Dizajn: zmyselná čistota so športovo elegantným dotykom
Vďaka kombinácii krátkeho predného previsu, dlhého rázvoru a zadného previsu má nová Trieda C dynamické proporcie už aj počas státia. Túto túžbu vyraziť vpred podčiarkuje športová kapota motora s charakteristickými prelismi. Čelné sklo a priestor pre cestujúcich boli posunuté dozadu – “cab-backward-design” je odborný termín označujúci túto klasickú proporciu. V oblasti kvality urobil obrovský krok vpred už predchodca. Nová Trieda C ide v oblasti moderného luxusu ešte ďalej: interiér preberá atraktívne prvky z novej Triedy S, pričom však pridáva aj športové akcenty.
Dizajn exteriéru: silueta s mimoriadnou hrou svetla
Pri pohľade zboku vytvárajú komplexne tvarované plochy jedinečnú hru svetla. Línie naopak dizajnéri zredukovali na minimum. O to viac sa pozornosť zameriava na takzvané predvádzacie mólo, teda líniu pliec. V prípade verzie kombi zvýrazňuje progresívna línia strechy v kombinácii s nakloneným zadným sklom športový charakter bez obmedzení funkčnosti. Ďalšie znaky športovo-sebavedomého vzhľadu sú široký rozchod kolies a kolesá presahujúce smerom von (vo formáte 17 až 19 palcov) s moderným dizajnom.
Prednú časť zdobí maska chladiča typická pre značku. Všetky modely disponujú centrálnou hviezdou, vyhotovenie a charakter masky chladiča sa líši v detailoch. Základný model má v tomto zmysle centrálnu hviezdu s lamelami. V prípade línie výbavy Avantgarde sa k tomu pridávajú ozdobné prvky v lamelách, ako aj pochrómovaný rám okolo obloženia chladiča a spojler. Identifikačným znakom línie výbavy AMG Line je diamantová maska chladiča s pochrómovaným dizajnom hviezdy.
Dizajn zadnej časti je typický pre sedany značky Mercedes-Benz. Fascinujúce sú aj kvalitne spracované zadné svietidlá s nezameniteľným denným i nočným vzhľadom. V prípade sedanu sú svietidlá po prvýkrát v Triede C dvojdielne, funkcie osvetlenia sú rozdelené na svietidlá na boku a na veku batožinového priestoru. Vďaka precízne navrhnutej vnútornej časti sa nárok na mimoriadne hodnotný vzhľad odráža aj v detailoch. Ozdobné prvky, ktoré sa dodávajú na želanie alebo ktoré závisia od línie výbavy v zadnom nárazníku dotvárajú dizajn zadnej časti. Paletu farieb dopĺňajú tri nové laky – spektrálna modrá, strieborná high-tech a opalitová biela.
Dizajn interiéru: športové akcenty vďaka zameraniu na vodiča
Prístrojová doska je rozdelená na hornú a dolnú časť: na profil krídla s novými, sploštenými a okrúhlymi ventilačnými dýzami, ktoré pripomínajú motorové gondoly lietadla a na opulentný dekoratívny panel. Tá plynie neprerušovane zo stredovej konzoly k prístrojovej doske. K športovosti prispieva jej orientácia na vodiča: prístrojová doska a centrálny displej sú natočené o šesť stupňov na vodiča.
Priestor vodiča sa vyznačuje LCD obrazovkou s vysokým rozlíšením. Stojí voľne a pôsobí tak, akoby sa vznášala pred profilom krídla a dekoratívnym panelom. Displej vodiča sa tým odlišuje od tradičných kokpitov s klasickými okrúhlymi prístrojmi. Zákazníci si môžu vybrať medzi 10,25-palcovým (26,0 cm) a 12,3-palcovým (31,2 cm) vyhotovením.
Posun paradigmy k digitálnosti je zrejmý aj na centrálnom displeji: funkcie vozidla sa ovládajú prostredníctvom hodnotného dotykového displeja. Jeho orientácia na výšku poskytuje významné výhody najmä pokiaľ ide o navigáciu. Dotykový displej vytvára dojem, že sa vznáša aj nad dekoratívnym panelom. Rovnako ako prístrojová doska, aj displej je mierne natočený na vodiča. Centrálny displej disponuje v sériovej výbave uhlopriečkou 9,5-palca (24,1 cm). Na želanie sa dodáva väčšia verzia s uhlopriečkou 11,9-palca, resp. 30,2 cm.
Kvalitná pochrómovaná spona rozdeľuje stredovú konzolu: na zadnú, jemne vyplnenú oblasť, ktorá slúži ako lakťová opierka, a prednú, lesklú sýtočiernu oblasť. Z tejto trojrozmernej plochy plynulo, bez akýchkoľvek škár, vychádza centrálny displej, ktorý sa na pohľad vznáša.
Prístrojovú dosku obklopuje moderné, mimoriadne minimalistické obloženie dverí. Stredový panel dverí s integrovanou lakťovou opierkou sa vyvíja zo zvislej plochy do vodorovnej orientácie. Podobe ako v prípade vzhľadu stredovej konzoly, aj predná oblasť je vyhotovená vo forme kovového prvku špičkovej techniky. Môže sa využívať ako držadlo na uchopenie a držadlo na zatváranie dverí a obsahuje prepínače na ovládanie okien. Medzi ďalšie atraktívne prvky patrí vznášajúca sa ovládacia časť, v ktorej je integrovaná kľučka dverí a ovládanie funkcií sedadla.
Mimoriadny dizajn voliteľných sedadiel pre líniu výbavy Avantgarde alebo športových sedadiel novej Triedy C hrá vrstvami a obklopujúcimi povrchmi, čo im dodáva vizuálnu ľahkosť. Opierky hlavy a ich napojenie na operadlá s uzavretým obložením, pod ktorým sa nachádza kinematika nastavenia, boli navrhnuté úplne nanovo.
V Triede C je k dispozícii prístrojová doska potiahnutá koženkou s líniami bokov so vzhľadom kože napa (mimoriadna výbava, sériová výbava v prípade línie výbavy AMG Line). Výber ozdobných prvkov ukazuje inovatívne povrchy. Medzi ne patria nové interpretácie dýh s otvorenými pórmi v hnedých odtieňoch, ako aj čierna dyha s otvorenými pórmi, ktorá je potiahnutá jemnými ozdobnými vložkami z pravého hliníka, ktoré kopírujú tvar drevenej dyhy.
Displej vodiča a centrálny displej ponúkajú ucelený estetický zážitok. Vzhľad obrazoviek si možno individuálne prispôsobiť prostredníctvom troch štýlov zobrazovania (Decentný, Športový, Klasický) a troch režimov (Navigácia, Asistencia, Servis). V prípade “Športového” režimu dominuje červená farba a centrálny otáčkomer je stvárnený dynamicky. V závislosti od línií výbavy disponuje nová Trieda C v rámci sériovej výbavy náladovým osvetlením so svetlovodným prvkom.
Najnovšia generácia systému MBUX: intuitívne ovládateľný a učenlivý
Rovnako ako nová Trieda S, aj nová Trieda C získava druhú generáciu infotainmentu systému MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz). Interiér bude ešte digitálnejší a inteligentnejší, pretože hardvér a softvér urobili obrovský posun vpred: brilantné zobrazenia LCD obrazoviek uľahčujú ovládanie funkcií vozidla a komfortných funkcií.
