Mercedes-Benz sa už od vynájdenia automobilu pred takmer 140 rokmi zameriava na ustavičný vývoj individuálnej mobility, pri ktorom sa uplatňuje priekopnícky duch a snaha vytvárať výnimočné veci. Podľa poradenskej spoločnosti Interbrand sa spoločnosť v súčasnosti považuje za najhodnotnejšiu značku luxusných automobilov na svete.
Koncepcia kampane
- Mercedes-Benz sa už od vynájdenia automobilu pred takmer 140 rokmi zameriava na ustavičný vývoj individuálnej mobility, pri ktorom sa uplatňuje priekopnícky duch a snaha vytvárať výnimočné veci. Podľa poradenskej spoločnosti Interbrand sa spoločnosť v súčasnosti považuje za najhodnotnejšiu značku luxusných automobilov na svete.
- V histórii koncernu s bohatou tradíciou, ktorá zahŕňa 120-ročné jubileum založenia centrály v Stuttgarte-Untertürkheime až po otvorenie nového tamojšieho areálu Mercedes-Benz eCampus na vývoj budúcich technológií akumulátorov sa spája minulosť s budúcnosťou.
- Ako sa z automobilu stane Mercedes-Benz? Odpovede možno nájsť v nespočetných detailoch a veľkých aj malých technických inováciách v kombinácii s vášňou a oduševnením. To je to, čo tvorí značku Mercedes-Benz.
- Nová globálna kampaň značky s názvom „To je Mercedes-Benz“ vás vezme na obsiahlu cestu za objavmi. Značku a jej najrôznejšie produkty predstavuje vizuálne pôsobivým spôsobom, pričom ponúka podrobné informácie.
- Vizuálny koncept kampane predstavuje celosvetovo známe logo značky v kreatívnych a doteraz nevídaných variantoch. Hviezda Mercedes-Benz je vždy interpretovaná nanovo tak, aby zodpovedala príslušnej epizóde kampane, napriek čomu však zostáva nezameniteľným symbolom značky.
- Kampaň aktivuje témy týkajúce sa vlastnej DNA značky – Bezpečnosť, Kvalita, Komfort a Dizajn:
- Bezpečnosť je jedným z hlavných záväzkov, ktorý si značka Mercedes-Benz určila voči všetkým účastníkom cestnej premávky. Spoločnosť je priekopníkom v oblasti bezpečnosti vozidiel a v rámci svojej jedinečnej filozofie „Bezpečnosť v skutočnom živote“ opakovane stanovuje nové technologické štandardy. Epizóda kampane ukazuje napríklad pilotný pokus s röntgenovým žiarením, čiže prvú röntgenom snímanú nárazovú skúšku na svete: ultrakrátke röntgenové snímky s frekvenciou až 1 000 snímok za sekundu zachytili vozidlo Triedy C počas nárazovej skúšky, čo umožnilo vizualizovať aj tú najmenšiu zmenu v momente nárazu – dokonca aj na skrytých komponentoch vozidla alebo vo vnútri figurín. Tento krátky príbeh je vizualizovaný röntgenovým snímkom hviezdy.
- Vozidlá s trojcípou hviezdou sú na celom svete synonymom kvality. Mercedes-Benz zohľadňuje každý detail a svoje vozidlá podrobuje dôkladným testom odolnosti. Napríklad v rôznych extrémnych poveternostných situáciách. A pretože počasie niekedy nie je dostatočne extrémne, výrobca vozidiel Mercedes-Benz vo svojich klimatických aerodynamických tuneloch simuluje rôzne situácie: od hustého dažďa cez víchricu, snehové búrky alebo teplotu do mínus 40 stupňov Celzia až po tropické podmienky s teplotou do 60 stupňov Celzia alebo teplotou asfaltu do 70 stupňov Celzia. Tento krátky príbeh je prezentovaný prostredníctvom modelu EQS. Hviezda Mercedes sa javí ako zamrznutá, prípadne pokrytá pieskom.
- Pre každé vozidlo Mercedes-Benz platí, že výnimočný komfort a individuálne služby uľahčujú zákazníkom ich každodenné jazdenie a každú jazdu premenia na relaxačný zážitok.To zabezpečujú okrem iného aj nespočetné možnosti personalizácie vo vozidle, napríklad centrum starostlivosti o zákazníkov Mercedes-Benz s podporou v 22 jazykoch. Trieda E vystupuje v tejto epizóde ako „ústredný automobil“. Hviezda sa skladá z veľkého počtu farebných pixelov symbolizujúcich množstvo služieb, ktoré ponúka značka Mercedes-Benz.
- Vozidlá Mercedes-Benz ponúkajú luxusný zážitok pre všetky zmysly. Mnohé drobné detaily sa spájajú do emocionálneho umeleckého diela. V tejto súvislosti treba spomenúť aj aktívnu aromatizáciu vo vozidle: značka Mercedes-Benz ako prvý výrobca automobilov prišla v roku 2013 so systémom AIR BALANCE, ktorý vo vozidlách Triedy S rozptyľoval skutočný parfum slúžiaci na individuálne prispôsobenie interiéru vozidla. Systém diskrétne uvoľňuje vôňu prostredníctvom flakónu v príručnej odkladacej skrinke. Značka medzičasom ponúka 20 individuálnych vôní, pričom každá z nich je zladená s charakterom modelu. Kvetinové vzory symbolizujú v kampani tému aromatizácie.
Podrobnosti o kampani a časové obdobie
- „To je Mercedes-Benz“ je 360-stupňová kampaň značky, ktorá sa primárne odohráva prostredníctvom internetovej stránky značky mercedes-benz.com a kanálov sociálnych médií. Kampaň obsahuje viac ako 220 krátkych príbehov.
- Kampaň bude spustená celosvetovo koncom augusta a v závislosti od jednotlivých trhov bude aktivovaná v rôznych termínoch. Jej súčasťou vo veľkých mestách bude aj digitálna reklama vo verejnom priestore (OOH).
- Globálna kampaň sa začala 23. augusta 2024 a počas dlhšieho obdobia sa bude priebežne šíriť na globálnych kanáloch značky.
Titulky
- Nápad, koncepcia a realizácia: tím x
- Výroba: ICONOCLAST Nemecko
- Réžia: Arnaud Bresson, Haw-Lin
- Autor fotografií: Raul Suciu