväčšiu sieť nabíjacích staníc na svete: v súčasnosti disponuje 450 000 nabíjacími miestami s možnosťami nabíjania striedavým a jednosmerným prúdom v 31 krajinách. Služba Mercedes me Charge poskytuje zákazníkom pohodlný prístup k nabíjacím stojanom od rozličných poskytovateľov, a to aj pre cestovaní do zahraničia. Jedinou registráciou môžete využívať výhody integrovanej platobnej funkcie s jednoduchým vyúčtovaním. Zelené nabíjanie: Prostredníctvom služby Mercedes me Charge môžu zákazníci nabíjať naprieč celou Európou na viac ako 175 000 verejných nabíjacích miestach, Mercedes-Benz sa stará o dodatočnú kompenzáciu zelenou elektrinou. Väčší dojazd vďaka nižšiemu odporu vzduchu: Nižší odpor vzduchu znamená vysokú efektívnosť – rozhodujúci vplyv má najmä v prípade elektrických vozidiel. EQA je prvým modelom značky Mercedes-EQ, ktorého vývoj aerodynamiky prebiehal výlučne digitálne. Záverečné merania v aerodynamickom tuneli potvrdili hodnotou cw 0,28 a tak vysokú kvalitu numerickej simulácie. Čelná plocha A predstavuje 2,47 m2. Medzi najdôležitejšie aerodynamické opatrenia patrí kompletne uzatvorená regulácia chladiaceho vzduchu v hornej časti, aerodynamicky optimalizovaný predný i zadný nárazník, mimoriadne hladký, takmer kompletne uzatvorený spodok vozidla, špeciálne optimalizované aerodynamické kolesá a k nim prispôsobený spojler kolesa vpredu a vzadu. Prepracovaný teplotný manažment so štandardne dodávaným tepelným čerpadlom: Efektívnosť bola stredobodom pozornosti aj pri teplotnej architektúre: odpadové teplo z elektrického pohonu sa môže vďaka sériovo dodávanému tepelnému čerpadlu využívať na vykurovanie interiéru. Výrazne sa tak znižuje potreba prúdu akumulátora na kúrenie a zvyšuje sa dojazd. Pred štartom modelu EQA možno okrem toho prekdlimatizovať jeho interiér. Táto funkcia sa ovláda priamo prostredníctvom infotainmentu MBUX alebo aplikácie Mercedes me. Dôsledné odpojenie hluku a komplexná izolácia: Aby boli splnené požiadavky v oblasti zvukového komfortu a komfortu kmitania typické pre značku, bol elektrický pohon dôsledne odpojený od podvozku a karosérie. Na rovnaký účel slúži množstvo izolačných opatrení na zabránenie prenosu zvuku šíriaceho sa vzduchom. Inteligentné asistenčné jazdné systémy s kooperatívnou podporou vodiča: Sériovo sa dodáva aktívny asistent udržiavania v jazdnom pruhu, ako aj aktívny asistent brzdenia. Úlohou posledného menovaného asistenta je v kritických situáciách zabrániť kolízii alebo zmierniť jej závažnosť prostredníctvom samočinného brzdenia. Systém dokáže pri mestských rýchlostiach reagovať dokonca aj na stojace vozidlá a chodcov prechádzajúcich cez cestu. K rozšíreným funkciám balíka asistenčných jazdných systémov patrí napríklad funkcia odbočovania, funkcia vytvorenia záchrannej uličky, funkcia výstrahy pred približujúcimi sa cyklistami alebo vozidlami pri vystupovaní, ako aj výstraha pred rozpoznanými osobami v priestore priechodu pre chodcov. Asistent ECO podporuje obzvlášť uvoľnenú jazdu pri používaní systému DISTRONIC. Koncepcia ochrany špecifická pre vozidlá Mercedes-EQ a komplexné nárazové skúšky: Karoséria modelu EQA je založená na robustnej štruktúre modelu GLA a bola prispôsobená špeciálnym požiadavkám elektrického vozidla. Akumulátor je umiestnený v špeciálne vyvinutom ráme z profilov lisovaných pretláčaním. Ten preberá úlohu štruktúry. V prednej oblasti akumulátora dokáže takzvaný ochranný štít akumulátora chrániť zásobník energie pred vniknutím cudzích predmetov, čím zároveň zabraňuje následným škodám. Model EQA musel samozrejme absolvovať obvyklý komplexný program nárazových skúšok značky. Pre akumulátor a všetky konštrukčné diely, ktoré vedú elektrický prúd platia prísne bezpečnostné predpisy. Je to pravý Mercedes aj v oblasti ochrany cestujúcich: Sériovo sa dodáva airbag vodiča a spolujazdca, airbag na ochranu kolien pre vodiča a okenné airbagy. Okenné airbagy pokrývajú prvý a druhy rad sedadiel. Bočné airbagy na ochranu hrudníka a panvy vpredu sa dodávajú sériovo a v druhom rade sedadiel ako súčasť mimoriadnej výbavy. V kombinácii so systémom PRE-SAFE® (mimoriadna výbava) sú predné sedadlá vybavené elektrickými, reverzibilnými navíjačmi bezpečnostných pásov. Elektrická estetika dizajnu odkazuje na progresívny luxus: Model EQA vpredu kopíruje vzhľad typický pre značku Mercedes-EQ: čierny panel na mieste prednej masky s centrálnou hviezdou. Ďalším výrazným charakteristickým dizjanovým prvkom sveta plnoelektrických vozidiel značky Mercedes-EQ je svetelný pás vpredu i vzadu: svetlovodný prvok spája obe svietidlá denného osvetlenia svetlometov, ktoré využívajú výlučne technológiu svetelných diód, a stará sa o rozpoznateľnosť či už počas dňa alebo noci. Vnútro svetlometov je vyhotovené hodnotne, detailne a precízne. Pre značku Mercedes-EQ sú typické aj modré pásy v svetlometoch. Zadné svietidlá s LED plynulo prechádzajú do zužujúceho sa svetelného pásu s LED čím sa starajú o jedinečný vzhľad aj zozadu. Podsvietený ozdobný prvok a ružovozlaté zvýrazňujúce prvky v interiéri: Interiér modelu EQA charakterizuje množstvo prvkov, ktoré odkazujú na jeho elektrický charakter. V závislosti od línie výbavy k nim patrí aj podsvietený ozdobný prvok – ten oslavuje v prípade značky Mercedes-Benz premiéru. Medzi ďalšie exkluzívne prvky patria ružovozlaté dekoračné prvky na ventilačných dýzach, sedadlách a kľúčoch od vozidla. Mimoriadny model Edition 1 disponuje okrem toho prepracovane perforovanými koženými sedadlami, cez ktoré presvitá látka vyhotovená vo farbe Pure blue, ktorá je typická pre značku Mercedes-EQ. Združený prístroj s ukazovateľmi špecifickými pre elektrické vozidlá si taktiež osvojil farebnú koncepciu s ružovozlatými a modrými prvkami. Na multimediálnom displeji možno prostredníctvom dlaždice Mercedes-EQ vyvolať ponuky možností nabíjania, spotreby elektriny a toku energie. Dobre vybavený vstup do sveta Mercedes-EQ: Do sériovej výbavy modelu EQA patria okrem iného vysokovýkonné svetlomety s LED s adaptívnym asistentom diaľkového svetla, zadné výklopné dvere EASY-PACK s elektrickým ovládaním otvárania a zatvárania, 18-palcové disky z ľahkej zliatiny, náladové osvetlenie so 64 farbami, držiak na dva poháre, komfortné sedadlá s bedrovou opierkou nastaviteľnou v štyroch smeroch, cúvacia kamera pre lepší prehľad a komfort pri manévrovaní či kožený multifunkčný športový volant. Sériovo sa na palube nachádza aj infotainment MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz) s intuitívnym ovládaním či navigácia s Elektrickou inteligenciou. Novinku možno individualizovať pomocou dvoch línií výbav Electric Art a AMG Line či balíkom Night.