Displej vodiča a centrálny displej ponúkajú ucelený estetický zážitok. Informácie sú jasne rozložené a zobrazované štruktúrovaným spôsobom. V prípade Triedy S vyvinul Mercedes-Benz novú estetiku zobrazovania, od ktorej je táto dôsledne odvodená.
Vzhľad obrazoviek si možno individuálne prispôsobiť prostredníctvom troch štýlov zobrazovania (Klasický, Športový, Decentný) a troch režimov (Navigácia, Asistencia, Servis).
- V “Klasickom” privíta vodiča známy svet zobrazovania. Osvedčené zobrazenie s dvoma tubusmi a meniacim sa obsahom uprostred ponúka všetky informácie relevantné pre jazdu.
- V prípade “Športového” režimu napríklad dominuje červená farba a centrálny otáčkomer je stvárnený dynamicky.
- V “Decentnom” režime sa obsah zredukuje na to najdôležitejšie. Okrem toho možno na oboch obrazovkách zapnúť náladové osvetlenie v siedmych farebných svetoch. To sa stará o pôsobivý farebný zážitok v interiéri.
- V novom “Asistenčnom režime” sa v reálnom čase zobrazuje dopravné dianie, ktoré je doplnené o dôležité informácie na displeji.
- Navigácia na celú obrazovku bola prevzatá z Triedy S a vodičovi ponúka počas jazdy najlepšiu možnú orientáciu.
Hey Mercedes: čoraz múdrejší hlasový asistent
Hlasový asistent “Hey Mercedes” je schopnejší viesť dialógy a učiť sa tým, že sa aktivujú onlinové služby v aplikácii Mercedes me. Určité úkony možno vyvolať aj bez aktivačného pojmu “Hey Mercedes”. Jedným takýmto úkonom je napríklad prijatie telefónneho hovoru. “Hey Mercedes” vysvetľuje po vyslovení “Nápoveda” aj funkcie vozidla a pomáha aj vtedy, keď si chcete prepojiť chytrý telefón cez Bluetooth alebo keď hľadáte lekárničku. “Hey Mercedes” dokonca rozpozná cestujúcich podľa hlasu.
Chytrá domácnosť: mobilná inteligencia umožňuje maximálny komfort ovládania na diaľku
Pomocou funkcie systému MBUX Chytrá domácnosť sa teraz z Triedy C stáva mobilná ovládacia centrála domácnosti. Chytrá domácnosť totiž znamená, že WLAN, snímače a aktuátory sa starajú o to, aby bola domácnosť čoraz inteligentnejšia a komunikatívnejšia: teplotu, osvetlenie, rolety a elektrické zariadenia možno monitorovať a ovládať na diaľku. Hlásiče pohybu a okenné kontakty poskytujú informácie o želaných a nežiaducich návštevníkoch.
“Hey Mercedes, je teraz niekto u mňa doma?” “Skontroloval som to. Posledný detekovaný pohyb bol v kuchyni pred hodinou.” Takto by mohli v budúcnosti prebiehať dialógy prostredníctvom hlasového asistenta MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz) medzi vodičom alebo pasažiermi Triedy C a chytrou domácnosťou používateľa. Pri uvedení vozidla na trh bude funkcia systému MBUX Chytrá domácnosť podporovať mnohé zariadenia dôležitých poskytovateľov chytrej domácnosti – s Bosch Smart Home a Samsung SmartThings boli už príslušné zmluvy uzatvorené (dostupnosť funkcie systému MBUX Chytrá domácnosť je závislá od konkrétneho trhu). Nasledovať budú ďalší poskytovatelia, ktorí budú neskôr zverejnení. Hneď od začiatku bude Hey Mercedes rozumieť dotazom a príkazom v štyroch jazykoch (nemčina, čínština, americká a britská angličtina). Osloviť bude možné lampy, zásuvky, termostaty, rolety a žalúzie, detektory pohybu, kontakty dvier alebo okien či snímače teploty. Dokáže zodpovedať teda aj na otázku: “Vypol som vlastne kúrenie?” A v závislosti od informácií a termostatov nainštalovaných v domácnosti je k dispozícii aj možnosť zmeniť nastavenie: “Nastav teplotu v celom dome na 18 stupňov!” Integrácia funkcie chytrá domácnosť do systému MBUX tak prispieva k znižovaniu spotreby energie v domácnosti. Komfort sa pritom zvyšuje, pretože kúrenie možno opäť zapnúť včas aj na diaľku.
Streamovanie hudby: na výber sú milióny pesničiek
Mercedes-Benz komplexne integroval do infotainmentu MBUX prostredníctvom služby “Online hudba” najväčších poskytovateľov hudobných streamovacích služieb. MBUX pritom umožňuje kontinuálny prístup k osobnému používateľskému profilu spárovaného poskytovateľa hudby. Vďaka tomu má zákazník nielen pohodlný prístup k svojim obľúbeným skladbám a vlastným hudobným zoznamom, ale aj možnosť objavovať milióny skladieb a zoznamy skladieb. Ovládanie je pritom intuitívne a funguje prostredníctvom hlasového asistenta MBUX vyslovením vety “Hey Mercedes”, prostredníctvom dotykového ovládania na volante alebo priamo na centrálnom displeji.
Ďalšie zaujímavosti
Ako prvok mimoriadnej výbavy je k dispozícii video so zobrazením rozšírenej reality. Kamera sníma priestor pred vozidlom. Pohyblivé obrázky sa zobrazujú na centrálnom displeji. Okrem toho sa vo videoobraze zobrazujú objekty, informácie a označenia. Medzi ne patria napríklad dopravné značky, pokyny na odbočenie, odporúčania zmien jazdného pruhu a orientačné čísla. To môže výrazne uľahčiť navigáciu, najmä v meste.
Farebný projekčný displej je dostupný ako prvok mimoriadnej výbavy. Vodič vidí virtuálny obraz s veľkosťou 9 x 3 palce (približne 23 x 8 cm), ktorý sa vznáša nad kapotou motora vo vzdialenosti asi 4,5 m.
Skener odtlačkov prstov je umiestnený ergonomicky pod centrálnym displejom. Vďaka nemu sa môžu používatelia prihlásiť do systému MBUX rýchlo, bezpečne a komfortne. Osobné nastavenia a údaje, ako obľúbené položky, posledné ciele, predpovede založené na správaní, pracovné záznamy v kalendári alebo e-maily sú totiž chránené. Platby uskutočnené prostredníctvom služby Mercedes me sú taktiež vyhradené pre overených používateľov.
Aktualizácie vzduchom (OTA): softvér je vždy najaktuálnejší
Len čo bude zo strany Mercedes-Benz k dispozícii nová aktualizácia, v systéme MBUX sa objaví upozornenie. Aktualizácia sa stiahne a nainštaluje na pozadí. Používateľ musí následne opäť výslovne súhlasiť s aktiváciou. Vozidlo je teda vždy aktuálne. Dokonca aj funkcie, ktoré dnes ešte ani neexistujú, môžu byť vďaka aktualizáciám bez potreby kábla integrované do už predaných vozidiel. V súvislosti s prenosom údajov sa Mercedes-Benz spolieha z dôvodu vysokých bezpečnostných štandardov na mobilnú rádiovú technológiu a komunikačný modul zabudovaný vo vozidle.
