Divízia Mercedes-Benz Vans rozširuje svoje portfólio produktov pre rodiny a súkromných zákazníkov, ktorí sú aktívni vo voľnom čase

Stuttgart. S konceptom EQT poskytuje divízia Mercedes-Benz Vans konkrétnu vyhliadku na prvé prémiové vozidlo pre rodiny a súkromných zákazníkov zameraných na voľný čas v segmente malých vanov: Trieda T a jej plnoelektrický variant. Koncepčné vozidlo blízke sériovej podobe kombinuje priestrannú a variabilnú ponuku priestoru až pre sedem osôb a veľkorysý objem batožinového priestoru s dizajnom typickým pre značku Mercedes a štandardmi v oblasti hodnotného vzhľadu, komfortu, funkčnosti, konektivity a bezpečnosti. Divízia Mercedes-Benz Vans týmto spôsobom prenáša recept na úspech Triedy V do kompaktného formátu a do segmentu malých vanov prináša novú úroveň kvality. Spojenie prémiového komfortu a nekompromisnej funkčnosti s elektrickým pôžitkom z jazdy zdôrazňuje koncept EQT elektrickým longboardom, ktorý je dokonale integrovaný do ložného priestoru.

„S pripravovanou Triedou T rozširujeme svoje portfólio v segmente malých vanov. Oslovujeme ňou rodiny a súkromných zákazníkov v každom veku, ktorí sú vo voľnom čase aktívni, ktorí potrebujú veľa priestoru a maximálnu variabilitu, ale nechcú sa vzdať pohodlia a štýlu. Trieda T vám ponúka atraktívny vstup do sveta Mercedes-Benz. A ako ukazuje koncept EQT: dôsledne presadzujeme naše najvyššie ambície v oblasti elektromobility a v budúcnosti budeme ponúkať aj v tomto segmente plnoelektrický model,“ hovorí Marcus Breitschwerdt, vedúci divízie Mercedes-Benz Vans.

Dizajn typický pre značku s vysoko hodnotným vzhľadom
V prípade konceptu EQT je na prvý pohľad jasné, že ide o člena rodiny Mercedes-EQ. Charakteristickými prvkami dizajnu sú vyvážené proporcie a zmyselné stvárnenie plôch. Svalnaté plecia a výrazné podbehy kolies zdôrazňujú silu a emocionalitu. Predná časť s charakteristickou maskou chladiča s čiernym panelom a LED svetlometmi vychádza plynulo z kapoty motora a žiari obrazcami hviezd. Hviezdy s 3D efektom sa v rozličných veľkostiach tiahnu od prednej časti cez 21-palcové disky z ľahkej zliatiny osústružené do leskla a panoramatickú strechu až po elektrický longboard v zadnej časti. K tomu sa pridáva svetelný pás, ktorý spája svetlomety s LED, ako aj zadné svietidlá s LED. V kombinácii s lakom vozidla vo vysokolesklej čiernej farbe vzniká fascinujúci kontrast, ktorý sa stará o mimoriadne kvalitnú estetiku.

„Koncept EQT fascinujúco stelesňuje charakteristické DNA dizajnu Mercedes-Benz „zmyselnej čistoty“, tvrdí Gorden Wagener, vedúci dizajnu v Daimler Group. „Zmyselné tvary, elegantné kryty a trvalo udržateľné materiály ukazujú, že tento van patrí jednoznačne do našej rodiny Mercedes-EQ.“

Interiér konceptu EQT je, rovnako ako exteriér, emocionálnou a štýlovou vyhlásením – charakterizuje ho elegantný kontrast čiernej a bielej. Sedadlá sú potiahnuté bielou kožou napa, aplikácie z pletenej kože na ploche na sedenie sú vyrobené zo spracovanej recyklovanej kože. V interiéri zaujme najmä prístrojová doska so svojimi zmyselnými tvarmi. Horný diel má tvar profilu krídla, pôsobí ako vymytý kameň a dynamicky splýva so združeným prístrojom. Nad združeným prístrojom sa nachádza praktický, na poli uzatvorený odkladací priečinok s rýchlym prístupom k dôležitým pomôckam alebo dokumentom. Kvalitný a moderný pôvab ďalej zvýrazňujú okrúhle ventilačné dýzy vo vysokolesklej čiernej farbe, galvanizované ozdobné prvky a multifunkčný volant s tlačidlami dotykového ovládania. O štýlovú atmosféru sa ešte stará náladové osvetlenie na stredovej konzole, dverách a v priestore na nohy.