[1] Spotreba elektrického prúdu a dojazd boli zistené na základe nariadenia 692/2008/ES. Spotreba elektriny závisí od konfigurácie vozidla. Ďalšie informácie o oficiálnej spotrebe paliva a oficiálnych špecifických emisiách CO2 nových osobných motorových vozidiel sú uvedené v Príručke o spotrebe paliva a emisiách CO2 a spotrebe elektrického prúdu nových osobných motorových vozidiel, ktorú získate bezplatne na všetkých predajných miestach spoločnosti DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH (www.dat.de). [2] Podľa WLTP 426 kilometrov. [3] Údaje WLTP o uvedených vozidlách vychádzajú z údajov o spotrebe a CO2, ktoré platia pre nemecký trh, a je potrebné chápať ich ako nezáväzné informácie. V závislosti od zvolených prvkov výbavy môže konkrétne vozidlo ležať medzi Minimálnou WLTP hodnotou CO2/spotreby a Maximálnou WLTP hodnotou CO2/spotreby. Ako vymeriavací základ pre daň z motorových vozidiel môže byť určujúca vyššia hodnota. Uvedené hodnoty boli zistené podľa predpísaného spôsobu merania. Ide o Hodnoty CO2 podľa skúšobného postupu WLTP v zmysle čl. 2 bodu 3 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby boli vypočítané na základe týchto hodnôt. [4] Údaje WLTP o daných modeloch pre nemecký trh sa nachádzajú na konci tejto kapitoly. Tieto údaje možno dopytovať špecificky pre trh na príslušnej národnej stránke Mercedes-Benz. [5] elektronicky obmedzená [6] Časy nabíjania zodpovedajú nabitiu z 10 % na -100 % pri použití nabíjacej skrinky alebo verejnej nabíjacej stanice (pripojenie so striedavým prúdom s výkonom minimálne 11 kW, 16 A na jednu fázu) [7] Časy nabíjania zodpovedajú nabitiu z 10 % na 80 % pri použití rýchlonabíjacej stanice s jednosmerným prúdom a napájacím napätím 400 V, minimálny prúd 300 A.


