Stuttgart. Viac ako 20 000 zákazníkov si od februára už objednalo EQA. Teraz do rodiny plnoelektrických kompaktných SUV prichádza nový prírastok: EQA 300 4MATIC s výkonom 168 kW (kombinovaná spotreba elektriny: 15,8 kWh/100 km; emisie CO2: 0 g/km) [1] a EQA 350 4MATIC s výkonom 215 kW (kombinovaná spotreba elektriny: 15,8 kWh/100 km; emisie CO2: 0 g/km) [1] posúvajú ponuku modelov do nových dimenzií. Hodnoty dojazdu podľa NEDC dosahujú 493 kilometrov, podľa WLTP [2] 409 – 432 kilometrov. Zákazníci si odteraz môžu objednať oba modely s náhonom na všetky kolesá. Neskôr v priebehu roka bude nasledovať verzia s ešte väčším dojazdom.

EQA je vstupom do sveta plnoelektrických automobilov od značky Mercedes-EQ. Po modeli EQA 250 (kombinovaná spotreba elektriny: 15,7 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km) [1] s výkonom 140 kW a náhonom na predné kolesá, ktorý už bol úspešne uvedený na trh, si zákazníci môžu objednať dva výkonné a efektívne modely s náhonom na všetky kolesá EQA 300 4MATIC a EQA 350 4MATIC. Ceny sa začínajú na hodnote 56 016,00 a 58 716,00 eur s DPH.
V prípade modelu EQA je k dispozícii služba Mercedes me Charge bezplatne na jeden rok. Pre európskych zákazníkov služby Mercedes me Charge bude počas tohto obdobia zelené nabíjanie na všetkých verejných nabíjacích miestach bez príplatku. Zákazníci so záujmom o oba varianty s náhonom na všetky kolesá môžu tak ako pri EQA 250 navyše využívať európsku sieť rýchlonabíjacích staníc IONITY jeden rok od aktivácie za uvádzaciu cenu 0,29 centa za kWh.

Do rozsiahlej sériovej výbavy EQA 300 4MATIC a EQA 350 4MATIC patria okrem iného vysokovýkonné svetlomety s LED s adaptívnym asistentom diaľkového svetla, zadné výklopné dvere EASY-PACK s elektrickým ovládaním otvárania a zatvárania, 18-palcové disky z ľahkej zliatiny, náladové osvetlenie so 64 farbami, držiak na dva poháre, komfortné sedadlá s bedrovou opierkou nastaviteľnou v štyroch smeroch, cúvacia kamera pre lepší prehľad a komfort pri manévrovaní či kožený multifunkčný športový volant. Sériovo sa na palube nachádza aj infotainment MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz) s intuitívnym ovládaním či navigácia s Elektrickou inteligenciou.

Praktické balíky výbav

V prípade modelu EQA Mercedes výrazne zjednodušil logiku ponuky. Namiesto toho, aby si zákazník musel vyberať z mnohých individuálnych prvkov mimoriadnej výbavy, si môže vybrať jeden z troch prakticky vopred nakonfigurovaných balíkov:

  • Pokročilý balík dopĺňa sériovú výbavu EQA o komfortné a bezpečnostné prvky. V interiéri sa dva 10,25-palcové displeje prelínajú do širokouhlého kokpitu. Vodič je podporovaný asistentom sledovania mŕtveho uhla, balíkom zrkadiel, ako aj parkovacím balíkom s cúvacou kamerou.
  • Prvotriedny balík sa zakladá na pokročilom balíku a dodatočne zvyšuje komfort. Jeho súčasťou je komfortný balík KEYLESS-GO, dvojzónová automatická klimatizácia THERMOTRONIC, pokročilý ozvučovací systém, ako aj bezdrôtové nabíjanie chytrého telefónu.
  • Prvotriedny balík plus dodatočne k prvkom výbavy pokročilého balíka a prvotriedneho balíka ponúka panoramatickú posuvnú strechu, obklopujúci ozvučovací systém Burmester® a parkovací balík s 360-stupňovou kamerou.

Na želanie je model EQA dostupný vo verzii Electric Art, ktorá je špecifická pre značku Mercedes-EQ. Farebné akcenty v modernom ružovozlatom vyhotovení zdobia čalúnenie a ventilačné dýzy, ozdobný prvok je podsvietený. Súčasťou línie výbavy sú aj špeciálne 18-palcové disky z ľahkej zliatiny.