Ďalším spôsobom, ako získať aktualizovaný a vylepšený používateľský zážitok je objednanie nových funkcií v obchode Mercedes me Store, napríklad služby streamovania hudby alebo kancelária v automobile. Prostredníctvom obchodu Mercedes me Store si možno priamo online predĺžiť alebo objednať nové predplatené služby.
Pohon: konzekventná elektrifikácia moderného štvorvalcového motora
Vďaka konzekventnej elektrifikácii a inteligentnému downsizingu určuje nová Trieda C štandardy v oblasti efektívnosti. V portfóliu motorov sú výhradne štvorvalcové agregáty aktuálnej modulárnej rodiny motorov Mercedes-Benz FAME (Family of Modular Engines). Portfólio motorov takto podstatným spôsobom prispieva k zvýšeniu flexibility medzinárodného výrobného združenia pri súčasnom poskytnutí elektrifikácie na uspokojenie dopytu.
Dieselové aj benzínové motory disponujú okrem preplňovania turbodúchadlom po prvýkrát aj inteligentnou podporou pri nízkych otáčkach s integrovaným štartovacím generátorom (ISG) vo forme pomocného hybridného pohonu druhej generácie. Ten sa stará o vynikajúci priebeh výkonu. Súčasťou ISG je 48-voltový elektrický systém, ktorý zaisťuje funkcie ako kĺzanie, zvýšenie výkonu či rekuperácia a umožňuje výrazné úspory v oblasti spotreby paliva. Navyše vďaka ISG štartujú motory mimoriadne rýchlo a komfortne, takže funkcia štart – stop je pre vodiča rovnako nepostrehnuteľná ako prechod z kĺzania s vypnutým motorom na akceleráciu výkonným spaľovacím motorom. Na voľnobehu sa inteligentná súhra ISG a spaľovacieho motora stará o vynikajúcu kultúru chodu.
Prvý dieselový motor s integrovaným štartovacím generátorom
Vrcholom opatrení zameraných na ďalšie zlepšovanie efektívnosti je nový motor OM 654 M s integrovaným štartovacím generátorom (ISG) druhej generácie. Získa tým čiastkový 48-voltový elektrický systém. Vďaka rekuperácii a možnosti kĺzania s vypnutým motorom je motor ešte efektívnejší. Okrem elektrifikácie, ktorá zahŕňa aj použitie elektrického kompresora na chladivo klimatizácie, sú toto najdôležitejšie zmeny, ktoré umožňujú výkon až 195 kW plus dodatočný výkon (Boost) 15 kW:
- Nový kľukový hriadeľ zvyšuje zdvih na 94,3 mm a zdvihový objem na 1 992 cm³ (doterajšie hodnoty: 92,3 a 1 950).
- Nárast vstrekovacieho tlaku na 2 700 bar (doteraz 2 500).
- Mimoriadne rýchle odozvy a rovnomerný nárast hnacej sily vďaka dvom vodou chladeným turbodúchadlám, ktoré teraz majú variabilnú geometriu lopatiek.
- Sodíkom naplnený kanál chladenia v oceľových piestoch – to zabezpečuje ešte lepšie odvádzanie tepla so špičkovými hodnotami v priehlbine piestu.
Najvýkonnejší štvorvalcový dieselový motor ide o krok ďalej aj pokiaľ ide o dodatočnú úpravu spalín. Medzi jeho komponenty patrí
- akumulačný katalyzátor NOx umiestnený v blízkosti motora na redukciu oxidov dusíka
- DPF (filter pevných častíc dieselových motorov so špeciálnou vrstvou aj na zníženie množstva oxidov dusíka)
- katalyzátor SCR (Selective Catalytic Reduction; s dávkovaným množstvom vstrekovaného AdBlue®), ako aj
- prídavný katalyzátor SCR v spodnej časti vozidla so separátne dávkovaným množstvom vstrekovaného AdBlue®.
Štvorvalcový benzínový motor s ISG druhej generácie
V novej Triede C oslavuje svoju premiéru štvorvalcový benzínový motor (M 254) s integrovaným štartovacím generátorom (ISG) druhej generácie s výkonom až do 15 kW a krútiacim momentom 200 Nm. Vďaka rekuperácii a možnosti “kĺzania” s vypnutým motorom je benzínový motor oveľa efektívnejší. V motore M 254 spojil Mercedes-Benz po prvýkrát všetky inovácie modulárnej rodiny štvorvalcových a šesťvalcových benzínových a dieselových motorov do jedného agregátu. Medzi inovácie patrí povrchová úprava valcov NANOSLIDE®, honovanie valcov CONICSHAPE® (trúbkové lapovanie) a dodatočná úprava spalín umiestnená priamo na motore.
Úplne nové je aj segmentové turbodúchadlo so spojením prúdov, ktoré predstavuje ďalší krok vo vývoji technológie dvojprúdového turbodúchadla (twin-scroll) pre ešte spontánnejšiu odozvu preplňovania. Úplne novovyvinuté turbodúchadlo je výsledkom spolupráce vývoja turbodúchadiel Mercedes-Benz a tímu Formuly 1 Mercedes-AMG Petronas. Transfer technológií do sériovej výroby umožňuje určovanie nových štandardov v súvislosti s výkonom v kombinácii s vyššou efektivitou. V prípade modelu C 300 (kombinovaná spotreba paliva: 7,0-6,6 l/100 km, kombinované emisie CO2: 159-150 g/km)[2] možno pomocou funkcie Zvýšeného tlaku plnenia (overboost) krátkodobo zvýšiť výkon až o 20 kW.
Prevodovka: automatická, dnes už vo všeobecnosti v rámci sériovej výbavy
Prevodovka 9G-TRONIC bola vylepšená pre adaptáciu ISG a využíva sa vo všetkých modeloch Triedy C. Elektromotor, výkonová elektronika a chladič prevodovky sa presunuli do prevodovky, resp. na prevodovku. Vedenia, ktoré boli doteraz nevyhnutné, už nie sú potrebné, čo ponúka výhody v oblasti priestoru a hmotnosti. Okrem toho sa zvýšila aj účinnosť prevodovky. Vďaka optimalizovanej súhre s elektrickým prídavným čerpadlom oleja sa zároveň podarilo v porovnaní s predchodcom zredukovať prepravovaný objem mechanického čerpadla o 30 percent – čo je dobré z hľadiska efektivity. K tomu sa pridáva nová generácia plne integrovaného riadenia prevodovky s viacjadrovým procesorom a nová technológia štruktúry a spájania. Okrem vyššieho výpočtového výkonu sa podarilo výrazne znížiť aj počet elektrických rozhraní, čím klesla hmotnosť riadenia prevodovky o 30 percent oproti predchodcom.