Fotografie ku tlačovej správe

Fotografia 1 (4961x3307px, 7.94 MB)

Fotografia 2 (4961x3307px, 7.22 MB)

Fotografia 3 (4961x3307px, 8.09 MB)

Fotografia 4 (4961x3307px, 7 MB)

Fotografia 5 (4961x3307px, 6.38 MB)

Fotografia 6 (4961x3307px, 5.85 MB)

Fotografia 7 (4961x3307px, 6.18 MB)

Fotografia 8 (4961x3307px, 10.4 MB)

Fotografia 9 (4961x3307px, 5.61 MB)

Fotografia 10 (4961x3307px, 7.45 MB)

Fotografia 11 (4961x3307px, 9.69 MB)

Fotografia 12 (4961x3307px, 9.45 MB)

Fotografia 13 (4961x3307px, 8.33 MB)

Fotografia 14 (4961x3307px, 10.14 MB)

Fotografia 15 (4961x3307px, 9.88 MB)

Fotografia 16 (4961x3307px, 6.09 MB)

Fotografia 17 (3307x4961px, 9.61 MB)

Fotografia 18 (3307x4961px, 10.68 MB)

Fotografia 19 (3307x4961px, 8.42 MB)

Fotografia 20 (4961x3307px, 8.3 MB)

Fotografia 21 (3307x4961px, 8.58 MB)

Fotografia 22 (4961x3307px, 9.51 MB)

Fotografia 23 (4961x3307px, 10.62 MB)

Fotografia 24 (4961x3307px, 11.81 MB)

Fotografia 25 (4961x3307px, 11.49 MB)

Fotografia 26 (4961x3307px, 7.77 MB)

Fotografia 27 (3307x4961px, 11.26 MB)

Fotografia 28 (3307x4961px, 10.82 MB)

Fotografia 29 (3307x4961px, 9.69 MB)

Fotografia 30 (3307x4961px, 12.21 MB)

Fotografia 31 (4961x3307px, 12.43 MB)

Fotografia 32 (3307x4961px, 13.34 MB)

Fotografia 33 (4961x3307px, 12.13 MB)

Fotografia 34 (4961x3307px, 10.61 MB)

Fotografia 35 (4961x3307px, 7.4 MB)

Fotografia 36 (4961x3307px, 7.11 MB)

Fotografia 37 (4961x3307px, 7.75 MB)

Fotografia 38 (4961x3307px, 7.66 MB)

Fotografia 39 (4961x3307px, 6.94 MB)

Fotografia 40 (4961x3307px, 7.75 MB)

Fotografia 41 (4961x3307px, 6.84 MB)

Fotografia 42 (4961x3307px, 7.72 MB)

Fotografia 43 (4961x3307px, 7.58 MB)

Fotografia 44 (4961x3307px, 7.68 MB)

Fotografia 45 (3307x4961px, 9.98 MB)

Fotografia 46 (3308x4961px, 7.9 MB)

Fotografia 47 (3307x4961px, 7.88 MB)

Fotografia 48 (3307x4961px, 7.79 MB)

Fotografia 49 (3307x4961px, 7.08 MB)

Fotografia 50 (3294x4961px, 6.57 MB)

Fotografia 51 (4961x3307px, 7.17 MB)

Fotografia 52 (4961x3307px, 6.93 MB)

Fotografia 53 (4961x3306px, 7.29 MB)

Fotografia 54 (4961x3307px, 7.28 MB)

Fotografia 55 (4961x3307px, 7.09 MB)

Fotografia 56 (4961x3307px, 6.83 MB)

Fotografia 57 (4961x3307px, 8.19 MB)

Fotografia 58 (4961x3307px, 8.73 MB)

Fotografia 59 (4961x3307px, 9.77 MB)

Fotografia 60 (4961x3307px, 9.06 MB)

Fotografia 61 (4961x3307px, 9.66 MB)

Fotografia 62 (4961x3307px, 4.17 MB)

Fotografia 63 (4961x3307px, 3.44 MB)

Fotografia 64 (4961x3307px, 4.15 MB)

Fotografia 65 (3544x4961px, 8.19 MB)

Fotografia 66 (3543x4961px, 8.45 MB)

Fotografia 67 (3544x4961px, 7.87 MB)