Efektívny elektrický pohon

Na prednej náprave sa používa asynchrónny motor. Elektrický stroj, prevodovka s pevným prevodovým pomerom s diferenciálom, chladiaca sústava, ako aj výkonová elektronika tvoria pritom kompaktnú jednotku s vysokou mierou integrácie – elektrické hnacie ústrojenstvo (eATS).

Okrem toho majú modely EQA 300 4MATIC a EQA 350 4MATIC na zadnej náprave elektrické hnacie ústrojenstvo s novovyvinutým synchrónnym motorom s permanentným budením. Tento motor je zakomponovaný mimoriadne kompaktne. Pri synchrónnych motoroch s permanentným budením je rotor motora na striedavý prúd vybavený permanentnými magnetmi. Magnety, a teda aj rotor, sledujú obvodové pole striedavého prúdu vo vinutiach statora. Motor je synchrónny, pretože rotor sa otáča s frekvenciou magnetického poľa statora. Frekvencia sa v meničoch frekvencie výkonovej elektroniky prispôsobuje rýchlostným požiadavkám vodiča. K výhodám tohto druhu konštrukcie patrí vysoká hustota výkonu, vysoká účinnosť, ako aj vysoká výkonová konštanta.
Požiadavka na výkon medzi prednou a zadnou nápravou sa pri týchto verziách pohonu 4MATIC inteligentne reguluje až stokrát za sekundu podľa jazdnej situácie. Filozofiou značky Mercedes-EQ je dosiahnuť optimalizáciu spotreby čo najčastejším prevádzkovaním zadného elektrického stroja, zatiaľ čo asynchrónny motor na prednej náprave v prevádzke pri čiastočnom zaťažení vytvára len malé straty v dôsledku roztáčania.

Najdôležitejšie údaje [3]

EQA 300 4MATIC EQA 350 4MATIC
Pohon Všetkých kolies Všetkých kolies
Elektrický stroj vpredu/vzadu Typ Asynchrónny motor (ASM)/synchrónne motory s permanentným budením (PSM) Asynchrónny motor (ASM)/synchrónne motory s permanentným budením (PSM)
Max. hnací výkon [4] kW 168 215
Max. krútiaci moment Nm 390 390
Zrýchlenie 0 – 100 km/h s 7.7 6
Maximálna rýchlosť [5] km/h 160 160
Kapacita energie akumulátora, použiteľná (WLTP) kWh 66.5 66.5
Max. výkon nabíjania, jednosmerný prúd kW 100 100
Čas nabíjania jednosmerným prúdom z 10 na 80 % stavu nabitia min 30 30
Kombinovaná spotreba (WLTP) kWh/100 km 18,5-17,5 18,5-17,5
Emisie CO₂ (WLTP) g/km 0 0
Kombinovaná spotreba (NEDC) kWh/100 km 15.8 15.8
Emisie CO₂ (NEDC) g/km 0 0
Cena od eur s DPH 56 016,00 58 716,00

[1] Spotreba elektrického prúdu a dojazd boli zistené na základe nariadenia 692/2008/ES. Hodnoty spotreby podľa WLTP (určené na základe nariadenia 2017/1151/ES): kombinovaná spotreba elektriny EQA 300 4MATIC 17,5 kWh/100 km, emisie CO2 0 g/km; kombinovaná spotreba elektriny EQA 350 4MATIC 17,5 kWh/100 km, emisie CO2 0 g/km.
[2] Hodnoty dojazdu boli zistené na základe nariadenia 2017/1151/ES.
[3] Spotreba elektrického prúdu a dojazd boli zistené na základe nariadenia 692/2008/ES (skúšobný postup NEDC). Spotreba elektriny a dojazd podľa WLTP boli zistené na základe nariadenia 2017/1151/ES
[4] Výkon systému nevzniká jednoduchým sčítaním jednotlivých hodnôt výkonu.
[5] Elektronicky obmedzené


Fotografie ku tlačovej správe

Fotografia 1 (4719x6213px, 6.66 MB)

Fotografia 2 (4323x2877px, 3.01 MB)

Fotografia 3 (6000x4500px, 7.22 MB)