Náhon modelov 4MATIC s náhonom na všetky kolesá bol zdokonalený. S novým náhonom na prednú nápravu možno prenášať vyšší krútiaci moment a z hľadiska dynamiky jazdy poskytovať ideálne rozloženie zaťaženia náprav. Zároveň poskytuje výhodu vo forme výrazne nižšej hmotnosti voči danému konštrukčnému dielu predchádzajúceho konštrukčného radu – zlepšenie v oblasti znižovania emisií CO2. S rozdeľovacou prevodovkou, ktorá je taktiež nová, sa technikom podarilo významným spôsobom znížiť straty spôsobené trením. Okrem toho disponuje uzatvoreným okruhom oleja a nevyžaduje žiadne ďalšie opatrenia na chladenie.
Ponuka sedanov a kombi [3] (zážihové motory):
C 180 | C 200 | C 200 4MATIC | C 300 | C 300 4MATIC | ||
Zdvihový objem | cm ³ | 1496 | 1496 | 1496 | 1999 | 1999 |
Výkon | kW/k | 125/170 | 150/204 | 150/204 | 190/258 | 190/258 |
pri | 1/min | 5 500-6 100 | 5 800-6 100 | 5 800-6 100 | 5800 | 5800 |
Príd. výkon (zvýšenie výkonu) | kW/k | 15/20 | 15/20 | 15/20 | 15/20 | 15/20 |
Max. krútiaci moment | Nm | 250 | 300 | 300 | 400 | 400 |
pri | 1/min | 1 800-4 000 | 1 800-4 000 | 1 800-4 000 | 2 000-3 200 | 2 000-3 200 |
Príd. krútiaci moment (zvýšenie výkonu) | Nm | 200 | 200 | 200 | 200 | 200 |
Kombinovaná spotreba paliva[2] | l/100 km | 6,5-6,2 | 6,6-6,2 (6,7-6,3) | 6,9-6,5 | 7,0-6,6 | 7,3-7,0 |
Kombinované emisie CO ₂[2] | g/km | 149-141 | 150-141 (153-143) | 157-149 | 159-150 | 168-161 |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | s | 8.6 | 7,3 (7,5) | 7.1 | 6 | 6 |
Maximálna rýchlosť | km/h | 231 | 246 (240) | 241 | 250 | 250 |
A tu sú hodnoty spotreby podľa skúšobného postupu WLTP [3,4]
C 180 | C 200 | C 200 4MATIC | C 300 | C 300 4MATIC | ||
Kombinovaná spotreba paliva WLTP | l/100 km | 7,2-6,2 | 7,2-6,3 (7,4-6,5) | 7,6-6,6 | 7,4-6,6 | 7,9-7,0 |
Kombinované emisie CO₂ WLTP | g/km | 163-141 | 163-143 (168-149) | 172-151 | 169-150 | 180-160 |
Ponuka sedanov a kombi[3] (dieselové motory):
C 220 d | C 300 d | ||
Zdvihový objem | cm³ | 1992 | 1992 |
Výkon | kW/k | 147/200 | 195/265 |
pri | 1/min | 4200 | 4200 |
Príd. výkon (zvýšenie výkonu) | kW/k | 15/20 | 15/20 |
Max. krútiaci moment | Nm | 440 | 550 |
pri | 1/min | 1 800-2 800 | 1 800-2 200 |
Príd. krútiaci moment (zvýšenie výkonu) | Nm | 200 | 200 |
Kombinovaná spotreba paliva[2] | l/100 km | 5,2-5,0 (5,3-5,0) | 5,3-5,0 (5,3-5,1) |
Kombinované emisie CO₂[2] | g/km | 138-131 (140-133) | 139-132 (141-134) |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | s | 7,3 (7,4) | 5,7 (5,8) |
Maximálna rýchlosť | km/h | 245 (242) | 250 (250) |
A tu sú hodnoty spotreby podľa skúšobného postupu WLTP [3,4]
C 220 d | C 300 d | ||
Kombinovaná spotreba paliva WLTP | l/100 km | 5,6-4,9 (5,8-5,1) | 5,6-5,0 (5,8-5,1) |
Kombinované emisie CO₂ WLTP | g/km | 148-130 (152-134) | 148-131 (152-135) |
Hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete s elektrickým dojazdom približne 100 kilometrov (WLTP)[7,8]
Štvrtá generácia hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete bude nasledovať čoskoro po spustení predaja. Pri použití rovnakých základných motorov tu robí elektrifikácia ďalší veľký krok. S elektrickým pohonom s hnacím výkonom 95 kW (129 k)[8] a čisto elektrickým dojazdom približne 100 kilometrov (WLTP) budú hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete Triedy C jazdiť v mnohých prípadoch a počas mnohých dní čisto elektricky bez použitia spaľovacieho motora. Ide o vysokomoderný štvorvalcový motor M 254 v dvojlitrovom variante. Celkový balík je nielen veľmi efektívny, ale aj rozhodne športový.
Nový vysokovoltový systém je kompaktnejší a výkonnejší. Počet vysokonapäťových rozhraní sa výrazne zmenšil. Integrácia výkonovej elektroniky do skrine prevodovky znižuje potrebný montážny priestor a zjednodušuje montáž v závode. Zvyšovanie systémového napätia navyše zvyšuje hnací výkon bez potreby väčších priemerov káblov.
Vysoká hustota výkonu hybridnej hnacej hlavy sa dosahuje pomocou permanentne budeného synchrónneho motora vo forme vnútorného rotora. Maximálny krútiaci moment elektrického stroja na úrovni 440 Nm je k dispozícii od prvej otáčky motora a stará sa o vysokú agilnosť pri rozjazde a dynamické jazdné vlastnosti. Plný elektrický výkon je k dispozícii do rýchlosti 140 km/h, následne je jemne regulovaný.
Vysokovoltový (HV) akumulátor pochádza z vlastného vývoja spoločnosti Mercedes-Benz AG. Patrí do rodiny akumulátorov štvrtej generácie a je výsledkom konzekventného vývoja predchádzajúcej generácie. Pozostáva z 96 článkov umiestnených. Celková kapacita akumulátora je na úrovni 25,4 kWh. Výsledkom je výrazné zvýšenie dojazdu v rozmedzí približne 100 kilometrov. Vzhľadom na vysokú hustotu výkonu disponuje vysokovoltový akumulátor vnútorným chladením. Pomocou teplotného manažmentu možno regulovať prevádzkovú teplotu nezávisle od klimatizovania interiéru. Okrem trvalej prevádzky v horúcich a studených krajinách sa tým umožňuje aj rýchle nabíjanie jednosmerným prúdom. Dokonca aj prázdny akumulátor možno úplne nabiť pomocou voliteľnej nabíjačky s jednosmerným prúdom s výkonom 55 kW približne za 30 minút. Na účely nabíjania domácim striedavým prúdom je súčasťou sériovej výbavy nabíjačka s výkonom 11 kW (v závislosti od trhu), ktorá slúži na trojfázové nabíjanie na nabíjacej skrinke.
Usporiadanie akumulátora vo vozidle prináša v porovnaní s predchodcom výhody v každodennom živote: v batožinovom priestore sa už nenachádza žiaden schod a zároveň je k dispozícii možnosť zväčšenia ložného priestoru. Obzvlášť zreteľný je pokrok, ktorý sa podaril dosiahnuť v prípade verzie kombi: dĺžka dna batožinového priestoru narástla o 63 mm na 1 043 mm. Vysoké debny s nápojmi možno bez problémov uložiť pod kazety plata a siete ložného priestoru, pretože výška batožinového priestoru narástla o 150 mm na 732 mm. Objem batožinového priestoru narástol vo vyhotovení kombi v porovnaní s predchodcom o 45 litrov na 360 litrov, pri sklopených zadných sedadlách až na 1 375 litrov (plus 40 l). Vzduchové pruženie a regulácia výšky vzadu sú súčasťou sériovej výbavy sedanu a kombi.