Intuitívny a učenlivý infotainment MBUX
S infotainmentom MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz) prináša Mercedes-Benz do segmentu malých vanov inovatívnu koncepciu ovládania a zobrazovania. Systém možno komfortne ovládať prostredníctvom voľne stojaceho centrálneho displeja s funkciou dotykového ovládania, pomocou tlačidiel dotykového ovládania na volante a na želanie aj prostredníctvom hlasového asistenta „Hey Mercedes“. MBUX je jedinečný svojou schopnosťou učiť sa vďaka umelej inteligencii. Vďaka predvídavým funkciám tak dokáže predvídať, čo chce vodič urobiť ďalej. Ak používateľ napríklad každý piatok počas cesty domov telefonuje s určitou osobou, na displeji sa v danom dni v týždni ako návrh zobrazí jej telefónne číslo. Medzi ďalšie kľúčové vlastnosti systému MBUX v kombinácii so službou Mercedes me connect patria aktuálne informácie o premávke a aktualizácie vzduchom.

Displej infotainmentu s vysokým rozlíšením v hlavnej ponuke ponúka dlaždicu EQ, ktorá slúži ako centrálny prístupový bod pre špeciálne zobrazenia a nastavenia. Sem okrem iného patrí nabíjací prúd, čas odjazdu, tok energie a histogram spotreby. Na multimediálnom displeji sa navyše dajú ovládať aj funkcie navigácie a jazdné programy. V kombinácii so službou Mercedes me connect sú k dispozícii aj navigačné služby a funkcie špecifické pre elektrické vozidlá, ako napríklad zobrazenie nabíjacích staníc, elektrický dojazd a optimalizované plánovanie trasy pri zohľadnení stavu nabitia, počasia alebo dopravnej situácie.

Maximálna variabilita a funkčnosť so štýlom
Koncept EQT (dĺžka/šírka/výška: 4 945/1 863/1 826 milimetrov) má na oboch stranách posuvné dvere, ktoré sa otvárajú doširoka, aby bol prístup k obom plnohodnotným samostatným sedadlám v treťom rade pohodlný. Do druhého radu sedadiel možno vedľa seba namontovať tri detské sedačky. Panoramatická strecha so vzorom hviezdnej oblohy vytvorenej za pomoci laseru sa stará o presvetlený interiér. Jej elegantný tvar fľaše, ktorý sa zužuje spredu smerom dozadu, tiež vytvára optickú dĺžku. Strmá zadná časť s pohodlnými zvislými zadnými výklopnými dverami a oknom vytvára mimoriadne priestranný ložný priestor. Ak potrebujete viac miesta, sedadlá v treťom rade možno sklopiť alebo vybrať. Vďaka tomu vznikne v ložnom priestore dostatok miesta na detský kočík, klietku na prepravu psov či iné vybavenie na voľný čas.

Veľkorysú ponuku priestoru a vysokú mieru variability pre rodiny a osoby aktívne vo voľnom čase s množstvom batožiny alebo športového vybavenia zdôrazňuje koncepčné vozidlo prekvapivým riešením – elektrickým longboardom integrovaným do ložného priestoru. Nachádza sa v dvojitom dne pod vekom z akrylátového skla, ktoré je lemované hliníkovým rámom a je v jednej rovine s dnom ložného priestoru. Elektrický longboard vyrobený taktiež z hliníka pôsobí vďaka obrazcom hviezd mimoriadne ušľachtilo.

„Koncept EQT poskytuje vyhliadku na to, ako možno aj v segmente malých vanov skombinovať veľkorysý priestor a maximálnu variabilitu so štýlovým komfortom. S našou budúcou Triedou T ako ozajstným multitalentom získame nové skupiny zákazníkov a budeme rásť trvalo udržateľným spôsobom,“ tvrdí Marcus Breitschwerdt.