Fotografia 68 (3544x4961px, 4.04 MB)

Fotografia 69 (3544x4961px, 7.36 MB)

Fotografia 70 (3544x4961px, 9.35 MB)

Fotografia 71 (3543x4961px, 10.07 MB)

Fotografia 72 (3544x4961px, 3.84 MB)

Fotografia 73 (3544x4961px, 4.44 MB)

Fotografia 74 (1417x2598px, 796.67 kB)

Fotografia 75 (1181x945px, 168.69 kB)

Fotografia 76 (1181x945px, 157.24 kB)

Fotografia 77 (2362x1181px, 283.49 kB)

Fotografia 78 (2362x1181px, 285.09 kB)

Fotografia 79 (2598x1417px, 334.85 kB)

Fotografia 80 (2362x1417px, 282.59 kB)

Fotografia 81 (3307x2126px, 1.54 MB)

Fotografia 82 (6000x4500px, 4.48 MB)

Fotografia 83 (6000x4500px, 4.96 MB)

Fotografia 84 (6000x4500px, 5.55 MB)

Fotografia 85 (6000x4500px, 3.85 MB)

Fotografia 86 (6000x4500px, 4.88 MB)

Fotografia 87 (6000x4500px, 3.94 MB)

Fotografia 88 (4961x3508px, 2.63 MB)

Fotografia 89 (4961x3508px, 2.9 MB)

Fotografia 90 (1080x1080px, 826.24 kB)

Fotografia 91 (1080x1350px, 926.22 kB)

Fotografia 92 (4961x3508px, 2.48 MB)

Fotografia 93 (4961x3508px, 2.25 MB)

Fotografia 94 (1080x1080px, 725.51 kB)

Fotografia 95 (1080x1350px, 801.62 kB)

Fotografia 96 (4961x3508px, 2.12 MB)

Fotografia 97 (4961x3508px, 2.17 MB)

Fotografia 98 (1080x1080px, 663.42 kB)

Fotografia 99 (1080x1350px, 728.51 kB)

Fotografia 100 (4961x3508px, 2.4 MB)

Fotografia 101 (4961x3508px, 2.37 MB)

Fotografia 102 (4961x3508px, 2.37 MB)

Fotografia 103 (1080x1080px, 627.83 kB)

Fotografia 104 (1080x1350px, 662.92 kB)

Fotografia 105 (4961x3508px, 1.81 MB)

Fotografia 106 (4961x3508px, 1.51 MB)

Fotografia 107 (1080x1080px, 369.38 kB)

Fotografia 108 (1080x1350px, 366.21 kB)

Fotografia 109 (4961x3508px, 2.99 MB)

Fotografia 110 (4961x3508px, 4.03 MB)

Fotografia 111 (1080x1080px, 843.78 kB)

Fotografia 112 (1080x1350px, 993.02 kB)

Fotografia 113 (4961x3508px, 1.95 MB)

Fotografia 114 (4961x3508px, 1.93 MB)

Fotografia 115 (4961x3508px, 1.84 MB)

Fotografia 116 (1080x1080px, 576.75 kB)

Fotografia 117 (1080x1350px, 660.96 kB)

Fotografia 118 (4961x2790px, 8.81 MB)

Fotografia 119 (4961x3308px, 12.85 MB)

Fotografia 120 (4961x3307px, 10.44 MB)

Fotografia 121 (4961x3307px, 12.19 MB)

Fotografia 122 (4961x3307px, 11.03 MB)

Fotografia 123 (4961x3308px, 12.67 MB)

Fotografia 124 (4961x3308px, 10.56 MB)

Fotografia 125 (4961x3024px, 8.9 MB)

Fotografia 126 (4961x3308px, 9.82 MB)

Fotografia 127 (4961x3153px, 8.9 MB)

Fotografia 128 (4961x3523px, 9.95 MB)

Fotografia 129 (4961x3307px, 7.22 MB)

Fotografia 130 (4961x3307px, 13.56 MB)

Fotografia 131 (4961x3307px, 7.32 MB)

Fotografia 132 (4961x3307px, 14.65 MB)

Fotografia 133 (4961x3307px, 14.34 MB)

Fotografia 134 (4961x3306px, 7.43 MB)

Fotografia 135 (4961x3307px, 13 MB)

Fotografia 136 (4961x3307px, 12.21 MB)

Fotografia 137 (4961x3307px, 13.39 MB)

Fotografia 138 (4961x3721px, 14.53 MB)

Fotografia 139 (3307x4961px, 9.99 MB)

Fotografia 140 (3307x4961px, 12.68 MB)

Fotografia 141 (3306x4961px, 13.84 MB)

Fotografia 142 (3307x4961px, 10.59 MB)

Fotografia 143 (3308x4961px, 11.73 MB)

Fotografia 144 (3307x4961px, 12.11 MB)