Pocit z jazdy: výrazne viac elektrický
Celkovo je pocit z jazdy výrazne viac elektrický. Vzhľadom na elektrický dojazd zvýšený na približne 100 kilometrov môžu vodiči prejsť svoje každodenné trasy z veľkej časti čisto elektricky. Vďaka rekuperácii sa pri spomaľovaní alebo jazde z kopca získava kinetická energia. V kombinácii s hydraulickými brzdami bola rekuperácia taktiež vylepšená. Rekuperačný výkon je viac ako 100 kW. Inteligentná prevádzková stratégia na báze trasy sa snaží predvídať, kedy a na ktorých trasách je použitie elektrického jazdného režimu najzmysluplnejšie. Okrem iného berie do úvahy aj kartografické dáta, topografiu, predpisy upravujúce rýchlosť jazdy a dopravnú situáciu na celej naplánovanej trase. Kto by chcel rekuperačný výkon samostatne ovplyvňovať, jeho úroveň môže voliť v troch stupňoch v každom jazdnom programe okrem programu ŠPORT priamo prostredníctvom kolískových prepínačov, ktoré sa nachádzajú za volantom. V programe D- napríklad vodič zažije “pocit ovládania vozidla jedným pedálom”: ak zloží nohu z plynového pedála, vozidlo začne spomaľovať čisto elektricky tak rázne, že hydraulickú nožnú brzdu často nemusí vôbec použiť.
Prevádzková stratégia komunikuje so snímačmi asistenčných systémov a efektívne tak podporuje vodiča v mnohých jazdných situáciách. Vďaka nej jazdí vozidlo na dlhších trasách v metských oblastiach prioritne elektricky. Dva prídavné jazdné programy umožňujú vodičovi využívať možnosti pohonu dobíjateľného zo siete mimoriadne cielene:
- ZACHOVANIE STAVU NABITIA: zachovanie stavu nabitia vysokovoltového akumulátora má prioritu, napr. na účely neskoršieho jazdenia v centre mesta/ekologickej zóne; voľba vhodného druhu pohonu prostredníctvom hybridného pohonného systému závislého od jazdnej situácie a dĺžky trasy.
- ELEKTRICKÝ: elektrické jazdenie do rýchlosti 140 km/h, nastaviteľná decelerácia pri rekuperácii, prispôsobenie aktívneho asistenta udržiavania odstupu DISTRONIC na elektrickú jazdu, aktivácia spaľovacieho motora prostredníctvom bodu stlačenia plynového pedála (podradenie dorazovým spínačom)
Nová Trieda C s hybridným pohonom dobíjateľným zo siete disponuje modulom haptického plynového pedála s tlakovým bodom pri 9,7-stupňovom sklone plynového pedála. V jazdnom programe ELEKTRICKÝ sa aktivuje tento nárast sily a umožňuje čisto elektrickú prevádzku vozidla až po dodatočný tlakový bod. Ak sa tlakový bod pretlačí, pridá sa spaľovací motor a poskytne prídavný hnací moment. Aj pre vozidlá dobíjateľné zo siete je vyhradená funkcia Krátky spánok KOMFORTU ENERGIZING.
Podvozok: komfort a agilnosť
Medzi hlavné komponenty nového, dynamicky navrhnutého podvozku patrí nová štvorprvková náprava vpredu a zadná náprava s priestorovým zavesením kolies, ktorá je zavesená na pomocnom ráme nápravy. Nový podvozok tvorí základ komfortu pruženia, odvaľovania, zvukového komfortu, agilných jazdných vlastností a pôžitku z jazdy. Nová Trieda C je na želanie dostupná aj s kontinuálne nastaviteľným tlmením či športovým podvozkom. V prípade hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete vo variante sedan a kombi je vzduchové pruženie na zadnej náprave súčasťou sériovej výbavy.
Riadenie zadnej nápravy: ovládateľnejšie a dynamickejšie
Nová Trieda C jazdí vďaka kombinácii voliteľného riadenia zadnej nápravy a priameho prevodu riadenia na prednej náprave mimoriadne agilne a zároveň stabilne. Uhol natočenia kolies zadnej nápravy dosahuje 2,5 stupňa. Polomer otáčania sa tým zmenšuje o 43 centimetrov na 10,64 metra.
Vodičovi okrem toho stačí urobiť menej otočení volantom, aby docielil plné zatočenie volantu. S riadením zadnej nápravy je to nezávisle od koncepcie pohonu 2,1 namiesto 2,35 (náhon na zadné kolesá s komfortným riadením), resp. 2,3 otočení (verzie 4MATIC s komfortným riadením).
Pri rýchlostiach nižších ako 60 km/h sa zadné kolesá natáčajú do opačného smeru ako predné kolesá – pri parkovaní až o 2,5-stupňa proti uhlu natočeniu kolies prednej nápravy. Rázvor sa v závislosti od situácie virtuálne skracuje a vozidlo sa vďaka tomu správa obratnejšie, svižnejšie a agilnejšie. Od rýchlosti 60 km/h sa zadné kolesá natáčajú rovnakým smerom ako predné kolesá, a to až do uhla 2,5 stupňa. Rázvor, ktorý sa tým virtuálne predĺži, ponúka citeľné výhody: vyššiu jazdnú stabilitu a bezpečnosť jazdy vo vyšších rýchlostiach, rýchlejšie zmeny jazdných pruhov alebo náhle vyhýbacie manévre.
Okrem toho je pri dynamických manévroch, napríklad počas jazdy na mimomestskej ceste, potrebný podstatne menší uhol natočenia kolies – a vozidlo reaguje na povely volantu športovejšie. Toto podporuje integrovaná regulácia dynamiky jazdy systému ESP.
Asistenčné jazdné systémy: odbremenenie a podpora v nebezpečných situáciách
Najnovšia generácia balíka asistenčných jazdných systémov obsahuje v porovnaní s predošlým konštrukčným radom Triedy C ďalšie a zdokonalené funkcie. To vodičovi vďaka odbremeneniu umožňuje v každodenných jazdných situáciách komfortné a bezpečné jazdenie. V prípade nebezpečenstva mu systémy pomáhajú reagovať na kolíziu primerane situácii. Spôsob fungovania systémov možno zažiť prostredníctvom novej koncepcie zobrazovania na displeji vodiča.
Ďalší vývoj asistenčných systémov: tri príklady
- Aktívny asistent udržiavania odstupu DISTRONIC dokáže na všetkých typoch cestnej komunikácie – diaľnici, mimomestskej ceste či v meste – automaticky udržiavať predvolený odstup od vozidla idúceho vpredu. Novinkou je reakcia na stojace vozidlo, ktoré sa nachádza na vozovke, v rýchlostiach do 100 km/h (doteraz: 60 km/h).