Uvedenie na trh v budúcom roku
Nová Trieda T, ktorá príde na trh v roku 2022, rozšíri portfólio segmentu malých vanov popri komerčne zameranom modely Citan, ktorý tento rok oslávi svoju premiéru aj s plnoelektrickým variantom. Plnovelektrická verzia pre súkromných zákazníkov príde neskôr.


Fotografie ku tlačovej správe

Fotografia 1 (5472x3310px, 3.94 MB)

Fotografia 2 (5472x3648px, 5.45 MB)

Fotografia 3 (5472x3648px, 3.97 MB)

Fotografia 4 (5472x3078px, 4.12 MB)

Fotografia 5 (5472x3317px, 3.65 MB)

Fotografia 6 (5472x3310px, 4.03 MB)

Fotografia 7 (2918x3648px, 3.21 MB)

Fotografia 8 (5472x3648px, 4.48 MB)

Fotografia 9 (5472x3078px, 4.66 MB)

Fotografia 10 (5472x3648px, 4.59 MB)

Fotografia 11 (5472x3078px, 4.39 MB)

Fotografia 12 (5472x3648px, 4.03 MB)

Fotografia 13 (5051x3648px, 4.42 MB)

Fotografia 14 (5472x3648px, 8.53 MB)

Fotografia 15 (5472x3417px, 4.11 MB)

Fotografia 16 (5432x3621px, 6.68 MB)

Fotografia 17 (3648x5472px, 7.51 MB)

Fotografia 18 (5070x3380px, 5.49 MB)

Fotografia 19 (5472x3648px, 3.93 MB)

Fotografia 20 (5472x3648px, 4.82 MB)

Fotografia 21 (5335x3140px, 4.24 MB)

Fotografia 22 (5472x3648px, 4.15 MB)

Fotografia 23 (5472x3648px, 5.22 MB)

Fotografia 24 (5472x3515px, 4.86 MB)

Fotografia 25 (5472x3271px, 5.3 MB)

Fotografia 26 (5472x3263px, 9.85 MB)

Fotografia 27 (5472x3383px, 9.11 MB)

Fotografia 28 (5472x3648px, 5.84 MB)

Fotografia 29 (5284x3412px, 7.48 MB)

Fotografia 30 (5472x3648px, 5.26 MB)

Fotografia 31 (5472x3648px, 5.86 MB)

Fotografia 32 (5468x3645px, 5.48 MB)

Fotografia 33 (5472x3648px, 2.74 MB)

Fotografia 34 (11608x8708px, 15.65 MB)

Fotografia 35 (11608x8708px, 14.82 MB)

Fotografia 36 (11608x8708px, 13.23 MB)

Fotografia 37 (11608x8708px, 13.63 MB)

Fotografia 38 (11608x8708px, 16.59 MB)

Fotografia 39 (11608x8708px, 18.23 MB)

Fotografia 40 (11608x8708px, 18.44 MB)

Fotografia 41 (11608x8708px, 16.8 MB)

Fotografia 42 (5472x3648px, 7.52 MB)

Fotografia 43 (5472x3648px, 11.47 MB)

Fotografia 44 (5472x3648px, 12.9 MB)

Fotografia 45 (8000x4500px, 6.61 MB)

Fotografia 46 (8000x5600px, 8.91 MB)

Fotografia 47 (3061x1972px, 1.24 MB)

Fotografia 48 (5867x3300px, 13.08 MB)

Fotografia 49 (5867x3300px, 12.48 MB)

Fotografia 50 (4916x3254px, 5.92 MB)

Fotografia 51 (6000x3000px, 4.54 MB)

Fotografia 52 (4916x3254px, 6.14 MB)

Fotografia 53 (9804x7248px, 16.02 MB)

Fotografia 54 (12033x9220px, 26.27 MB)

Fotografia 55 (4486x2182px, 1.76 MB)

Fotografia 56 (8000x4500px, 6.18 MB)

Fotografia 57 (4500x4500px, 3.73 MB)

Fotografia 58 (4500x5625px, 4.35 MB)

Fotografia 59 (2100x2100px, 638.85 kB)

Fotografia 60 (3733x2100px, 966.45 kB)

Fotografia 61 (2100x2100px, 601.84 kB)

Fotografia 62 (3733x2100px, 899.51 kB)