- Aktívny asistent riadenia podporuje vodiča v rýchlostiach až do 210 km/h pri udržiavaní sa v jazdnom pruhu. Novinkou je rozpoznávanie jazdného pruhu spolu s 360-stupňovou kamerou, najmä v nízkych rýchlostiach pri vytváraní záchrannej uličky; významne zvýšená dostupnosť a výkonnosť pri prejazdoch zákrut na mimomestských cestách, ako aj lepšie udržiavanie sa v strede jazdného pruhu na diaľnici.
- Asistent sledovania dopravných značiek rozpozná okrem obvyklých značiek označujúcich maximálnu povolenú rýchlosť aj portálové konštrukcie s dopravným značením a označenia stavenísk. Systém dokáže prostredníctvom vyhodnotenia všetkých snímačov vozidla rozpoznať aj podmienené príkazy (napr. “na mokrej vozovke”). Medzi novinky patria funkcia výstrahy pred značkou Stop a pred červenou na semafore (ako súčasť balíka asistenčných jazdných systémov).
Prepracované parkovacie systémy podporujú vodiča pri manévrovaní
Vďaka výkonnejšej senzorike na snímanie okolia dokážu parkovacie systémy lepšie pomáhať vodičovi pri manévrovaní. Začlenením do systému MBUX je obsluha intuitívnejšia a rýchlejšia. Voliteľné riadenie zadnej nápravy je integrované do asistentov parkovania, čo znamená, že na základe toho sa upravuje výpočet jazdných stôp (trajektórií). Funkcie núdzového brzdenia slúžia aj na ochranu ostatných účastníkov cestnej premávky.
Voliteľný asistent manévrovania s prívesom pre verziu kombi dokáže okrem stabilizácie pri cúvaní po prvýkrát vykonať aj voľne nastaviteľné prejazdy zákrut s uhlom až 90 stupňov. Umožňuje tak presné a bezpečné umiestnenie prívesu.
Bezpečnosť pri náraze: prispôsobená všetkým globálnym požiadavkám
Málo vozidiel sa ponúka na toľkých trhoch po celom svete ako Trieda C – v súčasnosti je k dispozícii vo viac ako 100 krajinách. V priebehu vývoja sa preto skúma približne 1 000 variantov stupňa zaťaženia, pretože všetky varianty motorov a karosérií, vozidlá s ľavostranným či pravostranným riadením, hybridné vozidlá alebo vozidlá s náhonom 4MATIC spĺňajú rovnaké požiadavky. K tomu sa pridávajú mimoriadne prvky výbavy, ktoré slúžia na splnenie špeciálnych hodnotiacich požiadaviek – vozidlá pre Európu disponujú napríklad stredovým airbagom. V závislosti od smeru nárazu, závažnosti nehody a obsadenosti sa stredový airbag umiestni pri prudkom bočnom náraze medzi vodiča a spolujazdca, čím dokáže znížiť riziko vzájomného kontaktu hlavami. Stredový airbag je integrovaný v strede vo vozidle v operadle sedadla vodiča.
Spolu so známou koncepciou ochrany PRE-SAFE® pre prípad čelného nárazu a nárazu zozadu tvorí bočný impulz PRE-SAFE® (dostupný v kombinácii s balíkom asistenčných jazdných systémov plus) akúsi virtuálnu deformačnú zónu, ktorá sa rozprestiera okolo vozidla. Keďže pri bočnom náraze je k dispozícii iba obmedzená deformačná zóna, dokáže dať bočný impulz PRE-SAFE® (dostupnosť v závislosti od výbavy) príslušnému vodičovi alebo spolujazdcovi ešte pred zrážkou impulz, ktorý ho posunie preč od nebezpečenstva smerom do stredu vozidla, akonáhle systém rozpozná hroziaci bočný náraz. Na tento účel sa v zlomkoch sekúnd nafúknu vzduchové komory, ktoré sa nachádzajú v bočných vankúšoch operadiel predných sedadiel.
Bezpečnostná koncepcia Triedy C celkovo vychádza z inteligentne navrhnutej karosérie s mimoriadne pevným bezpečnostným rámom priestoru pre cestujúcich a cielene deformovateľných nárazových štruktúr v spojení s bezpečnostnými pásmi a systémom airbagov. V prípade nehody možno systémy aktivovať na ochranu cestujúcich prispôsobenú situácii, napríklad napínače bezpečnostných pásov a airbagy. Pomocou mnohých numerických simulácií bola štruktúra vozidla navrhnutá tak, aby bola cestujúcim v prípade nárazu poskytnutá mimoriadne dobrá ochrana. V súvislosti s konštrukciou vozidla s ohľadom na nehodu sa okrem zákonných požiadaviek zohľadňovali aj interné požiadavky na skúšanie a skúšobné kritériá, ktoré možno odvodiť od skutočnej nehody.
Špičkové ponuky: presvedčivý komfort pri jazde v noci, klimatizovanie a sedadlá
Súčasťou sériovej výbavy novej Triedy C sú vysokovýkonné svetlomety s LED. Ako prvok mimoriadnej výbavy sú k dispozícii svetlomety DIGITAL LIGHT známe z novej Triedy S. Táto revolučná technológia svetlometov umožňuje nové funkcie, ako napríklad premietanie pomocných značiek alebo výstražných symbolov na vozovku. Balík AIR-BALANCE ponúka v interiéri vozidla individuálny zážitok z aromatizácie. Komplexný prístup komfortu ENERGIZING “Fit a zdravý” umožňuje, aby sa rozličné komfortné systémy mohli zapnúť stlačením tlačidla alebo hlasovým príkazom a spája ich do programov, čím vytvára svet plný zážitkov.
Svetlomety DIGITAL LIGHT: extrémne výkonné a na želanie s funkciou projekcie
Súčasťou sériovej výbavy novej Triedy C sú vysokovýkonné svetlomety s LED. Ako prvok mimoriadnej výbavy sú k dispozícii svetlomety DIGITAL LIGHT známe z novej Triedy S. Táto revolučná technológia svetlometov umožňuje nové funkcie, ako napríklad premietanie pomocných značiek alebo výstražných symbolov na vozovku. V prípade technológie DIGITAL LIGHT obsahuje každý svetlomet svetelný modul s troma extrémne výkonnými svetelnými diódami, ktorých svetlo sa láme a smeruje pomocou 1,3 milióna mikro zrkadiel. Rozlíšenie na jedno vozidlo je teda 2,6 milióna pixelov.
S touto dynamikou a presnosťou vytvára spomínaný inteligentný systém takmer neobmedzené možnosti rozptylu svetla vo vysokom rozlíšení, ktorý sa vynikajúcim spôsobom prispôsobí podmienkam okolia. Rozhodujúcim faktorom však nie je iba technológia v svetlomete, ale digitálna inteligencia, ktorá sa schováva v pozadí. Systémy kamier a snímačov vo vozidle rozpoznávajú iných účastníkov cestnej premávky, výkonné počítače v priebehu milisekúnd vyhodnotia ich údaje, ako aj digitálne mapy a vyšlú svetlometom príkazy na prispôsobenie rozptylu svetla vo všetkých situáciách. Výsledkom sú vynikajúci výhľad pre vodiča bez oslnenia ostatných účastníkov cestnej premávky, ako aj inovatívne funkcie spojené so zvýšením bezpečnosti. Svetlomety DIGITAL LIGHT sa dokonca ani s diaľkovým svetlom s ultra dosvitom nesnažia lámať rekordy v oblasti dosvitu, ale usilujú sa prostredníctvom inovatívnej celkovej koncepcie dosiahnuť najlepší možný výhľad a jas bez oslňovania. Inovatívne funkcie na podporu vodiča a na komunikáciu s inými účastníkmi cestnej premávky výrazne zlepšujú bezpečnosť počas jazdy v noci.
Na želanie sú k dispozícii svetlomety DIGITAL LIGHT s funkciou projekcie[9]. Tento systém dokáže zaručiť vyššiu bezpečnosť jazdy vďaka premietaniu vodiacich čiar, symbolov a animácií.
- Svetlomety DIGITAL LIGHT tak napríklad na staveniskách premietajú dve vodiace čiary. Toto označenie zhruba predstavuje šírku vozidla. Vodič sa vďaka tomu dokáže orientovať v zúžených jazdných pruhoch ešte lepšie.
- Inteligentná technika zvýrazní chodcov v nebezpečnej oblasti funkciou nasvietenia a ich polohu zvýrazní premietnutými smerovými bodmi.
- Ak vodič vojde na vjazd na diaľnicu alebo na jednosmernú cestu v protismere, bude upozornený symbolom.
- Rovnaký výstražný symbol sa zobrazí aj pri prejazde na červenú alebo pri nezastavení na značke Stop.
Komfortná výbava: zlepšená v mnohých detailoch
Voliteľná masážna funkcia na predných sedadlách bola rozšírená a pôsobí v celej časti chrbta: osem bublín v operadle sa stará o ešte lepší efekt hĺbky. Na strane vodiča je okrem toho k dispozícii aj vibračná masáž, o ktorú sa starajú štyri príslušné motory uložené v sedacej poduške. Po prvýkrát je pre sedan a kombi k dispozícii aj vyhrievanie zadných sedadiel.
Komplexný prístup komfortu ENERGIZING “Fit a zdravý” umožňuje, aby sa rozličné komfortné systémy mohli zapnúť stlačením tlačidla alebo hlasovým príkazom a spája ich do programov, čím vytvára svet plný zážitkov. Zároveň sa v interiéri vytvorí vhodná atmosféra – napríklad taká, ktorá pri únave vitalizuje, alebo taká, ktorá pri vysokých úrovniach stresu uvoľňuje. KOUČ ENERGIZING navrhuje vhodný program na zvýšenie telesnej kondície alebo pohodlia na základe informácií o vozidle a ceste. Pokiaľ vodič používa príslušnú nositeľnú elektroniku, vstupujú do inteligentného algoritmu funkcie KOUČ ENERGIZING aj informácie o kvalite spánku a úrovni stresu. V kombinácii s hybridnými vozidlami dobíjateľnými zo siete je k dispozícii program Krátky spánok, ktorý dáva zmysel napr. počas prestávky na odpočívadle alebo pri nabíjaní akumulátora mimo domova. Program má tri fázy – zaspanie, spanie, zobudenie – a dokáže zvýšiť výkonnosť a poskytnúť nové zásoby energie.
Balík AIR-BALANCE ponúka individuálny zážitok z vône v interiéri – v súlade s vašou osobnou preferenciou a vašou náladou. Vďaka osviežujúcej ionizácii a čistiacej filtrácii vonkajšieho a vnútorného vzduchu zároveň prispieva k zlepšenej kvalite vzduchu vo vozidle, ako aj k zvýšenému pocitu pohody.
Koncepcia rozmerov a praktické detaily: viac miesta v interiéri, či už vpredu alebo vzadu
S dĺžkou 4 751 mm a šírkou 1 820 mm sedan a kombi výrazne prekonávajú predchodcu. Rázvor sa predĺžil o 25 mm na hodnotu 2 865 mm. Z väčších vonkajších rozmerov profitujú Cestujúci vpredu aj vzadu.
Dobrý súčiniteľ odporu vzduchu predchodcu na úrovni cw 0,24 (sedan) a 0,27 (kombi) sa podarilo zachovať aj napriek väčším vonkajším rozmerom vozidiel.
Najdôležitejšie rozmery:
Trieda C … | … Sedan | Predchodca | Rozdiel | … Kombi | Predchodca | Rozdiel |
Vonkajšie rozmery (mm) | ||||||
Dĺžka | 4751 | 4686 | 65 | 4751 | 4702 | 49 |
Šírka | 1820 | 1810 | 10 | 1820 | 1 80 | 10 |
Šírka vrátane vonkajších zrkadiel | 2033 | 2020 | 13 | 2033 | 2020 | 13 |
Výška | 1438 | 1447 | -9 | 1 455 [10] | 1462 | -7 |
Rázvor | 2865 | 2840 | 25 | 2865 | 2840 | 25 |
Rozchod kolies vpredu[11] | 1582 | 1563 | 19 | 1582 | 1563 | 19 |
Rozchod kolies vzadu[11] | 1594 | 1546 | 48 | 1594 | 1546 | 48 |
Vnútorné rozmery (mm) | ||||||
Max. priestor nad hlavou vodiča vpredu | 1041 | 1039 | 2 | 1046 | 1046 | 0 |
Priestor nad hlavou vzadu[12] | 955/952 | 942/942 | 1.3 | 985/991 | 974/986 | 2.2 |
Priestor na nohy vpredu | 1059 | 1059 | 0 | 1059 | 1059 | 0 |
Priestor na nohy vzadu | 914 | 893 | 21 | 914 | 893 | 21 |
Priestor na lakte vpredu | 1476 | 1454 | 22 | 1476 | 1454 | 22 |
Priestor na lakte vzadu | 1477 | 1462 | 15 | 1477 | 1462 | 15 |
Šírka priestoru v oblasti pliec vpredu | 1430 | 1404 | 26 | 1430 | 1404 | 26 |
Šírka priestoru v oblasti pliec vzadu | 1411 | 1398 | 13 | 1411 | 1398 | 13 |
Objem batožinového priestoru VDA (l) [13] | 455 | 455 | 0 | 490-1 510 | 460-1 480 | 1 |
S objemom od 490 po 1 510 litrov je batožinový priestor verzie kombi o 30 litrov väčší ako doteraz. Ďalšie praktické zlepšenia: výška ložného priestoru pod platom a ložná dĺžka boli v porovnaní s prechádzajúcim modelom zväčšené. Hrana ložnej plochy leží o niečo nižšie.
Operadlá zadných sedadiel verzie kombi majú nastaviteľný sklon a sú sklopné v pomere 40:20:40. Sklápanie sa ovláda pomocou dvoch spínačov na ľavej a pravej strane operadla zadného sedadla. Voliteľný balík s názvom komfort ložného priestoru obsahuje elektrické sklápanie. To sa ovláda pomocou vypínačov na ľavej a pravej bočnej stene ložného priestoru.
Kombi sériovo disponuje zadnými výklopnými dverami EASY-PACK. Výklopné dvere možno komfortne otvoriť alebo zatvoriť stlačením: tlačidla na kľúči zapaľovania, spínačom vo dverách vodiča, alebo odisťovacou rukoväťou na zadných výklopných dverách. Taktiež ešte lepší komfort ovládania: plato a deliaca sieť sú po prvýkrát vyhotovené z dvoch častí. Obe rolety sa nachádzajú vo svojej vlastnej kazete. Nižšia hmotnosť jednotlivých kaziet uľahčuje manipuláciu.
Príbeh úspechu: dlhoročný bestseller
Trieda C bola v uplynulom desaťročí najpredávanejším konštrukčným radom značky Mercedes-Benz. Od uvedenia ešte aktuálnej generácie v roku 2014 sa predalo viac ako 2,5 milióna vozidiel v prevedení sedan a kombi. Čína je od roku 2016 najväčším odbytovým trhom pre Triedu C. Okrem Číny sa sedan a kombi Triedy C predával najlepšie na trhoch USA, Nemecka a Veľkej Británie. Sedany a kombi Triedy C boli v roku 2020 expedované zákazníkom do viac ako 100 trhov z celého sveta. V Nemecku sa medzičasom predávajú dve z troch Tried C vo verzii kombi.
Príbeh úspechu Triedy C sa začal v roku 1982. Vtedy bolo zavedené ako vozidlo strednej triedy Mercedes-Benz typu 190. Keďže svojho času bol najmenším vozidlom v modelovej palete Mercedes-Benz, rýchlo dostalo prezývku “Baby-Benz”. Nielen so spaľovacími motormi – ako napríklad v prípade športového modelu 190 E 2.5-16 Evolution s motorom so štvorventilovou technikou – určuje Mercedes-Benz neustále štandardy. Ale aj s alternatívnymi pohonmi: v roku 1990 je na veľtrhu inovácii v Hannoveri a v roku 1991 na ženevskom autosalóne predstavený model 190 E Elektro, pokusné osobné motorové vozidlo na báze konštrukčného radu 201. Dva budené elektromotory s permanentným magnetom s výkonom 16 kW (21 k) napájané sodíkovo-niklovým akumulátorom poháňajú jednotlivé zadné kolesá.
V máji roku 1993 bolo predstavené prvé vozidlo s označením Trieda C. Celkovo sa od roku 1982 dostalo do rúk zákazníkov viac ako 10,5 milióna vozidiel Mercedes-Benz tejto triedy. Trieda C predstavuje pre mnohých zákazníkov vstupný model do segmentu prémiových vozidiel. V Číne a Južnej Kórei je pre približne 50 percent zákazníkov Trieda C sedan ich prvým vozidlom prémiovej značky. Na mnohých trhoch tvoria vysoký podiel zákazníkov Triedy C sedan ženy. V USA a Južnej Kórei je podiel žien mimoriadne vysoký: takmer každú druhú Triedu C sedan si kupuje žena.
Do nových vôd vstúpil Mercedes-Benz nielen z hľadiska technológie, ale aj z hľadiska rozšírenia tvarov karosérií: s verziou kombi predstavila spoločnosť v roku 1996 po prvýkrát športové kombi v strednej triede. V roku 2000 predstavil Mercedes-Benz s novým konštrukčným radom Triedy C úplne nový variant karosérie: športové kupé. So štvrtou generáciou Triedy C, ktorá prišla na trh v roku 2007, oslávil svoju premiéru aj nový dizajn. Po prvýkrát sa u sedanu značky Mercedes-Benz rozlišovali línie výbavy rôznymi tvárami vozidla. Zatiaľ čo línia výbavy Elegance disponovala klasickou hviezdou na kapote chladiča, v prípade línie Avantgarde bola športovo integrovaná do masky chladiča ako centrálna hviezda.
Výroba: v globálnom združení s digitálnymi technológiami budúcnosti
Nová Trieda C sa vyrába vo výrobných závodoch divízie Mercedes-Benz Cars v Brémach (Nemecko), Pekingu (Čína) a East London (Južná Afrika). Výrobný závod v Brémach, ktorý s viac ako 12 000 zamestnancami patrí medzi najväčších privátnych zamestnávateľov v regióne, riadi v role vedúceho závodu pre tento konštrukčný rad medzinárodné výrobné strediská na výrobu Triedy C, napríklad prostredníctvom digitálnych školení. Nová Trieda C tak bude flexibilne integrovaná do prebiehajúcej sériovej výroby na celom svete. Úzka a digitálne podporovaná spolupráca zamestnancov globálneho združenia výroby na výrobu Triedy C umožňuje hladký nábeh vo všetkých výrobných závodoch po celom svete.
Celosvetová výrobná sieť divízie Mercedes-Benz Cars ponúka maximálnu flexibilitu. Spoločnosť má vďaka tomu dobrú pozíciu v nestabilných časoch s meniacimi sa rámcovými podmienkami. Schopnosť dýchať je pritom kľúčovým faktorom úspechu. Na tento účel sa do výroby integrujú nové technológie. Príkladom inteligentnej výroby v Brémach je digitálny manažment v mieste výroby (Shopfloor-Management), ktorý možno použiť na monitorovanie výrobných údajov v reálnom čase. So systémom QUALITY LIVE môžu zamestnanci v reálnom čase kontrolovať kvalitu každého jedného vozidla prostredníctvom prehľadného používateľského rozhrania. Systém QUALITY LIVE a digitálny manažment v mieste výroby sú súčasťou digitálneho ekosystému výroby MO360 divízie Mercedes-Benz Cars.
Od roku 2022 budú závody na výrobu osobných vozidiel a vanov značky Mercedes-Benz vyrábať CO2neutrálne. Množstvo výrobných závodov Mercedes-Benz získava elektrinu z obnoviteľných zdrojov energie už dnes. To platí aj pre lokalitu v Brémach.
[1] Údaje sú predbežné, vozidlo ešte nie je ponúkané na predaj. Uvedené hodnoty sú Hodnoty CO2zistené podľa skúšobného postupu WLTP v zmysle čl. 2 bodu 3 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt. Spotreba elektrického prúdu a dojazd boli zistené na základe nariadenia 2017/1151/EÚ.
[2] Udané hodnoty sú zistené “hodnoty NEDC-CO2 v zmysle čl. 2 bodu 1 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt. Pre výpočet dane z motorového vozidla je rozhodujúca hodnota WLTP.
[3] Hodnoty sedanu. Hodnoty pre kombi v zátvorkách, v prípade, že sa odlišujú.
[4] Uvedené hodnoty sú Hodnoty CO2 zistené podľa skúšobného postupu WLTP v zmysle čl. 2 bodu 3 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt.
[7] Uvedené hodnoty sú Hodnoty CO2 zistené podľa skúšobného postupu WLTP v zmysle čl. 2 bodu 3 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt. Spotreba elektrického prúdu a dojazd boli zistené na základe nariadenia 2017/1151/EÚ.
[8] Všetky uvedené údaje sú predbežné. Vozidlo ešte nie je k dispozícii na predaj.
[9] Všetky funkcie projekcie závisia od miestnych ustanovení o evidencii vozidiel, v súčasnosti sú čiastočne dostupné v USA, EÚ, Číne a štátoch Perzského zálivu.
[10] Vrátane pozdĺžneho držiaka na strešný nosič
[11] S pneumatikami 225/50 R 17
[12] S/bez posuvnej zdvíhacej strechy
[13] V prípade hybridných modelov dobíjateľných zo siete je objem batožinového priestoru menší.